Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 155 av 172 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 3428
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jeg kjøpe huset ditt med inventar takk

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike kabelgater finner du nok på Elfa.se. Elektrogrossister har dem også, så hvis du har slike kontakter skal det ikke være noe problem å få tak i dem lokalt.

Ellers må du ha god bedring og får håpe at du ikke blir lenge avskåret fra å få i gang nysakene snart...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Kommer nok mest sannsynlig til å lage noe liknende som i rackskapet for festing av kabler. I steden for strips kan jeg også bruke borrelåsbånd. Lett å få tak i og billig på Ebay: Reusable Velcro Cable Ties Roll Tapes Wraps Straps 3 4" inch Hook Loop 5M 15ft | eBay
    Kabelbånd med borrelås - CLAS OHLSON | Clas Ohlson
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Kan jeg kjøpe huset ditt med inventar takk
    Greit! Send meg et anstendig bud så skal vi vurdere det!

Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Slike kabelgater finner du nok på Elfa.se. Elektrogrossister har dem også, så hvis du har slike kontakter skal det ikke være noe problem å få tak i dem lokalt.

Ellers må du ha god bedring og får håpe at du ikke blir lenge avskåret fra å få i gang nysakene snart...
    Takker for tips. Regner med at det muligens bare blir DIY denne gang. Litt på sikt skal begge skap overhales, da blir det litt proffere saker.

Se der ja, en smule dyrere enn på Ebay, men lettere & raskere tilgang liker jeg!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ombygging av krakker bak lerretet

Har gått mye bedre de siste par dagene, så nå har jeg så smått begynt på forberedelser og ombygging før BigMiles skal på plass. Det er ikke mer plass enn det må være bak lerretet, jeg skulle gjerne hatt en halvmeter til å gå på. Nå er det ikke sånn, så man tager det man haver. Centertårnet får ikke plass slik det er nå. Mangler ca en cm i dybden. BigMiles er bygget rundt flere kompromisser, de skulle ikke være for brede eller for dype, og høyden måtte ikke bli mer enn ca 185cm. Men jeg skal ærlig innrømme at en cm i dybden hadde vært lett i arbeide inn. Vel, vel.

Først måtte jeg ordne krakkene. Disse er bygget for å få opp subbene fra golvet ca 30cm. Det er etter erfaring lettere å få en kontrollerbar bass da, og jeg synes lyden fra subbene blir fastere. I tillegg har krakkene vært veldig greie når man skal justere inn subbene sideveis for å oppnå best lyd og minimere dipper og topper. Når jeg tar bort gummiklossene er subbene lette å skyve sideveis.
    Krakkene dekker nesten hele bredden bak lerretet. Jeg har valgt å ta bort ca 40cm på hver krakk slik at det blir godt med gulvplass til BigMiles center. Her er litt bilder fra jobben som ble gjort i ettermiddag:

Slik er ståa nå. Alcons center står oppå krakkene. Dette har fungert veldig bra ved film, dialog har vært skremmende realistisk med denne plasseringen og disse høyttalerne:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8363-jpg

Her ses krakkene og foten til BigMiles center. Går muligens akkurat ned, men det blir for trangt med høyttalerne kloss inntil bakvegg og lerretsvegg. Når krakkene er kappet må jeg derfor modifisere bakveggen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8365-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8366-jpg

Nye trebiter rett fra "fabrikken":

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8367-jpg

De nye trestykkene er på plass, med underkosser og gummi mot "sandkassene". Klart for kutting:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8368-jpg

Kappet egner seg fint som krakker til andre ting:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8369-jpg

Klart for neste modifisering i morgen. Da går jeg hardere til verks, og kapper hull i bakvegg...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8371-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

6. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn trodde jeg du fremdeles hadde Dali-høyttalerne bak der. Det blir spennende å lese hva Miles kan tilføre(eller ta bort) i kinoen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Av en eller annen grunn trodde jeg du fremdeles hadde Dali-høyttalerne bak der. Det blir spennende å lese hva Miles kan tilføre(eller ta bort) i kinoen.
    Jeg har hatt Alconsene i noen måneder nå og har etterhvert blitt godt fornøyd med lyden. Disse blir kjørt med det innebygde delefilteret, koplet rett på mine Vincent effektrinn. Det har fungert fint egentlig, men lyden var litt hard rundt delefrekvensen mellom diskant og mellomtone. Rundt ca 900Hz var lyden litt hard og påtrengende. Dette har blitt mye bedre etter innkjøringen av elementene. I tillegg har jeg brukt Foobar 2000 som avspiller mesteparten av tiden, og den har en innbygd eq-mulighet som jeg har brukt forsiktig. Også rundt 200Hz har jeg justert en smule.

På film har jeg imidlertid ikke merket noe til disse småproblemene. Og det er vel litt av poenget med denne høyttaleren, den er beregnet for kino. Og der har den levert så til de grader, med et formidabelt trøkk og realisme.

Hvis jeg skulle ha kjøpt Alconsene hadde det nok vært en fordel å ta bort delefilteret og kjøre de med aktiv deling. Da kunne man ha optimalisert de for både film og musikk, og det hadde muligens vært en bedre totalløsning.
    De har vært til salgs en stund nå, men han som selger dem har ikke fått napp på tross av en meget lav pris. Desverre så er det ikke stort marked for slike proffsett i hjemmekinomarkedet her i landet. Antakelig ender de opp som bakhøyttalere i et oppsett som ellers blir nokså likt mitt eget.

Og ja, jeg savner av og til den silkemyke og detaljerte lyden til Dali 40. Desverre så har ikke disse mulighet for å kjøre film på et realistisk nivå. Jeg håper at BigMiles vil gi meg både i pose og sekk, selv om forventningene mine muligens er for høye...

Newcomer Fossace sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM.
    KISS in 1975. “What they need is a gimmick,” Alice Cooper quipped.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått jobbet noen timer i dag i kinoen og ble faktisk ferdig med det som var planlagt. Nå er det god plass til BigMiles, og diskanten får mulighet til å puste litt gjennom åpningen bak. Her er bildene:

Et lite snitt ned langs midten i Scenemoltonen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8372-jpg

...og det avdekker ett lag med 100mm Glava Proff 35, stablet på hyller:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8374-jpg

Tok ut Glavaen i 60cm bredde:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8377-jpg

...felte inn 20 x 20mm lister på hjørnene slik at noe holder hyllene oppe:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8381-jpg

Satte inn med noen rester av 50mm Rockfon Industrial akkustikkplater. Disse ble enkelt festet med lange skruer og biter av 3mm huntonitt:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8385-jpg

Bak diskanten delte jeg en plate i to slik at den bare er 25mm tykk. Da er det litt mer plass til luft bak åpningen på diskantkabinettet. Jeg vet ikke hvor mye dette har å bety i praksis, men det kan kanskje ha en fordel:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8386-jpg

Moltonen brettet tilbake, limt og støttet opp av fire lister. Måtte bruke en rull med moltonkapp i midten for å dekke over. Av en eller annen merkelig grunn så er denne lysere. Spiller ingen rolle uansett da dette blir bak BigMiles:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8388-jpg

Måtte teste med en halv BigMiles. Ser så langt greit ut. Kappet til firkantbiter av 5mm rågummi fra Biltema som kassene står på. Tror ikke de kan bevege seg særlig da. Senter av diskanten står ca 90cm over gulvet. Siden det blir for høyt med mellomtonen under, vurderer jeg å heve kassene med fem cm. Er ikke sikker på eventuell gevinst, men jeg liker diskanten rett over ørehøyde når jeg sitter komfortabelt i sweetspot.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8390-jpg

Sett fra siden kan man lett se fordelen av arbeidet som har blitt gjort i dag:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8393-jpg

11. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig at det mangelt noen cm bak der, men det ser ut som om du har noe å glede deg til!
    Har følgt nøye med i trinn for trinn i spenning nå! Håper resultatet blir som forventet, eller bedre! Høyttalerene ser i vertfall gjennomførte. Nesten kjedelig å gjemme bort noe du har lagt så mye arbeid ned i, selv om det gir et mye finere helhetsinntrykk av Sal 3
    Er fortsatt mektig imponert av demoen i høst, grøsser nesten tanken av hvor bra det kan bli med BIG MILES!
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra Vis post
    Utrolig kjedelig at det mangelt noen cm bak der, men det ser ut som om du har noe å glede deg til!
    Har følgt nøye med i trinn for trinn i spenning nå! Håper resultatet blir som forventet, eller bedre! Høyttalerene ser i vertfall gjennomførte. Nesten kjedelig å gjemme bort noe du har lagt så mye arbeid ned i, selv om det gir et mye finere helhetsinntrykk av Sal 3
    Er fortsatt mektig imponert av demoen i høst, grøsser nesten tanken av hvor bra det kan bli med BIG MILES!
    Litt arbeid ble det jo med bakveggen, men jeg tror at det var verdt det. En annen fordel er at nå står senterhøyttaler nesten på cm med samme avstand til sweetspot som sidehøyttalerne.
    Du må gjerne komme for en titt igjen når alt er på plass og innkjørt! Regner med at det blir litt demokjøring utover våren.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke dy meg for prøve med hele senteren på plass. Løftet derfor inn de to siste kabinettene og fikk sjekket at alt er ok. Kappet til noen klosser på 60mm av MDF og satte dem under nederste bassen. Det hjalp betraktelig, nå er de i riktig høyde (senter diskant på 97cm) Tok vekta på dem også bare for gøy. Kassene var selvfølgelig lettere enn jeg trodde:

Basskasse: 35,7kg
    Mellomtone: 26,5kg
    Diskant: 19,0
    Total: 116,9kg

Her er bilder:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8394-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8397-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8396-jpg

15. Liker lygren har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvor bildet går, og jeg kjenner ikke spredningen på diskanthornene, men kan virke på meg som om diskanten kanskje er satt litt lavt? Siden du har to rader, osv.. Hadde det vært en ide å bytte om på diskant og mellomtone?

Jeg tenker at luft bak kabinettet har ikke så mye å bety i dette oppsettet fordi det er ingen akustiske radiatorer der. Når man snakker om luft bak høyttalere generelt, så menes det det det må tilstrekkelig avstand fra fronten og til bakveggen (med mindre man har en bassport e.l. på baksiden). Så det som blir spørsmålet her er hvor mye luft Miles trenger i tillegg til kabinettet, men kassene er allerede ganske dype.

I forhold til silkemyke Dali-diskantene, så er dette jo akkurat det som er forskjellen mellom hornladet diskant og vanlig domediskant. Horn er liksom en tveegget sverd, hvor man får en enorm dynamikk, men som også kan slå deg rett i fjeset og bli for hard og krass. Erfaringsmessig har horn det beste potensiale for (spesielt) filmdynamikk, men det krever også oftest mest jobbing med lydbildet. Spesielt det å fjerne dominant skarphet i området 2-5kHz en plass. Men når man først har fått kontroll på dette, så låter det bare helt magisk.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvor bildet går, og jeg kjenner ikke spredningen på diskanthornene, men kan virke på meg som om diskanten kanskje er satt litt lavt? Siden du har to rader, osv.. Hadde det vært en ide å bytte om på diskant og mellomtone?
    Er ikke helt sikker på om det er riktig valg å ha mellomtonen i ørehøyde fremfor diskanthornet (sett fra fremste stolrad). Slik det er satt opp nå er diskanten helt perfekt sentrert i forhold til sweetspot (97cm over gulvet i midten av hornet). Legger jeg ned stolen (bruker mye dette på kveldstid), kommer jeg ned ca fem cm under senter (målt midt på båndet), men er alikevel innenfor båndets seks tommer (15cm åpning). Jeg innbiller meg at dette er optimalt for stereo-oppsett, men tar muligens feil. Uansett er kinoen brukt av bare meg ca 80% av tiden, og da proriterer jeg selvfølgelig sweetspot på første rad fremfor bakre rad, som er ca 22cm høyere oppe.

Jeg tenker at luft bak kabinettet har ikke så mye å bety i dette oppsettet fordi det er ingen akustiske radiatorer der. Når man snakker om luft bak høyttalere generelt, så menes det det det må tilstrekkelig avstand fra fronten og til bakveggen (med mindre man har en bassport e.l. på baksiden). Så det som blir spørsmålet her er hvor mye luft Miles trenger i tillegg til kabinettet, men kassene er allerede ganske dype.
    Slik jeg har bygd mine kabinetter kunne jeg nok ha satt dem helt inntil bakvegg. For sentertårnet ble det litt problemer siden det var veldig trangt å få ned den nederste bassen. Jeg hadde ikke noe å gå på, og har muligens målt litt feil (med litt høyere kabinetter hadde jeg også sluppet å heve nederste kasse med seks cm, men hadde da nok fått problemer med takhøyden). Etter helgas ombygging har jeg mulighet til å justere litt rundt på kabinettene. I tillegg står de riktigere med tanke på lik avstand for LCR til sweetspot. Dette kan jo sikkert også justeres på plass med Audyssey, og noen få cm fra eller til er nok ikke så viktige. Som du kanskje husker så har diskantkassen åpning bakerst. Jeg har også fjernet plastkassen bak på elementet.

I og med at veggen bak diskanten er veldig godt dempet, har åpningen sikkert ikke så mye for seg. Men nå har jeg gjort dette etter flere anbefalinger. Derfor føles det rett å ha noen ekstra cm der, selv om betydningen sikkert er minimal. Satt i et åpent rom med en meter eller to hadde åpningen muligens vært rettere, ikke vet jeg. Under byggingen vurderte jeg faktisk å bare lage en enkel, smal frontplate til bånddiskantene. Høyttalerne over hadde da bare blitt satt oppå en enkel åpen krakk-konstruksjon. Kunne sikkert også ha gått for en mindre kasse for mellomtonene også. Denne er nå ca dobbelt så stor som nødvendig. Kanskje dette kan prøves hvis det dukker opp en bedre mellomtoneløsning (horn?) etterhvert, vi får se...

I forhold til silkemyke Dali-diskantene, så er dette jo akkurat det som er forskjellen mellom hornladet diskant og vanlig domediskant. Horn er liksom en tveegget sverd, hvor man får en enorm dynamikk, men som også kan slå deg rett i fjeset og bli for hard og krass. Erfaringsmessig har horn det beste potensiale for (spesielt) filmdynamikk, men det krever også oftest mest jobbing med lydbildet. Spesielt det å fjerne dominant skarphet i området 2-5kHz en plass. Men når man først har fått kontroll på dette, så låter det bare helt magisk.
    Nettopp, etter å ha prøvd Alcons i noen måneder har jeg virkelig fått høre hva en bånddiskant i horn kan gjøre. RBN401 pro-ribbon HF heter dette elementet, og det har så vidt meg bekjent fått strålende omtale. Desverre så får man ikke tak i dette elementet løst, det blir kun solgt i ferdige PA-sett. I begynnelsen så kunne det virke litt hardt, men ting har løsnet etterhvert. DSP kunne sikkert ha gjort underverker, med svært små justeringer. Blir morro å se om Beyma TPL 200H kan gjøre like god jobb!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om det er riktig valg å ha mellomtonen i ørehøyde fremfor diskanthornet (sett fra fremste stolrad). Slik det er satt opp nå er diskanten helt perfekt sentrert i forhold til sweetspot (97cm over gulvet i midten av hornet). Legger jeg ned stolen (bruker mye dette på kveldstid), kommer jeg ned ca fem cm under senter (målt midt på båndet), men er alikevel innenfor båndets seks tommer (15cm åpning). Jeg innbiller meg at dette er optimalt for stereo-oppsett, men tar muligens feil. Uansett er kinoen brukt av bare meg ca 80% av tiden, og da proriterer jeg selvfølgelig sweetspot på første rad fremfor bakre rad, som er ca 22cm høyere oppe.
    Ja, det var akkurat denne vurderingen jeg ikke kan gjøre/se ut fra et enkelt bilde. Blir bra det der!

Nettopp, etter å ha prøvd Alcons i noen måneder har jeg virkelig fått høre hva en bånddiskant i horn kan gjøre. RBN401 pro-ribbon HF heter dette elementet, og det har så vidt meg bekjent fått strålende omtale. Desverre så får man ikke tak i dette elementet løst, det blir kun solgt i ferdige PA-sett. I begynnelsen så kunne det virke litt hardt, men ting har løsnet etterhvert. DSP kunne sikkert ha gjort underverker, med svært små justeringer. Blir morro å se om Beyma TPL 200H kan gjøre like god jobb!
    Ja, det blir virkelig moro å høre hvordan Big Miles låter. Etter min (alt for korte) lytting på anlegget i vår, så vil jeg si at det svakeste leddet i Alcons var mellomtone/mid low, og jeg gleder meg og har store forventninger til hvordan Beyma låter. Jeg tror det blir et kjempehopp oppover.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alt utstyr på plass for å gjøre ferdig kinoen med BigMiles. Vi fikk i går hentet forsterkerne, 400m høyttalerkabler, og en del sett XLR-kabel. Her er litt bilder fra oppakning i dag tidlig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8400-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8404-jpg

Front med GT-grill. Ser ikke like bra ut som Itechene, men skitt la gå...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8415-jpg

Bakside:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8413-jpg

Resten av innhold i kassen. Vinklene er for support av kabinettet bak. I tillegg sees små svarte tilkoplinger for mikrofonkabel, og gule klemkoplinger til høyttalerkabler. Jeg vet ikke om vi bruker disse, og heller går for en annen type. Med fulgte også en "kvittering", med "Passed All Tests". Er ikke ofte man ser slikt på Hifi-utstyr:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8418-jpg

Klotz mikrofon/signalkabel foran. Vi kjøpte inn 10 stk 5m, 10 stk 3m og åtte stk 1m. Bak ligger 200 av totalt 400m Procab RZ40/1 høyttalerkabel (2x4 kvadrat):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8425-jpg

Sikkert god nok kvalitet for oss, med Neutrik-koblinger:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8427-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8428-jpg

Her er høyttalerkabelen close-up. Vi fikk dessverre ikke tidsnok tak i nok mengde Jentech/Supra Sky 2x4 kvadrat, men jeg tror erstatteren er like bra, Procab RZ40/1. Også den med 2x4 kvadrat:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8429-jpg

Her Jentech/Supra Sky til høyre og Procab til venstre. Likt antall ledere, og kabelen ser svært lik ut (også måledata svært like):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8430-jpg

20. Liker vidareje har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *liker* Dette blir virkelig bra. Nå er vi spente!

22. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft her er det bare å følge med, gleder meg til neste bildeserie!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette imponerer!!
    For en kino dette blir. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *liker* Dette blir virkelig bra. Nå er vi spente!
    Er veldig spent selv også! Står foran "litt" kabling, samt utfordringer når det gjelder oppkopling til DCIen. Tror det meste løser seg greit, i hvertfall med BEF som arkitekt!

Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Tøft her er det bare å følge med, gleder meg til neste bildeserie!
    Takker! Skal prøve å ta mye bilder fremover så det er bare å følge med!

Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Dette imponerer!!
    For en kino dette blir. :-)
    Takk! Håper virkelig BigMiles holder mål, men tror vi har satset rett så langt!

Side 155 av 172 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •