Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 154 av 172 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 ... SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 3428
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et innspill (til) i forbindelse med valget mellom å kjøre dagens løsning med analog prepro og en heldigital løsning:

I et tradisjonelt oppsett i receiver, så har de fleste implementert volumkontroll ved at man har DACene og så har man en analog volumjustering for å sette (redusere) lyden til MV. Man kjører DACen med så mye signal som mulig (men nok til at man har tilstrekkelig overhead) og så justeres signalet ned til MV med en analog volumjustering etterpå. En egenskap med denne løsningen er at en analog volumjustering er enkelt sagt bare en variabel dempning av signalet og det gjør at både signalet og støygulvet (suset) dempes likt. Man kan f.eks. sette MV til -40dB og støygulvet vil være (til en viss grense) tilsvarende lavere. Dette fungerer godt i en receiver, fordi receiveren kan sette MV på det analog signalet etter DACene.

En hel-digital løsning betyr at det digitale signalet skaleres digitalt før det går inn i DACene i stedet for å dempes analog etterpå. Støyen som kommer ut av DACene er konstant uansett hvilket nivå det er på signalet inn. Dersom man demper det digitale signalet, f.eks. for å få til MV -40dB, vil man i praksis se at signalet reduseres med -40dB, men at støyen er på samme nivå som før. Forholdet mellom signalet og støyen minker, altså får man mer støy på signalet. Effekten er i praksis at man mister oppløsning, bits. Ca. 1 bit for hver 6dB reduksjon i volum.

Med forbehold at det har kommet inn noe nytt i AES/EBU nylig, så vil det i en hel-digital løsing ikke være mulig for prosessor å fortelle DACene (som sitter i itechene) hva MV skal være. Derfor må prosessor skalere det utgående signalet digitalt. Man er da prisgitt at DACene har lavt støygulv og mange bits. Dette trenger ikke være et problem i forhold til hva det var før fordi dagens DACer har ofte et vanvittig lavt signal-støyforhold (tror itechen har noe sånt som -108dB.) og dermed kan slike digiale løsninger blir omtrent like gode som analoge. Men ser man på det med audiofile øyne, så er analog volumjustering fortsatt best.

Man skal være oppmerksom på systemoppsettet når man har digitalt volum for å unngå støy/sus. F.eks. bør man ha lagt opp gainstrukturen i systemet slik at man ikke kjører film/musikk med veldig lav MV. Da er det bedre å dempe gain på forsterkerene slik at man kan kjøre med så høy MV som mulig. Ja, dette er jo forsåvidt generelt regelen for analogt oppsett når jeg tenker meg om også.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Det er så pent at! Lurer på om jeg må ringe deg neste gang jeg trenger et rack og en flight case

Du setter ikke skinne i bakkant også? Vet at enkelte amper liker best å ha støtte i bakkant på grunn av vekt og moment. Og du har vel helt sikkert en plan for hvordan power og signalføringen skal bli bak der?
    Takker for skryt, Svein, men jeg kunne ha gjort dette mye penere hvis det hadde vært et poeng. Vurderte eikelister på alle skjæreflatene, men fant jo ut at dette skal stå på et teknisk rom og ikke i stua...

Kommer foreløpig ikke til å gå for støtte i bakkant. Itechforsterkerne er temmelig lette, husker ikke vekta men jeg testet at en av mine tre passet nettopp. DCIen er tyngre med sine nesten 14kg. Skal vurdere dette når de er på plass. Husk at dette er installasjonsforsterkere, de skal stå fast i kassene og blir ikke kastet rundt slik touringforsterkere gjerne blir. Skinner i bakkant hadde alikevel vært greit for feste av kabler. Har ikke noe liggende hjemme, så jeg kommer vel til å sette opp noen klamrelister hvis det blir nødvendig.

Signalføring blir tilnærmet det du så på vår nye Atmoskino, med strøm på ene siden og signalføring på andre siden. Skal også trekke ned to kurser via en koblingsboks på loftet over kinoen (kursene går egentlig til subber/forsterkere bak lerret). Setter opp veggbokser bak forsterkerracket. Tror det blir 6-8 doble kontakter (greit med redundancy) slik at jeg har nok kapasitet til alt av forsterkere i fremtiden. Jeg kommer muligens til å kjøpe enda en DCI på sikt (8/300N) til surround og Atmos), hvis denne typen fungerer greit.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Ser meget bra ut!

Jeg ser vi har samme prosessor, altså Marantz 8801. Jeg gikk fra en receiver med Audyssey XT til XT32 og må si meg imponert over denne utgaven og hva den klarer å gjøre selv i mitt godt akustikk behandlete rom. Den er såpass god at selv i stereo kjører jeg med denne i bruk noe jeg aldri hadde trodd på forhånd, men mye vil ha mer så derfor lurer jeg på om du fikk testet ut Audyssey pro kitet og hvordan du opplevde det, jeg ser det for gode tilbakemeldinger bort på AVS..
    Jeg er veldig godt fornøyd med min 8801. Den gjør en formidabel jobb både på surround og i stereo. Den har en god DAC innebygd og jeg ser egentlig ikke noe behov for egen DAC mellom PC og 8801, så jeg kjører lyd direkte med HDMI mellom PC og 8801. Forstår ikke alt hysteriet rundt alle disse DACene som må kjøpes inn og byttes til neste år igjen, tror det dreier seg om ektremt små variasjoner i lyd. Velvel, nok om det.

Jeg har testet Audyssey Pro kitet over lengre tid (lånt av en grei kar fra Lyngdal), men utnyttet dette ikke optimalt. Jeg lagde for eksempel ikke noen "house-curve", slik det er muligheter for. Det eneste jeg la inn var BBC-dipen, da dette fungerte bedre på mine Dali 40. Jeg har ikke fått testet Pro-kitet på høyttalerne jeg har nå (Alcons), men tror at det kunne ha vært gøy å prøvd ut. Jeg tror nok at Pro-kitet kan være verdt pengene hvis man bruker det for det det er verdt. Ellers er den innebygde Audyssey XT32 i Marantzen også veldig bra. Det er det jeg bruker nå, med 4-6 målinger i et lite område sentrert rundt sweetspot
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

4. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et innspill (til) i forbindelse med valget mellom å kjøre dagens løsning med analog prepro og en heldigital løsning:

I et tradisjonelt oppsett i receiver, så har de fleste implementert volumkontroll ved at man har DACene og så har man en analog volumjustering for å sette (redusere) lyden til MV. Man kjører DACen med så mye signal som mulig (men nok til at man har tilstrekkelig overhead) og så justeres signalet ned til MV med en analog volumjustering etterpå. En egenskap med denne løsningen er at en analog volumjustering er enkelt sagt bare en variabel dempning av signalet og det gjør at både signalet og støygulvet (suset) dempes likt. Man kan f.eks. sette MV til -40dB og støygulvet vil være (til en viss grense) tilsvarende lavere. Dette fungerer godt i en receiver, fordi receiveren kan sette MV på det analog signalet etter DACene.
    Jeg har ofte lurt på dette, og har kanskje ikke brukt nok tid på å sette meg inn i hvordan volumet skal stå i Dacene til Itechene i forhold til MV. BEF hjalp meg med det da han har vært innom, men nå vet jeg ikke om innstillingene er optimale lengre. Det jeg kan si er at jeg ikke har noe hørbar støy bortsett fra ved svært høyt volum. Blir greit med litt eksperthjelp på dette ser jeg!

En hel-digital løsning betyr at det digitale signalet skaleres digitalt før det går inn i DACene i stedet for å dempes analog etterpå. Støyen som kommer ut av DACene er konstant uansett hvilket nivå det er på signalet inn. Dersom man demper det digitale signalet, f.eks. for å få til MV -40dB, vil man i praksis se at signalet reduseres med -40dB, men at støyen er på samme nivå som før. Forholdet mellom signalet og støyen minker, altså får man mer støy på signalet. Effekten er i praksis at man mister oppløsning, bits. Ca. 1 bit for hver 6dB reduksjon i volum.
    Så resultater er at en heldigital løsning ikke er optimal fordi man mister oppløsning? Gjelder det bare med feilinnstilte nivåer?

Med forbehold at det har kommet inn noe nytt i AES/EBU nylig, så vil det i en hel-digital løsing ikke være mulig for prosessor å fortelle DACene (som sitter i itechene) hva MV skal være. Derfor må prosessor skalere det utgående signalet digitalt. Man er da prisgitt at DACene har lavt støygulv og mange bits. Dette trenger ikke være et problem i forhold til hva det var før fordi dagens DACer har ofte et vanvittig lavt signal-støyforhold (tror itechen har noe sånt som -108dB.) og dermed kan slike digiale løsninger blir omtrent like gode som analoge. Men ser man på det med audiofile øyne, så er analog volumjustering fortsatt best.
    Ja, dette har jeg også sett (mtp analog voljust.), det har vel vært diskutert bredt på sentralen.

Man skal være oppmerksom på systemoppsettet når man har digitalt volum for å unngå støy/sus. F.eks. bør man ha lagt opp gainstrukturen i systemet slik at man ikke kjører film/musikk med veldig lav MV. Da er det bedre å dempe gain på forsterkerene slik at man kan kjøre med så høy MV som mulig. Ja, dette er jo forsåvidt generelt regelen for analogt oppsett når jeg tenker meg om også.
    Jeg har dempet gain på mine Itecher slik det brukes nå. Men er usikker på om innstillingene er optimale, har nok testet for lite ser jeg. Men støy er ikke problem hos meg nå. Det vil kanskje bli det med BigMilesene og DCi, derfor er temaet viktig. Takker for fint innspill, Svein!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal ikke være noe spesielt problem med itech ihvertfall. Itech har et over 110db S/N og det sitter en 32bit floating point dsp i denne. Selv satt jeg gain på mine itecher til -25db og kjører heller mye høyere signal ut på prosessoren. Når jeg gikk over til digitalt så skrudde jeg opp slik at maks lydtrykk som miles klarte var høyeste punkt på gain i itech også skrudde jeg det ned 5db til.

Som jeg nevnte når det kom til jriver sin volumkontroll, så har dette programmet en innebygget 64bit digital volumkontroll, noe jeg mener er tilstrekkelig for at det skal være transparent. Hørte faktisk forbedringer på å ikke ha 2 da konverteringer.

Svar til deg hunsbedt:
    En digital volumkontroll har muligheten til å være mer transparent enn en analog når det blir gjort riktig. En analog volumkontroll er dog mye lettere å få til og er inkludert i det meste. Om du skal gå for atmos o.l med prosessor mener jeg det blir vanskelig å få gjort det bra med en digital volumkorreksjon. Skal du gå heldigitalt hele veien med disse ampene, så vil en PC-basert løsning helt klart være den enkleste og mest fleksible løsningen. Det å sette det opp vil dog være litt knotete, men når det først er oppe å går så går det helt feilfritt.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Dette skal ikke være noe spesielt problem med itech ihvertfall. Itech har et over 110db S/N og det sitter en 32bit floating point dsp i denne. Selv satt jeg gain på mine itecher til -25db og kjører heller mye høyere signal ut på prosessoren. Når jeg gikk over til digitalt så skrudde jeg opp slik at maks lydtrykk som miles klarte var høyeste punkt på gain i itech også skrudde jeg det ned 5db til.

Som jeg nevnte når det kom til jriver sin volumkontroll, så har dette programmet en innebygget 64bit digital volumkontroll, noe jeg mener er tilstrekkelig for at det skal være transparent. Hørte faktisk forbedringer på å ikke ha 2 da konverteringer.

Svar til deg hunsbedt:
    En digital volumkontroll har muligheten til å være mer transparent enn en analog når det blir gjort riktig. En analog volumkontroll er dog mye lettere å få til og er inkludert i det meste. Om du skal gå for atmos o.l med prosessor mener jeg det blir vanskelig å få gjort det bra med en digital volumkorreksjon. Skal du gå heldigitalt hele veien med disse ampene, så vil en PC-basert løsning helt klart være den enkleste og mest fleksible løsningen. Det å sette det opp vil dog være litt knotete, men når det først er oppe å går så går det helt feilfritt.
    Dette er forsåvidt detaljer, men AES/EBU er begrenset til å overføre 16- til 24-bits samples. Det gjør at hvor mange bits man bruker internt i prosessor og DSP er her mindre relevant i forhold til overføring. Selvsagt har det betydning for å sikre at man holder digitale kvantiseringsfeil langt utenfor det hørbare støygulvet i den interne signalbehandlingen, men det som overføres er altså begrenset til 16-24 bits (avhengig av hvordan AES/EBU lages i kilden/prosessoren).

Dette med digital volum var nok et mye større problem før, f.eks. når 16-bits DACer dominerte. Dagens lyd-DACer er gode og har så mange bits (24-bits er veldig vanlig) at dette ikke er et problem i praksis. I praksis får man alle de andre fordelene et digitalt system har (f.eks. tapsfri overføring) og at man slipper doble konverteringer som du skriver.

For å sette dette litt i perspektiv: Dialognivået på en spillefilm ligger typisk i området -25-30dB FS. FS betyr full scale, altså det absolutt maksimale nivået som er mulig å gjengi digitalt. Så har romkorrigering/HT-justering gjerne et justeringsrom på +-10dB. Derfor taes bort -40dB i headroom. Da har man igjen ca 60-noe dB ned til støygulvet.

Målt i lydtrykk så er THX referansenivå for film 85dB SPL ved -20dB FS. Da vil støyen være minst 74dB under med DCIene, altså på 11dB SPL. Jeg kan gjette på at dersom marantzen er rolig og kablingen er bra, så kan det være man kan ense sus i diskanten hvis man legger hodet inntil, men at man ikke hører noe ellers. Iallefall lavere støy enn fra ventilasjon, prosjektor osv. i sweetspot.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Så resultater er at en heldigital løsning ikke er optimal fordi man mister oppløsning? Gjelder det bare med feilinnstilte nivåer?
    Korrekt. Et eksempel: Dersom du setter ampene på 0dB og blir nødt til å se film på MV -40 for at det ikke skal bli for høyt. Da tror jeg at min anbefaling vil være å gjøre noe med systemgain på ampene. Akkurat slik som thohaug skriver over.

I pro audio benyttes utelukkende digital volum fordi prosessoren (=miksepulten) er en annen plass en forsterkerene. Jeg har aldri lagt merke med at kvaliteten blir dårligere -- selv med MV på -30dB på roligere arrangement.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er forsåvidt detaljer, men AES/EBU er begrenset til å overføre 16- til 24-bits samples. Det gjør at hvor mange bits man bruker internt i prosessor og DSP er her mindre relevant i forhold til overføring. Selvsagt har det betydning for å sikre at man holder digitale kvantiseringsfeil langt utenfor det hørbare støygulvet i den interne signalbehandlingen, men det som overføres er altså begrenset til 16-24 bits (avhengig av hvordan AES/EBU lages i kilden/prosessoren).
    Selvsagt. Men de ekstra bits'ene kommer veldig godt med når man skal gjøre korreksjoner og at det ikke blir noe som helst hørbare feil.
    Jeg mener at heldigital er den foretrukne løsning om det er muligheter for dette.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Jeg er veldig godt fornøyd med min 8801. Den gjør en formidabel jobb både på surround og i stereo. Den har en god DAC innebygd og jeg ser egentlig ikke noe behov for egen DAC mellom PC og 8801, så jeg kjører lyd direkte med HDMI mellom PC og 8801. Forstår ikke alt hysteriet rundt alle disse DACene som må kjøpes inn og byttes til neste år igjen, tror det dreier seg om ektremt små variasjoner i lyd. Velvel, nok om det.

Jeg har testet Audyssey Pro kitet over lengre tid (lånt av en grei kar fra Lyngdal), men utnyttet dette ikke optimalt. Jeg lagde for eksempel ikke noen "house-curve", slik det er muligheter for. Det eneste jeg la inn var BBC-dipen, da dette fungerte bedre på mine Dali 40. Jeg har ikke fått testet Pro-kitet på høyttalerne jeg har nå (Alcons), men tror at det kunne ha vært gøy å prøvd ut. Jeg tror nok at Pro-kitet kan være verdt pengene hvis man bruker det for det det er verdt. Ellers er den innebygde Audyssey XT32 i Marantzen også veldig bra. Det er det jeg bruker nå, med 4-6 målinger i et lite område sentrert rundt sweetspot
    dere som bruker prosessorer som denne, hvilke effektforsterkere bruker dere?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 8801 står det tilkoplet ett Cary 7-kanals trinn. ^ Som gjør en svært god jobb

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mine forsterkere pr nå (9.2):

2 stk Vincent SP-991 monoforsterkertrinn (1 x 600 W @ 4 Ohm (1 x 100 W klasse A))
    2 stk Crown I-Tech 6000 (2 x 3000W @ 4 Ohm)
    1 stk T&M SA 200e (2 x 200W @ 4 Ohm)
    1 stk T&M SA 400e (2 x 400W @ 4 Ohm)
    NAD 216 THX (2 x 200W @ 4 Ohm)
    Rotel RBM-1575 (5 x 500W @ 4 Ohm)

Med nytt BigMiles oppsett (7.2):

1 stk Crown DCI 8/600N (8 x 600W @ 4 Ohm)
    3 stk Crown I-Tech 6000 (2 x 3000W @ 4 Ohm)
    1 stk T&M SA 400e (2 x 400W @ 4 Ohm)

Litt frem i tid med Atmos (7.2.4):

1 stk Crown DCI 8/600N (8 x 600W @ 4 Ohm)
    1 stk Crown DCI 8/300N (8 x 300W @ 4 Ohm)
    3 stk Crown I-Tech 6000 (2 x 3000W @ 4 Ohm)

12. Liker paalab har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir stusselig med mine 7x125W når jeg leser over - Har dog 500W x 6 på hver 12" driver i basstårnene.

Newcomer mstrandbo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig likte jeg rackskapet du lagde deg - må nok kopiere den. Racket mitt består av skakke 2x4 lagd i ei åpen ramme bare. På tide å gjøre det litt penere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mstrandbo Vis post
    Forøvrig likte jeg rackskapet du lagde deg - må nok kopiere den. Racket mitt består av skakke 2x4 lagd i ei åpen ramme bare. På tide å gjøre det litt penere.
    Takker! Kommer litt flere bilder av rackskapet seinere i dag. Holder på å flytte over forsterkerne nå fra Apollo-hyllen. Fant forresten en nettbutikk som er billige på skinner: RACKSKINNER

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Rack

Men du og du så unormat og si, når det ikke er snakk om andre type... " hyller "

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingene har stått litt stille her siden sist. Er for tiden sykemeldt og må ta det litt med ro. Men ikke noe veldig alvorlig, bare for å ha det sagt...
    Min kamerat har også litt småproblemer, og går med gipset fot. Derfor har det ikke vært mulig for oss å hente forsterkerne hjem. Vel, vel, får bare ta tiden til hjelp. Mye annet som kan gjøres.

Det nye forsterkerracket er tatt i bruk. Har også fått til en "NAS-light", og har fått inn harddiskene i racket med hjelp av stativene jeg lagde. Her er litt bilder:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8317-jpg

Brukte bare vanlig 3mm huntonitt (Sutak-plater) til dekkbrettene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8319-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8320-jpg

Slik var harddiskene stablet før. Ikke særlig greit!

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8334-jpg

Testing av harddiskholderne i nytt rack:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8333-jpg

Slik ble det fra frontsiden av skapet. Det er en del skraper på rack og dekkplater, men bildet er tatt med lang ekspneringstid. Til vanlig er det litt mørkere og alt ser nok litt bedre ut:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8339-jpg

Hele skapet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8353-jpg

Nytt rackskap. Har satt inn forsterkerne, her sett fra baksida:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8338-jpg

NAD-forsterkeren står bare foreløpig løst på toppen. Den skal bort når den nye Crownforsterkeren er på plass. Har også spart igjen 2U øverst for en åttekanaler til:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8355-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8357-jpg

Her også ett bilde av det stor rackskapet mens jeg koblet om:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8359-jpg

18. Liker Strike Ace, paalab har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai, dette ser meget bra ut.

DIY på høyeste nivå :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H.E.F.T.I.G!

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!

Har du vurdert disse i bakkant av rackskapet for å slippe å stripse så mye? Også en del lettere når noe skal oppdateres/oppgraderes:
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-pl1172150-1_2_9m_white_color_pvc_cable_conduit_duct_pvc_trunking_with_custom_color-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace Vis post
    Aiai, dette ser meget bra ut.

DIY på høyeste nivå :-)
    Takk! Begynner å likne på noe nå, må bare få på plass resten av utstyret...

Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    H.E.F.T.I.G!
    T.A.K.K.E.R.

Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Lekkert!

Har du vurdert disse i bakkant av rackskapet for å slippe å stripse så mye? Også en del lettere når noe skal oppdateres/oppgraderes:
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-pl1172150-1_2_9m_white_color_pvc_cable_conduit_duct_pvc_trunking_with_custom_color-jpg
    Prøvde å finne ut noe mer og havnet her: 1 - 2.9M white color pvc cable conduit / duct, pvc trunking with custom color Virker noe tungvindt å bestille...

Kommer nok mest sannsynlig til å lage noe liknende som i rackskapet for festing av kabler. I steden for strips kan jeg også bruke borrelåsbånd. Lett å få tak i og billig på Ebay: Reusable Velcro Cable Ties Roll Tapes Wraps Straps 3 4" inch Hook Loop 5M 15ft | eBay

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja borrelås er jo enkelt. Ellers finnes det endel av ovennevnte kabelgate på ebay og alibaba. Bare å søke etter cable duct.

Side 154 av 172 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •