Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 145 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 3428
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å, jeg kjenner denne følelsen. "Nei, det er ikke sånn det er til vanlig, altså!". Ikke godt, nei!

Dette med avshop og kalibrering er nok litt småtricky. I forhold til det juridiske rundt om man har rett på lik prosjektor som er kalibrert, så står og faller dette om du har kjøpt en "ferdig kalibrert prosjektor" eller om du har kjøpt en tilleggstjeneste hvor de kalibrerer prosjektoren. Jeg mistenker nok at avshop vil hevde den siste og at risikoen for slike ting som dette faller på kunden.

Det ville, etter min mening, vært god kundebehandling av Sony å tilby hele eller deler av kostnaden for kalibrering som kompensasjon for defekt vare. Men erfaringsvis har ofte blårussen i slike selskap en annen oppfatning.

Hvis du får en rask reparasjon hos Sony, tenker du å sende den umiddelbart til Gorm for kalibrering når du får den tilbake? Hvis det er tilfellet, er det nok lite sannsynlig at denne er på plass før påske er jeg redd.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok ha den fullkalibrert igjen, ja. Men jeg tror jeg kommer til å kjøre den inn ca 50 timer før kalibrering igjen, siden jeg antar at det må en ny pære på plass. Tror det er vanlig med en viss "innbrenning" før man kalibrerer for å få et bra resultat. Har uansett ikke problemer med å kjøre ukalibrert i påska. Det viktigste sånn sett er å ha bilde på plass disse fridagene...

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,037
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvinner alle innstillinger som Gorm har foretatt når en sender den inn til service?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Forsvinner alle innstillinger som Gorm har foretatt når en sender den inn til service?
    Det kommer litt an på hva man må gjøre. Er det noe feil med strømforsyning eller komponentfeil, vil sannsynligvis kalibreringen beholdes. Er det feil med lampen eller med noe i lysbanen, må den rekalibreres. I mange tilfeller tror jeg uansett projektoren blir "nullstilt" ved service, og da forsvinner kalibreringen. Dette vet nok Gorm alt om, vil jeg tro. Jeg må nok høre med han om rekalibrering er nødvendig etter service.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, dette var kjipt! Håper alt ordner seg på rette viset! Kanskje jeg må holde igjen litt på ny PJ nå..hmm.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,037
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hadde det ikke latt seg gjøre og notere ned innstillingene og bare satt de likt når en fikk prosjektoren tilbake? Eller er ikke forutsetningen lik som før? har fått inntrykk av at det er mye feil ute og går generelt på prosjektorer uansett leverandør. Hva skyldes dette?
    sammenlignet med en tv som varer i mange år og blir vell en del mer brukt også, iallfall hos meg sviver tven mange timer hver dag, mens de fleste stort sett bare bruker prosjektorene til film.
    koster jo en del også disse prosjektorene så da burde de holde noen år uten feil mener nå jeg.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns vel at avshop burde ta på seg ny kalibrering, uansett hva loven sier eller ikke - er jo noe som heter service også. Fornøyde kunder kommer tilbake og gir god reklame...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,037
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Syns vel at avshop burde ta på seg ny kalibrering, uansett hva loven sier eller ikke - er jo noe som heter service også. Fornøyde kunder kommer tilbake og gir god reklame...
    Enig! Jaffal de 2 første årene så burde de det, eventuelt om det gikk å betale en tilleggsforsikring ved kjøp som dekket ny kalibrering et par år fram vis det oppstod feil på produktet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hadde det ikke latt seg gjøre og notere ned innstillingene og bare satt de likt når en fikk prosjektoren tilbake? Eller er ikke forutsetningen lik som før? har fått inntrykk av at det er mye feil ute og går generelt på prosjektorer uansett leverandør. Hva skyldes dette?
    sammenlignet med en tv som varer i mange år og blir vell en del mer brukt også, iallfall hos meg sviver tven mange timer hver dag, mens de fleste stort sett bare bruker prosjektorene til film.
    koster jo en del også disse prosjektorene så da burde de holde noen år uten feil mener nå jeg.
    Ved for eksempel lampebytte, eller forandringer i engine, kan man ikke bruke gamle kalibreringsdata. Det er såpass stor forskjell på projektorer individuelt at hver må kalibreres for seg. Noen produsenter har projektorer som er svært like bildemessig, mens andre kan variere kollosalt. Det skal bare ørsmå forskjeller til for eks i lampen for at kalibreringsutgangspunktet blir helt ulikt.

Årsaken til at det er en del feil med projektorer er at dette er varer som blir produsert i små antall/serier sammenliknet med flatskjermer. Folk flest kjøper ikke projektorer da dette hjemme er forbeholdt de spesielt interesserte. Projektorer som blir produsert i større serier, som for eks kontor/industriprojektorer har nok bedre pålitelighet, vil jeg anta.

Jeg har hatt totalt seks projektorer, og denne er den første jeg har hatt problemer med. Sony sin serie med VPL-VW 10/11/12 var fantasktisk pålitelige, etter min mening. To av mine tidligere projektorer av denne typen fungerer fremdeles ypperlig. Man må bare passe på å rense filter og bytte lampe når man får beskjed om det/ved behov.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Helt enig. Dette koster imidlertid mye penger for AVShop, og for et "lite" firma vil de vel antakelig skyve ansvaret fra seg. Som Midas lengre oppe også skriver så er det vel en viss uklarhet i det juridiske her, også.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,037
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krysser fingrene og håper den varer lenge uten problemer, er redd vis den må sendes på rep så må kjerringe sende meg til psykiatrisk avdeling for hjelp en periode.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått noen tilbakemelding om HW50-en enda?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir nå overrasket om ikke AVShop gjør en ny kalibrering gratis i norges mest omtalte kino...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en av tre meldinger jeg har fått fra Sony Prime Support:

Thank you for contacting PrimeSupport. In order to repair your unit, we need for the product to be replaced.
    In order to complete the registration, could you please fill in the form below:
    ..................
    Once registered I will organise a repair of your unit.

Thanks very much.
    Kind regards,
    John Boon

- PrimeSupport Coordinator
    Professional Solutions Europe, a division of SONY EUROPE LTD, a company registered in England and Wales

Jeg har fylt ut et skjema, sendt dette tilbake og fått som svar at de skal finne et service sted for projektoren. Det som er litt rart er at de skriver at "produktet skal byttes ut" i øverste linje, mens lengre nede at de skal "organisere en reparasjon". Blir spennende å se hva de bestemmer seg for...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helgardering med andre ord. De finner vel ikke ut det før de feilsøker, om de da ikke bytter alle enhetene og reparerer de innkomne etter hvert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k Vis post
    Helgardering med andre ord. De finner vel ikke ut det før de feilsøker, om de da ikke bytter alle enhetene og reparerer de innkomne etter hvert.
    Svarene jeg har fått er nok henta rett fra "klipp og lim-mappen" hos Prime Support. Alt tyder på det, siden de ikke hadde brydd seg med å skrive navnet mitt rett en gang.
    Og ja, vil nok også tro at innkommende projektorer blir byttet ut med andre reparerte, for å få opp effektiviteten. Håper virkelig jeg får igjen en som er stelt pent med...

Har enda ikke fått noe mer tilbakemelding på hva som skjer, så dette lover ikke godt for påsken. Jeg er kanskje en smule optimistisk hvis jeg tror dette ordner seg før de kommende fridagene, ja...

Ellers kan jeg til slutt komme med en positiv melding. Jeg har kjøpt en stk Maelstrom til...Hva i himmelens navn jeg skal med enda en sub, sier du? Vel, systemet mitt er ikke helt symmetrisk før jeg har to stk subber av hver slag. Har vel kanskje blitt litt preget av NOAH i det siste på jobben...
    Etter planen får jeg den faktisk tilkjørt i morgen av en grei kar fra Grimstad. Passer greit siden jeg har fri også. Da blir det ommøblering i frontrekka igjen, med alt det medfører av flytting, måling, flytting, måling, osv...
    Kan kanskje bli litt gøy frem mot påsken alikevel, da.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,037
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Svarene jeg har fått er nok henta rett fra "klipp og lim-mappen" hos Prime Support. Alt tyder på det, siden de ikke hadde brydd seg med å skrive navnet mitt rett en gang.
    Og ja, vil nok også tro at innkommende projektorer blir byttet ut med andre reparerte, for å få opp effektiviteten. Håper virkelig jeg får igjen en som er stelt pent med...

Har enda ikke fått noe mer tilbakemelding på hva som skjer, så dette lover ikke godt for påsken. Jeg er kanskje en smule optimistisk hvis jeg tror dette ordner seg før de kommende fridagene, ja...

Ellers kan jeg til slutt komme med en positiv melding. Jeg har kjøpt en stk Maelstrom til...Hva i himmelens navn jeg skal med enda en sub, sier du? Vel, systemet mitt er ikke helt symmetrisk før jeg har to stk subber av hver slag. Har vel kanskje blitt litt preget av NOAH i det siste på jobben...
    Etter planen får jeg den faktisk tilkjørt i morgen av en grei kar fra Grimstad. Passer greit siden jeg har fri også. Da blir det ommøblering i frontrekka igjen, med alt det medfører av flytting, måling, flytting, måling, osv...
    Kan kanskje bli litt gøy frem mot påsken alikevel, da.
    Har de virkelig lov til å gi deg tilbake en annen prosjektor enn den du sendte inn? Huff huff for noe lureri spør du meg,,kan jo få tilbake en som har vært brukt 10 ganger mer enn den du sendte inn

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok ganske standard løsning tror jeg. Samme med mobiltlf f eks.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de virkelig lov til å gi deg tilbake en annen prosjektor enn den du sendte inn? Huff huff for noe lureri spør du meg,,kan jo få tilbake en som har vært brukt 10 ganger mer enn den du sendte inn
    Ja, det har de, og dette er vel ikke noe nytt fra Sony's side. Siden min projektor var gått over 800 timer er jeg egentlig ikke så redd for det, man får jo igjen en overhalt projektor, muligens med nyere/ny lampe. Men da altså uten kalibrering...
    Må høre litt nærmere med min bror, tror de brukte over to måneder på å reparere hans projektor. Men han fikk da igjen sin egen, og i tillegg fikk han låneprojektor etter å ha krevd dette fra AVShop, siden det tok så lang tid å få den reparert.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,037
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2måneder??og dette er primesupport!
    håper det ordner seg snart

Side 145 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •