Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 144 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Hunsbedt, jeg tillater meg et OT spm:
    I bildet av verkstedet ditt, er benken hjemmelaget? Det var spesielt skuffeløsningen som fanget mitt øye. Har du laga skuffene selv, og evt hvor fikk du tak i skinnene?
    Jeg har bygd verkstedet selv, med alt inventar. Ligger vel en link til dette på førstesida tror jeg. Skuffeskinnene er det vel også bilde av, de kjøpte jeg hos en lokal finsnekker. Fikk en fin pris av han, veldig greit siden det var dyrt (hurtiglås/avtagbare). Bygde over 20 skuffer av kapp fra veggplater og annet restkapp. Hver skinne tåler vel ca 25kg, holder i massevis. Eneste ulempe er at de ikke går helt ut, det var et kompromiss.
    Planen er å sette på fronter i kryssfiner, samt dører til vegghyllene. Har ikke riktig kommet så langt enda...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Er på jobb i kveld og tok med meg kameraet for å ta noen bilder i den nye kinosalen. Snekkerne fra BRG holder på med å plate veggene. Bygget er støpt i 25cm betong i sin helhet, og blir altså nå innredet med rom-i-rom konstruksjon.
    Kjempeartig at du dokumenterer dette også! Her kan vi sikkert lære mye!

Her ser man frontveggen. Den er bygd opp av 2x8" isolert reisverk, dobbelgips, festet med dempklips i betongen. Utenpå dette kommer så et nytt lag 2x8", også dette isolert med dobbelgips. Utenpå dette kommer antakelig demping for baffelvegg. Proffene gjør det meget solid, morsomt å følge med på!
    Ja, morsomt å følge med på for oss også. 25cm betong, 2x8 isolert og kledd med dobbet gips. Og så igjen nok en vegg med 2x8, isolert og kledd med dobbelt gips... Ja, dette blir i allefall solid nok.. Og lydmessig blir det vel antakelig potte tett. Men disse doble lagene med gips utenpå doble lag med gips; Blir ikke det en slik trippel leaf konstruksjon man helst skal unngå? Burde ikke det første doble gipslaget vært unngått om man skulle følge disse prinsippene?
    Men disse folka vet vel hva de gjør så jeg regner med at det er jeg som ikke har forstått dette riktig...

Her ser man frontveggen. Den er bygd opp av 2x8" isolert reisverk, dobbelgips, festet med dempklips i betongen.
    Vet du hva disse dempeklipsene er for noe? Kunne du eventuelt forsøkt å finne det ut?
    Keep up the good work!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Kjempeartig at du dokumenterer dette også! Her kan vi sikkert lære mye!

Ja, morsomt å følge med på for oss også. 25cm betong, 2x8 isolert og kledd med dobbet gips. Og så igjen nok en vegg med 2x8, isolert og kledd med dobbelt gips... Ja, dette blir i allefall solid nok.. Og lydmessig blir det vel antakelig potte tett. Men disse doble lagene med gips utenpå doble lag med gips; Blir ikke det en slik trippel leaf konstruksjon man helst skal unngå? Burde ikke det første doble gipslaget vært unngått om man skulle følge disse prinsippene?
    Men disse folka vet vel hva de gjør så jeg regner med at det er jeg som ikke har forstått dette riktig...

Vet du hva disse dempeklipsene er for noe? Kunne du eventuelt forsøkt å finne det ut?
    Keep up the good work!
    Lurte også på dette med dobbel gips mellom de to stenderverkene. Det er vel ikke anbefalt(triple leaf), men siden dette foreløpig bare er satt opp på frontvegg kan det ha noe med akustikken å gjøre. Snakket litt med akustikeren og han snakket om at noen av veggplatene skal virke som absorbenter. Fikk desverre ikke utdypet dette da det var liten tid. Skal sjekke tegningene jeg har hjemme. Tar med kamera til neste uke igjen for videre dokumentering, skal se om jeg finner en slik klips som jeg kan få tatt bilde av. Er egentlig bare en firkanta flat stålhylse, med gummi inni, der den ene delen blir festet til vegg og den andre til betongen. Gummien inni skiller stenderverket mekanisk fra betongen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar med kamera til neste uke igjen for videre dokumentering, skal se om jeg finner en slik klips som jeg kan få tatt bilde av. Er egentlig bare en firkanta flat stålhylse, med gummi inni, der den ene delen blir festet til vegg og den andre til betongen. Gummien inni skiller stenderverket mekanisk fra betongen.
    Det hadde vært veldig flott om du kunne plaget noen til de oppgir navn og leverandør på denne klipsen. Jeg skulle veldig gjerne vite hvor jeg får kjøpt dem og hva de heter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at det ordnet seg med subbene!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig flott om du kunne plaget noen til de oppgir navn og leverandør på denne klipsen. Jeg skulle veldig gjerne vite hvor jeg får kjøpt dem og hva de heter.
    Var inne i kinoen i dag og traff på snekkerne. Fikk tatt et heller dårlig bilde av festebraketten med mobilen, så her er en link: http://www.hilti.com/holcom/page/mod...lProdOid=13536

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-hilti-festebrakett-jpg

Braketten må festes til vegg med momentnøkkel for å få riktig feste. Det var litt viktig, mente snekkerne.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-hilti-festebrakett-jpg 

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Så bra at det ordnet seg med subbene!
    Ja, er kjempefornøyd nå! Ingen ulyder...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne i kinoen i dag og traff på snekkerne. Fikk tatt et heller dårlig bilde av festebraketten med mobilen, så her er en link: http://www.hilti.com/holcom/page/mod...lProdOid=13536

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-hilti-festebrakett-jpg

Braketten må festes til vegg med momentnøkkel for å få riktig feste. Det var litt viktig, mente snekkerne.
    Suverent! Tusen takk!
    Dette momentet finner jeg kanskje i et datablad?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er kjempefornøyd nå! Ingen ulyder...
    hadde samme problemet med min XTZ 12.18, helt forferdelig å høre på i lengden hvis det var en brutal med masse lave lydspor. heldigvis er porten min nå såpass stor at den ikke lage lyder, men den blåser utrolig godt egentlig

litt sånn avsporing, du skal vell ikke ha noe demo i påsken? har to ivrige kompisser som gjerne ville sett og hørt, han ene var med forrige gang

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suverent! Tusen takk!
    Dette momentet finner jeg kanskje i et datablad?
    Er ikke sikker på det. Står kanskje på pakken?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    hadde samme problemet med min XTZ 12.18, helt forferdelig å høre på i lengden hvis det var en brutal med masse lave lydspor. heldigvis er porten min nå såpass stor at den ikke lage lyder, men den blåser utrolig godt egentlig
    Det blåste temmelig godt i mine ved pådrag, og turbulensen rundt endekantene var vel årsaken til mesteparten av ulydene. Med porter på er dette redusert med 80-90 %. Bassdal kjørte simuleringer, og det ser ut til at jeg har truffet rimelig bra med lengden på rørene nå. Jeg kommer ikke til å eksperimentere noe mer med disse subbene, selv om det sikkert er enda mer å hente.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    litt sånn avsporing, du skal vell ikke ha noe demo i påsken? har to ivrige kompisser som gjerne ville sett og hørt, han ene var med forrige gang
    Jeg er klar for demo i påsken hvis jeg er hjemme og det ellers passer. Send meg en PM når påska er litt nærmere...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott reportasje i Lyd og Bilde, blir aldri lei av å lese om kinoen din. :-)
    Håper å få oppleve denne en gang.
    Litt sent ute med gratulasjonen, men bedre sent enn aldri. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Gratulerer med flott reportasje i Lyd og Bilde, blir aldri lei av å lese om kinoen din. :-)
    Håper å få oppleve denne en gang.
    Litt sent ute med gratulasjonen, men bedre sent enn aldri. :-)
    Veldig hyggelig å få slike kommentarer, Tormod! Er du i nærheten, så si i fra, så ordner vi med besøk, selvfølgelig!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flicker-problem med min sony HW50

Da ble det desverre en bråstopp for all film i kinoen på en stund. Projektoren min har tatt kvelden. Jeg har nevnt det tidligere i tråden min, og problemet med flimring har nå blitt såpass ekstremt at min Sony HW50 er tatt ut av drift. Jeg har i dag, etter forslag fra Henning Hoff på AVShop, tatt kontakt med PrimeSupport@eu.sony.com. Egentlig mener jeg at det kun er AVShop jeg her skal forholde meg til, siden det var der den ble kjøpt. Men hvis vi kan kutte ut et mellomledd og gå direkte til Sony, så er vel det den raskeste løsningen.

Etter å ha lest meg opp på dette flicker-problemet på blant annet AVS, har jeg funnet ut at jeg slett ikke er alene. Problemet opptrår også på andre merker, men Sony har tydeligvis et større problem her. Så får man bare håpe at den blir raskt ordnet. Desverre ser det ut til at påsken går i vasken her, hvis ikke Prime Support har ekspress-service da. I tillegg må antakelig projektoren inn til ny fullkalibrering. Dette kostet 3399,-, og bør faktisk også dekkes av garantien siden kalibreringen ble bestilt gjennom kjøpet sammen med projektoren.

Fant en YouTube-video av problemet, hos meg er det mye verre enn dette: http://www.youtube.com/watch?v=YJcbfPkaMlo

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda Hunsbedt. Du har min fulle sympati. Håper det ordner seg (og at du ikke får en alt for abstinensfull påske).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjedelig når slikt skjer. Får håpe at Sony har like bra kundeservice som Epson.
    Min projektor ble hentet av DHL på en mandag, sendt til England for service og levert tilbake på døren påfølgende torsdag.

Jeg kuttet også ut mellomleddet med forhandler og gikk direkte til Epson.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Newcomer wito sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk Forbrukerkjøpsloven paragraf 30:

"....Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det går raskt. Jeg måtte levere inn vår Epson vi har på møterommet på jobben, det gikk på noen få dager, men kalibreringen av Gorm ble borte Avshop ville ikke gjøre ny kalibrering uten ny betaling. Stå på kanskje du slipper å betale ny kalibrering

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelig surt dette her, og mye styr også. Er spent på å se hva Prime Support svarer. Min bror fikk erstatningsprojektor fra AVShop, da tok reparasjonen over en måned om jeg ikke tar feil. Takker for innspill vedrørende Forbrukerkjøpsloven, wito. Kan være jeg får bruk for litt paragrafer etterhvert, vi får se hvilke svar jeg får.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Auda Hunsbedt. Du har min fulle sympati. Håper det ordner seg (og at du ikke får en alt for abstinensfull påske).
    Håper i det lengste at dette kan bli ordnet raskt. Er ikke så mye poeng i å kjøre demoer fremover uten projektor.

Hadde faktisk Fædrelandsvennen på besøk på torsdag, og da vi etterpå skulle ha filmkveld (fast nesten hver torsdag,) ble det svært anstrengende å sitte stille i stolen da Gravity flimret som verst mot slutten...

Side 144 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •