Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 142

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 142 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 144 145 146 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2,821 til 2,840 av 3428
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med dagen som var! Bladet skal handles - allerede i butikken?

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så har ikke bladet kommet ennå, eller så er det utsolgt. Det er tross alt Hunsbedt's kino det er snakk om....

Bladpusheren min hadde ihvertfall ikke.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner tråden siden vi snakket om akustikk:

@atledreier: Hvis du fikk velge mellom 100 mm rockfon industrial rett på vegg kontra 50mm plate + 50 mm luft, hva hadde du valgt?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten helt likt, akustisk sett. Praktisk sett er 50mm + luft vanskeligere å bygge, men en pakke med plater dekker dobbelt så mye areal....

http://www.acousticmodelling.com/mli...=100&v21=40000

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om jeg får hinke meg ned på Narvesen... Hva syntes de om lyden din etter det REW styret du hadde gående for noen uker siden...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Ser ut som om jeg får hinke meg ned på Narvesen... Hva syntes de om lyden din etter det REW styret du hadde gående for noen uker siden...
    Da Akto og Bef var her i fjor høst hadde jeg ikke fått fikset Maelstromen (den første jeg hadde brant opp...). Jeg hadde "bare" de to Boschmannsubbene, og disse har det ikke vært noen problemer med.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen artikkel a gitt og flotte bilder
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta meg en tur i butikken skjønner jeg....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,494
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette nummeret i salg? Var innom en kiosk i dag, men der hadde de bare nr. 2/14, opptil flere blader.
    Var riktignok i Molde, men de skal forhåpentligvis ha noenlunde samme kalender som vi har på Nordmøre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Er dette nummeret i salg? Var innom en kiosk i dag, men der hadde de bare nr. 2/14, opptil flere blader.
    Var riktignok i Molde, men de skal forhåpentligvis ha noenlunde samme kalender som vi har på Nordmøre.
    Ser ut som om nr 3 har kommet i salg noen steder, i hvertfall. Rart at dette med utgivelsesdato varierer såpass mye...

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har det på Meny også
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Mega på Klepp (sør for Stavanger/Sandnes) for å sjekke. De hadde fortsatt kun den forrige utgaven (i flere eksemplarer).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble tilgjengelig på Zinio i dag ser jeg. Ble sporenstreks lastet ned.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet er kjøpt inn nå, så nå skal det leses ikveld!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest artikkelen nå, artig artig Hadde vært utrolig kult å oppleve kinoen live engang.

Syns du at crown bråker så mye at man ikke kan "pakke" den inn bak lerretet?

Forøvrig er det helt greit at atko gir seg i lydogbilde - da er det ihvertfall ingen grunn til å kjøpe bladet lenger. Forholdsvis lettlest, først på side 90 var det en interessant artikkel.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYnes også det er leit at Akto gir seg. Som sirant sier, det er eneste grunnen til at jeg har kjøpt lyd og bilde innimellom. Flott reportasje da. Og Lysten til å komme å se kinoen ble ikke mindre for å si det slik. Virker på meg om om ar Akto virkelig like det han hørte. Siden han sier at dette er den beste kino opplevelsen og den flotteste kinoen i privat eie han visste om. Og da vet vi alle hva BEF styrer på med.... Virkelig bra reportasje.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,494
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig tak i et nummer på Elkjøp, sammen med E.T. som lå inni bladet.

Har bare skumlest foreløpig, men det var mye skryt ja, og det sier ikke lite når en vet hvem det kommer fra
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Lest artikkelen nå, artig artig Hadde vært utrolig kult å oppleve kinoen live engang.

Syns du at crown bråker så mye at man ikke kan "pakke" den inn bak lerretet?

Forøvrig er det helt greit at atko gir seg i lydogbilde - da er det ihvertfall ingen grunn til å kjøpe bladet lenger. Forholdsvis lettlest, først på side 90 var det en interessant artikkel.
    Du er hjertelig velkommen på besøk hvis det skulle passe at du er forbi en gang!

Jeg synes at Crownforsterkerne bråker temmelig mye når de girer seg opp. Det lar seg heller ikke maskere ved å spille høyt, da de kjører viftene trinnløst opp og ned etter behov. Lyden er litt sånn "metallisk", så det er helt utenkelig at man kan ha de i samme rom, desverre. Varmen er jo også en ting, man ønsker ikke mer varme inn i kinoen enn høyst nødvendig. Jeg har vært oppe i 1500-2000 watt på Itechen som driver Boschmannsubbene (målt med amperemeter), og det er vel det samme som to tusen watt varme...

Jeg har vært abonnent på både Lyd & Bilde, Watt, og Fidelity av og på i flere år. Det er vel bare Fidelity, og tidligere Audio, som jeg har komplett. Men jeg blir veldig ofte skuffet over innholdet. Lyd & Bilde tester mye av all slags utstyr, og det meste er uinteressant for min del. Atle sine hjemme-hos, og noen projektortester, har nok vært det som driver abbonnementet.
    Veldig ofte er testene av annet utstyr rent subjektive, uten målinger eller faktabokser, og det irriterer meg litt. Det samme gjelder litt for Watt sin del også. Mye utstyr her også, men testene kan av og til være veldig overfladiske og korte.
    Fidelity har hatt veldig bra musikksider, og en del artige utstyrstester. High-end utstyr er morsomt å lese om, men prosaen som av og til står på trykk henger ikke på greip. Veldig vanskelig å få taket på hva testerne egentlig sier, og sjargongen er ofte helt på jordet. Nå er jo dette bladet, i hvertfall i papirform, historie.

Drømmemagasinet for meg har mange lange og gode Hjemme-hos reportasjer, mye stoff om DIY bygging av høyttalere og annet utstyr man finner på på lytterommet eller i kinoen, og utførlige byggeartikler som omhandler grunnkonstruksjonene i et lydrom. Hvert nummer ville ha hatt masse gode tips om akustikk, og kursing i hvordan å bruke REW. Så vil jeg ha hatt gode musikk og filmtester, og kanskje til slutt litt tester av rimelig og bra kvalitetsutstyr.
    Desverre vil nok et slikt blad ha for lite kundegrunnlag i lille Norge, og ville nok ha gått konken etter få nummer. Desverre...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Du er hjertelig velkommen på besøk hvis det skulle passe at du er forbi en gang!

Jeg synes at Crownforsterkerne bråker temmelig mye når de girer seg opp. Det lar seg heller ikke maskere ved å spille høyt, da de kjører viftene trinnløst opp og ned etter behov. Lyden er litt sånn "metallisk", så det er helt utenkelig at man kan ha de i samme rom, desverre. Varmen er jo også en ting, man ønsker ikke mer varme inn i kinoen enn høyst nødvendig. Jeg har vært oppe i 1500-2000 watt på Itechen som driver Boschmannsubbene (målt med amperemeter), og det er vel det samme som to tusen watt varme...

Jeg har vært abonnent på både Lyd & Bilde, Watt, og Fidelity av og på i flere år. Det er vel bare Fidelity, og tidligere Audio, som jeg har komplett. Men jeg blir veldig ofte skuffet over innholdet. Lyd & Bilde tester mye av all slags utstyr, og det meste er uinteressant for min del. Atle sine hjemme-hos, og noen projektortester, har nok vært det som driver abbonnementet.
    Veldig ofte er testene av annet utstyr rent subjektive, uten målinger eller faktabokser, og det irriterer meg litt. Det samme gjelder litt for Watt sin del også. Mye utstyr her også, men testene kan av og til være veldig overfladiske og korte.
    Fidelity har hatt veldig bra musikksider, og en del artige utstyrstester. High-end utstyr er morsomt å lese om, men prosaen som av og til står på trykk henger ikke på greip. Veldig vanskelig å få taket på hva testerne egentlig sier, og sjargongen er ofte helt på jordet. Nå er jo dette bladet, i hvertfall i papirform, historie.

Drømmemagasinet for meg har mange lange og gode Hjemme-hos reportasjer, mye stoff om DIY bygging av høyttalere og annet utstyr man finner på på lytterommet eller i kinoen, og utførlige byggeartikler som omhandler grunnkonstruksjonene i et lydrom. Hvert nummer ville ha hatt masse gode tips om akustikk, og kursing i hvordan å bruke REW. Så vil jeg ha hatt gode musikk og filmtester, og kanskje til slutt litt tester av rimelig og bra kvalitetsutstyr.
    Desverre vil nok et slikt blad ha for lite kundegrunnlag i lille Norge, og ville nok ha gått konken etter få nummer. Desverre...
    Takker for tilbudet - spørs om jeg må planlegge sommerferien i området rundt deg, hehe

Crown ikke i kinoen - den er mottat Har gjordt litt endring planløsningen, og dermed utgår teknisk rom/det blir bak lerret. Enten får jeg sette crown i garasjen eller jeg får finne på noe annet forsterkeri -er jo mange muligheter her. Klasse D og minidsp (tror jeg det heter ) er nok en mulighet også.

Veldig enig i dine betrakninger angående magasiner. Abonnerer selv på Watt og tidligere fidelity. Mye bra i watt men gjerne overfladiske og korte tester. Det hadde vært kult hvis det kom ett litt heftig blad slik som du beskriver - kunne jo vært 4 utgivelser i året f.eks, hadde muligens vært live laga for noe sånt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må komme meg i butikken å kjøpe L&B igjen skjønner jeg!

Side 142 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 144 145 146 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •