Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 14 av 172 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg antar at billig akryl er f.eks den de selger (Fugger) på Europris? Jeg trodde faktisk at Fugger var skikkelige saker, men det er kanskje ikke det?
    Hva regnes som ikke-kritiske steder? Kan det f.eks være for fuging av gips mot tak/gulv?

Jeg kjøpte meg en luftdrevet fugepistol på Jula (samme som Hunsbedt), men den tar nok bare patroner, såvidt jeg kan se. Jaja.
    Billigakrylen de selger på Europris har jeg hatt litt blandet erfaring med. Sikkert grei nok på småsprekker. På større sprekker har jeg valgt å bruke overmalbar silikon. I mellom flytende tak og vegg hadde jeg aldri brukt akryl. Her er det bare silikon som gjelder. Sikkert flere meninger om akkurat det. Men RuneW er ekspert på dette med fuging, så du kan jo eventuelt høre hva han mener

Og fugepistolen jeg kjøpte billig på Jula fungerer helt fint for meg. Har brukt den en god del, og den kan legge veldig fine og jevne strenger
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Var inne på Europris för att se den stolen, men den hade de bara i ett antracit tunnt tyg. Din ser ut som skinn/pvc (troligtvis pvc till den prisen). Såg du 2 olika varianter av stolen?
    Har hørt fra Europris lokalt at stolen kommer på tilbud igjen, men med annen farge. Sikker den du mener. Min er i helt sort, med skinn på sitteflater og PVC på sider/rygg. Har bare sett denne ene typen foreløpig.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Hunsbedt, jeg lurer litt på hvordan du laget effekten med gjennomsiktige vegger/objekter på Sketchup-tegningene dine på første side i denne tråden. Har du laget en delvis transparent tekstur som du har malt på objektene, eller finnes det en enklere metode? De tegningene var nemlig særdeles elegante. :-)
    Det er så lenge siden jeg tegnet dette at jeg husker faktisk ikke. Vil sjekke det ut senere for deg (har ikke installert Sketchup på denne maskinen). Men jeg tror det er slik du skriver: delvis transparent som siden er fargelagt. Det er ikke sikkert jeg kommer til å bruke fargene fra tegningen i kinoen. Her blir det antakelig noe dusere/mørkere fargevalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hunsbedt!

Flotte bilder du legger ut! Ser ut som et skikkelig fint rede du bygger deg!

Mulig det er skrevet før i loggen, men hvordan utstyr skal du ha inn i kinoen?

Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Har hørt fra Europris lokalt at stolen kommer på tilbud igjen, men med annen farge. Sikker den du mener. Min er i helt sort, med skinn på sitteflater og PVC på sider/rygg. Har bare sett denne ene typen foreløpig.
    Tack, då provar jag hålla utkik en stund efter den modellen. De hade i vart fall 20st här i Trondheim. Men inte med skinn/pvc.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei Hunsbedt!

Flotte bilder du legger ut! Ser ut som et skikkelig fint rede du bygger deg!

Mulig det er skrevet før i loggen, men hvordan utstyr skal du ha inn i kinoen?

Johan
    Takker for det, Zeke1983! Er nok ingen fotograf akkurat, men bildene er tatt med et billig og bra speilreflekskamera (Canon Eos 450 med Sigma 18-200 linse).

Har faktisk ikke skrevet noenting om utstyret jeg skal bruke. Kommer til å ta dette i utstyrstråden etterhvert, siden denne tråden er forbeholdt byggingen.
    Kommer foreløpig ikke til å kjøpe annet nytt enn projektor og lerret. Resten av utstyret (noe gammelt og noe litt nyere...) er fra min forrige hjemmekino.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STEIKE, har sett igjennom hele tråden her nå, og jeg må si jeg er veldig imponert!! gir meg masse av inspirasjon til jeg skal begynne på min kunne gjerne sett den der irl engang kjempeflott!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for fine ord, commodus! Inspirerende at jeg kan være til inspirasjon for andre!

Har så smått begynt på byggingen igjen etter et halvt år med terassebyggingen (og en måned med rolige dager!), som jeg nesten rakk å bli ferdig med. Nå mangler det bare to strøk med maling på en del rekkverk og annet, men på grunn av mye regn og kaldt vær tas dette til våren igjen. Alt er ihvertfall grunnet, og siden det har blitt brukt impregnerte materialer kan dette fint klare en vinter med bare grunningen påført. Skal se om jeg kan få lagt ut et par bilder av terassen seinere i dag.

Holder nå på med komponentskapet og døra fra skapet ut i mot kinoen. Denne får en ramme i tre og en sotet laminert 8mm glassrute i midten. Må sette opp denne slik at jeg får testet lyddempingen i tilstøtende rom. Hvis lyddempingen blir for dårlig, må det bygges om inne i kinoen slik at lydlekkasjer blir så små som mulige. Vil prøve å få dette i orden før jeg skal til med rammene og det nedsenkede taket i kinoen.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gleder jeg meg, Hunsbedt! Gøy å få deg tilbake på banen igjen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..nå forstår jeg ingenting! Prøver å laste opp nye bilder, men får bare opp meldingen:

"feil ved opplasting-Upload of file failed"

Har prøvd med både vanlige bilder og små bilder (jpg.), men samme svaret. Noen som kan hjelpe?

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å ikke laste opp så mange av gangen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier bare å laste opp ett av gangen...
    Lurer på om det kan være min nye pc- har oppgradert i høst og kjører ny pc med windows 7. Men alt annet fungerer jo veldig greit:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende arbeid!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, og velkommen til byggetråden min, 7ens!

Skal prøve med en ny opplasting med bilder fra min bærbare Acer når barna er i seng. Satser på at det vil virke. Tror at vanskelighetene med opplasting av bilder muligens ligger i min nye pc...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Aceren også prøvd på bildeoppdateringer uten resultat, og fikk akkurat greie på at andre har akkurat samme problem. Var sikker på at feilen lå hos meg, så på en måte var det greit å finne ut at det gjelder alle...:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt problemer med det samme problemene, veldig irriterende!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det på tide å starte kinobyggingen igjen. Har såvidt begynt på døra til komponentskapet. Har handlet inn litt treverk til dette, og rammen til glassdøra skal lages av 38x98mm.

Ripper av en kant slik at det blir igjen 38x64mm som blir hovedramme. Kappet skal rippes slik at det blir en innvendig og en utvendig list til å holde glasset (8mmx50cmx170cm) fast. Hva er greit å bruke til pakning rundt glasset? Jeg vil ikke at glasset skal være i berøring med rammen direkte, og siden glasset er rimelig tungt må jeg også ha en tøff pakning i bunnen av rammen...Silikon??

Har lagt ved et par Sketchup-tegninger av selve skapet og døra sett ovenfra. jeg er veldig spent på hvor mye skapet vil slippe gjennom av lyd. Det er en rimelig avansert kontruksjon dette skapet (har ihvertfall brukt mye tid på å få det til ), og veggene er delte slik at ytre del ut mot kinoen er mekanisk separert mot resten av skapet. Dette fordi skapet er festet i begge veggene og for å unngå vibrasjoner inn i teknisk rom.

Her er et bilde av komponentskapet slik det ser ut nå:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2744-jpg

Har som dere ser gjort en idiotisk tabbe med hulltakingen for hengsler. Disse hullene skal jo selvfølgelig være i dørene!! :roll: :lol:
    Jaja, tabbene ble begått for mange måneder siden og burde vel være glemt nå. Kommer ikke til å bruke slike hengsler heller, skal gå for litt mer solide dørhengsler. Men mulig jeg må revurdere dette når døra skal henges opp...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2746-jpg

Her et bilde av spesialglasset som skal settes inn i døra. Dobbelt laminert og sotet glass på 8mm. Kommer nok til å tåle en middels granat avfyrt i rommet, så selv om den kostet flesk er det nok verdt det!:-D
    Glasset som ligger på toppen av bordet er et "vanlig" 8mm glass, og dette skal bli vinduet på kinosiden, som sitter i kikkeåpningen ved siden av skapet.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2747-jpg

Her et nærbilde av glasset:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2748-jpg

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt over 2 timer på å lese igjennom tråden din. Tid jeg egentlig burde brukt til å lese til eksamen og skrive kasus... Men denne tråden var altfor spennandes til at jeg ikke kunne la være.

Først må jeg si at det er helt rått planleggings og utførselsmessig. Du innebefater et godt øye for detaljer og løsninger.

Blir spennende å følge med videre på dette her.

Har du et grovt kostnadsbudsjett på tilbygget? Da med kinobygging inkl.?

Mange tips å fange opp her som jeg kommer til å bruke når jeg skal få meg kino. Må først enten grave ut krypkjelleren og se om jeg kan bruke det som kino, eller så må jeg rive garasjen jeg har idag og bygge stor dobbel garasje med kinorom på toppen, uansett blir kostnadene store...

Flott at du dokumenterer bra med bilder og tekst.

Terassen ser jo også utrolig flott ut. Har selv holdt på med terasse i sommer og ting tar tid.. Kjenner meg igjen når det blir mye tid på å klø seg i hodet og finne ut løsninger.

Lykke til videre og fortsett med viktig dokumentasjon til oss på forumet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du drar det virkelig helt ut Hunsbedt :-D "Dobbelt laminert og sotet glass på 8mm"...her skal det ikke slippe ut noe lyd! Imponerende med alle detaljene du legger til grunn. Begynner å minne meg om RuneW (selvom jeg tror du blir ferdig før han )

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, artig at du er i gang igjen. Gleder meg til å følge fortsettelsen!

Side 14 av 172 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •