Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 134 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 3428
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. sett ETC til å vise fra -10 til 20ms og fra o til minus 40db. Tror jeg det er. Har REW på en annen maskin.

For meg virker det som om du har litt mye energi i bassen, og at den drar ut litt ( klang ) nede ved 25hz og i området rundt. Men det er mosomt på film, men det kan være til problematisk på musikk, da den vil dekke til en del detaljer på frekvansene som er rundt 60-80 hz.. Og et større problem du har Ikke ille men det er der, er jo det hullet du har i dypbassen mellom de to toppene. Samt i området rundt 70 til 120hz.

Er mikrofonen plassert i sewwtspot? I senter mellom to vegger. Litt feil der vil være utslagsgivende. Er ETV måt med 1 eller 2 HT? Lettest å finne refleksjoner om du måler kun med 1 ht.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Hei. sett ETC til å vise fra -10 til 20ms og fra o til minus 40db. Tror jeg det er. Har REW på en annen maskin.
    Takker for innspill og forslag! Jeg skal se om jeg kan rette på grafen seinere i dag. På grunn av krise på jobb må jeg ned noen timer i dag, selv om jeg egentlig har ferie...

For meg virker det som om du har litt mye energi i bassen, og at den drar ut litt ( klang ) nede ved 25hz og i området rundt. Men det er mosomt på film, men det kan være til problematisk på musikk, da den vil dekke til en del detaljer på frekvansene som er rundt 60-80 hz.. Og et større problem du har Ikke ille men det er der, er jo det hullet du har i dypbassen mellom de to toppene. Samt i området rundt 70 til 120hz.
    Ja, jeg har nok bass, og føler at det er nok trykk. Det er tidvis voldsomt på film, og det er jo gøy! Men som du sier så kan problemet med toppene, etterklang ved rundt 25 Hz, og manglende bass i sweetspot rett rundt 33 Hz ødelegge litt på musikk.
    Spesielt dette hullet rundt 33 Hz føler jeg kan merkes. Siden dimensjonene i rommet (Lengde 6,59m, bredde 4,86m og høyde 2,45m -målt innvendig, ferdig gipset) antakelig sørger for hullet, hva kan man gjøre for å rette opp dette? Jeg ser jo også at takhøyden på 2,45 nesten blir rett over doblet sammenliknet med rombredden (4,86). Man skal vel egentlig unngå slikt, men vil dette slå negativt ut på målingene?

Er mikrofonen plassert i sewwtspot? I senter mellom to vegger. Litt feil der vil være utslagsgivende. Er ETV måt med 1 eller 2 HT? Lettest å finne refleksjoner om du måler kun med 1 ht.
    Ja, mikrofonen er i sweetspot (den peker mot taket, og toppen på den er "midt mellom ørene"). Men jeg må finmåle for å kontrollere dette. Kan to-tre cm ha mye å si? Dette hullet jeg har strakte seg vel ca 20 cm ut på hver side av midten, pluss en god meter fremover og nesten like mye bakover, så der vil nok ikke så lite være utslagsgivende. Jeg skal uansett kontrollere dette, og samtidig ta en rekke andre mål slik at alt står på centimeteren rett.
    ETC er som bildene viser (se teksten iøverst i hvert bilde) målt med kun venstre hovedht pluss de tre subbene (Det er bare de helt første målingene jeg gjorde med begge hovedht).
    Jeg skal prøve å bytte fase på den ene subben. I tillegg kan jeg jo også måle hver subb for seg, og se hva som dukker opp.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok såg ikke det på ETC. Den er grei ut den målingen, Men den bør du prøve å kun måle med en og en ting (høyttaler/sub ) koblet inn. Da det blir forferdelig vanskelig finne refleksjonspunkta om der er flere HT og Sub i målingene.

Vert element har jo 5 første refleksjonspunkt. Og i og med at du har såpass store HT så er det litt avstand mellom dem.

den nullen du har i bassen er nok pga romstørrelsen. Og du må flytte enten HT eller sitteposisjon for at den skal "bli borte" Den blir ikke borte, men den vil ikke høres. Jeg tror også at om du får ned de fjellene på begge sider av den, så vil du sannsynlegvis ikke merke at den er borte i like stor grad., men det er nok som flere skriver en mode som går igjen flere veier pga romstørrelsen... Om du får kansellering fra 3 "veier" så blir den rimelig svær.

At du hører den under avspilling av frekvenser er naturlig, men føler du at du hører den under avspilling av musikk og film...? Den er rimelig smal..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang mikrofonplassering så har jeg fått vite at den skal plasseres med 45 graders vinkling mot taket. Men her der det mange ulike meninger. jeg tror nok at det beste er å vinkle den likt hver gang...

Rew er et fantastisk verktøy til å finne riktig fase på subbene mot hverandre.. Har du den ene i motfase helt eller delvis, så vil jo det gå utover det du hører. Også mellom basselement på front og sub om de overlapper hverandre i frekvens...

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang mikrofonplassering så har jeg fått vite at den skal plasseres med 45 graders vinkling mot taket. Men her der det mange ulike meninger. jeg tror nok at det beste er å vinkle den likt hver gang...

Rew er et fantastisk verktøy til å finne riktig fase på subbene mot hverandre.. Har du den ene i motfase helt eller delvis, så vil jo det gå utover det du hører. Også mellom basselement på front og sub om de overlapper hverandre i frekvens...
    Ikke hvis mikrofonen er omni (rundtstrålende), slik UMIK-1 er. Da spiller det liten rolle hvilken fysisk retning den står i forhold til kilden fordi den tar opp like bra fra siden som forfra. Selvsagt ikke bakover der kabelen kommer inn da
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å prøve, det er store forskjeller hos meg, rundstrålende eller ikke. Det kan tenkes at forskjellen ikke er så stor hvis taket er godt dempet.
    Super tråd og kino

Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ikke hvis mikrofonen er omni (rundtstrålende), slik UMIK-1 er. Da spiller det liten rolle hvilken fysisk retning den står i forhold til kilden fordi den tar opp like bra fra siden som forfra. Selvsagt ikke bakover der kabelen kommer inn da

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok såg ikke det på ETC. Den er grei ut den målingen, Men den bør du prøve å kun måle med en og en ting (høyttaler/sub ) koblet inn. Da det blir forferdelig vanskelig finne refleksjonspunkta om der er flere HT og Sub i målingene.

Vert element har jo 5 første refleksjonspunkt. Og i og med at du har såpass store HT så er det litt avstand mellom dem.

den nullen du har i bassen er nok pga romstørrelsen. Og du må flytte enten HT eller sitteposisjon for at den skal "bli borte" Den blir ikke borte, men den vil ikke høres. Jeg tror også at om du får ned de fjellene på begge sider av den, så vil du sannsynlegvis ikke merke at den er borte i like stor grad., men det er nok som flere skriver en mode som går igjen flere veier pga romstørrelsen... Om du får kansellering fra 3 "veier" så blir den rimelig svær.

At du hører den under avspilling av frekvenser er naturlig, men føler du at du hører den under avspilling av musikk og film...? Den er rimelig smal..
    Mulig at det bare er en effekt av at jeg nå vet hva som "mangler", men jeg har på følelsen at ved dypere basstoner på musikk, der bassen går oppover eller nedover, at den liksom forsvinner på enkelte frekvenser. På film merkes ingen ting.

Jeg har brukt dagen i dag på å flytte micen fremover og bakover langs senterlinja. Målingene nedover i frekvens flyttar da nullpunktene bare nedover eller oppover i frekvens. Da er det ikke så mye vits i å flytte sweetspot.

Så eksperimenterte jeg litt med volumet på subbene på prosessoren. Etter å ha tatt noen målinger klarte jeg å få ned toppene under 100Hz. Den beste målingen så langt var med å senke volumet på Boschmannsubbene med 5,5dB, og Maelstromen med 2dB. Det er fremdeles et større hull ved 112 Hz. Dette er i bassområdet til Daliene, så jeg skal prøve å snu litt rundt på den ene, måle, og se hva det kan gjøre.

Her er en måling med senket volum på subbene (1/6 glatting), og ETC av den samme grafen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rew-nr-20-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rew-nr-22-jpg

Det neste nå blir å ta ned lerretet og flytte litt rundt på subbene. Gleder meg ikke til det, de er for tunge for ryggen min. Jeg tenkte kanskje å prøve med Maelstromen i midten, under senteren, med en Boschmann på hver side. Ulempen med det er at jeg må da ta en helt ny Audysseykalibrering. Men hvis det kan jevne ut litt av topper og hull, så er det kanskje verdt det...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rew-nr-21-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rew-nr-22-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rew-nr-20-jpg  

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. SKal se litt på grafene imorgen. Er på besøk nå. Kunne du tatt en måling med kun Daliene uten noen av subbebe i sving også. Og kanskje en måling bare med subbene?

Ser at du har ganske mye/mange refleksjoner som er relativt høyt i db. Målet er å få de ned rundt -20db. Men som sagt, skal se litt på de imorgen...

Om du feks kan sende meg råfilene på epost ( sender kontaktinfo på pm ) så kan jeg leke meg litt å se på ting og tang.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var glimrende, Retep. Har sendt deg zipfiler av målingene du ba om på epost. Så skal jeg prøve meg frem litt i kveld med tols1 sitt smarte snortriks

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snortriket er ypperlig!

Et annet tips med REW er hvis du driver å jobber med plassering er at du bruker generatoren i REW til å generere Pink PN samtidig som du ser live på måleresultatet med RTA. Det som er trikset og er viktig er at du må sette Pink PNs lengde lik FFT length og rektangulært window i RTA. Pink PN er en såkalt pseudorandom pink noise. Dvs. den er ikke helt tilfeldig og den følger et spesielt mønster (og du kan lett høre at det er struktur i den). Når du setter opp RTA med samme lengde, så vil RTA bruke dette mønsteret til å tegne opp live målinger raskere og mer nøyaktig.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ved hjelp av tols1 brukt snortrikset. Jeg hadde fire refleksjoner som skulle måles opp. De første refleksjonene på 60 og 76 cm var lette å finne; gulv og tak. Sjekket også med et speil og kunne lett bekrefte stedene. Gulvet kan muligens forbedres noe med ett eller to tykke tepper. Taket er det verre med, refleksjonspunktet her er litt ut fra hjørnet i fronten på stjernehimmelen. Det enkleste er kanskje å borre en god del hull i huntonitt-takplatene der refleksen oppstår. Dette kan maskeres med et tilsvarende stykke med høyttalerstoff. Da vil også stjernene forbli synlige. Bak disse platene ligger 50mm glavaplater, så litt demping vil det kanskje bli.

De to andre store refleksjonene var på 2,2 og 2,6 m. Disse fant jeg egentlig ikke. Grunnen kan være at de befinner seg inne i første søylerekke (til surroundht) på hver side. Jeg kunne jo egentlig bare prøve å legge inn en rull Glava i hver av disse (de er tomme under høyttalerhyllene), og så ta en måling igjen for å se om det hjelper.

Her er et bilde av snortrikset in action:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_7453-jpg

Hvis dere ikke er drittlei av målinger og akustikkmas nå, så kommer jeg igjen med flere i morgen. Da blir det flytting av subber, utpøving med mer akustikkplater på gulv og i tak, og Glava bak søyler...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_7453-jpg  

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Snortriket er ypperlig!

Et annet tips med REW er hvis du driver å jobber med plassering er at du bruker generatoren i REW til å generere Pink PN samtidig som du ser live på måleresultatet med RTA. Det som er trikset og er viktig er at du må sette Pink PNs lengde lik FFT length og rektangulært window i RTA. Pink PN er en såkalt pseudorandom pink noise. Dvs. den er ikke helt tilfeldig og den følger et spesielt mønster (og du kan lett høre at det er struktur i den). Når du setter opp RTA med samme lengde, så vil RTA bruke dette mønsteret til å tegne opp live målinger raskere og mer nøyaktig.
    Her ble nok lærekurven litt bratt! Men jeg fikk nå satt i gang Pink PN samtidig med måleresultatet i RTA. Generatoren la opp en "livekurve" som kunne forandres ved å velge forskjellige FFT-lengder i settings-kontrollen. Som du nevner så var det lett å høre strukturer i testlyden. Jeg satte også lengdene like, slik du beskrev. Skal man velge kryssboksen "Use bars on RTA", og/eller "Adjust RTA levels"? Jeg valgte også samme glatting (1/6).

Når jeg så begynner å flytte på for eks subbene, hva skal jeg da se etter? Sikkert dumt spørsmål, men jeg innrømmer gjerne at jeg er på en smule dypt vann her...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Da har jeg ved hjelp av tols1 brukt snortrikset. Jeg hadde fire refleksjoner som skulle måles opp. De første refleksjonene på 60 og 76 cm var lette å finne; gulv og tak. Sjekket også med et speil og kunne lett bekrefte stedene. Gulvet kan muligens forbedres noe med ett eller to tykke tepper. Taket er det verre med, refleksjonspunktet her er litt ut fra hjørnet i fronten på stjernehimmelen. Det enkleste er kanskje å borre en god del hull i huntonitt-takplatene der refleksen oppstår. Dette kan maskeres med et tilsvarende stykke med høyttalerstoff. Da vil også stjernene forbli synlige. Bak disse platene ligger 50mm glavaplater, så litt demping vil det kanskje bli.

De to andre store refleksjonene var på 2,2 og 2,6 m. Disse fant jeg egentlig ikke. Grunnen kan være at de befinner seg inne i første søylerekke (til surroundht) på hver side. Jeg kunne jo egentlig bare prøve å legge inn en rull Glava i hver av disse (de er tomme under høyttalerhyllene), og så ta en måling igjen for å se om det hjelper.

Her er et bilde av snortrikset in action:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_7453-jpg

Hvis dere ikke er drittlei av målinger og akustikkmas nå, så kommer jeg igjen med flere i morgen. Da blir det flytting av subber, utpøving med mer akustikkplater på gulv og i tak, og Glava bak søyler...
    Heisann.

Er dette bilde av rommet ditt og hvordan du har plassert HT og sweetspot-? De sorte platene eller hva jeg skal kalle de, er det absorbsjonsplater? Og den røde veggen, hva består den av.

Venter bare på at dama skal reise på jobb før jeg fyrer opp REW og ser litt på kurvene dine...

Huska at når du gjør tiltak i rommet, gjør bare en og en ting, og så måler du i mellom hver gang. Gjør du flere enn en ting så vil du ikke skjønne hva som gjør forskjellen.

Og hver gang du starter på en ny tørn med målinger og justeringer. Lag deg et nytt utgangspukt. Det er forferdelig vanskelig å sette mikrofonen på nøyaktig samme plass....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Artig lesning av måling, selv om jeg ikke skjønner så alt for mye
    Har du/dere kunnet forklart litt mer om snortrikset? Hvis jeg ikke har hoppet over det innlegget da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snortrikeset:

Men tar ETC målingen. Som viser når i tid en refleksjon treffer mikrofon. feks 4ms. Man tar da 4 ms og ganger med lydens hastighet som 344m pr sek.
    4x0,344= 1.376 runder dette av til 1.4m.

Den refleksjonen som treffer mikrofon etter 4m har altså flyttet seg 1.4m lengre enn direktelyden. Når man vet at lyd kommer inn og ut i samme vinkel så kan du måle deg til hvor den refleksjonen er.

Man tar da et tau/tråd og fester den til ht. Strekker tauet til mikrofonen. ( direktelyd ) og legger til 1.4m. Så fester du tauet/tråden i mikrofon. Så tar du tak i tauet/tråden og strammer den mot vegger, tak og gulv. når tråden blir stramm så er det der du har en refleksjonen. Husk at refleksjonen nødvendigvis ikke er en førsterefeksjon.

husk også at du vil ha en refleksjon på bakveggen til mikrofon. Har su subber, så kan det være refleksjon mellom subelement og HT kasse, ikke nødvendigvis bare vegger som reflekterer. Bord, sofa lamper ( dog skjelden) TV om du har der imellom HT... osv.

Trådtrikset er enkelt å bruke og gir gode indikasjoner på hvor du har refleksjoner, Men det må brukes i sammenheng med REW og ETC målinger av 1 HT. 1 sub ol... Altså 1 lydkilde.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Er dette bilde av rommet ditt og hvordan du har plassert HT og sweetspot-? De sorte platene eller hva jeg skal kalle de, er det absorbsjonsplater? Og den røde veggen, hva består den av.
    Venter bare på at dama skal reise på jobb før jeg fyrer opp REW og ser litt på kurvene dine...
    Hei igjen, Retep. Ja, dette er et bilde jeg tok ifarten mens jeg holdt på. Som du ser så har jeg satt opp en liten list fra stolen og opp i taket. Tauet er satt fast med en tvinge akkurat i målepunktet/sweetspot.
    Den svarte tingen du ser på venstre side er en av seks høyttalerstoff-kledte søyler, som surroundhøyttalerne står inne i. Disse søylene er tomme under hylla med høyttalerne, så jeg skal prøve å legge inn en liten rull med Glava på hver side.

Huska at når du gjør tiltak i rommet, gjør bare en og en ting, og så måler du i mellom hver gang. Gjør du flere enn en ting så vil du ikke skjønne hva som gjør forskjellen.
    Jepp, gjør bare en ting mellom hvert sett målinger, selvfølgelig. Ellers blir det bare kaos.

Og hver gang du starter på en ny tørn med målinger og justeringer. Lag deg et nytt utgangspukt. Det er forferdelig vanskelig å sette mikrofonen på nøyaktig samme plass....
    Har montert opp en liten krok i taket, med en snor som henger loddrett ned med et spist lodd. Der loddet ender, skal toppen av mikrofonen være. På den måten blir mikrofonen satt opp på samme sted nøyaktig på millimeteren hver gang. Og da slipper jeg å måle dette opp fra vegger og fra fronten hver gang.

Når det gjelder akustikktiltak kan jeg hente frem noen bilder:

Veggen bak lerretet har 100mm Glava proff 35. I hjørnene er det stablet opp 65 cm dype trekanter. På sidene av høvedhøyttalerne er det fra 100 til 200 mm Glava. I taket over lydhimlingsplatene er det 100mm Glava, med 100mm luft over. Over Glavaplatene på veggen bak lerretet er det stiftet vanlig sort molton. I taket på hver side av stjernehimlingen er det 80mm akustikkplater frem til første søyle. Mellom første og andre søyle er det 50mm akustikkplater. Over den buede stjernehimlingen (som er laget av 3mm huntonittplater kledt med molton) ligger det 50mm Glava, med 50-150mm luft opp til gipsplatene i taket.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5519-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5529-jpg

På sideveggene, foran fremste søylepar er det hengt opp 100mm akustikkplater, med 100mm luft bak:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5995-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5996-jpg

Siderammene som er fremst mot frontvegg har 50mm akustikkplater. I hulrommet bak disse henger sceneteppet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6005-jpg

Dette er rammene som henger mellom søyleparene på sideveggene. Disse er dempet med 50mm akustikkplater, med 50mm luft bak. Bakerst i rommet er det ikke demping. Hylla med over 1000 LP-plater fungerer vel som en smalbåndet diffusor.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6007-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6192-jpg

Slik står høyttalerne nå. Jeg vurderer å sette den store Maelstromen (på venstre side) i midten under senteren, med en Boschmannsubb på hver side:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6516-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5519-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5529-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5995-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5996-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6005-jpg  

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6007-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6192-jpg   Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6516-jpg  

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, dama dratt på jobb nå. Tar meg en kaffikopp og ser på målingene. Vil du ha oppdateringer her i tråden eller vil du ha på på epost/pm.

Blir vanskelig å gjøre noe store tiltak i kinoen din siden det er bygget inn i vegger. men steike hvor fint det ser ut da man! Kommer gjerne en tur om du ikke bor så altforlangt unna....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så bare for å oppsummere. Hva sysnes du mangler i lyden i kinoen din utifra øret ditt. Prøv å se vekk fra målingene et lite øyeblikk... DET er ikke lett.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en en måling av dali høyre ht også...? Ser ut som om det er subbene dine som lager det meste av trøbbelet. og samtidig så spiller daliene dine unødig langt ned.. Det ser bra ot fra ca 900hz og opp, der er du innenfor ca 5db.. Men du sliter litt med bassen. Subbene dine kansellerer hverandre ved 35hz ser jeg. Men det kan også være room mpden din som gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj oj oj! Nå er du virkelig ute å kjøre, Arve Blir full ombygging av kinoen nå! Moro at du legger såpass effort ned i måling. Skal bli spennende å se hvor det ender.

Side 134 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •