Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 123 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 3428
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    alltid noe nytt som må til ja

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ser solid ut, men får du strammet " vingemutterne" når pj er montert? Ser ut som de butter i pj chassi.
    Vingemutterne er justert slik at når de er strammet så er de vannrette. Man trenger ikke vri de mer enn et par cm for å løsne grepet. Justeringen på "vingene" er gjort med avstandsskiver for å få de i rett posisjon.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert "Min Hjemmekino" !

Da er min hjemmekino endelig oppdatert. Sjekk ut: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Hunsbedt
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Da er min hjemmekino endelig oppdatert. Sjekk ut: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Hunsbedt
    HERE WE GO 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke blitt gjort store tingene i kinoen, men her er en liten oppdatering. Jeg trengte etterhvert å gjøre en liten jobb bak lerretet. Min Maelstrom har sluttet å virke av ukjent grunn. Jeg har fryktet at elementet er ødelagt, og fikk det bekreftet i dag. Jeg ble sjokkert da jeg så hvor total skaden er, det har vært så varmt i svingspolen at en del av det indre opphenget er brent vekk og viklingene har løsnet. Kan ikke huske at vi har spill så ekstremt høyt, så jeg antar at det må ha skjedd en kortslutning på et eller annet vis...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6910-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6914-jpg

Jeg har jo kassen fremdeles. Den er på rett over to hundre liter, og Sandsmark som bygde den har gjort en god jobb. Jeg skulle gjerne ha kjøpt et nytt element, men Exodus Audio er opphørt, og det samme er elementene. Har sett litt på andre 21". B & C 21SW152 er et bra element (et av tre typer), men det er forholdsvis dyrt, og må bestilles fra utlandet. DP21D2 - Incriminator Audio 21" er ett annet alternativ som kan være aktuelt.
    Så er det transduceren fra Beyma (21PW1400Fe). Da må det antakelig en større kasse til. Noen som har tips angående dette?

Mens jeg først var bak lerretet fikk jeg endelig satt på skikkelige koplinger på mine 2 stk Boschmann-subber. Har hatt disse liggende en stund, og det var greit å endelig få bort ledningene fra bassportene. Jeg brukte Speakon, og satte kontaktene på sidene siden disse bygger en del bakover. De er også lettere å få tak i slik de nå er montert.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6903-jpg

Så har jeg fiffet opp komponentskapet litt. Jeg har lenge tenkt på å montere dekkplater rundt komponentene, men har ikke funnet noe som har passet greit. Da må man lage det selv. Brukte noen rester av huntonittplater som ble pent tilsaget og malt matt sort. Ser litt bedre ut nå, synes jeg:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6906-jpg

Til slutt har jeg ordnet en skikkelig luke foran vinduet inn til kinoen. Rippet
    bare til to lister, og brukte en resteplate av 3mm huntonitt. I tillegg har jeg satt opp to hyller rett under. Disse skal brukes til flyttbare harddisker, og til ladestasjon for 3-D brillene.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6908-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementet til Erna 6 er vel det samme?

Vi trenger det egentlig ikke lenger. Vi rakk bare å bruke det en gang...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

2 ganger ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

Husker så vidt denne tråden! Har lest noen sider i starten om igjen, skikkelig prosjekt det der. Er det sånn at dere kan tenke dere å selge? Meld meg på PM hvis så er tilfelle!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    2 ganger ;-)
    Såpass ja! Da er det jo ikke så gæli

Husker så vidt denne tråden! Har lest noen sider i starten om igjen, skikkelig prosjekt det der. Er det sånn at dere kan tenke dere å selge? Meld meg på PM hvis så er tilfelle!
    "Skikkelig" prosjekt, ja...

PM sendt (snart).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha pumpet inn litt effekt i den høyttaleren... :???:

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du må ha pumpet inn litt effekt i den høyttaleren... :???:
    Mulig det ja. Kan også være at innstillingene på forsterkeren ikke har vært ideelle. Crown I-Tech 6000 kan levere 5000W i brokoplet modus, og det var slik den var innstilt.
    Mine to Boschmann 15" trekker 2000W fra den andre I-Tech'en (også det en 6000), ved litt pådrag. Det målte jeg med en påkoplet strømmåler. Så vi snakker om mye strøm.
    Tror egentlig at Maelstrom'en ikke trenger så ekstremt med effekt, samtidig som det gjelder å finne ut hvor langt man kan tøye strikken...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beyma'et hadde du vært råtøft! 8) om du må bygge en kasse så tar det deg jo bare et par 4 timer? :twisted:

edit: det elementet er det villeste jeg har sett?? skulle ikke gått ann :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rare greier! Har aldri sett noen som har klart så til de grader blåse et sånt element 8) Har du noe subsonic filter på det, og hva er det eventuellt innstillt på?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ett skikkelig sprengt element. Crown forsterkeren blåser lett elementene hvis de ikke klarer å takle all watten den kan gi tydeligvis.
    Virker som du må enten roe ned volumet ved de laveste tonene (Hi pass filter) eller skru ned volumet

Kan være som du nevner en feil på elementet som startet det hele.

Kjell

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Rare greier! Har aldri sett noen som har klart så til de grader blåse et sånt element 8) Har du noe subsonic filter på det, og hva er det eventuellt innstillt på?
    Nei, merkelige greier er det. Når man ser på Youtube hvor mye elementene tåler, så forstår jeg det ikke. Det var koplet opp rett også, og ledningene var i orden. Jeg vil tro at det brant godt i elementet da det kortsluttet. Merket ingenting i kinoen siden elementet var montert i trykkammerkabinett.
    Jeg har kjørt det begrenset opp til 80Hz, Da hovedsaklig til LFE til kinobruk.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det var ett skikkelig sprengt element. Crown forsterkeren blåser lett elementene hvis de ikke klarer å takle all watten den kan gi tydeligvis.
    Virker som du må enten roe ned volumet ved de laveste tonene (Hi pass filter) eller skru ned volumet

Kan være som du nevner en feil på elementet som startet det hele.

Kjell
    Må nok finpusse filtrene på I-Techen, og kanskje også ikke glemme å skru ned når ørene flagrer...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    beyma'et hadde du vært råtøft! 8) om du må bygge en kasse så tar det deg jo bare et par 4 timer? :twisted:

edit: det elementet er det villeste jeg har sett?? skulle ikke gått ann :lol:
    Enig, hadde vært tøft å prøve Beyma. De subbene BEF har vil nok tilfredstille de fleste, vil jeg tro!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok finpusse filtrene på I-Techen, og kanskje også ikke glemme å skru ned når ørene flagrer...
    Kjører du bare LFE sporet så er dette ofte heftige greier. Du har ikke kjørt noe hipass filter i det hele tatt (f.eks 20 HZ og 12dB slope ol)?

Kjell

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Kjører du bare LFE sporet så er dette ofte heftige greier. Du har ikke kjørt noe hipass filter i det hele tatt (f.eks 20 HZ og 12dB slope ol)?

Kjell
    Fikk litt hjelp av forrige eier med innstillingene, og mener at disse ble satt til 20Hz. Må sjekke dette igjen for å vite sikkert.
    Jeg holder nå på med å få opp forsterkerne på nettverket. Da kan jeg sitte å gjøre egne innstillinger på forsterkerne i kinoen. Har lastet ned IQwic Software, men må nok ha litt hjelp i starten for å finne ut av ting...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig synn med maelstromen Kan ikke forstå at den skulle ryke så lett uten å legge merke til det! Har også sett en del videoer på youtube der de spiller hardt!
    Går muligens ann å kontakte noen på avsforum, da det er en del som har dette elementet der! Kanskje de har reservedeler(?).
    Håper du får orden på det ihvertfall!

Side 123 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •