Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 122 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 3428
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du noe tid på søndag hvis jeg finner på å kjøre en god tur? :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må selvfølgelig føye meg inn i rekkene her, og gratulere med ferdigstilt kino som få, om noen, i Norge kan matche. Det ser helt fantastisk ut!

Har fått med meg den heftige oppmerksomheten kinoen din har fått i media også, noe som må være veldig morsomt Og vel fortjent!

Det har vært veldig moro å følge tråden din med alle de finurlige løsningene, på både store og små utfordringer.

Nå begynner en ny epoke, tweaking av lyd og bilde. Og du kan i allefall trøste deg med at det aldri vil ta slutt

PS! Basert på video-intervjuet virker du på meg som en veldig trivelig kar. Må ha noe med dialekten å gjøre

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg in i rekken av gratulanter

Meget pen og gjennomført kino, om jeg har anledning til så tar jeg gjerne en kjøretur en gang du inviterer til demo.

Den stjernehimmelen din er bare helt utrolig lekker !

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    PS! Basert på video-intervjuet virker du på meg som en veldig trivelig kar. Må ha noe med dialekten å gjøre
    sørlandsdialekta er den besta

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Har du noe tid på søndag hvis jeg finner på å kjøre en god tur? :-D
    Satser på en demo fra kl 11 til 14 på førstkommende søndag, du er velkommen da hvis du har lyst og det passer.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må selvfølgelig føye meg inn i rekkene her, og gratulere med ferdigstilt kino som få, om noen, i Norge kan matche. Det ser helt fantastisk ut!

Har fått med meg den heftige oppmerksomheten kinoen din har fått i media også, noe som må være veldig morsomt Og vel fortjent!

Det har vært veldig moro å følge tråden din med alle de finurlige løsningene, på både store og små utfordringer.

Nå begynner en ny epoke, tweaking av lyd og bilde. Og du kan i allefall trøste deg med at det aldri vil ta slutt

Takk for fine ord, kenti!
    Har allerede begynt på tweakingen, men håper at jeg kan få til å slappe litt mere av nå etterhvert. Har masse små og større forbedringer jeg kan gjøre, men litt av det er avhengig av økonomi, så tingene faller nok på plass etterhvert selv om noe kan ta litt tid.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Føyer meg in i rekken av gratulanter

Meget pen og gjennomført kino, om jeg har anledning til så tar jeg gjerne en kjøretur en gang du inviterer til demo.

Den stjernehimmelen din er bare helt utrolig lekker !
    Takker! Du er velkommen til demo på søndag (11-14) om det skulle passe. Hvis ikke så blir det nok mange muligheter i juni og juli!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet, men passer dessverre ikke da svigers er på besøk. Og da de kommer fra det store utland så er det ikke så ofte vi treffes, så da må (og skal) familien prioriteres

Satser på at det passer bedre litt uti juni.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Masterpiece.. Deluxe..

Ekte Fullblods Hjemmekino... I tidenes hus... På tidenes eiendom... Og i den beste dalen... Gratulerer meget med tidenes hjemmekino... Ble til slutt et mesterverk, av en sykt god postman...

Gleder meg å svippe innom her en vakker dag!:roll:

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videointervju?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo egentlig lite å tilføye, de fleste superlativer er allerede brukt, men gratulerer med vel overstått bygging. Det har vært veldig artig å følge fremgangen fra dag 1!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Ekte Fullblods Hjemmekino... I tidenes hus... På tidenes eiendom... Og i den beste dalen... Gratulerer meget med tidenes hjemmekino... Ble til slutt et mesterverk, av en sykt god postman...

Gleder meg å svippe innom her en vakker dag!:roll:
    Det var da ikke måte på skryt! Tusen takk!
    Og selvfølgelig må du ta turen innom en gang. Det er bare å ta kontakt gjennom PM! :grin:

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Videointervju?
    Her: Sjekk den hjemmekinoen! - farsund

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det er jo egentlig lite å tilføye, de fleste superlativer er allerede brukt, men gratulerer med vel overstått bygging. Det har vært veldig artig å følge fremgangen fra dag 1!
    Takker, Thorstein!
    Du er den viktigste bidragsyteren i tråden min, med flere byggetips enn de fleste. Setter utrolig pris på det, og håper inderlig at du snart får kommet deg ned på besøk. Så tusen takk for alle gode innspill til nå, og velkommen på besøk (Forhåpentligvis snart)! :grin:

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bedømt dette med mine egne ører og øyner det er det sykeste rommet jeg har vært med på! lyden var fantastisk bra, og at frontene klarte å prestere så mye punch i det store rommet var og ganske utrolig det er ikke siste gang jeg kommer til å befinne meg i det rommet 8)
    første intrykket var et stort, breit smil fra både meg og min kompis; Kristofferpedersen. etter musikk og film med 3D skulle vi hjem og sitter nå igjen med en rå følelse som sier "sånn vil jeg og ha det når jeg blir eldre "

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt

Takker

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå hjemmekino! Men når kommer "min-hjemmekino" presentasjon? Venter i spenning

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Rå hjemmekino! Men når kommer "min-hjemmekino" presentasjon? Venter i spenning
    Holder på med bilder til Min Hjemmekino, og redigering av disse i Photoshop! Prøver å få til litt skarpere og litt bedre bilder til dette (samt redigere bort små byggetabber ), og slikt tar jo tid...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Da har jeg endelig fått bedømt dette med mine egne ører og øyner det er det sykeste rommet jeg har vært med på! lyden var fantastisk bra, og at frontene klarte å prestere så mye punch i det store rommet var og ganske utrolig det er ikke siste gang jeg kommer til å befinne meg i det rommet 8)
    første intrykket var et stort, breit smil fra både meg og min kompis; Kristofferpedersen. etter musikk og film med 3D skulle vi hjem og sitter nå igjen med en rå følelse som sier "sånn vil jeg og ha det når jeg blir eldre "
    Takker for besøk av to unge herrer som kom på moped ens ærend fra Lista i dag!
    Det var virkelig to kunnskapsrike tenåringer som var på befaring. Jeg var ikke i nærheten av deres nivå når jeg var på samme alder på søttitallet! :-D

Dere er velkomne igjen ved en senere anledning, da med litt bedre forberedelser (undertegnede holder seg hjemme) slik at vi får litt bedre tid. En og en halv time blir litt lite når man skal presentere litt forskjellige ting...

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Takker for besøk av to unge herrer som kom på moped ens ærend fra Lista i dag!
    Det var virkelig to kunnskapsrike tenåringer som var på befaring. Jeg var ikke i nærheten av deres nivå når jeg var på samme alder på søttitallet! :-D

Dere er velkomne igjen ved en senere anledning, da med litt bedre forberedelser (undertegnede holder seg hjemme) slik at vi får litt bedre tid. En og en halv time blir litt lite når man skal presentere litt forskjellige ting...
    Kanskje litt lite, men det var mye flott å se å høre på tiden vi fikk :-D så takker så mye! til dere som ikke har sett det "live", så er det mye bedre enn på bildene gleder meg allerede til neste demo!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder fremdeles på med noen småting i kinoen. Har blant annet fått min Logitech Harmony 1000 opp å gå. Det er mye igjen å programmere på den, men har i hvertfall lagt inn alle apparater som skal styres. Det var relativt enkelt å finne alle apparater i databasen.

Og så har jeg endelig fått laget et skikkelig oppheng til projektoren. Fikk igjen glimrende hjelp av Mr Eriksen, som også hjalp meg med maskinering og ide til skyvedørslåsen.
    Opphenget måtte spesialbygges, siden alle vanlige oppheng bygger for mye ned. Sony sitt oppheng er for eks 17cm høyt. Jeg ville ha projektoren så nærme taket som mulig på grunn av takhøyden over bakre platting er lav. Det nye opphenget bygger bare 5cm ned fra taket, og er i tillegg justerbart i alle fire retninger (høyde, sideveis, tilt og vipp, for de som forstod det...). Her er bilder av den nye DIY-innretningen:

Gammelt og nytt oppheng:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6888-jpg

Det nye opphenget har en slags vingemuttere for lett å kunne justeres:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6889-jpg

Det bygger ikke mer enn 5cm mellom projektor og tak, og det er jeg godt fornøyd med:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6892-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6893-jpg

Pussing og lakkering, med matt ovnslakk:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6896-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6897-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6898-jpg

Projektoren henger fra hanebjelken på loftet over kinoen i 10mm gjengestaver. Dermed er den ikke utsatt for vibrasjoner fra taket i kinoen. Gjengestaven er utstyrt med rørisolasjon på de nederste 12cm slik at ikke varm luft eller lyd skal lekke ut gjennom opphengsrøret. I tillegg sitter det en trering nederst som styrer gjengestaven inn mot midten av røret:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6900-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser solid ut, men får du strammet " vingemutterne" når pj er montert? Ser ut som de butter i pj chassi.

Side 122 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •