Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 12 av 172 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 3428
    Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Flott terrasse/uteområde du får deg der. Ikke så rent lite heller,ser like
    godt planlagt/utført ut som kinoen din. Får håpe sommerværet slår til også8)

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har kjøpt terrasseskruer på bånd og ordnet deg med skruautomat nå da For da tar det ikke lange stunden før vi får oppdateringer fra kinoen igjen ! Må være fantastisk med så stor terrasse på fine sommerdager 8-) 8-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen ikke noen liten og enkel veranda som bygges...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte bare å se for meg: Projektor, lerret, en goood sofa og grei lyd som en liten "utekino" under terassen...

Men er vell det man sier er å gå litt for langt?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste steg blir isåfall Drive-in kino foran garasjen. Mange muligheter kompis!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager litt seint svar på kommentarer, har skrudd terassebord hver dag i en uke nå. Men været er jo flott ute... Må bare kjøre på siden terssen skal være klar til bruk Sankthans...:shock:

Og Nabon; ikke har jeg skruautomat heller så det tar jo litt tid med disse skruene. Heldigvis har jeg to batterier til Hitatchien så jeg kan skru fra morgen til kveld. Har vel gått med rundt to tusen skruer til nå...:-D

Drive-in kino og kino under terassen...nei skulle du ha hørt!:-D
    Hvis noe sånt skulle vært aktuelt så måtte det bli å vise film på veggen til kinobygget. Da mangler jeg bare en projektor med to-tre tusen ansilumen til disse lyse sommerkveldene vi nå har! Hmm, kanskje en god ide??
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Beklager litt seint svar på kommentarer, har skrudd terassebord hver dag i en uke nå. Men været er jo flott ute... Må bare kjøre på siden terssen skal være klar til bruk Sankthans...:shock:

Og Nabon; ikke har jeg skruautomat heller så det tar jo litt tid med disse skruene. Heldigvis har jeg to batterier til Hitatchien så jeg kan skru fra morgen til kveld. Har vel gått med rundt to tusen skruer til nå...:-D

Drive-in kino og kino under terassen...nei skulle du ha hørt!:-D
    Hvis noe sånt skulle vært aktuelt så måtte det bli å vise film på veggen til kinobygget. Da mangler jeg bare en projektor med to-tre tusen ansilumen til disse lyse sommerkveldene vi nå har! Hmm, kanskje en god ide??

Selv om platting osv... har ingen ting med kinobygging å gjøre. SÅ er det sikkert flere av oss som vil se bilde av den ferdige plattingen din :-D Gleder meg å følge med på fortsettelsen av kinotråden din, da det er skikkelig fint arbeid du har lagt ned. :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Selv om platting osv... har ingen ting med kinobygging å gjøre. SÅ er det sikkert flere av oss som vil se bilde av den ferdige plattingen din :-D Gleder meg å følge med på fortsettelsen av kinotråden din, da det er skikkelig fint arbeid du har lagt ned. :-D
    Takker for fine ord, Kaos73! Har holdt på med terassebygging i noen uker nå, og i følge regmåleren så har det de siste to månedene bare kommet 6-7 mm regn her lokalt. Kan ikke huske at det har vært så fint så lenge, sol hver dag!:-D

Så det betyr at jeg ikke har fått gjort en eneste ting i kinoen. Bortsett fra litt rydding. Og så har jeg fått levert fra glassmesteren en stk sotet laminert glassrute til døra inn mot kinoen i komponentskapet. Jeg har også fått en 8mm glassrute som skal monteres i "kikkhullet". Men ingenting har skjedd med kinoen ellers. Jeg nyter hver dag ute i flott sommervær med terassebygging.

Kan nevne at gulv og rekkverk er på plass. Nå holder jeg på med en liten bod på 8 kvadratmeter i enden av terassen som skal huse utemøbler, grill og annet som må stues bort før vinteren. Er det interesse for det kan jeg legge ut noen bilder, selv om tråden egentlig handler om kinobygging. Kanskje under påskudd av å senere muligens montere utvendig projektor...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vil svært gjerne se noen bilder ifra terrasseprosjektet ditt også:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Vil svært gjerne se noen bilder ifra terrasseprosjektet ditt også:-D
    Ok, carradona, to stemmer holder for meg. Da skal jeg knipse noen bilder i morgen så dere blir oppdaterte på terassebyggingen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av terasseprosjektet bak huset vårt, mellom garasje og kinobygget. Begynner å bli ferdig, har igjen å sette opp en liten bod på 8 kvadratmeter til utemøblene, grill og diverse, og vegg mellom boden og kinoen samt gulv og trapp opp til bakdøra i kinobygget.
    Det skal også settes opp et terassetak på 24 kvadratmeter framfor boden på øverste planet. Har heller ikke fått inn vinduene i rommet under terassen. Her må nok overfresen fram igjen slik at jeg kan få frest ut sprosser lik de vi har til huset. (Vinduene ble forresten kjøpt brukt til 200,- pr stk, med karm ).

I dag satte jeg opp 2 porter slik at jentene kan leke på den nederste delen. Når de blir så store at de selv klarer å åpne dem, skal de skrus av igjen.

Til slutt skal rekkverk og vegger males hvite, og alt av gulv beises i honningfarge. Gruer meg til male og beisejobb...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2580-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2571-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2572-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2575-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2576-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2577-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2578-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så virkelig flott og idyllisk ut! Håper det blir masse soldager framover så dere kan nyte sommeren på det nye uteområdet!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette så virkelig flott og idyllisk ut! Håper det blir masse soldager framover så dere kan nyte sommeren på det nye uteområdet!
    Hehe, alle de fine dagene vi har hatt og får i sommer går nok med til jobbing og atter jobbing slik at vi snart kan bli ferdige. For da blir det mere jobbing med kinobygging...

Men, man regner jo med å ta en liten pust i bakken av og til, sammen med kone og barn (og venner/familie) på plattingen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,827
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hehe, alle de fine dagene vi har hatt og får i sommer går nok med til jobbing og atter jobbing slik at vi snart kan bli ferdige. For da blir det mere jobbing med kinobygging...

Men, man regner jo med å ta en liten pust i bakken av og til, sammen med kone og barn (og venner/familie) på plattingen.

Hehe, må si at jeg kjenner meg meget godt igjen i den beskrivelsen!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her blei jo helt rått, kamerat! Fikk lyst på grillmat jeg nå... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har veldig sans for det estetiske og har et veldig håndlag med verktøy ser det ut til...legger spesielt merke til trappa mellom de to nivåene Fantastisk! Mulig jeg bestiller deg for en fremtidig kino (og terasse)!

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser der ja, ;-) virkelig flott terrasse. Det var det jeg viste at det var bare å knipse i vei. Å med litt press av andre som følger tråden din gjorde det utslaget. Nå er det jo bare å komme deg innendørs igjen :-D malingen tar du til neste år ....hint hint.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike for et byggverk :-)

Skulle tro det var K.I.Røkke som bodde der :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Du har veldig sans for det estetiske og har et veldig håndlag med verktøy ser det ut til...legger spesielt merke til trappa mellom de to nivåene Fantastisk! Mulig jeg bestiller deg for en fremtidig kino (og terasse)!
    Takker for fine ord, SannaX! Når det gjelder det estetiske er det i grunnen bare gjort så enkelt og praktisk som mulig, bortsett fra rekkverket som det ble en del arbeid med. Gjorde en sving på trappa for å få plass til en badestamp på hjørnet på den øverste delen en gang i fremtiden.

Du må gjerne bestille meg, men det blir nok dyrt for jeg jobber nokså tregt, en god del av tiden går med til grubling...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Ser der ja, ;-) virkelig flott terrasse. Det var det jeg viste at det var bare å knipse i vei. Å med litt press av andre som følger tråden din gjorde det utslaget. Nå er det jo bare å komme deg innendørs igjen :-D malingen tar du til neste år ....hint hint.
    Tror jeg tar malingen i år, så jeg kan slappe litt av til neste år!8)

Side 12 av 172 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •