Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 117 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    And he nails it again !! :wink:

Den der hatten alle snakker om, den er ikke tatt av, den blåste bort for lenge siden :grin:

Det finnes kun en mann jeg vet om som hadde tatt seg tiden til å lage bordene med 5 graders vinkel..

Ser dere snakker om siste utgave av watt. Har ikke lest den enda siden jeg er på havet, men ut fra tilbakemeldingene her så skal det åpnes med en gang jeg kommer hjem fra havet
    Takker for fine kommentarer, sjømann Slendrian. Særdeles gøy å komme på trykk i Watt, og få såpass fin omtale av gutta i redaksjonen. Håper det faller i smak når du får lese det!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si fra vist du trenger isopor,har en del liggende igjen enda.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående hærverk så kan jeg gi deg et tips, aldri bry deg med å løp etter dem ol. da syns de bare det er morro! var slik jeg syns for 3 år siden :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre å finne ut ken de er og avtale samtale med person og forelder De er heilt j*****! Erfart selv...

Utrulig flink å bygge !! Teit spørsmål, Mn kjøpte stolene henne?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Si fra vist du trenger isopor,har en del liggende igjen enda.
    Bra! Trenger litt i topp og bunn i hvert av kjølerommene. Må sjekke ut denne superisolasjonen i morgen.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    angående hærverk så kan jeg gi deg et tips, aldri bry deg med å løp etter dem ol. da syns de bare det er morro! var slik jeg syns for 3 år siden :razz:
    Hadde ikke tenkt å gjøre det heller. Fortsetter det så skal det monteres viltkamera. Slik at jeg ser hvem som skal bankes...:twisted:

Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Bedre å finne ut ken de er og avtale samtale med person og forelder De er heilt j*****! Erfart selv...

Utrulig flink å bygge !! Teit spørsmål, Mn kjøpte stolene henne?
    Endte opp med en inclinerstol jeg fant på Europris i 2010. Prisen var nok det viktigste siden jeg skulle ha 8 stk stoler. Europris lokalt hadde ikke så mange, men var utrolig hjelpsomme til å skaffe alle. I tillegg fikk jeg utstillingsstolen gratis, så totalprisen ble ca 9800,- for alle åtte stolene. Det er ikke galt! og de har temmelig bra sittekomfort også...:-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse bordene dine ser ut til å bli veldig flotte. Skal si du ikke tar enkleste vei når det gjelder disse også

Men det er jo slike løsninger som gjør dette prosjektet så ekstra spesielt!

Det blir forøvrig spennende å lese inntrykkene dine når du får kalibrert det nye bassystemet ditt også!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det blir aldri en enkel vei når man hele tiden kommer på nye innfall. og forandrer på både tegninger og forberedte ting. Men ja, de blir nok litt spesielle, disse bordene. Tror ikke det er så mange som har bygd kjølebokser, ladestasjon, drikkeholdere og bord i en og samme operasjon...
    Det beste eksempelet på spesialbord jeg kommer på er nok Tomron sitt geniale og flott konstruerte PC-bord, som ble bygget for litt over to år siden. Skal nok mye til for å overgå det!

Her er litt bilder fra byggingen i dag. Ble ferdig med å sette sammen bord nr 2:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6642-jpg

Så begynte jeg å sage ut lukene i topplatene. To luker på hvert bord. Skal hengsles med dempede skapdørhengsler, to stk på hver luke. Hengslene fikk jeg rimelig fra Clas Ohlson.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6640-jpg

Jeg sagte først et flatt spor med multisaga for å få ned bladet på vippesaga. Dermed ble det ikke noe synlig hull for å få startet opp på runden rundt lukene. I tillegg brukte jeg noen passelige "rettholdt" til å føre sagen langs, slik at lukene ble pent utsaget. Svingene ble saget på frihånd. Hadde først tenkt å sage ut lukene med rette hjørner. dette ble forkastet da det hadde blitt en masse arbeid for å få til flate hull for bladet til vippesaga på alle sidene rundt lukene.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6641-jpg

Ferdig med utsagingen av den første luken. Traff nesten streken rundt hele veien...
    Etter at sagingen er unnagjort blir det utfresing av drikkeholdere. Og litt pyntefresing...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6644-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fortsetter jo bare å imponere!
    Gratulerer med überfet reportasje i Watt...kjøpte bladet ens ærend for din kino, og det virket som Håvard og co var mildt sagt imponert Det skulle bare mangle. Bra reportasje.
    Du MÅ jo få tak i en 21" til så du får symmetri. Kjenner jeg deg rett er du ikke helt ulik meg, og har tenkt tanken mer enn en gang de siste dagene
    Ikke bare for symmetrien, men da kommer iallefall ikke bassen til å være det svake leddet.
    Hvordan fungerer bassvandringen til resten av huset...har du sjekket?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette fortsetter jo bare å imponere!
    Gratulerer med überfet reportasje i Watt...kjøpte bladet ens ærend for din kino, og det virket som Håvard og co var mildt sagt imponert Det skulle bare mangle. Bra reportasje.
    Du MÅ jo få tak i en 21" til så du får symmetri. Kjenner jeg deg rett er du ikke helt ulik meg, og har tenkt tanken mer enn en gang de siste dagene
    Ikke bare for symmetrien, men da kommer iallefall ikke bassen til å være det svake leddet.
    Hvordan fungerer bassvandringen til resten av huset...har du sjekket?
    Takker for det, Chris! Det var utrolig gøy å få besøk av Håvard og Jørn, og omtalen jeg fikk var jo mildt sagt inspirerende for kinoens videre utvikling!

Hadde nok ikke vært feil med en til Maelstrom. Synd at de ikke produseres lengre. Får bare være på utkikk om noe skulle dukke opp. Og du har ganske så rett i at jeg liker symmetri aller best...
    Bass kan jeg allerede nå si at jeg har mer enn nok av, men skal subbene virke optimalt må det nok inn minst et par bra forsterkere til. Har sett litt på Behringer iNuke 3000 og 6000, men vet ikke helt om disse er bra nok. De er jo praktisk talt tomme inni, selv om det er klasse D.
    Det ligger en Crown I-Tech 4000 på brukten, har vel kanskje mer sans for den selv om disse koster en god del mer.

Det er ikke noe bassvandring til resten av huset...foreløpig. Jeg har ikke nok krefter til å utnytte subbene. Kjører jeg på det jeg har trøkker det riktig nok temmelig bra i kinoen, men jeg vet det er mye mer å hente. Fra huset hører man bare en svak rumling. Verken kone eller barn har tatt seg nær av lyden så langt. Så i går den siste fra Underworld-serien: Awakening. Det var til tider et vanvittig basstrøkk. Morsomt, selv om filmen nok ikke var den beste. Du får snart ta deg en tur bortover igjen, Peerlessene ligger bare på vent...

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crownen ville nok fungert bedre ja 8)

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ei uke fri nå pga eksamen ol. er det mulig og komme på demo en eller annen dag mellom 18-25nde mai?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    har ei uke fri nå pga eksamen ol. er det mulig og komme på demo en eller annen dag mellom 18-25nde mai?
    Det må jo gå an å få til. Send meg en PM til helga, så finner vi en dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jasså

Nei altså. Linken din ligger jo i favoritter på pcn så jeg titter stadig innom, dessuten kommer det alltids en mail når det foregår noe, så det er morro. Litt usikker på hva jeg skal bedrive tiden min med når du er ferdig med å bygge da velvel, kommer vel alltids på noe. Håper også noen blir inspirert av dette så jeg kan følge andre like ivrige En smule redd for at jeg bruker for mye smilefjes nå, men får ikke hjelpe det.. Kom akkurat et par forteII i hus her, så jeg leker meg godt nå, hører detaljer jeg aldri har hørt tidligere så må gjennom hele samlingen atter en gang.
    Slik joakimpatos sa tidligere er det jo eksamensperiode så jeg skal da klare å bedrive tiden med noe.. Har selvfølgelig slengt meg på DIY bilstereo også i det siste, når jeg fikk lappen osv. Fordi når jeg kommer innenfra og ut til bilradio ol. fra biltema felles det en tåre.
    Siden jeg har lest hva du har bedrevet tiden med i evigheter nå, er det jo greit at du (og dere andre) kan lese hva jeg holder på med også igjen.
    Livet er i grunn koselig nå som det går mot sommer og sola skinner.
    Nå er det vel også på tide å legge seg med tanke på den store dagen i morgen, les idag...
    GRATULERER TIL DERE ALLE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jag antligen last hemma hos reportaget i Watt. Att snickerikonsterna ar imponerande visste jag redan men jag var nyfiken på hur de upplevde bild och ljud och aven har slår du till med hogsta karakter.
    Jag forstår gott att du laste hogt. For dem som inte har last artikeln tar jag mig friheten och citerar lite. Om bilden skrev dem: "I kinoen til Arve er vi så tett på 4K at jeg må gnukke litt på linsene mine for å sjekke at det ikke er noe som er feil."
    Om ljudet skrev dem: "Med musikk som er litt tøffere i trynet er opplevelsen den samme. det er skarpt opptegnet, veldig godt balansert, og hvert eneste instrument oppleves som om det står der og spiller helt alene hvis man fokuserer sansene litt. Har vi hørt det særlig bedre? Neida, det har vi ikke. Og vi tror vel egentlig ikke det kan bli særlig bedre, heller."
    Bra jobbat och ett stort grattis från mig!

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med "MisterMr"

Kjøpte mitt første Watt magazine idag og der dukka din kino opp. Fy flate for en presentasjon. Er kinoen noe i nærheten av det freelancerne beskrev så er dette mindblowing.

Kjenner jeg gleder meg til å lese resten ikvel.

Godt jobba!

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var en halv million visninger passert,står respekt av bare det.

Nå mangler bare finpussen på bordene så er kinoen på plass i "minhjemmekino" også?
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsen-junior
    Nei altså. Linken din ligger jo i favoritter på pcn så jeg titter stadig innom, dessuten kommer det alltids en mail når det foregår noe, så det er morro.
    Morsomt å høre at man ligger som favoritt...:-D

Gratulerer med "nye" høyttalere. Det er visst en klassiker du har fått tak i der! Mine egne høyttaler er vel enda eldre enn dine, men alderen behøver ikke å ha noe å si for lydkvaliteten...

Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Nu har jag antligen last hemma hos reportaget i Watt. Att snickerikonsterna ar imponerande visste jag redan men jag var nyfiken på hur de upplevde bild och ljud och aven har slår du till med hogsta karakter.
    Jag forstår gott att du laste hogt. For dem som inte har last artikeln tar jag mig friheten och citerar lite. Om bilden skrev dem: "I kinoen til Arve er vi så tett på 4K at jeg må gnukke litt på linsene mine for å sjekke at det ikke er noe som er feil."
    Om ljudet skrev dem: "Med musikk som er litt tøffere i trynet er opplevelsen den samme. det er skarpt opptegnet, veldig godt balansert, og hvert eneste instrument oppleves som om det står der og spiller helt alene hvis man fokuserer sansene litt. Har vi hørt det særlig bedre? Neida, det har vi ikke. Og vi tror vel egentlig ikke det kan bli særlig bedre, heller."
    Bra jobbat och ett stort grattis från mig!

Tusen takk for fine ord, og for å minne meg på artikkelen i Watt!
    Kan nesten ikke tro at det er min egen kino det dreier seg om, blir helt forlegen...ops:
    Du bør virkelig ta kontakt med Watt og høre om de er interessert i å lage en reportasje på din kino. Det har du virkelig fortjent, kinoen din har masse fine og smarte løsninger! :-D

Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Enig med "MisterMr"

Kjøpte mitt første Watt magazine idag og der dukka din kino opp. Fy flate for en presentasjon. Er kinoen noe i nærheten av det freelancerne beskrev så er dette mindblowing.

Kjenner jeg gleder meg til å lese resten ikvel.

Godt jobba!
    Takk skal du ha! Håper at resten av reportasjen også falt i smak!:grin:

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Og der var en halv million visninger passert,står respekt av bare det.

Nå mangler bare finpussen på bordene så er kinoen på plass i "minhjemmekino" også?
    Stemmer nok det ja, må få på plass bordene og få tatt noen nye bilder. Så skal jeg friske opp "min hjemmekino"...

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha! Håper at resten av reportasjen også falt i smak!

Det gjorde den!

Men du. Få ut den kinoen din på "MinHjemmekino" så fort du kan. Er så spent på mere beskrivende bilder, og jeg blir ikke overasket om vi har en Hunsbedt som troner på toppen av lista

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble tid til en del bygging i går, men disse maidagene bare renner avsted, så det går tregt. Venter muligens finbesøk til kinoen kommende helg, så da må man ta seg sammen og bli ferdig med bordene...

Bordplatene er ferdig utskåret og utfrest:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6684-jpg

Jeg har ikke slik en "kjeksfreser", så jeg benytter plugger i steden. Blir antakelig stekt nok å bare lime plata på. Jeg bruker sentreringsplugger for å få hullene på rett sted i bordunderstellet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6685-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6686-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6689-jpg

Jeg freste også ned et lavt hull i hver plate for LEDlampene jeg har kjøpt. De står med stødig nedi forsenkingen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6690-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6692-jpg

Hengslene er fra Clasern. Ny type, med demping innbygd i dørskåla. Jeg skulle vel egentlig ha hatt to på hver luke, men glemte dette da jeg bestilte. Det holder foreløpig med en på hver, kan bestille flere senere om nødvendig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6687-jpg

Så var jeg nesten ferdige med bordene. Det gjentår en del pussing. Det er godt mulig jeg trekker sidene på bordene i molton, hvis jeg har nok igjen, da.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6700-jpg

Jeg freste ned et lite hull i hver luke slik at man kan få åpnet dem med fingeren. Jeg vil ikke ha knotter eller håndtak, bordplata må være flat for å fungere. Det bakerste rommet blir "kjølerom", mens det forreste blir til oppbevaring av fjernkontroller, ladere, USB, 3-D briller, osv:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6701-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6702-jpg

I kveld begynner jeg på frontene på bordene. Bruker samme prinsipp som på søylene til surroundhøyttalerne. Det blir spennende å se om det fungerer slik jeg har tenkt...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6703-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,093
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epic!

Side 117 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •