Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 113 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 3428
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fint med bygenews og pakke news fra hunsbedt-tråden på morgenkvisten :-D

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gleder meg

Det skal bli gøy å komme å se\høre på kinoen din.
    Holder på med en:Testing tunes by Benjamin Wintersborg on Spotify

og beste Bass låt til nå er:Limit To Your Love by James Blake on Spotify

Fantastisk hjemmekino du har laget
    edit: typo

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    ........, blant annet har jeg satt opp ca 35 hyllemeter med glasshyller.
    Nå satte jeg nesten kaffen i vrangstrupen (og jeg drikker ikke kaffe) leste 35 meter med hyller :shock: når jeg så bildet og leste litt nøyere skjønte jeg hva du mente :-D 8) flotte hyller! Veldig bra å ha en del hylleplass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men litt bygging har også presset seg frem, blant annet har jeg satt opp ca 35 hyllemeter med glasshyller. Jeg hadde 50 hyller fra forrige kino, og valgte å bruke disse og supplerte med 20 hyller til. Så nå mangler jeg bare å få satt opp hyllene til alle hifibladene og annet dilldall. Har to-tre meter med blader som skal opp for å frigi litt plass på kontoret, til fruens store glede...

Her er litt bilder av hylletilblivelsen:

Jeg brukte 19 x 148mm glattkant til hyllesidene. For å sage ut sporene kuttet jeg først alle bordene i rett lengde og la de så ved siden av hverandre på arbeidsbordet, og festet dem der. Så brukte jeg bare saga til å sage opp 5 x 5 mm sagespor der glasshyllene skal være. Hyllene ble så pusset og malt i hvit vannbasert farge:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6448-jpg

20 stk glasshyller (i tillegg til de femti jeg hadde fra før...), klare for opphenging:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6449-jpg

Her er hyllene på plass. Hyllesidene ble skrudd opp med tre skruer hver. Slik jeg har festet dem i veggen vil innfestingen bli usynlig med frontlister på:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6450-jpg
    Det var en smart måte å lage hyller på! Kanskje jeg skulle prøve meg på det samme. Jeg har kjellerstue i rommet ved siden av kinoen, og der tenkte jeg å ha hyller. Er det 5mm vanlig glass fra glassmester du bruker? hva brukte du som anlegg for saga for å få så fine spor? Det samme gjelder for å bore rett igjennom 148mm glattkant? :???:

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Det var en smart måte å lage hyller på! Kanskje jeg skulle prøve meg på det samme. Jeg har kjellerstue i rommet ved siden av kinoen, og der tenkte jeg å ha hyller. Er det 5mm vanlig glass fra glassmester du bruker? hva brukte du som anlegg for saga for å få så fine spor? Det samme gjelder for å bore rett igjennom 148mm glattkant? :???:
    Hehe, når det gjelder både saging og borring er det bare pinlig nøyaktighet som gjelder. Skulle så veldig gjerne hatt en benkeboremaskin til å borre 15 cm loddrett gjennom 20mm glattkant. Nå er det ikke så mange slike maskiner som klarer 15 cm, men man kan jo ta det i to omganger. Jeg borret 24 hull, og det var vel fire eller fem som skar ut i bordsidene. Da var det bare å borre på nytt, og sparkle over "feilborringen"...

Når det gjelder sagingen skulle jeg hatt et spesialblad (Dado-blade), som kutter seks mm. Men det gikk også greit å ta det i to omganger, selv om det var mer tidkrevende. Bordene ble lagt nøyaktig opp på siden av hverandre, og så brukte jeg et smalt stålrettholdt som saga ble ført etter. Jeg sagte alle bordene samtidig, da blir det både pent og nøyaktig. Så ble de snudd slik at jeg kunne gjøre det samme om igjen.
    Det finnes masse fint utstyr for dette, spesialskinner for sirkelsag for eks. Da blir det lettere å få det til. Poenget er egentlig å bruke god tid og være nøyaktig!

Til slutt kan jeg nevne at det er helt vanlig 5mm glass som en lokal glassmester har kuttet opp for meg.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå satte jeg nesten kaffen i vrangstrupen (og jeg drikker ikke kaffe) leste 35 meter med hyller :shock: når jeg så bildet og leste litt nøyere skjønte jeg hva du mente :-D 8) flotte hyller! Veldig bra å ha en del hylleplass.
    Hehe, det høres voldsomt mye ut, og jeg kan ikke begripe at jeg har SÅ mye film og musikk. Det ser ikke så voldsomt ut når de er satt opp.
    Glasshyllene er perfekte til DVD & CD, de tar lite plass og de gjør ikke så mye av seg, og de er lette å lage.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Det skal bli gøy å komme å se\høre på kinoen din.

Fantastisk hjemmekino du har laget
    Takker, Benjamin! Nå kan du snart ta deg en tur opp, gjerne sammen med Geir Lennart!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke sikkert jeg får tid noe før sommer, tentamen, eksamen, muntlig og lappen kommer nå next, men sender pm når jeg får tid!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    er ikke sikkert jeg får tid noe før sommer, tentamen, eksamen, muntlig og lappen kommer nå next, men sender pm når jeg får tid!
    Det må du bare gjøre!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, når det gjelder både saging og borring er det bare pinlig nøyaktighet som gjelder. Poenget er egentlig å bruke god tid og være nøyaktig!

Til slutt kan jeg nevne at det er helt vanlig 5mm glass som en lokal glassmester har kuttet opp for meg.
    Takk! pinlig nøyaktighet, tålmodighet, hmm vi får se:roll:

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hyllene ble (selvfølgelig,døh) veldig stilige.

Skal ikke være lenge vekk før savnet etter denne kinoen blir stort... ops:
    Har fått tak i Adele-Live at the Royal Albert Hall,og selv om jeg ikke har det beste anlegget til å bedømme lydkvalitet med,tok det ikke mange sekundene før frysningene var på plass,så om du ikke har den selv enda,eller har hørt den,er den selvskreven til neste demo.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen

Har fått tak i Adele-Live at the Royal Albert Hall,og selv om jeg ikke har det beste anlegget til å bedømme lydkvalitet med,tok det ikke mange sekundene før frysningene var på plass,så om du ikke har den selv enda,eller har hørt den,er den selvskreven til neste demo.
    du kan komme ned til meg å høre og som trøst vilken sang på demo?
    Adele – Live at The Royal Albert Hall by Julie Rose on Spotify

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært helt magisk å fått prøvd å sett litt av PULSE konserten til Pink Floyd hos deg (eller alt om du er Pink Floyd fan selv da hehe) :twisted:

Og de hyllene var både smarte og lekkert, blir nesten målløs hver gang du lager noe

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen

Takker!
    Jeg har hørt at Adelekonserten skal være veldig bra. En kompis har den, og den kommer høyt på lista neste gang vi samles! Nå er forresten den nye prosessoren på plass, ble koplet opp i går. Du må gjerne ta turen innom snart igjen, så får du oppdatert inntrykket ditt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Hadde vært helt magisk å fått prøvd å sett litt av PULSE konserten til Pink Floyd hos deg (eller alt om du er Pink Floyd fan selv da hehe) :twisted:

Og de hyllene var både smarte og lekkert, blir nesten målløs hver gang du lager noe
    Jeg har vært Pink Floyd fan siden '75 (uff, det er jo snart førti år siden...:???: ), og alt jeg har kommet over av plater og film har blitt kjøpt. Men jeg vet ikke helt hvor mye som finnes i HD/BD, der er jeg nok ikke oppdatert. Kan veldig gjerne sette av en kveld bare for Pink Floyd, blir ikke vanskelig å få det til! :-D

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært Pink Floyd fan siden '75 (uff, det er jo snart førti år siden...:???: ), og alt jeg har kommet over av plater og film har blitt kjøpt. Men jeg vet ikke helt hvor mye som finnes i HD/BD, der er jeg nok ikke oppdatert. Kan veldig gjerne sette av en kveld bare for Pink Floyd, blir ikke vanskelig å få det til! :-D
    Vært fan av de nesten dobbelt så lenge jeg har vært på denne jord du da Var du på Roger Waters i 2011? Jeg var, og jeg skal igjen i august Håper den kommer på Blu-Ray snart

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Vært fan av de nesten dobbelt så lenge jeg har vært på denne jord du da Var du på Roger Waters i 2011? Jeg var, og jeg skal igjen i august Håper den kommer på Blu-Ray snart
    Var på en Waterskonsert rett utenfor Stavanger, husker ikke helt om det var i 2011, han har jo turnert noen ganger nå. Konserten i Stavanger var veldig bra, så jeg håper også at noen setter et HDkamera foran mannen snart...
    Har også sett Pink Floyd på Valle Hovin, det var rått. Men det er jo ganske lenge siden, da...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,978
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Arve. Fått koblet opp AV8801 og Rotel ennå? Er spent på å høre dine inntrykk Får håpe våre anbefalinger ikke faller igjennom
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hei Arve. Fått koblet opp AV8801 og Rotel ennå? Er spent på å høre dine inntrykk Får håpe våre anbefalinger ikke faller igjennom
    Hei Jørn,
    du har nok ingenting å frykte. Det blir lenge til Marantzen ryker ut. Og Rotelen gjør jobben sin den også. Jeg holder på med uttesting og tilkopling enda, men mangler egentlig bare å finne en passende overgang mellom D-VHS-spilleren og Marantzen. Jeg må antakelig lage meg en overgang mellom S-VHS og komponent eller mellom RGB og komponent. Spørs om det går, vet ikke om jeg kan få sync på noe sånt...

Jeg kommer til å skrive litt mer om dette i helga. Har også fått festet og stripset alt av kabler igjen, og fikk tatt noen bilder av rackskapet i kveld som skal legges ut senere.

Førsteinntrykket med litt testplater er veldig bra. Og nå er det helt stille mellom kuttene...8-)

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på en Waterskonsert rett utenfor Stavanger, husker ikke helt om det var i 2011, han har jo turnert noen ganger nå. Konserten i Stavanger var veldig bra, så jeg håper også at noen setter et HDkamera foran mannen snart...
    Har også sett Pink Floyd på Valle Hovin, det var rått. Men det er jo ganske lenge siden, da...
    I 2011 var det i Telenor Arena med The Wall, samme som han skal spille igjen i August i år
    Den i stavanger var sikkert i 2006 med The Dark Side of the Moon Live Tour Den på Valle Hovin var vel PULSE? Da var jeg nok enda i bleier Råeste konserten som har vært noen gang, skulle ønske jeg var der

Side 113 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •