Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 111 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 3428
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette har jo utviklet seg til å bli et high-end symøte

Takk for sammenlikningsbildene. Det er interessant å se forskjellen, både med og uten blitz.

Skjønner jo nå at sort molton ikke er det beste man kan bruke om absolutt sort er målet.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, godt sagt kenti!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYFAEN!! Har sett igjennom alt iløpet av iløpet av to dager ops: MEN alt du finner på!

PETTER SMART!!

ELSKER ARBEIDET DITT!!

Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er akkurat ferdig med å kle rommet mitt med sort scenemolton. At noe kan gjøre rommet enda mørkere høres nesten utrolig ut. :shock:

Hvordan er kvaliteten på disse superstoffene i forhold til scenemolton og hva er prisen pr. m2? Mitt inntrykk av moltonstoffet, er at det har en løs (loer lett) overflate, men er vevd med sterke tråder.
    SONY VPL-HW50 | Dreamscreen 106" akustisk lettet | ONKYO | EMOTIVA | Klipsch 7.1 | SVS PB13

Newcomer Perius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Jeg er akkurat ferdig med å kle rommet mitt med sort scenemolton. At noe kan gjøre rommet enda mørkere høres nesten utrolig ut. :shock:

Hvordan er kvaliteten på disse superstoffene i forhold til scenemolton og hva er prisen pr. m2? Mitt inntrykk av moltonstoffet, er at det har en løs (loer lett) overflate, men er vevd med sterke tråder.
    Sort fløyel er mye bedre enn molton til å dekke inn vegger maskere osv.
    Fløyel absorberer lyset mye bedre enn molton og det er sortere, fløyel er også tyngre slik at det absorberer mere lyd også.
    Molton er litt vrient å vedlikeholde, man kan bruke støvsuger med et glatt munnstykke uten børster og lavt sug.
    Bruker du børster eller slike dress ruller vil du dra ut fibrene og det vil se ut som en slitt ullsokk veldig fort.

Bakdelen med fløyel er prisen, det er svindyrt også når det kjøpes i store mengder.
    Man kan kjøpe billig fløyel men den er lilla/blå og ikke ekte sort og den blir grå med tida.

Når det er sagt så finnes det uhorvelig mange typer og kvaliteter av molton også, fra de helt tynne som du nesten ser igjennom til veldig tykke.

Man kan også vurdere "svenskfilt" som vi kaller det i teaterverdenen.
    Det er halvtykk filt som hovedsaklig brukes på gulv.
    Det finnes en veldig tynn versjon som har en hard bakside, lurer på om det er gummi. D
    enne er nok umulig å kle ting som har buer i flere retninger men er forholdsvis rimelig og robust.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Her er bilde fra Cinemar sin test også, der ser man også forskjell (lurt å stå litt over skjermen):

Som man kan se er Fidelio omtrent lik med Triple Velvet, mens Protostar er en smule lysere...
    Er det noen som har sammenlignbare priser på kvadratmeteren på disse stoffene inkl frakt og omkostninger?

Jeg må trekke taket i kinoen min pånytt og det er vel like greit å gå for det beste innenfor normal prisramme.

Vet at det er linket noen priser men det er stort sett i tommer og fot samt at ikke frakt og omkostninger er tatt med.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en link til gode symaskiner også, hvis det skulle være interessant...

Sitat Opprinnelig postet av Gunnar

Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    FYFAEN!! Har sett igjennom alt iløpet av iløpet av to dager ops: MEN alt du finner på!

PETTER SMART!!

ELSKER ARBEIDET DITT!!

Sett igjennom ALT???

Jøsses, det er imponerende. Jeg hadde ikke hatt tid til å lese igjennom hele min egen tråd, det er sikkert! Takker for fine ord!

Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge

Den fløyelen jeg kjøpte var av veldig fin kvalitet. I stedenfor å klippe den, kunne jeg bare lage et lite snitt for så å rive langs sømmen. Veldig lett å arbeide med da!
    Jeg er ikke sikker på hvordan disse andre typene er, folk må nesten svare på det selv.

@ Perius: Takker for innspill!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye spennende lesing og god inspirasjon til den dagen jeg selv får muligheten til noe slikt :-)

Se på tråden Gunnar mkII, ser ut som han har god peiling på styringssystemer for maskering av lerret. Han har blandt annet brukt kretskortet til en gammel logitech mus :-o

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    Mye spennende lesing og god inspirasjon til den dagen jeg selv får muligheten til noe slikt :-)

Se på tråden Gunnar mkII, ser ut som han har god peiling på styringssystemer for maskering av lerret. Han har blandt annet brukt kretskortet til en gammel logitech mus :-o
    Jeg suger til meg Gunnars kunnskapsrike tråd som en svamp, og innser at mye av dette er helt nytt for meg. Vanvittig hva man kan få ut av en mus...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for tiden i påskemodus, og får ikke gjort noen ting. Men i formiddag tok jeg hammeren fatt og fikk hengt opp bildene, som står i veien for hylleprosjektet i det tekniske rommet. Plakatene er virkelige kinoplakater (man har da tilgang på slikt, må vite... ), men er en smule utdaterte siden jeg ikke har tatt meg tid til å få hjem noe nyere. Skal oppfriske noen av dem snart.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6401-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6404-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6405-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6406-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6407-jpg

Dette er altså sett fra mellomgangen og trappeoppgangen, som går fra huset, og opp til kinoen som ligger på et ca 2m høyere plan i terrenget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilig og gjennomført!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Plakatene er virkelige kinoplakater (man har da tilgang på slikt, må vite... ), men er en smule utdaterte siden jeg ikke har tatt meg tid til å få hjem noe nyere. Skal oppfriske noen av dem snart.
    Bortsett fra "One night at McCool's" er det jo bare gode klassikere på plakatene og noen vil jo hevde at bilvaskscenen med Liv Tyler kvalifiserer den også til klassikerstatus. Dermed hørtes utbytting litt overdrevent ut

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilige plakater Enig med Counterpointer i at dette ikke nødvendigvis trenger å skiftes ut, da det er mange gode klassikere her.

Veien opp til kinoen ser også bra og gjennomført ut

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke disse plakatene trenger og byttes ut. Og ja; bilvaskescenen er jo en klassiker Er ikke helt enig med plakaten som henger foran den lille døra. Personlig synes jeg det så litt rart ut.
    Ellers ser jo inngangspartiet inn til kinoen strøkent ut. Liker spesielt godt det kurvede trappetrinnet nederst. Gjør det hele litt mer unikt

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wicewolf
    Veldig stilig og gjennomført!
    Takker!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bortsett fra "One night at McCool's" er det jo bare gode klassikere på plakatene og noen vil jo hevde at bilvaskscenen med Liv Tyler kvalifiserer den også til klassikerstatus. Dermed hørtes utbytting litt overdrevent ut
    Hehe, Liv Tyler gjør jo denne filmen bra, fin motvekt til rollen hun hadde i LOTR. Synes filmen er artig og lo og humret godt i flere artige scener. Helt utrolig hva hun får kørka folk til å gjøre. John Goodman er jo også "godt i laget" her..
    Men filmen er jo ikke i samme liga som de andre her, slvfølgelig enig i det. Får se om jeg kanskje finner Stalker eller Eraserhead-plakatene igjen.
    Også Oppdrag Nemo er utenfor selskap her, men ungene synes den er så fin, så da så...

Stilige plakater Enig med Counterpointer i at dette ikke nødvendigvis trenger å skiftes ut, da det er mange gode klassikere her.

Veien opp til kinoen ser også bra og gjennomført ut
    Takker, Kenti! Skal "rote" veggene til med mer "filmskrot" etterhvert, vil gjerne ha opp en del mindre plakater og bilder også. Har også en plan for veggdekorasjoner på toalettet...

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Synes ikke disse plakatene trenger og byttes ut. Og ja; bilvaskescenen er jo en klassiker Er ikke helt enig med plakaten som henger foran den lille døra. Personlig synes jeg det så litt rart ut.
    Ellers ser jo inngangspartiet inn til kinoen strøkent ut. Liker spesielt godt det kurvede trappetrinnet nederst. Gjør det hele litt mer unikt
    Kompisen som la teppet for meg garanterte ikke at det ville bli pent med teppet i det nederste buede trinnet, men sannelig om han ikke fikk til det også...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lime selv?

Jeg har to stk subber, Dynabel Brontes 12" XXLS. Disse har vært lagret nå i over fire år uten bruk. Da jeg koplet dem til rett før Wattbesøket, merket jeg ulyd fra den ene av dem. Nå har jeg åpnet den, og ser at selve høyttalermembranen har løsnet fra det indre opphenget. Dette går vel å lime? Og i tilfelle, hvilket lim? Jeg tenkte på tokomponent Araldit, eller kanskje kontaktlim? Eller blir det ikke sterkt nok med lim?

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-dscf0272-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6424-jpg

Elementet går lett å skyve frem og tilbake slik at det skulle være greit å få limt:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6425-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eg har recona element har det blitt brukt tec7
    men vist ikkje store "rifta" so bruk araldit

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tec7 kan jeg ikke forstå er noen god løsning, sålenge det aldri blir helt stivt? Det finnes lim spesielt for elementer. Ta et søk på reconing, så dukker det nok opp noe.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassdal
    Når eg har recona element har det blitt brukt tec7
    men vist ikkje store "rifta" so bruk araldit
    Har det blitt sterkt nok da? Dette er jo en sub med mye membranbevegelse- ville tro at Tec7 aldri blir "hardt" nok?

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Tec7 kan jeg ikke forstå er noen god løsning, sålenge det aldri blir helt stivt? Det finnes lim spesielt for elementer. Ta et søk på reconing, så dukker det nok opp noe.
    Nei, kan heller ikke tro at Tec7 kan bli bra til en sub. Jeg tenkte å bruke en hurtigtørkende, seig og sterk Araldit jeg har liggende. Man jeg skal søke på reconing for å sjekke hva som blir brukt, takk for tips!

EDIT: Ser at en del bruker litt tykkere Cyanoacrylate-lim ("lynlim"), eller hurtigtørkende epoxy, slik som Araldit.

Side 111 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •