Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 11 av 172 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har vært litt stille den siste uken, vi har hatt en del andre ting å holde på med og har vært borte noen dager. Men som vanlig har jeg også fått sneket inn en time her og der til bygging. Jobbingen har stort sett vært konsentrert om å gjøre ferdig mellomgangen og toalettet ved siden av kinoen. Har fått fliser på plass, fuget disse (dette overlot jeg til proffene), malt skapene og dørene, listet alt og sparklet og malt dette, malt veggene to strøk og fuget småsprekker med akryl og silikon.
    Så nå er det bare hyllebyggingen (til LP, CD, DVD og BD) igjen i det tekniske rommet, så er alt utenfor kinoen ferdig for min del. Da er det bare tilkobling av vann og strøm og tepper på gulvet i gang og trapp som mangler. Dette blir også overlatt til proffene.

Litt OT dette her kanskje, men her er bilder av det ferdige resultatet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2346-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2347-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2348-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2349-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2350-jpg

Kinoen kommer nå fremover litt i andre rekke. Jeg skal til med to større terasser på utsiden av huset. Når været er fint, vel å merke. den ene terassen blir på over 100 kvadrat, med tett tak under halvparten, så det blir nok å henge fingrene i.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sesongen går jo kanskje mer i retning terrasse enn kino forsåvidt. Fornuftig med tak over hvertfall. Vi har tak over bare deler av terrassen, men skulle gjerne hatt mer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Sesongen går jo kanskje mer i retning terrasse enn kino forsåvidt. Fornuftig med tak over hvertfall. Vi har tak over bare deler av terrassen, men skulle gjerne hatt mer.
    Terassene ble planlagt da vi bygde huset for et par år siden, så nå er det ikke noen unnskyldning for å ikke begynne på dette lenger. Vi savnet terassene veldig i fjor sommer, ihvertfall på de få dagene det var fint vær..

Men selv om kinoen ikke er ferdig, er den godt underveis i allefall. Og jeg kommer nok til å ta noen tak innimellom. Målet mitt er som tidligere nevnt å bli ferdig utpå høsten, forhåpentligvis før jul.

Når det gjelder taket formulerte jeg meg kanskje litt dårlig, jeg skal ha tett tak under omtrent halvparten, da dette skal brukes til redskapsbod. Men jeg skal også bygge gjennomsiktig plasttak tak over en tredel av terassen (ca 35 kvadratm.). Så får vi håpe at været blir litt bedre enn det var i fjor...8-)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger ikke tak over terrassen når man bor i Bergen.....øøøøøh, mener; Man trenger ikke terrasse uten tak.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jo bergensere trenger kanskje tak ennå mer en oss som bor i innlandet. Men fjorårets sommer var jo en katastrofe, tror ikke vi har brukt terrassen mindre enn da.

Men uansett så er det jo noen regneværsdager innimellom, og da er det perfekt å jobbe i kinoen. September er vel et passelig mål for å ferdigstille kinoen, Hunsbedt?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, desto mer regnvær og annet drittvær, desto raskere blir kinoen ferdig! :-D
    Så, ja, september skal ikke helt utelukkes. Men vi har jo veldig lyst på litt terasseliv også, da. Husker 2007, tror jeg det var. Bodde nesten ute på terassen (ved vårt forrige hus) den sommeren.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo godt å få noe helt ferdig da! Litt pause er som balsam for sjela. Kos deg med terassebygging, men ikke glem tråden din når du er tilbake i arbeid på kino'n!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg liker ikke å ta pause uten å få gjort alt ferdig. Men nå er det et helt bygg på 50 kvadratmeter som skal innredes, og det tar tid. Men jeg kjenner også at det skal bli godt å gjøre noe annet en liten stund, og kommer nok til å kose meg med terassebyggingen. Alt bygges på fjell og det er bare å bore ned søyleskoene, så det blir ikke så mye forarbeid heldigvis.

Og småting vil bli gjort på kinoen innimellom når regnet kommer, og det gjør det ofte her!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal nå ihvertfall være sikkert og det er at du lever så til de grader opp til signturen din!
    Synd at det ikke kommer noen oppdateringer fra kinoen her på en stund da
    Ettersom du skal bygge tak over deler av terassen så finnes det vel noen fancye audio-planer ute også regner jeg med??

Uansett utrolig pent arbeid og til stor inspirasjon til mitt fremtidlige kino-prosjekt!!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    En ting skal nå ihvertfall være sikkert og det er at du lever så til de grader opp til signturen din!
    Synd at det ikke kommer noen oppdateringer fra kinoen her på en stund da
    Ettersom du skal bygge tak over deler av terassen så finnes det vel noen fancye audio-planer ute også regner jeg med??

Uansett utrolig pent arbeid og til stor inspirasjon til mitt fremtidlige kino-prosjekt!!!
    Takker for veldig fine ord, Nabon! Har fått en del fine kommentarer til nå, og disse blir satt stor pris på, det er sikkert! Utrolig motiverende, særlig når man setter i gang med et såpass stort prosjekt og må gjøre nesten alt selv. :smile:

Skal passe på å oppdatere på kinobygging litt innimellom når gråværet setter inn. Og selvfølgelig har man jo planer om lyd på terassen også. Har et par beist av noen hornhøyttalere bestykket med fire Coral Beta-8 elementer (noen som husker disse, fra Audioscan midt på 80-tallet?).
    Skal nok bli sving på terassen da...
    Ellers vil det nok bli koplet til noen ("vannfaste") småhøyttalere som kan stå fast ute under tak hele året. Har tenkt å hente musikk trådløst fra server i kinoen, styrt via en Pronto for eks.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Har et par beist av noen hornhøyttalere bestykket med fire Coral Beta-8 elementer (noen som husker disse, fra Audioscan midt på 80-tallet?).
    Skal nok bli sving på terassen da...
    Husker de godt, hadde et par slike 'ish:
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-134423_thumb_a04d0d47761c028e794a4732091b305b-jpg

4 i hvert horn? Da bør naboen bo et stykke unna hvis han skal være garantert å ikke plages

Hadde også et par Coral Flat 10 i bassreflekskasser. Likte nesten de bedre, de hadde en herlig tørr fin lyd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker de godt, hadde et par slike 'ish:
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-134423_thumb_a04d0d47761c028e794a4732091b305b-jpg

4 i hvert horn? Da bør naboen bo et stykke unna hvis han skal være garantert å ikke plages

Hadde også et par Coral Flat 10 i bassreflekskasser. Likte nesten de bedre, de hadde en herlig tørr fin lyd.
    Altså, to stk i hvert kabinett...:wink:
    Doblet bare bredden på tegningene (enkelthorn), som fulgte med. Og det ble et sabla trøkk i mitt lille lytterom på 20 kvadrat, med en NAD 100-watter...
    Kabinettet ligner veldig på det som du har på bildet, tols1. Hadde en kamerat som hadde råd til 10-tommerne. Han moterte dem med elementene i toppen av en litt spesiell kasse, som hadde noen diskanthorn på siden. Trøkk i dem også, og som du nevner var jeg vel litt misunnelig på den litt bedre lydkvaliteten. Men mine spilte høyere, siden jeg hadde flere elementer...:grin:
    Ellers har vi ingen naboer her nærmere enn 300 meter...hehe. Håper at de kan luftes til sankthans, hvis terassen er ferdig og været holder.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg husker de horna med elementet montert i topplokket. Coral lagde vel noen frittmonterte diskanter liggende i en slags krybbe også, folk moddet de med ulltråd eller noe sånt?

Aahh, 80-tallet og Audioscan, det var tider

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske disse frittmonterte diskantene du nevner, men jeg fant fram en Audioscankatalog fra '86. Der er bilder av alle disse elementene Coral hadde. Dette var virkelig tiden for fattige ungdommer som måtte bygge høyttalerne selv! Har også bare gode minner fra denne tida. Vi hadde dårlig råd, men det var virkelig en lærerik tid!

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig tråd! Bra arbeid! Inspirerende. Skal snart til å lage hjemmekino selv nå, så jeg suger opp alt jeg kan av tips og lure ideer. Blir spennende å lese videre!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinemarillion
    Herlig tråd! Bra arbeid! Inspirerende. Skal snart til å lage hjemmekino selv nå, så jeg suger opp alt jeg kan av tips og lure ideer. Blir spennende å lese videre!
    Takker for fine ord, Cinemarillion! Blir gjerne noen uker mellom oppdateringene nå siden jeg har byggepause på kinoen.

Det eneste som er gjort de siste ukene med kinoen er at jeg har fått hentet kinostolene. Brukte litt tid i vinter på å finne rett type stol til rett pris.
    Endte opp med en inclinerstol jeg fant på Europris. Prisen var nok det viktigste siden jeg skulle ha 8 stk stoler. Europris lokalt hadde ikke så mange, men var utrolig hjelpsomme til å saffe alle. I tillegg fikk jeg utstillingsstolen gratis, så totalprisen ble ca 9800,- for alle åtte stolene. Det er ikke galt!

Her er et par bilder av "utstillingsstolen". Ryggen kan legges helt bak om jeg ønsker det. Blir nok ikke aktuelt i kinoen (hvis jeg ikke skal ta en høneblund da...).

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2428b-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2429b-jpg

Ellers litt OT. Bare sånn at dere ikke skal tro at jeg ikke helt har tatt ferie. Her er noen bilder av siste par ukers jobbing med terassen bak huset. Denne terassen blir på ca 104 kvadratmeter. Reisverk med bjelker er ferdig og nå venter jeg på terassebordene. Håper dette blir ferdig til sankthans da vi skal innvie den...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2423b-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2426b-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2427b-jpg

Etter sankthans, eller når den første terassen blir ferdig skal jeg til med en litt mindre terasse foran huset. Og så blir det jobbing på kinoen igjen...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er like nøye med terassen som med kinoen! Godt arbeid!

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på, vi gleder oss til fortsettelsen.
    PS ! den var stor den plattingen....

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, avansert og imponerende arbeid med terassen, det ser helt topp ut. Må ligge mye arbeidstid bak et slikt prosjekt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok litt arbeid igjen før terassen er ferdig, ja. Men jeg har planlagt dette et par år nå (og tegnet konstruksjonen på Sketchup), så selve jobben er grei nok den. Alt av søylesko står på fjell og det er en stor fordel. Man unngår forandringer i grunnen og ingenting kan sige.

Side 11 av 172 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •