Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 102 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 3428
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det här ser fortsatt riktigt fint ut
    Och bra att stjärnhimlen fungerar igen! Var det transformatorn till himlen som hade gått sönder och - om det var det- har du någon aning om varför den gick sönder?
    Märkligt...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Gratulere:-D etter en oppfrisking med tråling av 100 sider + i tråden din
    begynner ting å falle på plass ser jeg.Skal bygge hjemme kino i kjelleren til høsten\vinteren og er så heldig å ha en sjefs bygger som deg til nesten nabo.
    Dette ser fantastisk fint ut.

mvh Benjamin
    Hei Benjamin! Takk for hyggelig kommentar! Du får bare melde meg på PM hvis du har lyst på en inspeksjon...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Det här ser fortsatt riktigt fint ut
    Och bra att stjärnhimlen fungerar igen! Var det transformatorn till himlen som hade gått sönder och - om det var det- har du någon aning om varför den gick sönder?
    Märkligt...
    Det var trafoen som tok kvelden. Antar at viklingene ble brent, det kunne se slik ut. Uansett var det ikke verre enn at det bare ble en uke uten stjerner, og den nye trafoen ble levert på garanti selvfølgelig. Jeg har ingen ide om hvorfor det skjedde, hadde vel maks 50 timer på den...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det må jeg si, kinoen har blitt fantastisk flott. Stjernehimmelen, de kurvede overgangene, og det hele. Virkelig lekkert! Ser frem til å komme på inspeksjon sammen med Scrooge og Gwandarion

Og gratulerer med vel overstått bursdag.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått..... Ord kan ikke beskrive det du har fått til i det rommet...

Gratulerer !

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å sette Oddo-spilleren riktig vei da, Hunsbedt!
    Det er kanskje en spiller å vurdere selv i kinoen når den blir ferdig. Spillerne av nyere årgang virker veldig solid skrudd sammen, i tillegg til at den yter godt.

Ellers må jeg nok en gang legge til hvor bra kinoen tar seg ut. Stjernehimmelen i sammen med både stoler og ferigtrukkede vegger setter ting enda mer i perspektiv. Ser virkelig bra ut.

Og selvfølgelig, gratulerer med vel overstått fødselsdag

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å bøye seg i byggstøvet, gratulere med vel overstått og beundre bildene som blir lagt ut av, etter min mening, den peneste kinoen på avforum til nå og i overskuelig fremtid Vel fortjent så til de grader.
    Gleder meg også til neste byggeartikkel i Watt. Når kommer forresten neste blad i hyllene?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, det må jeg si, kinoen har blitt fantastisk flott. Stjernehimmelen, de kurvede overgangene, og det hele. Virkelig lekkert! Ser frem til å komme på inspeksjon sammen med Scrooge og Gwandarion

Og gratulerer med vel overstått bursdag.
    Takk for det, Torstein!
    Ser virkelig frem til å få besøk av dere! Forstod det slik på Sannax da han besøkte meg at han også ville være med om det passet. :grin:

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Gratulerer med dagen!!
    Tusen takk!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Helt rått..... Ord kan ikke beskrive det du har fått til i det rommet...

Gratulerer !
    Takk til deg også! :grin:

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Husk å sette Oddo-spilleren riktig vei da, Hunsbedt!
    Det er kanskje en spiller å vurdere selv i kinoen når den blir ferdig. Spillerne av nyere årgang virker veldig solid skrudd sammen, i tillegg til at den yter godt.

Ellers må jeg nok en gang legge til hvor bra kinoen tar seg ut. Stjernehimmelen i sammen med både stoler og ferigtrukkede vegger setter ting enda mer i perspektiv. Ser virkelig bra ut.

Og selvfølgelig, gratulerer med vel overstått fødselsdag
    Husker vagt en fornøyelig god historie jeg leste her et eller annet sted, om oddo-spilleren som egentlig var en oppo-spiller. Hva skjedde der, egentlig?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Her er det bare å bøye seg i byggstøvet, gratulere med vel overstått og beundre bildene som blir lagt ut av, etter min mening, den peneste kinoen på avforum til nå og i overskuelig fremtid Vel fortjent så til de grader.
    Gleder meg også til neste byggeartikkel i Watt. Når kommer forresten neste blad i hyllene?
    Takker for fine ord!
    Jeg har nettopp avlevert den tredje byggeartikkelen, men kan ikke si sikkert når neste blad er klart.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei,
    Har du fått testet litt lyd i rommet? Ev hvordan fungerer det?

Testet du noe før du dempet rommet?
    Glemte nesten å svare deg, posten din kom bort i all viraken. Jeg har kjørt lyd i en måned, både med og uten demping. Sliter ennå med litt flutterekko foran fremste stolrekke og frem til der stjernehimmelen slutter i front. Det hjalp veldig å få satt inn stolene. Er litt usikker på hvor mye det påvirker lyden fra høyttalerne. Planen er å teste med målinger med og uten akustikkplater på gulvet foran stolene for å se eventuell forskjell.
    Satser på å få en del tilbakemeldinger fra folk som kommer etterhvert. Det blir spennende!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Gratulere med en fantastisk flott kino.
    Jeg har kost meg helt enormt med å følge denne tråden og håper snart å ta en tur over heia for å se dette real live.
    Ser virkelig frem til fortsettelsen på tråden med inntuning av lyd og bilde
    Tusen takk for at du har delt dette med oss alle
    Takker alias, skal prøve å holde interessen din oppe enda en stund før alt er ferdig!
    Du får ta turen og sjekke ut kinoen min når den blir ferdig utover våren. Lyngdal du også?

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle superlativer nevnt? :-)

Nå har jeg skummet en god del sider av et hjemmekinobygg som overgår det jeg trodde var mulig. Dette ser helt utrolig bra ut og jeg tipper det er mang en ekte kinosjef der ute som er misunnelig.
    Jeg ser nå frem til å høre tilbakemeldinger fra forumets medlemmer som har fått en "live" visning her :-) Stå på videre, ser frem til å se 100% ferdig prosjekt i Watt!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OMG....!

Verdensklassekino!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget

OMG....!

Verdensklassekino!!!
    Det han sa

Jeg skrev i et tidligere innlegg, at jeg unnet deg av hele mitt hjerte den dagen du ble ferdig og kunne sette deg ned for å nyte en film i dette fantastiske smykket av en kino.

Det gjør jeg fortsatt, men kjenner likevel at jeg blir litt trist ved tanken på at det snart ikke blir noe sitrende morgenlektyre signert Hunsbedt å lese sammen med morgenkaffen.

Dagen blir ikke den samme uten.. :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Nå har jeg skummet en god del sider av et hjemmekinobygg som overgår det jeg trodde var mulig. Dette ser helt utrolig bra ut og jeg tipper det er mang en ekte kinosjef der ute som er misunnelig.
    Jeg ser nå frem til å høre tilbakemeldinger fra forumets medlemmer som har fått en "live" visning her :-) Stå på videre, ser frem til å se 100% ferdig prosjekt i Watt!
    Takker, Mr. Gadget Man! Siden jeg også jobber som kinomaskinist på den lokale kinoen er det ikke til å unngå at sjefen følger litt med. Har en avtale med han om at det blir et hjemmebesøk besøk sammen med lokalavisen når kinoen blir ferdig. Han er en smule redd for å miste kunder, men har sagt at vi får nok til en grei avtale...

Apropos jobb, kan nevne at til neste år utvider vi med en ekstra dedikert kinosal med ca 80 stoler. Denne salen får det nyeste lydsystemet, Dolby Atmos, samt THX sertifisering. Da blir det moro på jobben også! :-D (Er vel sjefen sitt fortvilte forsøk på å hindre meg i å kapre kundene...)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tigerberget:

Eeh...takker! Blir helt forlegen av slikt skryt...ops:

Side 102 av 172 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •