Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 101 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 3428
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er bare å føye seg pent inn i rekken av gratulanter

Dette ble bare helt fantastisk flott , og her kommer du til å få mange fine stunder:grin:

Og JAA , jeg er missunnelig:twisted:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å få frem utstyret igjen , og ikke minst se platesamlingen tipper jeg

Ser rått ut med stolene på plass.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    drar med meg varmepumpemontøren din om han har lysten
    Hehe, det var en god ide. Husker at han var interessert i kinoprosjektet mitt. Han har vel også vært innom da jeg holdt på med råbygget...
    Bare ta kontakt på PM om to-tre uker, dere er hjertelig velkomne!

Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Se der, da er du 99% ferdig

Har vært en "stille" leser her lenge, og syns det er litt trist at du nær ferdig stillelse. Men glad på dine vegne

Frister å ta en stopp, når jeg skal ned over Mandal senere i år, men skal ikke trenge meg på. Ser at det er 5 A4 sider, med gjester som skal først. Og når de 5 A4 sidene har vært der, så er du nok lei av besøk

Kanskje neste år da
    Hei Michaelsand, du må absolutt ikke føle at du trenger deg på. Det er ikke mange som har meldt sin ankomst, så det er bare å ta kontakt med meg på PM!

Og til din og andres trøst kan jeg bare si at jeg ikke er ferdig ennå. Kinoen blir vel sånt sett aldri ferdig, det kommer nok til å bli ombygginger etterhvert. Nå skal jeg først finne roen i kinoen og etterhvert sikte meg inn på problemer som jeg vet må ordnes. Jeg må da antakelig sette meg inn i REW og kjøpe det som trenges for å måle hva som skjer i rommet. Så bloggen vil nok ikke gå på tomgang...

Sitat Opprinnelig postet av MorJohan
    Jeg er mektig imponert, Hunsbedt,- dette er "state of the art"! Og det er ikke fritt for at jeg har en del av dine løsninger i bakhodet.
    Har en kjeller med et rom som er 6*9 meter,- og det er ikke fritt for at jeg grubler litt...
    Morten
    Hei Morten, og takk for et langt og morsomt innlegg!
    Ser du har planer for kjelleren din. Med 54 kvadratmeter utgangspunkt er jeg ikke i tvil om hv jeg ville ha gjort. Ta en titt på Cinemar's kino,
    den har en kjempefin kino med tilshørende sportsbar! Kan du gjøre en del selv så trenger det jo ikke koste så ekstremt mye!

Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Magisk !

Forelska meg helt i det blå lyset du har under stjernehimmelen. Prikken over i-en av hva angår helhet
    Det blå lyset kommer fra LEDstripsene, som er av typen RGB 5050 (300 LEDs pr fem meter). Jeg kjører det nesten helt neddimmet, og kan bytte mellom et hav av farger. Har du planer om noe tilsvarende vil jeg virkelig anbefale disse!

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg beundrer ditt pågangsmot, gjennomføringsevne, arbeidskapasitet og målbevissthet!

Vannvittig bra resultat. Når du anser deg for ferdig, syns jeg du skal ta en velfortjent runde med god film/musikk sammen med din andre halvdel.
    tusen takk Soundfre@k! Min frue er godt fornøyd med resultatet, og vi kommer nok til å bruke det sammen en del fremover. Og ikke minst jentene mine på fire, tror det er en grei alder for bygging av filminteresse!

Sitat Opprinnelig postet av sozo1976
    Gratulerer! Du ble ferdig før meg :-) Litt av et rush på slutten her må jeg si. Sinnsykt bra jobbet - med et fantastisk resultat. Man får prestasjonsangst av langt mindre... Dette har jeg lyst til å komme og ta en nærmere titt på en dag, ja!
    Ja, jeg hadde jo som mål å bli ferdig før deg, bare fint med litt kniving mellom nabobygder!
    Du må gjerne ta turen over heia for en titt, bare send meg en PM om to-tre uker!

Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Begynner virkelig å nærme seg premiere nå ja. Har vært en fryd å følge denne tråden og alle de løsninger du har valgt på det du har gjort. Bor ikke så langt unna så håper jeg kan få besøke deg en dag når det meste har roet seg ned. Nå håper jeg bare du og din familie virkelige kan nyte det til fulle. Ikke bare tenke forbedringer og oppgraderinger:neutral: ( Har nok vært der selv). Ønsker deg bare lykke til med flott kino. Måtte du og dine få mange timer med gode opplevelser der.
    Tusen takk, arntrost! Hørte at kvindølen hadde vært hos deg en tur og fått med seg noe! Fikk selv min 103 i dag fra Bombay Electronics, blir spennende å se hva denne kan få til!
    Du må svært gjerne ta turen når kinoen er oppe og går med både lyd og bilde. Du får følge med, så finner vi en dag det passer! :grin:

Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Vilken drømmekino du har fått till! Att sitta skönt tillbakalutad under stjärnorna och drömma sig bort till det varma ljudet från en LP-skiva kommer nog att bli helt obeskrivligt dejligt och avslappnande!
    Grattis till en verkligt flott kino :-D !
    Och förresten..tack så mycket för alla fina byggtips genom åren. Jag har haft god nytta av dina tips, framför allt i mitt kinobygge men också i mitt husbygge!
    Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Det er utrolig inspirerende for meg når folket bruker mine tips til egen bygging! :grin:
    Og ja, det er en fin følelse å sitte under stjernene og lytte til passende musikk. Utrolig avslappende og stemningsskapende.

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Det meste er sagt, sjef...Men dette prosjektet har gitt meg mange timer med glede og underholdning! Jeg håper det lar seg gjøre med et besøk en eller annen gang, for dette er en kino jeg virkelig har lyst til å oppleve. Fantastisk!
    Takk skal du ha, sjef! Og hvis det passer seg for deg, og du er i traktene rundt Kvinesdal, så må du bare ta kontakt! :grin:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her nå å er litt irritert, når eg tenker over at eg kjørte så å si rett forbi bostedet ditt. Var oppe på ei hytte på Knaben, så det hadde jo vært perfekt timing til å tatt en liten visitt innom om det er åpne dører hos deg...

Om dørene er åpne og kaffen på kanne... så kunne kanskje prøvd en visitt til sommer, blitt tradisjon å ta en hyttetur på vinteren og en på sommeren..:wink: Er alltid utrolig fint opp gjennom dalen hos dere, og med garantert snart Norges beste gjennomførte hjemmekino blir det ikke noe verre!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Det blå lyset kommer fra LEDstripsene, som er av typen RGB 5050 (300 LEDs pr fem meter). Jeg kjører det nesten helt neddimmet, og kan bytte mellom et hav av farger. Har du planer om noe tilsvarende vil jeg virkelig anbefale disse!
    Hvor har du kjøpt disse? Jeg har selv sett på denne: LED FLEXILIGHT 5m. RGB Fargeskift Trafo ... | Elektroimportøren AS , men klarer ikke å finne ut tettheten på LEDene. Blir det kraftig lys av LEDstripsen din eller er slike lyslister bare til pynt?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Har ikke nye superlativer å komme med her,men kan i det minste si

GRATULERER!

Håper jeg får snigt meg til en liten snarvisitt før storinnrykket kommer.
    Selvfølgelig, det er bare å ringe!:wink:

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det er bare å føye seg pent inn i rekken av gratulanter

Dette ble bare helt fantastisk flott , og her kommer du til å få mange fine stunder:grin:

Og JAA , jeg er missunnelig:twisted:
    Hehe, takker! Satser på noen greie timer etterhvert i kinoen, både med musikk og film!

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Kult å få frem utstyret igjen , og ikke minst se platesamlingen tipper jeg

Ser rått ut med stolene på plass.
    Det er utrolig greit å endelig ha noe bra å spille på igjen! Har ikke satt meg ned for å høre på musikk på over fire år nå. Det blir som å oppdage både samlingen min og utstyret på nytt...

Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Sitter her nå å er litt irritert, når eg tenker over at eg kjørte så å si rett forbi bostedet ditt. Var oppe på ei hytte på Knaben, så det hadde jo vært perfekt timing til å tatt en liten visitt innom om det er åpne dører hos deg...

Om dørene er åpne og kaffen på kanne... så kunne kanskje prøvd en visitt til sommer, blitt tradisjon å ta en hyttetur på vinteren og en på sommeren..:wink: Er alltid utrolig fint opp gjennom dalen hos dere, og med garantert snart Norges beste gjennomførte hjemmekino blir det ikke noe verre!
    Har du også hytte på Knaben? Du er nok ikke den eneste her på forumet da som er jevnlig der oppe tenker jeg! Stikker du innom en tur så hadde det vært hyggelig. Må få alt opp å gå først, så du får bare følge med. Så er det bare å melde meg på PM, så skal vi orne både kaffe og is!

Sitat Opprinnelig postet av MML
    Hvor har du kjøpt disse? Jeg har selv sett på denne: LED FLEXILIGHT 5m. RGB Fargeskift Trafo ... | Elektroimportøren AS , men klarer ikke å finne ut tettheten på LEDene. Blir det kraftig lys av LEDstripsen din eller er slike lyslister bare til pynt?
    Tettheten er 60 pr meter, eller 300 pr 5 meter (standardlengde). På full guffe gir de mye lys. Det er ikke problem å dimme de ned med dimmeren som følger med. Og ja, de er bare til pynt hos meg. Jeg kan selvfølgelig også kjøre de med hvitt lys, men skal man det bør man heller gå for LEDstrips beregnet for det. For eks til bruk under overskap på kjøkken, osv.

Jeg brukte litt tid på Ebay for å finne ut av ting. Bestilte fra kina og er bortsett fra noen småting fornøyd med det jeg fikk. Skal endre denne posten når jeg kommer hjem slik at du får en link!
    Edit: Her er link til 5m 5050 RGB: Colorful Decoration LED LED Strip RGB Rainbow Light 300Leds SMD 44 Key Contrl | eBay
    Husk at du også må ha trafo: AC 100 240V to DC 12V8A 84W Power Supply Adapter for 5050SMD LED RGB Strip Light | eBay

Dette var bare to eksempler, du kan søke rundt og se om du finner ennå billigere. I tillegg er LEDstripsen jeg linket til vanntett. Du bør muligens kjøpe en uten silikon rundt, siden den da får bedre kjøling. Jeg kjører mine nesten helt neddimmet, og kan ikke kjenne at de er varmere enn rommet rundt. Skal du kjøre med høyere effekt kan de bli litt varmere. Uansett tror jeg ikke det er noe problem med slike korte lengder.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok foreldrene til en kompis som har hytta, foreldrene synes det er så kjekt at vi vil bruke den, så det er bare å pakke bilen å gi gass...

Ja, Får nok satse på en visitt i nærmeste fremtid, når ting har falt på plass.. Blir meget stas...!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Jeg brukte litt tid på Ebay for å finne ut av ting. Bestilte fra kina og er bortsett fra noen småting fornøyd med det jeg fikk. Skal endre denne posten når jeg kommer hjem slik at du får en link!
    Edit: Her er link til 5m 5050 RGB: Colorful Decoration LED LED Strip RGB Rainbow Light 300Leds SMD 44 Key Contrl | eBay
    Husk at du også må ha trafo: AC 100 240V to DC 12V8A 84W Power Supply Adapter for 5050SMD LED RGB Strip Light | eBay

Dette var bare to eksempler, du kan søke rundt og se om du finner ennå billigere. I tillegg er LEDstripsen jeg linket til vanntett. Du bør muligens kjøpe en uten silikon rundt, siden den da får bedre kjøling. Jeg kjører mine nesten helt neddimmet, og kan ikke kjenne at de er varmere enn rommet rundt. Skal du kjøre med høyere effekt kan de bli litt varmere. Uansett tror jeg ikke det er noe problem med slike korte lengder.
    Takker for tipset. Begge deler er bestilt for en latterlig lav sum. Blir spennende å se hvordan dette blir!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har du fått testet litt lyd i rommet? Ev hvordan fungerer det?

Testet du noe før du dempet rommet?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med en fantastisk flott kino.
    Jeg har kost meg helt enormt med å følge denne tråden og håper snart å ta en tur over heia for å se dette real live.
    Ser virkelig frem til fortsettelsen på tråden med inntuning av lyd og bilde
    Tusen takk for at du har delt dette med oss alle

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er på sin plass med en gratulasjon på en så stor dag som idag!

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-happy_birthday_35666-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tusen takk Bjørn Erik! Har hatt en kjempefin kveld med blant annet mye musikk i kinoen. Kommer sterkere tilbake med referat i morgen!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Synes det er på sin plass med en gratulasjon på en så stor dag som idag!
    Ahh inside informasjon Gratulerer på etterskudd Litt av en presang du har til deg selv når den blir helt ferdig...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Counterpointer. Ett av målene mine var nettopp å få kinoen ferdig til dagen, ja! Og jeg klarte det jo nesten, har stereodelen er i hvertfall oppe og går. Mye småting er jo igjen, men det meste faller på plass de neste ukene. :-D

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen og en fantastisk kino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med dagen, Arve!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk alle sammen! Og jeg kan forsikre alle om at feiringen foregikk i ordnede former...
    Hadde besøk av min bror og en kamerat i går kveld. Det ble spilt musikk, og jeg fikk endelig testet litt "volum" igjen. Vi spilte en masse forskjellige ting, både LP og CD. Det er klart best dynamikk på LP, faktisk. En annen ting vi la merke til er at sitter man på sidene i første stolrekke er det nesten bare den høyttaleren som er rett foran man hører. Dette kan ha både med vinkling av høyttalerne og dempingen å gjøre. Ellers vil jeg egentlig ikke si så mye mer om lydkvaliteten enn at Daliene fremdeles spiller både høyt nok og dypt nok etter min smak. De er temmelig tungdrevne og må ha mye watt for å gi fra seg litt volum, så det er bra Vincentene har saft nok...
    Er veldig spent på hva målinger vil vise. Satser på å komme igang med dette utover våren.

Kan ellers nevne at både Oppoen og lerret har ankommet. Har ikke fått gjort så mye med noen av delene. Har en deadline på skriverier i kveld, så det blir ikke ordnet noe før i kommende uke.

Tok noen bilder da jeg pakket opp Oppospilleren. Har ikke vært borti mye som har vært så solid pakket som denne. Her er bildeserien:

Foreløpig har spilleren kostet meg ca 4250 kroner. Det er med fortolling:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6139-jpg

Spilleren lå i en indre kasse. Det var altså to lag kartong som ytre innpakning:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6140-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6141-jpg

Innenfor eskene var det solide skumplastformer rundt spilleren:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6142-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6145-jpg

Innerst lå spilleren i en sterk seildukspose. Kan være fin å sende med fruen når hun skal handle :

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6146-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6147-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6148-jpg

Resten av utstyret lå i en egen solid eske. Fjernkontroll, dongel for trådløst nett og strømledning+overgang til stikkontakt, samt HDMI og forlenger til USB(?), lå med. Kommer muligens til å bruke egen strømledning så jeg slipper overgangen. Har flere av disse liggende:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6150-jpg

Her et bilde mens jeg holdt på med maskeringen av rammen til lerretet. Hele fremsiden av rammen har blitt kledd i scenemolton for å unngå reflekser fra baksiden av lerretet.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6154-jpg

Og her er et statusbilde tatt i dag:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6159-jpg

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere:-D etter en oppfrisking med tråling av 100 sider + i tråden din
    begynner ting å falle på plass ser jeg.Skal bygge hjemme kino i kjelleren til høsten\vinteren og er så heldig å ha en sjefs bygger som deg til nesten nabo.
    Dette ser fantastisk fint ut.

mvh Benjamin

Side 101 av 172 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •