Valg av matt maling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Så Bindoplast nevnt. Det er ikke en maling jeg ville gått for hvis du vil ha et slitesterkt resultat. Ellers er den sikkert OK, iallfall hvis pris er viktig for deg. Malinger på akrylbasis har bedre egenskaper enn lateks, men er som regel også dyrere. Lady har en vanntynnet akrylmaling for tak som er det beste jeg har vært borti (helmatt 2 - jo lavere tall, jo mattere), men den er ganske dyr. Billige takmalinger har en tendens til å gi ujevnt resultat - hvis du da ikke er fagmaler. Har også hatt gode resultater med heftgrunning både som grunning og toppstrøk i tak. Hvis det er svart du skal ha det, er det antaklig mye mindre viktig hvilken maling du velger, enn hvis det er snakk om lyse farger. Husk forlengerskaft til rulla (et kosteskaft gjør som regel nytten!). 8)
    masse riktig og galt her

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slettas
    Det ble s6000N farge på meg En grå farge, Jotun phenton maling (noe i den duren), En slags grunning, men som holder til vanlig bruk og. 2 strøk, then im done
    phenton,hva er det?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??

Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    masse riktig og galt her
    Nåvel, man er ikke maler, og burde vel derfor ha holdt kjeft. Men man har malt mye gjennom flere år enn man liker å tenke på, og man er i stand til å trekke erfaringer og lese bak på boksen. Så hva er problemet??

:neutral:

Newcomer Slettas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sa at malinga het det :P Men mer vet ikke jeg.. Det er en slags grunning/maling

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er jo at du får et resultat du er fornøyd med. Det jeg har hatt i mot de billige plastmalingene er at når noe ligger inntil dem (f.eks. et bilde hengt opp på veggen), så er det liksom malingen smelter, og det blir et avtrykk. Slike ting opplever man aldri med olje- / alkydmalinger, men disse gulner og stinker, noe man slipper med "vanntynnet". Akrylmalinger er også mindre tilbøyelige til å gi slike bivirkninger enn kunstlateksbaserte. Jeg driver med malerkunst, og i det gamet er det først og fremst olje og akryl som teller. "Lateks" er ut (unntatt til sjablonger for akvarell). Vi har jo lyst til å tro at det vi lager skal vare en stund, og da er medier som er resistente og varige et must. I det siste har det kommet stadig flere vanntynnede oljemalinger, som kombinerer fordeler fra begge slag. Utendørs har jeg hatt glimrende resultater med disse (terassebeis, husmaling), og jeg er helt sikker på at dagene for gammeldags "oljemaling" er talte. Men når det gjelder kunstnerfarge lukter de bare deilig!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •