Generell hjelp/råd til lydisolasjon mot nabo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generell hjelp/råd til lydisolasjon mot nabo

Bor i en gammel bygård hvor vi undersøker muligheten til å lydisolere en vegg og muligens deler av et gulv i et rom som grenser mot en nabo som har et latterlig kraftig anlegg. Veggene består stort sett av gammel murstein og løs murpuss mens gulvet er av betog (tror jeg).

Hvem kan man henvende seg til for hjelp til slikt arbeide? Noen som vet om noen som utfører denne type arbeid? Gjør alle snekkere slikt? er helt grønn på sånne ting..

Videre, er det egentlig mye å hente på slik lydisolasjon tatt i betraktning størrelsen på naboens anlegg? Det vitterlig durer i veggene når det er i bruk.

Hvor mye må man regne med å bruke på slik isolasjon? Hvis hele veggen må byttes så er denne ca. 4x3 meter pluss eventuelt gulv (naboens seksjon ligger lavere enn min).

Takker for alle innspill

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av madeqx
    Bor i en gammel bygård hvor vi undersøker muligheten til å lydisolere en vegg og muligens deler av et gulv i et rom som grenser mot en nabo som har et latterlig kraftig anlegg. Veggene består stort sett av gammel murstein og løs murpuss mens gulvet er av betog (tror jeg).

Hvem kan man henvende seg til for hjelp til slikt arbeide? Noen som vet om noen som utfører denne type arbeid? Gjør alle snekkere slikt? er helt grønn på sånne ting..

Videre, er det egentlig mye å hente på slik lydisolasjon tatt i betraktning størrelsen på naboens anlegg? Det vitterlig durer i veggene når det er i bruk.

Hvor mye må man regne med å bruke på slik isolasjon? Hvis hele veggen må byttes så er denne ca. 4x3 meter pluss eventuelt gulv (naboens seksjon ligger lavere enn min).

Takker for alle innspill
    hei, jeg så div tips i en av "full pakke" katalogene her:
    Full pakke kataloger - Montér

men husker ikke hvilken.

Vil dog tro at en monter butikk kan hjelpe med tips.
    Kanskje du kunne kjøpt spikes til naboen til jul? .-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0