Feste ting på betongvegg! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monteringtape

Fikk mail fra 3M i dag som sa at Maxbo i nærheten av meg hadde disse monteringstapene så jeg dro dit og kjøpte en rull. Disse bærer 1 kg pr 15 cm noe som er helt ok.
    Men så kjørte jeg forbi Bauhaus på vei hjem og der har de et merke som heter TESA. De hadde veldig mange gode produkter og de hadde taper for innendørsbruk, utendørs og til og med helt gjennomsikte som du kunne feste på glass.
    Deres tilsvarende tape bærer så mye som 4.2kg pr 10 cm (over 6x sterkere enn 3M) og koster under halvparten! Jeg fikk dette demonstrert og den var virkelig sinnsykt sterk. Fyren som jobbet der kunne garantere at med litt ekstra med tape 20-30 cm skulle jeg trygt kunne feste en projektor over hodene på folk. :P
    Kan ihvertfall anbefale Tesa for de som er på jakt etter monteringstape.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Fyren som jobbet der kunne garantere at med litt ekstra med tape 20-30 cm skulle jeg trygt kunne feste en projektor over hodene på folk. :P
    Modig selger...
    Henge opp bilder o.l. har jeg ingen problem med slik tape, men når det kommer til ting som koster skjorta, veier masse og gjør SKIKKELIG vondt å få i hodet (!) da er det bare skruer/plugger som gjelder for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Fyren som jobbet der kunne garantere at med litt ekstra med tape 20-30 cm skulle jeg trygt kunne feste en projektor over hodene på folk. :P
    Kan ihvertfall anbefale Tesa for de som er på jakt etter monteringstape.
    Hvordan takler tapen vibrering fra bassen??:-P

Edit: Enig med deg MindWaste.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ender nok opp med plugger, kjøpte en pakke med det også.
    Men skal teste denne tapen litt, den er som sagt virkelig sterk ut ifra det jeg har prøvd så langt. Man skal kunne henge store speil osv, som kan være farlig hvis detter ned og knuser over bena dine så en projektor på 3,6kg skal i teorien være barnemat.
    Vibrering av bassen ville jeg tro ikke er spesielt sunt for en slik tape :P
    Skal henge opp bilder, akustikkplater og lerret med tapen så får vi se

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt viktig å tenke på her er at flatene som teipen festes til også skal klare å holde på plass objektet som teipes. Hjelper ikke med en teip som holder 2 tonn pr cm2 hvis murpuss eller tapet faller av på 300g. Da er du like langt.

Har en armlenke og antistat-sko tester på jobb som vi bare hang opp med standard 3M dobbelsidig teip. Skulle ta den ned igjen for å få den kalibrert, og dro ned halvparten av veggen i samma slengen. Krevde litt makt såklart, men det viser bare poenget mitt om at teipen ikke er bedre enn flata den sitter på. :razz:

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja enig det.
    dette er en massiv betong vegg med maling utenpå så den burde egentlig vært solid. Men tror også jeg hadde tatt med meg litt maling når jeg skulle få dette løs igjen. Hadde jeg brukte 1m tape skal det holde 42kg. Måtte sikkert røsket til med ca 80 for å få det til å løsne etter en stund.
    Gjorde en test i natt, hang opp en eske med lysestaker ca 3kg i 10cm tape, måtte virkelig røske i det for å få det ned.

Uansett, projektor blir nok festet med skruer

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje dette med å lime ting fast er en litt vel permanent løsning? Når du skal fjerne dette igjen så sitter det jo temmelig fast og så må du dra av halve murpussen på veggen. Da er du jo like langt med en sparkle og male jobb etterpå alikavel. Kan likså godt lage et par hull da

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •