Isolering av dør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Isolering av dør

Hei!

Som beboer i kollektiv er det ikke alltid like populært at herr decibel får fritt spillerom.

Ektstra problematisk blir det fordi jeg har en huseier som insisterer på å
    la de gamle, skeive tredørene i bygningen bestå, og fordi det står en slik dør mellom rommene til meg og en av mine samboere. Låsen er fjernet, og døren er ikke ment for å åpnes, men den eldre konstruksjonen og tidens tann sørger for at det er store glipper i den, som sørger for at lyden siver
    både inn og ut gjennom rommene.

Håper derfor noen har tips for hvordan jeg kan redusere problemet med hjelp av relativt enkle virkemidler.

Har vært inne på tanken om en løsning som involverer store mengder tape og tynne isolasjonsplater, der jeg rett og slett innkapsler hele døren, på utsiden av listene.

Forslag?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et bilde?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hele opplegget mitt stående foran døren nå, så jeg orker ikke å flytte på det for bildets skyld, men det er temmelig likt noe sånt døren til høyre her, men med mye bedre plass på sidene:

Det er ingen brytere ved siden av døren, og ikke noen vrider å ta hensyn til, så det er relativt fritt frem for større inngrep utvendig. Noe isolasjon som stivner i selve sprekkene tror jeg dessverre ikke min huseier hadde satt pris på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil det fungere å feste noe sånt foran døren?

Lydplate :: Byggisolering :: Produkter :: AS Rockwool

Tenker da å kle døren med filt e.l. først, feste fast lydplatene slik at den dekker hele listverket, og kle lydplatene med for eksempel gardinstoff på utsiden, slik at det ikke ser helt forjævlig ut.

Noen som kjenner til eventuelle forskjeller i lyddempende egenskaper sammenlignet med for eksempel "Lyddempingsplate" av skumplast fra Biltema?

Biltema Norge

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du gjør noe med eller rundt døren, har du sjekket at det kun er døren som slipper gjennom mye lyd, eller om det er vegger og tak og?

Newcomer Slettas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Noen som kjenner til eventuelle forskjeller i lyddempende egenskaper sammenlignet med for eksempel "Lyddempingsplate" av skumplast fra Biltema?
    Biltema Norge
    Har fått tips om at mattene fra biltema skal hjelpe ganske greit. :roll: Skal gjøre det med min dør i kjelleren. Men var innom biltema her om dagen, der så jeg noen heftige skumplater, var ganske tunge. Lurer på om det demper bra..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •