Glava vs Rockwool vs MyTheater vs Panel fra Acoustic Tuning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Glava vs Rockwool vs MyTheater vs Panel fra Acoustic Tuning

Hei

Er fersk :-)

Har nå tenkt å sette opp noen paneler på hver side ved første refleksjonspunkt fra fronthøytalerne mine. (Tiltak for bass kommer i neste rekke)

Ser for meg en plate på 60cm x 100cm (kanskje 60 x 120) langs veggen - en på hver side.

Er det store kvalitetsforskjeller på disse merkene - dvs. er det verdt pengene å kjøpe noen plater til 1000-2000 kr stk (selv om disse kommer ferdig i ramme og trukket med stoff)?

Ser også at tykkelsen varierer noe, er det noen anbefalinger her?

Rommet er ellers kledd med 2 lag gips på vegger samt lydhimling i tak (3,7 m x 3,3m)

Takker for svar!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har muligheten til å låne et par Rockwool-plater så kan du jo stille dem opp og høre om du hører forskjell (det gjorde jeg ihvertfall). Å kle inn disse i stoff og evt en treramme er ikke noe hokus pokus og koster lite. Tykkelsen kan være fra 5 cm og oppover. Jo tykkere lag jo lavere frekvenser skal det i teorien dempe.

Jeg brukte Rockwool sine 5 cm markplater (60x120) da disse er tyngre og og mer "tettpakket" enn vanlig Rockwool og skal etter sigende være mer effektive pga høyere densitet. Har funket svært bra hos meg, og ikke ble det dyrt heller.

Men det er klart at ferdige plater gjerne vil se mer "proffe" ut, men om det er verdt prisforskjellen må den enkelte avgjøre selv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ecophon plater

Alternativt kan du sjekke akkustikk plater fra
    Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Produkter

Der får du alle data du trenger hvis du skal regne ut hva du trenger av demping.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •