Cino O'bello - BILDER! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 160 av 160
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Henger meg på gratulasjonene her, dette ble utrolig stilig. Farger, lyssetting, stjernehimmel, the works er bare gjennomført!

Meeen jeg tipper du kommer til å skaffe en puff eller to til å hvile bena på

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et flott rom!!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Heisann, SannaX, og takk for det. Svingte innom tråden din, hvordan går det med byggingen?

En oversikt over det du spør om:

Tak.
    - Glava Ecophon Sombra bestilt via NorPartner AS, pris inkl alt 15 k. Viktig å bestille via noen som kan sakene sine, for det er mange deler som skal bestilles. Prøvde først Montèr, det var ikke imponerende, så da ringte jeg Glava som foreslo NorPartner. Har navnet på rette vedkommende i NorPartner hvis du trenger. Er noen ukers leveringstid på disse tingen, til orientering.

Lysstyring.
    - hva det blir ferdig montert vet jeg ikke enda, men utstyret er ca. 12 k og bestilt gjennom elektrikeren. Kunnskapen blant fagfolka er meget varierende (og antakeligvis kan jeg mer enn de nå!), så vil nok påstå at lysstyring har vært det mest frustrerende i dette prosjektet. Pris vil selvfølgelig avhenge av hvor mange soner/dimmer/brytere du skal ha og hvor omfattende funksjonalitet du trenger. Tror kanskje jeg kunne klart meg med noe enklere... but who cares!

Fiberoptikk.
    - levert av Calco/fiberoptisk.no. og kostet 15 k (prises per meter kabel du trenger fra lysgiveren). Dette er fiber for nesten hele rommet, noe jeg under "hullingen" bestemte meg for å moderere noe, så jeg har fiber for noen tusenlapper liggende ubenyttet over himlingen.:cry:

Håper dette kan vært til hjelp - lykke til!
    Hei. Må få lov til å gratulere deg med en super nice kino. Sweeeet!
    Har et spørsmål til løsningen du gjorde i forbindelse med taket. Dette så veldig praktisk og greit ut. Men hvordan er det i forholdt til lydvandring oppove ri huset. Skjønner at dette er bra mtp dempin gi kino. Men hvordan er det mtp demping av lydvandring videre oppover. Hvilke tiltak har du gjort før du satt opp stålbæring i tak?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdigstilt kjempekino! Dette ble flott! Fikk vist fruen tapeten du har brukt, og hun likte både tapet og fargevalg!

Ellers ble det veldig tøft med stjernehimmel. Satser selv på dette, med ca 600 stjerner. Har ikke bestemt meg for hvilket merke jeg skal gå for, det er mye å velge i på nett.

Var det mye arbeid å tre alle fibrene? Jeg må "forhulle" takplatene (huntonit til stjernehimmelen, trukket med filt eller fløyel)) og kan vel begynne med å kjøpe endel pakker med 1 og 2mm borr...

God jul i kinoen!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hei. Må få lov til å gratulere deg med en super nice kino. Sweeeet!
    Har et spørsmål til løsningen du gjorde i forbindelse med taket. Dette så veldig praktisk og greit ut. Men hvordan er det i forholdt til lydvandring oppove ri huset. Skjønner at dette er bra mtp dempin gi kino. Men hvordan er det mtp demping av lydvandring videre oppover. Hvilke tiltak har du gjort før du satt opp stålbæring i tak?
    Tusen takk. Mellom denne kinoen og etasjen over er det leca-plank som er 25 cm tykke. Og over etasjeskillene er det 5 cm støp, så lydvandring oppover var aldri noen problem i mitt tilfelle (mao. har ikke gjort noen ting). Har kjørt noen tester og døra lekker litt lyd, men ellers er det bare å dra på uten egentlig noe støy i etasjen over. Hvis man har tredragere etc. burde man absolutt foreta seg noe, men her er nok andre forumbrukere mer til hjelp.

mvh

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med ferdigstilt kjempekino! Dette ble flott! Fikk vist fruen tapeten du har brukt, og hun likte både tapet og fargevalg!

Ellers ble det veldig tøft med stjernehimmel. Satser selv på dette, med ca 600 stjerner. Har ikke bestemt meg for hvilket merke jeg skal gå for, det er mye å velge i på nett.

Var det mye arbeid å tre alle fibrene? Jeg må "forhulle" takplatene (huntonit til stjernehimmelen, trukket med filt eller fløyel)) og kan vel begynne med å kjøpe endel pakker med 1 og 2mm borr...

God jul i kinoen!
    Takk for det, Hunsbedt. Interiøret er jeg meget fornøyd med. En helsvart Batcave var ikke målet, heller noe som også kan være et trivelig bruksrom, og det tror jeg har klaffet. Tapet kjøpte i Sverige, da det var 20 % rimeligere enn her i Norge. Ta det i samme jafs som en Harrytur ;-)

En del arbeid å sette stjernene, men helt overkommelig. Jeg slapp heldigvis å "forhulle", tror dessverre det gir jobben en ekstra dimensjon. Men vær nøye med størrelsen på borrene vs. dimensjonen på fibrene. Borr så tighte hull som mulig, så fibrene sitter best mulig. Mine stjerner er på hhv 0,75mm, 1,5mm og 3mm. Gjort på en helg!

God jul!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdigstilt og flott kino

Newcomer Birger_nord sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Virkelig en flott jobb gjort her ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fantastisk :)

Dette ble jo råbra! Gratulerer med et flott rom.

Skal snart igang med egen kino/oppholdsrom og dette var en god inspirasjon, likte spesiellt godt gulvet ditt og løsningen med teppefliser

Lurte litt på dette med stjernehimmel, mulig dette er selvforklarendes, men lurte litt på hvordan du gjorde det med tanke på "mønster" i platene, var dette bare helt vilkårlig og du hadde på forhånd bare bestemt deg for hvor mange tråder som måtte i hver plate? så ble det som det ble liksom?
    Hvordan er det med levetiden på et sånt annlegg? er vel en 150W pære eller noe i den lysboksen? hva er levetid/kostnad på noe sånt?

TW

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Dette ble jo råbra! Gratulerer med et flott rom.

Skal snart igang med egen kino/oppholdsrom og dette var en god inspirasjon, likte spesiellt godt gulvet ditt og løsningen med teppefliser

Lurte litt på dette med stjernehimmel, mulig dette er selvforklarendes, men lurte litt på hvordan du gjorde det med tanke på "mønster" i platene, var dette bare helt vilkårlig og du hadde på forhånd bare bestemt deg for hvor mange tråder som måtte i hver plate? så ble det som det ble liksom?
    Hvordan er det med levetiden på et sånt annlegg? er vel en 150W pære eller noe i den lysboksen? hva er levetid/kostnad på noe sånt?

TW
    Her er det bare å kopiere idèer, mange gode tips å hente på forumet! Jeg fulgte en anbefaling fra selger om hvor mange stjerner man burde ha per kvm og hvor mange man burde ha av hver fibertykkelses. Og endte faktisk opp med å la noen stjerner ligge over taket for ikke å få det for tett. Vilkårlig "hulling" er det beste, men tillot meg noen kunsteriske friheter innimellom ;-) Dette brukes jo kun i spesielle anledninger og varigheten er laaang. Tror kanskje det sitter 120w pære (var noe med lysfarge). Viktig med enkel tilgang til pæra etter motering i tilfelle noe skulle skje. Mener å huske at moroa kostet snaut 15 tkr (?). Se for øvrig den endelige presentasjonen på Min Hjemmekino! Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stoler

Stolene i kinoen så du som noe jeg har lyst på, hvor får jeg kjøpt de?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaRLiBoY
    Stolene i kinoen så du som noe jeg har lyst på, hvor får jeg kjøpt de?
    Disse ble kjøpt hos Exo Møbelstudio i Parkveien, Oslo. Men vi er tilbake i 2004, så aner ikke om dette føres lenger. Mvh

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye kino møbler. Når kommer det bilder av investeringen???

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer med nye kino møbler. Når kommer det bilder av investeringen???
    Takk for det. Jeg bør strengt tatt få ryddet vekk det som stod der fra før, før bilder publiseres. Nå er det MYE møbler der inne (og ikke alt for mye lagringsplass)... Men Pegasus'n synes jeg passer perfekt til rommet og høyttalere, svært fornøyd. Skal se om ikke jeg får tatt noen bilder slik det står nå ila. noen få dager.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel gått "noen få dager" nå.. er det ikke
    Flott kino ble det i allefall!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn har jeg mistet telefonnummeret ditt O´bello. Kan du kontakte meg? Se PM.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott byggetråd som jeg ikke har sett før.
    Stjernehimlingen er interessant. Hvor tykke er himlingsplatene som er brukt her? Og er fibrene festet på noen måte? Eller er de bare stukket ned i platene? Er det hold nok i platene til at fibrene holdes på plass?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott Hjemme hos reportasje i siste Lyd&Bilde!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott kino og meget underhaldande tråd. Du har jo bygd fortare enn eg greier lesa.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritkul kino og meget siklevennlig utstyr! liker den engelske stilen, veldig gjennomført!

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •