Cino O'bello - BILDER! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 160
    Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Den kan du kjøpe metervis her: elhandel.no - LS LINKKABEL (5X2X0,6)A305M
    2 meter blir da ca 40 kr...

Og hjelpen kom flyvende gjennom Internettet og ble servert meg på et sølvfat - TUSEN TAKK, FREDDIE!!! Forumet og dets trofaste kommer nok en gang til unnsetning. Bestilles ASAP!

T.o., gjorde faktisk et søk uten å komme over elhandel.no...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen årsak!
    Har handlet der endel selv, og når du hadde elnummer og alt var det jo en smal sak å søke den opp der. De pleier til å være raske med sending også, så forhåpentligvis er systemet ditt snart oppe og går :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Heisann, SannaX, og takk for det. Svingte innom tråden din, hvordan går det med byggingen?

Håper dette kan vært til hjelp - lykke til!
    Kan vel ikke si at jeg er helt ferdig, men det dreier seg vel heller om å forandre litt mtp Acoustic HD duk etc. Rommet har vært oppe og gått en stund, og det brukes flittig. Så lenge det også skal bygges nye høytalere også så tar det naturlig litt tid
    Takk for oversikt. Det hjelper mye. Prøver å samle mest mulig informasjon fra flere leverandører og litt priser. [kryptisk]Kan hende det om et par års tid skjer en del på kinofronten[/kryptisk]

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY Møbel

Har vært en tung dag etter gårsdagens juleøl-test. 22 sorter smakt og vurdert. Tror alle de fem siste fikk terningkast 6, og jeg var mot slutten klar for å gi terningkast 7... Rart det der. Litt skeptisk til om jeg skulle få møbelet i vater i dag, men det gikk relativt bra. Delene var kuttet på millimeter'n, så egentlig bare å sette sammen og skru fast. Og vi snakker her godt over 100 kg møbel!!

Malingen var håpløs, så den må av og finish må ordnes på nytt. Greit nok, finnes verre ting å gjøre enn å pusse og male.

Møbelet er så godt som ferdig, men kamera streika tidlig i prosessen. Fikk tatt noen med annet kamera, men minnekortet passer ikke i min PC. Disse legges ut så snart det lar seg gjøre. Er i hvert fall veldig fornøyd med hvordan det ble.

Cino O'bello - BILDER!-40-jpg

Cino O'bello - BILDER!-39-jpg

Cino O'bello - BILDER!-38-jpg

Ser at prosjektet strekker seg over i desember, men bør ikke bomme på prosjektplanen med mer enn tre eller fire dager. Jeg kan se mållinja!!!

Hva gjenstår? Litt møbelflikking, på med lister, ELKO styringskabel og.. og... og det var det!?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hjelpen kom flyvende gjennom Internettet og ble servert meg på et sølvfat - TUSEN TAKK, FREDDIE!!! Forumet og dets trofaste kommer nok en gang til unnsetning. Bestilles ASAP!

T.o., gjorde faktisk et søk uten å komme over elhandel.no...
    Og der kom sms fra elhandel.no om at varene kan hentes! La oss håpe jeg ser lyset i kveld.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer møbel

Var tilbake på åstedet i dag og har sparklet skruehull på møbelet samt pusset ned hele greia takket være et spann med håpløs Jotun. Knipsa noen bilder så dere kan se resultatet så langt.

Bakgrunnen for møbelet er at jeg ønsket noe massivt og romslig. Er lei av trange tv/stereoskap hvor det så vidt er plass til kabling bak, og man må famle i blinde for å treffe kontakta. Men ønskemøbelet fantes selvfølgelig ikke i butikken, så da var bare å sette i gang. Ramma og alle hyller er 10 cm bred, og det er god plass til 3 komponenter ved siden av hverandre. For at møbelet ikke skulle gå til taket, valgte jeg ulik/avtagende høyde på hyllene. Også var det et clue at møbelet dekket alle veggkontaktene + kabler som ligger bak. Mål er 175x130x52 (BxHxD), og kameraten er TUNG.

Cino O'bello - BILDER!-41-jpg

Cino O'bello - BILDER!-43-jpg

Cino O'bello - BILDER!-42-jpg

Her sett bakfra. Doble vegger hele veien for å få tjukkas-effekten.
    Cino O'bello - BILDER!-45-jpg

Etasjeplatene i hver hylle er senket 6 mm i forhold til frontplata, så jeg får teppeflisene som er tenkt i bunn til å flukte med kanten sett forfra. Også sliper jeg å male disse platene!
    Cino O'bello - BILDER!-46-jpg

Cino O'bello - BILDER!-44-jpg

Cino O'bello - BILDER!-47-jpg

Cino O'bello - BILDER!-48-jpg

Ny runde med sparkel i morra...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg må berømme deg som kinobygger. Dette er utrolig effektivt og flott gjennomført. Kult at du velger å la begge fargene fra gulvet gå igjen i racket.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasan så flott det der blir... ! Racket ditt er utrolig stilig.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo "bærre lekkert":-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger! Racket ble som jeg ønsket og er både praktisk og hifi-vennlig. Akkurat dette arbeidet har faktisk gitt litt mersmak, så heretter blir alle møblene hjemmelagd!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanister, kanyler og annet xxxxskap!

Maling av møbelet har vist seg å være en tøffere utfordring enn ventet. Som nevnt i et tidligere innlegg, måtte jeg pusse ned møbelet etter maling fordi malingen hadde noen små jævelklumper i seg. Bytta spannet der jeg kjøpte det, men jaggu meg var ikke det andre spannet like håpløst. Etter en telefon rett til Jotun, viser det seg at dette har følgende forklaring: Brekkfargen i malingen har visstnok ikke blitt knust/malt skikkelig, så det ligger igjen små klumper fra denne prosessen.

Mao. så lenge OBS (der jeg har kjøpt disse spannene) fortsetter å bruke dette partiet brekkfarge i min maling, vil problemet forbli. Dro derfor til Byggmakker, kjøpte samme maling, prøvemalte ett strøk i går kveld og viola - ser ut som det skal. OBS må bytte ut brekkfargen i kanistene sine! Spesiell kunnskap man tillegger seg ila en kinobygging...

Maling og siste elektrikkerarbe' i morra, premiere på lørdag!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved noe oppdaterte bilder. Har nå omsider fått flytta inn frontene, noe både jeg og ryggen min er glad for at er unnagjort, og jeg har fått på plass litt lamper på veggene. ELKO er direkte årsak til at premiere enda ikke har funnet sted, men jeg er så nære og jeg ikke klarer å bli forbanna.

Møbelet er ferdig malt og har fått inn litt utstyr. Den noe famøse velurdraperingen er kun midlertidig... Skal ha på en eller annen form for bakplate, så all kabling blir skjult. Er dødsfornøyd med møbelet og med elektronikk snakker vi her nærmerer 180 kg.
    Cino O'bello - BILDER!-49-jpg

Lesekrok. Peis er planlagt montert midt på veggen.
    Cino O'bello - BILDER!-50-jpg

Cino O'bello - BILDER!-52-jpg

Og her med et glimt av den R2D2-inspirerte høyttaleren fra BW, 802D. Disse er noe av det beste jeg har hatt gleden av å høre på og som virkelig gjorde meg til en tro tilhenger av BW-ismen. Vært innom Hegel, EC og et par andre motorer, men har funnet en toppers kombo i Rotel RB1092.
    Cino O'bello - BILDER!-51-jpg

Kommer snart en mer forseggjort presentasjon av hele greia.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul bass!

Spiller du?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Kul bass!

Spiller du?
    Takk for det. Ikke jeg som spiller, nei.

Kinoen er også blitt et fjernlager for broder'n som dessverre ikke har plass til mer enn 16 av sine strenginstrumenter i egen leilighet... For meg er dette bare inventar, men synes jo det funker.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir helknall O'bello!

Men hvordan går med lufttilgangen for komponentene du skal ha i racket når de står på teppefliser?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette blir helknall O'bello!

Men hvordan går med lufttilgangen for komponentene du skal ha i racket når de står på teppefliser?
    Takker, Tols1.

Kan ikke se at dette byr på noe problemer, og komponentene synker uansett kun 3-4 mm ned i flisa. Også er det så god plass inni racket at varmluft raskt sirkuleres.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontrekka. Forløpig er ingen ting tunet, så usikkert på om bl.a. subwoofer blir stående i front.
    Cino O'bello - BILDER!-55-jpg

Var det noen som foreslo glassbord?
    Cino O'bello - BILDER!-54-jpg

Har vært på mitt eget fjernlager og hentet frem litt møbler til sittekroken.
    Cino O'bello - BILDER!-56-jpg

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott rom og flotte komponenter også!
    Alt i racket så så smått ut - det er først nå jeg ser hvor stort det virkelig ble!

Glassbordet ville kanskje ikke være mitt førstevalg

Edit: har du forresten planer om å lage deg et senterstativ? Tror det kunne blitt enda penere i front, ettersom du ikke har andre komponenter der.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Flott rom og flotte komponenter også!
    Alt i racket så så smått ut - det er først nå jeg ser hvor stort det virkelig ble!

Glassbordet ville kanskje ikke være mitt førstevalg

Edit: har du forresten planer om å lage deg et senterstativ? Tror det kunne blitt enda penere i front, ettersom du ikke har andre komponenter der.
    He he, ja det er en diger greie. Skal få inn litt nips, så det ikke blir så nakent.

Senterstativ skal absolutt lages! Det som er satt fram nå, er kun for å få opp senteren. Har jo strålende erfaringer med DIY, så planlegger et stativ med samme fasong som senteren.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Tols1.

Kan ikke se at dette byr på noe problemer, og komponentene synker uansett kun 3-4 mm ned i flisa. Også er det så god plass inni racket at varmluft raskt sirkuleres.
    Ja det var nettopp dette jeg tenkte på, at komponentene synker nedi slik at de ikke får nok friskluft fra undersiden og opp gjennom elektronikken. Men 3-4 mm er jo ikke all verden.

Men du verden så lekkert det ble. Frontene er som smykker.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •