Cino O'bello - BILDER! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 160
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk fremdrift du har i kinobyggingen din O'bello, du er en flittig maur.

Det er veldig inspirerende med tanke på fremtidig kinobygging igjen når det går så fort frem som her.

Rommet ser forøvrig ut til å bli meget pent.

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maur, ja, akkurat sånn det føles, mangler bare resten av kolonien. Jeg er nødt til ha fullt pådrag mens lysten er der, og her ser det ut til å holde helt inn... Hjelper selvfølgelig at kino er et morsomt og annereldes prosjekt, passe lei av bad og kjøkken for å si det sånn. Uansett prosjekt, cluet ligger i planleggingen!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegging er helt klart cluet for å sikre god fremdrift, det har du helt rett i. Og det er tydelig at du har tatt planleggingen seriøst.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY Møbel

Når det bygges et dedikert rom, må det bygges et dedikert HiFi-møbel. Har brukt hele kvelden på å kappe MDF-plater. Bestilte en 1830x2440x19mm (mao en SVÆRING) fra Oslo Finèrfabrikk, men kunne (burde) ha gått for 16mm. Med målene er 1750x1300x500mm (BxHxD), lurer jeg på om vi her snakker norges tyngste møbel...

Bilder kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende!

Det blir jo et kjemperom det der. Morsom tråd å følge med i og.
    Lykke til videre, jeg skal nok iallefall følge med videre.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her var skikkelige greier alltså Ser bra ut, fortsett godjobben og surprise oss med bilder

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serveren var nede her på forumet i går, så ble dessverre ingen oppdatertinger. Fikk hengt opp 120" med bilde i går - fantastisk (stort)!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært tid til jobbing i kveld, men legger ut noen bilder fra gårsdagens happenings.

Endelig var det tid for å få opp lerretet, og 120" er dæven døtte meg deilig svært. Og akkurat passe. Montering var - mot normalt - piece of cake!
    Cino O'bello - BILDER!-33v2-jpg
    Cino O'bello - BILDER!-34-jpg

Og selvfølgelig måtte jo moroa testes med bilde på. NB! Tuning gjenstår.
    Cino O'bello - BILDER!-27-jpg

Her er frontplata på mitt hjemmemekka HiFi-møbel. Den er 175 cm lang og 130cm høy, mao over middels romslig. Nederste hylle er 40 cm høy (i tilfelle det kommer inn noe svære greier), midthylla er 30 cm og øverste hylla er 20 cm høy. Tror sluttproduktet skal bli veldig bra med plass til alt som trengs.
    Cino O'bello - BILDER!-28-jpg

Close up.
    Cino O'bello - BILDER!-29-jpg

Freser gjør susen slik at bak- og sideplater treffer med millimeter presisjon, her med innlagt lamello (variant av festeplugger). Gulvplater i hver etasje er senket med 6mm ift fronten slik at jeg får lagt inn gulvflis i hver hylle! Bakplater er tenkt tapetsert med samme tapet som veggen. Forøvrig tenkt malt i en mørk gråfarge.
    Cino O'bello - BILDER!-30-jpg

Close-up lamello.
    Cino O'bello - BILDER!-31-jpg

God kveld til alle sammen!

Newcomer Milcom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Nydelig hjemmekino du har fått der...
    Bare ett spm, hvor bestillte du de fiberoptiske lysene?
    vurdere noe slikt selv. Har funnet noen på fiberoptisk.no, men kunne tenkt meg å sammenlignet litt priser med andre, men finner ikke noe særlig....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milcom
    vurdere noe slikt selv. Har funnet noen på fiberoptisk.no, men kunne tenkt meg å sammenlignet litt priser med andre, men finner ikke noe særlig....
    Hertelig takk, Milcom. Mine er kjøpt fra Calco (fiberoptisk.no), men jeg var i kontakt med både lampetorget.no og èn leverandør til som jeg i farta ikke husker navnet på. Sistnevnte holdt til i Trondhjem og leverte kun til elektrikere som igjen formidlet til sluttkunde.

Hos lampetorget gikk all kommunikasjon tregt og de virket ikke like solide som Calco. Calco hadde i alle fall klar formening om hva man burde ha av ulike fibre og hva slaps pære på lysgiveren (feil pære giv mer gulaktig lys). Og levering kom fra sørlandet 5 dager etter bestilling. Skal sies at jeg måtte kjøpe skreddersøm, da ingen av ferdigpakken passet til mitt prosjekt. jeg er kjempefornøyd med resultatet.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milcom
    Ser de har en pakke med fiber på ljudia.no. Aner ikke noe om kvaliteten på denne, og det er mulig lengdene ikke er like praktiske som et custom valgt oppsett.
    Showtec Fiber Optic Kit - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    120" er stort! :-D

Ser ut til å bli meget massivt det racket ditt også - bør være plass til det meste der... ;-)

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Racket tror jeg blir knalltøft! Gleder meg til å se det ferdig. Males svart da eller?
    Hvilken prosjektor skal du bruke/bruker du? Hvis du har skrevet det tidligere i tråden så beklager jeg at jeg ikke har fått med meg det

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Fantastisk hjemmekino du får deg!!!

Spørsmål: Platemate produktene - hvor kjøpte du dette? Hvor fikk du dem, og hvor mye kostet de om det er lov å spørre?

Igjen - for en herlig kino!

edit: skriveleif...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Racket tror jeg blir knalltøft! Gleder meg til å se det ferdig. Males svart da eller?
    Racket males mørkegrått/anthrasitt. Samme farge som vinduslistene i rommet, men i en mattere variant.

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Hvilken prosjektor skal du bruke/bruker du? Hvis du har skrevet det tidligere i tråden så beklager jeg at jeg ikke har fått med meg det
    Jeg har lånt en BenQ W6000 som ganske sikkert vil bli hengende permanent. Etter å ha lest litt ymse erfaringer på denne, var hjemmetest et krav. Er ikke så bevandret i PJ-verdenen, men må ærlig talt innrømme at bildet er knallbra og ha'kke sjangs til å se noen feil (er ikke av typen som ser etter de heller). Har forløpig ikke kalibrert, hvilket - etter å ha lest litt om denne - skulle bety at bildet kan bli enda bedre. Min forrige PJ var en Davis DL450 fra midt på 90-tallet med nærmest fravær av kontrast. Hørtes ut som den skulle lette hver gang den starta opp... er kanskje derfor jeg er så fornøyd nå.

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Hei! Fantastisk hjemmekino du får deg!!!

Spørsmål: Platemate produktene - hvor kjøpte du dette? Hvor fikk du dem, og hvor mye kostet de om det er lov å spørre?

Igjen - for en herlig kino!
    Takk for hyggelig kommentar.

Alt kan spørres om! (men forbeholder retten til ikke å svare:-D )

Jeg kjøpte min PlateMate på HiFi Klubben. Ikke noe de har inne, men må bestilles opp. Kan være litt ventetid på dette... 7.2 plata kosta rundt 1000-lappen og var det dyreste i leveransen. De andre noen hundringser for settet. Ble kjøpt sammen med masse annet hifi-småstæsj, så husker ikke i farta på krona. Du kan med fordel droppe veggboksen - praktisk for å feste frontplata, men denna kan bare skrus retti veggen også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lørdagsjobbinga unnagjort!

I dag unnet jeg meg å sove litt lengere enn en ordinær kinojobbe-lørdag av den grunn at det også er årlig juleøl-testing med gutta i kveld. Ett av julesesongens virkelige høydepunkter og greit å være litt uthvilt. Er nemlig ekstremt slitsomt å teste juleøl, og nesten like krevende som å teste HiFi.

Lister og rack skal males, og strøk nr 1 og 2 er unnagjort (ett gjenstår).
    Cino O'bello - BILDER!-36-jpg

Fronten til racket etter 2 strøk.
    Cino O'bello - BILDER!-35-jpg

Og må jo leke litt med kamera...
    Cino O'bello - BILDER!-37-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, denne har jeg oversett! Utrolig bra rom du har bygget deg Noen mulighet for å sette opp en rask liste over leverandør + pris på takhimling med plater, lysstyring og fiberoptikk?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jøss, denne har jeg oversett! Utrolig bra rom du har bygget deg Noen mulighet for å sette opp en rask liste over leverandør + pris på takhimling med plater, lysstyring og fiberoptikk?
    Heisann, SannaX, og takk for det. Svingte innom tråden din, hvordan går det med byggingen?

En oversikt over det du spør om:

Tak.
    - Glava Ecophon Sombra bestilt via NorPartner AS, pris inkl alt 15 k. Viktig å bestille via noen som kan sakene sine, for det er mange deler som skal bestilles. Prøvde først Montèr, det var ikke imponerende, så da ringte jeg Glava som foreslo NorPartner. Har navnet på rette vedkommende i NorPartner hvis du trenger. Er noen ukers leveringstid på disse tingen, til orientering.

Lysstyring.
    - hva det blir ferdig montert vet jeg ikke enda, men utstyret er ca. 12 k og bestilt gjennom elektrikeren. Kunnskapen blant fagfolka er meget varierende (og antakeligvis kan jeg mer enn de nå!), så vil nok påstå at lysstyring har vært det mest frustrerende i dette prosjektet. Pris vil selvfølgelig avhenge av hvor mange soner/dimmer/brytere du skal ha og hvor omfattende funksjonalitet du trenger. Tror kanskje jeg kunne klart meg med noe enklere... but who cares!

Fiberoptikk.
    - levert av Calco/fiberoptisk.no. og kostet 15 k (prises per meter kabel du trenger fra lysgiveren). Dette er fiber for nesten hele rommet, noe jeg under "hullingen" bestemte meg for å moderere noe, så jeg har fiber for noen tusenlapper liggende ubenyttet over himlingen.:cry:

Håper dette kan vært til hjelp - lykke til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apropos lysstyring!

Når Elko skulle monteres viste det seg at jeg ikke har bestilt "ELKO-kabelen" som er spesiallaget for disse tingene. Da jeg skjønte dette, var det like før jeg ringte ELKO kun for å sitere et av mine favorittutsagn av Ivar Hoff. " Dere kan stikke finger'n i ræva og skli på albuen!". Men så barnslig kan man jo ikke være - eller? Er bare skikkelig frustrerende når man har ventet i ukesvis på disse tingene, og med dette blir det nok ytterligere noen uker.

Trudde dette bare var en vanlig kabel jeg, og så dum kan man åpenbart være. I alle fall, jeg kontaktet Elektroimportøren, men dette er visstnok så sært at jeg må kjøpe hele rullen hvis jeg bestiller. Kjipt å kjøpe 305meter når jeg kun trenger 2!! (Noen som trenger 303 m?)

ETTERLYSNING!! Har noen noen meter av en slik kabel liggende (longshot, vet det, men må prøves):
    Cino O'bello - BILDER!-foto4701-jpg

Fra Elko.no

LS Link cable(5x2x0,6mm) 305M
    Produkt: LS Link cable(5x2x0,6mm) 305M
    El-nummer: 1001212
    Varenr.: 4701
    EAN: 7020160470102

And the story continues...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster