Cino O'bello - BILDER! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 160
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser meget bra ut dette. Gleder meg til å se rommet ferdig.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stjerner i sikte

Hentet fiberoptikken i kveld - ser meget lovende ut. Testet "hulling" i takplatene også, og til min store glede trenger fibrene igjennom plata uten "for-hulling"... de bare tres gently rett i gjennom! 800 sterner blir en lek...

"For-hulling" er herved et ord!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å bli ur-stilig! Blir spennende å se resultatet. Hvor bestilte du X-comfort? Gjennom trikker'n?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For-hulling er et ord som det oser respekt av!

Ble det X-comfort til slutt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Elko har nå blitt omgjort til X-comfort. Leveringstid i morgen og iflg grossist rimeligere enn ELKO. Skal holde meg for god til barnslig utbasunering over ELKO sin håpløse forretningsmodell, men hvis X-comfort gjør samme nytte, er rimeligere og leverer til fotfolket, har de herved skaffet seg en god ambassadør. Storkapitalistene i ELKO derimot, en uvenn for lang tid (HA!).

Hvis X-comfort - mot formodning - ikke fungerer på første forsøk, kommer jeg sikkert til å angre som en hund...:cry:
    Da har du nok fått riktig inntrykk av elko ja... Kundeservicen er rett og slett latterlig! Moeller er stikk motsatt, så eg renker med at du blir fornøyd Og nei, eg jobber ikkje for moeller, men er elektrikker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvor bestilte du X-comfort? Gjennom trikker'n?
    Ja, dette går igjennom elektrikeren, men jeg står i og for seg for bestilling og dialog inn mot grossist, så får håpe jeg ikke glemmer noe. Vet ikke pris enda, men var i hvert fall noe billigere enn ELKO.

Sitat Opprinnelig postet av bergli
    For-hulling er et ord som det oser respekt av!
    En kollega spurte nettopp om "for-hulling" er det motsatte av "bak-hulling" - og i så fall vil han ha seg frabedt terminlogi med seksuell undertone på et slikt seriøst fora! My mistake !!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Da har du nok fått riktig inntrykk av elko ja... Kundeservicen er rett og slett latterlig! Moeller er stikk motsatt, så eg renker med at du blir fornøyd Og nei, eg jobber ikkje for moeller, men er elektrikker.
    Da tjener man jaggu meg for godt med penger når du kan tillate deg og nedprioritere slike kunder. Godt å høre at du har god erfaring med Moeller.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega spurte nettopp om "for-hulling" er det motsatte av "bak-hulling" - og i så fall vil han ha seg frabedt terminlogi med seksuell undertone på et slikt seriøst fora! My mistake !!
    Du tror vel ikke at noen her fikk assosiasjoner i samme gate som din kollega? Nei, dette er et seriøst fora. 8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fram og tilbake er like langt...

Da Gud skapte lyset første dag, skal han jaggu meg være glad for at han ikke måtte ta stilling til ELKO eller X-comfort...

Nå har i hvert fall bestillingen havnet hos ELKO igjen. Som skrevet tidligere i tråden, fikk jeg god hjelp av en kundekonsulent (og uskyldig part i saken) hos ELKO til å kartlegge hva jeg trenger. Etter å ha omgjort bestillingen til X-comfort, sendte jeg han en mail og takket for fin service, men at bestillingen ble endret pga "leveringstrøbbel" til min lille grossist.

Iflg Eaton/Moeller selv, kan ikke X-comfort styres med noen annen fjernkontroll enn sin egen dedikerte lyskontroller (trodde jeg haddde lest annet her på forumet). Mao ingen komplett makrostyring for lyd OG lys. Ikke det største problemet egentlig, men pokker heller.

'Min mann' hos ELKO ringte meg opp og garanterte umiddelbar effektuering av min ordre. Han beklaget ventetid og uheldig kundeservice. Produktene leveres om et par dager. Den som venter får se...

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, heldigvis hadde Gud enklere ting å ta stilling til!

Det med programmerbarheten er noe å tenke på ja.. Godt du fikk fart i sakene. Mulig jeg trenger navnet på han fyren som hjalp deg, da jeg er i samme situasjon som deg.

Hvilke komponenter endte du opp med, og hvor mye kom det på?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Hvilke komponenter endte du opp med, og hvor mye kom det på?
    Se post 23 - der er alt sammen. Outputmodulen trenger du i utgangspunktet ikke, denne skal jeg kun bruke til å slå av det blå diodelyset på bryterpanelene (uten denne lyser det alltid blått på bryteren - hvis du har denne bryteren vel og merke).

Endelig pris har jeg ikke fått enda, men under 10k. På elektroimportoren.no koster èn dimmer 1500 kr, så her gjelder det å kjenne en trikker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Da er takspottene montert, 10 stk fordelt over 3 soner. 2 soner à 4 spotter til hver sin sittegruppe og siste sone med 2 spotter som skal belyse frontene.

Ila helgen blir sone 4 - fiberoptikken - montert (i alle fall på begynt), og da gjenstår kun sone 5 som er vegglampene. Gleder meg stort til å programmere scenarier!

7.2 panelet er også koblet til internt, var et lite ******* med alle kabler i den relativt lille veggboksen, så endte med å røske ut hele kameraten og kutte av bakenden. Alle kanaler bortsett fra sub er testet, og det er lyd!

Begynner å kjenne et lite behov for hvile, tar på med ukesvis sammenhengende kveldsarbeid. Men den som jobber for noe godt...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å kjenne et lite behov for hvile, tar på med ukesvis sammenhengende kveldsarbeid. Men den som jobber for noe godt...
    Du har jo hatt imponerende fremdrift på dette prosjektet, men vi får tro det betaler seg når du kan sige ned i en god stol med musikk og film om ikke veldig lenge!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stjener og tepper og sånt...

Omsider har jeg fått parkert kroppen i sofaen etter nærmest kontinuerlig jobbing siden lørdag formiddag. Stakkars de som må "for-hulle" stjernene sine... da hadde jeg stått der hele neste uke også. Har dratt på meg stiv nakke og svai i ryggen, men det er vel en liten pris å betale for å sin egen galakse. Resultatet ble dødsbra og overgikk forventningen!

Men før jeg fikk begynt på fiberoptikken, ble de siste PlateMate-koblingene gjort. 7.2-plata har nemlig F-kontakt på sub-kontaktene, mens de løse sub-PM rundt i rommet har RCA. Og en DIY subkabel tar jo sin tid... I hvert fall; slik ble det til slutt - og det er nå lekende lett å koble hifi.
    Cino O'bello - BILDER!-10-jpg

Fiberopptikken er smeltet sammen i èn FEIT fiber i den ene enden, går over til 23 hovedkabler som hver ender i 35 fiberpunkter; tre stk 1,5mm, 12 stk 0,75mm og 20 stk 0,5mm. Det gir 805 punkter...
    Cino O'bello - BILDER!-13-jpg
    Cino O'bello - BILDER!-11-jpg
    Cino O'bello - BILDER!-12-jpg

Hovedkablene har ulike lengder, og step 1 er å legge riktig kabel til riktig del av rommet.
    Cino O'bello - BILDER!-14-jpg

Og det blir etterhvert et kabelkaos.
    Cino O'bello - BILDER!-15-jpg
    Cino O'bello - BILDER!-17-jpg

Undertegnede fiklet mye med fiber'n - de hadde en helt egen evne til å være meget ukontrollèrbare...
    Cino O'bello - BILDER!-16-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...etter taket kommer gulvet.

og etter timer med rydding, støvsuging og håndplukking av en dullion fiberkapp, kunne jeg endelig begynne med teppeflisene. Må si det var en fornøyelse å legge bort drill, avbiter, hammer m.m. Vanligvis er jeg av den klare oppfatning av at tingt alltid tar lengre tid enn forventet, men teppefliser går faktisk raskt unna (selv om jeg ikke orket å gjøre meg ferdig i dag). Kun oppmåling av rommets senter, deretter bare hive dem ut. Produktet anbefales!

Cino O'bello - BILDER!-18-jpg
    Cino O'bello - BILDER!-19-jpg
    Cino O'bello - BILDER!-21-jpg

Og ny begynner det virkelig å ta form. Her ser der bakerste (og eneste) rad!
    Cino O'bello - BILDER!-22-jpg

Bilde av peiskroken (peisen skal opp på endeveggen), mens lyset i 'kino-sitteavdelingen (høyre side) er skrudd av.
    Cino O'bello - BILDER!-23-jpg

Rommet på tvers av kinoen.
    Cino O'bello - BILDER!-24-jpg

Egen lyssone for frontene... her den høyre.
    Cino O'bello - BILDER!-25-jpg

Litt usikker på hvor mye jeg rekker ila kommende uke, men kun småplukk bør stå igjen når vi kommer til desember.
    Cino O'bello - BILDER!-26-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, dette ble utrolig stilig!! Ikke noe mer å si rett og slett.

Newcomer ælen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang; Wow! Imponert over både tempo og kvalitet på arbeidet ditt her! Hvor mye måtte du betale pr kvm for de teppeflisene? (som forøvrig var veldig stilige!)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut, og for en rask fremgang du har!!

Som han over meg, lurer jeg på hva slike teppefliser koster sånn cirka. Vurderer slike selv, da det ser ut som det går raskt og legge, og raskt å bytte ei flis om den skulle bli skadet/misfarget e.l. Regner med du ikke limer de fast, bare legger de rett på gulvet? Synes du det virker som de sitter godt, selv uten lim?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelige kommentarer, takker.

Jeg har to typer flis, den grå koster 199/kvm (billigste variant) og er relativt hard og en tanke 'industriell', mens den røde er mykere og koster 398/kvm. Teppefliser kommer i alle farger og fåes i hard til rufsete. Tror de dyreste koster drøyt 500/kvm.

Hvis underlaget ikke trenger avretting, er det heller ikke behov for lim. Flisene er såpass tunge og de vil aldri i livet forskyve seg. Dønn solid.

Newcomer ælen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to typer flis, den grå koster 199/kvm (billigste variant) og er relativt hard og en tanke 'industriell', mens den røde er mykere og koster 398/kvm. Teppefliser kommer i alle farger og fåes i hard til rufsete. Tror de dyreste koster drøyt 500/kvm.
    Det ble såpass ja. Skal en tur innom Coop OBS Bygg og forhøre meg litt der. De har noen teppefliser av den litt industrielle varianten til ca 150 kr/kvm. Vet ikke om de må limes eller hvordan det er da. Takk for info ihvertfall!

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •