Cino O'bello - BILDER! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 160
    Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ting skjer!!

Cino O'bello - BILDER!-tak1-jpg

Cino O'bello - BILDER!-tak1-jpg

Cino O'bello - BILDER!-tak-2-jpg

Cino O'bello - BILDER!-ferdig-tak-jpg

Cino O'bello - BILDER!-vindusforing-jpg

Cino O'bello - BILDER!-tapet-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Målet er i sikte!

Pga overraskende god fremgang på dette prosjektet (dette må være unntaket som bekrefter regelen), ble det noe feriedager i varmere strøk. Men her går det unna i svingene, og jeg begynner nå å tro at (treghet i) leverandørleddet vil være avgjørende for når dette blir ferdig, mao er det ikke egen innsats det står på:-D

Takskinner er ferdig lagt, men takplatene blir det siste som legges i. Her venter jeg også på fiberoptisk belysning, og mange hull skal lages i disse platene... Rommet er snart ferdig tapetsert, sist 3 lengder må gjøres etter at elektrikeren har vært innom. Sittekroken i rommet er tapetsert med en mørk umønstret tapet, resten en blomstret tapet i grånyanser. Har også frest til utforing til vinduer og listet. Høyttalere er også gravd frem nå når møkkaarbeidet er over og støvet har lagt seg.
    Cino O'bello - BILDER!-1-jpg

Når tapeten er lagt, kan 'pimped' PlateMate kobles og monteres.
    Cino O'bello - BILDER!-2-jpg

Tapeten som er brukt på hele rommet bortsett fra i sittekroken. Fra svenske Sandberg Tyg og Tapet. Dro til Schweden og handlet, billigere enn her!
    Cino O'bello - BILDER!-3-jpg

Litt av en høyttaler. Me like!
    Cino O'bello - BILDER!-4-jpg

Deler av rommet.
    Cino O'bello - BILDER!-5-jpg

PlateMate sub + HT.
    Cino O'bello - BILDER!-6-jpg

HiFi-nissen kom tidlig i år. This year go black!
    Cino O'bello - BILDER!-7-jpg

Noen plaketter hører med.
    Cino O'bello - BILDER!-8-jpg

Rommet tar form.
    Cino O'bello - BILDER!-9-jpg

I løpet av et par dager blir teppefliser bestilt. Bør være en smal sak å legge ila. en kveld eller to. Også må jeg få ut finger'n og finne ut hva slags PJ jeg skal ha (vurderer HW15) og hvilket lerret som passer best (bigger is better? ProCurve?).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponert over fremdriften. Kan dessverre ikke skryte over samme hastighet selv

PlateMate´ene ble veldig fine når de var ferdig malt, må jeg si. Kunne tenke meg noe liknende ved mine uttakk til surroundhøyttalerne. Tror kinoen din blir kanonbra!

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi!

Ser skikkelig bra ut. Veldig imponert!

Newcomer ælen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, dette ser jo knallbra ut!

Hvor har du tenkt å kjøpe teppefliser? Vurderer dette selv i min (knapt påbegynte) kino, men er litt i tvil om hvor det er best å handle.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ælen
    Hvor har du tenkt å kjøpe teppefliser?
    Jeg ender opp med å kjøpe dette hos Teppeland, teppeflis fra Heuga. Heuga føres også hos Teppeabo, men ikke den serien jeg skulle ha. Hvilken forhandler som er best aner jeg ikke - vil tippe begge er helt ok.

Kjente ikke til teppeflis før jeg tok fatt på dette prosjektet, men synes det virker som et superbra produkt. Alle fliser er i 50x50cm og du kan blande og mikse farger og struktur til du stuper. Legges de med strukturen i samme retning, er det umulig å se at teppet består av flere deler. Jeg går nok for ordinære mørkegrå fliser med noen fluffy reds innimellom...

Newcomer Morberg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig imponert over fremdriften og ståpåivljen din!
    Her ser det jo ut som om alt går på skinner!

Hvordan er de der teppeflisene mtp varmekabler og slikt?
    Og hvor har du kjøpt platemate`ene?

Ser ut til å bli en knall kino dette! :-)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende fart . Likte veldigt godt tappeten du hadde valgt .

Newcomer Slettas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har fått opp noen metall lister i tak, skal dette brukes som lydisolasjon? Hvilke materialer skal du evt bruke?
    Hvor høyt er det opp under taket egentlig?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger! Gjelder å gi full gass mens gløden er, dvs. ofre det som ofres kan for å komme i mål, hvis ikke blir jeg aldri ferdig (har nemlig skjedd før). Så er det jo ulik oppfatning av hva som kan ofres selvfølgelig...

Sitat Opprinnelig postet av Morberg
    Hvordan er de der teppeflisene mtp varmekabler
    Hvis varmekabler er lagt forskriftsmessig, skal dette være totalt problemfritt.

(...) og slikt?
    Spesielt på "slikt":-D er teppefliser genialt. Du kan når som helst bytte ut ei rute hvis det er behov, og det finnes flere forskjellige hardhetsgrader (fra hard short cut (typisk kontorlandskap) til mykere shaggy ruter). Og absolutt alle farger, så her er ingen begrensninger.

Og hvor har du kjøpt platemate`ene?
    Vet ikke om noen har dette som hyllevare, men gå via importør NCMS, så gir de deg nærmeste forhandler.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slettas
    Ser at du har fått opp noen metall lister i tak, skal dette brukes som lydisolasjon? Hvilke materialer skal du evt bruke?
    Her har du litt teori om dette.. : http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1257947849

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinnene du ser i taket er Connect bæresystem for takhimlinger. Jeg har sorte Echophon takplater (60x60cm) som jo skal ha gode akustiske egenskaper. Hvor bra dette funker vet jeg p.t. ikke, men jeg får i hvert fall et stilig svart tak og - ikke minst - full tilgang til hele taket any time. Og systemet er genialt å henge opp!

Opp til taket er det 236 cm.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Skinnene du ser i taket er Connect bæresystem for takhimlinger. Jeg har sorte Echophon takplater (60x60cm) som jo skal ha gode akustiske egenskaper. Hvor bra dette funker vet jeg p.t. ikke, men jeg får i hvert fall et stilig svart tak og - ikke minst - full tilgang til hele taket any time. Og systemet er genialt å henge opp!
    Festes disse connect bæresystem rett inn i sideveggen? Går det evt å bruke gipsplater oppå dette bæresystemet, eller blir det for mye vekt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Festes disse connect bæresystem rett inn i sideveggen? Går det evt å bruke gipsplater oppå dette bæresystemet, eller blir det for mye vekt?
    Først en vegglist som festes til vegg i hele rommet, deretter er det "hovedlister" på tvers av rommet som festes i taket, tilslutt er det "mellomlister" som festes i hovedlistene. Hvis du først vurderer bæresystemet, er jo veien kort til også å vurdere takplatene (finnes i alle farver og flere prisklasser) i stedet for å kutte til og herje med gipsplater. Men ja, hvis du henger opp skikkelig skal gips (i prinsippet) kunne funke.

Mine hovedskinner er hengt opp med ståltråd. Hvis du vurderer et tyngre tak, ville jeg i hvert fall brukt connect sine festekroker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Update

Prosjektet er nå inne i dvalemodus i påvente av at elektrikeren kommer å fikser sine greier. Og elektrikeren venter på Elko... Har hørt fra flere hold at enkelte Elko-produkter tar tid å få tak i, men ringer jeg Elko hevder de at stort sett alt er på lager. Noen bør ta på seg ansvaret for å smøre logistikkjeden i denne bransjen!!

Men har da fått svidd av noen kronasjer på andre ting i ventetiden;
    - teppefliser bestilt, leveres medio neste uke. Har funnet ut at disse flisene ikke engang behøver å limes - de bare legges rett på gulvet. FLOTT!
    - fiberoptikk til tak bestilt. Blir totalt drøyt 800 fiberpunkter i taket fordelt på 0.5mm, 1.5mm og 3mm. Dette bør bli bra, for jobben med å montere trur jeg er over middels kjedelig...
    - spotter til tak kjøpt. Matt sort Jupiter fra SG Armaturen.
    Cino O'bello - BILDER!-jupiter-jpg

Målet om ferdigstillelse ila november står fortsatt ved lag, men det blir i så fall såvidt...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppefliser er ganske genialt og lettvint...
    Jupiter-spotter har jeg også (men ikke sorte), og de er både solide og har gode tilkoblingspunkter!

Ser for meg at den jobben med å lage 800 hull til fiberoptikken kan bli noe langdryg, men du får holde motet og arbeidslysten oppe! Rommet ser ut til å bli bra det, og bra utstyr til å sette i det virker det som du har også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny update

Det har ikke skjedd forferdelig mye de siste dagene, men noen enkle økter er gjennomført. Møbler er hentet inn og noen høyttalere er hengt opp. I tillegg er alle stikkontakter koblet, og i morgen kommer trikkeren og kobler til 2 stk 16A kurser til sikringsskapet!

Shades of grey.
    Cino O'bello - BILDER!-rommet-iv-jpg

Sittekrok med surround-speakers.
    Cino O'bello - BILDER!-sittekrok-3-jpg

Håper MYE skjer de nærmeste 7 dagene, målet om å bli ferdig ila november begynner å virker litt optimistisk... but why not!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge det du har fått til her da Du har hvertfall komt lenger enn meg, og jeg startet for lenge siden. Du skal være stolt

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ELKO - erfaringer??

Takker for hyggelig kommentar.

Må få ut litt ELKO-frustrasjon nå... Jeg bestilte via trikker'n en del ELKO-komponenter for en drøy uke siden. Purret opp forrige uke og purret opp nettopp. Ringte først til Elko for å sjekke lagerstatus - OK! - deretter til grosissten for å sjekke min ordre. "Ikke mottatt leveringsdato fra ELKO". Deretter får jeg en historie om hvordan ELKO nærmest bortprioriterer de små aktørene til fordel for de store. Og jeg har nemlig fått servert sammen historie fra et par ander småaktører jeg har snakkem med underveis som ikke kunne love noen leveringstid. Får jeg ikke leveranse ila et par dager, blir det X-comfort på meg. Dette kan nemlig leveres på dagen!!

Noen andre som har erfart det samme som meg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilling omgjort!!

Elko har nå blitt omgjort til X-comfort. Leveringstid i morgen og iflg grossist rimeligere enn ELKO. Skal holde meg for god til barnslig utbasunering over ELKO sin håpløse forretningsmodell, men hvis X-comfort gjør samme nytte, er rimeligere og leverer til fotfolket, har de herved skaffet seg en god ambassadør. Storkapitalistene i ELKO derimot, en uvenn for lang tid (HA!).

Hvis X-comfort - mot formodning - ikke fungerer på første forsøk, kommer jeg sikkert til å angre som en hund...:cry:

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •