Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer AV-Frexen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvor kjøpte du tapetet forresten?
    dette fåes kjøpt flere steder på nett. Er vel noe som heter tapetshop.no? Jeg kjøpte mitt hos fargerike. Det finnes mange slike stilige fototapeter der ute, rart flere ikke bruker dem.. Ikke er de veldig dyre heller.

Newcomer Milcom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er en grunn til at det følger med lim. Kul tapet da. Tenk så stilig det hadde vært med fiberlys i stjernene på tapetet Hvor kjøpte du tapetet forresten?
    Hei, hei!
    Jeg kjøpte tapeten på "fototapet.no" kostet 1175kr med frakt tror jeg d var. Da er det 8 paneler. målene er 388x270cm...
    Men det er noen slegere der ute som ikke er så seriøs å. Bestillte først en annen fototapet fra "tapetshop.com" men ventet og ventet og ventet....i nemere 14 dager...så sende jeg mail å spurte hvor d ble av den...fikk jo aldri nå svar, så sendte en mail til om at jeg ville kanselere kjøpet, da fikk jeg svar at d gikk greit...Virket ikke som de hadde noe seriøs drift for min del...
    ja fiberlys i stjernene hadde vært kult! men trur nokk det har blitt hard å få til først tre de bak gjennom gipsplatene så gjennom tapeten der stjernene er. Da hadde nokk min tolmodighet tatt veldig kjapt slutt.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Frexen
    Bruk limet som følger med men husk en ting: ikke hiv hele posen oppi vannet samtidig! Rør ut litt og litt, så slipper du klumper. Limet er seigt som ett uvær når det er blandet ut. Vær 2 stk når tapetet skal opp på veggen og tegn for all del rette linjer til starten. Det står egentlig ganske klart forklart på bruksanvisningen, bortsett fra dette med blanding av lim:-x Du skal fukte baksiden og la limet trekke litt før det henges opp også.

lykke til:smile:
    oki takk skal du ha for info! men fukter du litt med en klut på tapeten da å så smører limet på tapeten å ikke på veggen viss jeg forsto riktig.
    Ser for meg at denne jobben blir ganske vanskelig. Tapetsering er ikke mitt felt!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milcom
    Hei, hei!
    Jeg kjøpte tapeten på "fototapet.no" kostet 1175kr med frakt tror jeg d var. Da er det 8 paneler. målene er 388x270cm...
    Men det er noen slegere der ute som ikke er så seriøs å. Bestillte først en annen fototapet fra "tapetshop.com" men ventet og ventet og ventet....i nemere 14 dager...så sende jeg mail å spurte hvor d ble av den...fikk jo aldri nå svar, så sendte en mail til om at jeg ville kanselere kjøpet, da fikk jeg svar at d gikk greit...Virket ikke som de hadde noe seriøs drift for min del...
    ja fiberlys i stjernene hadde vært kult! men trur nokk det har blitt hard å få til først tre de bak gjennom gipsplatene så gjennom tapeten der stjernene er. Da hadde nokk min tolmodighet tatt veldig kjapt slutt.
    Ok, jeg trodde dette var noe helt spesielt og sært, men tydeligvis vanligere enn jeg antok.

Ja, det ville kanskje blitt litt vrient å få tredd fiberne på plass. Da måtte man kanskje laget en lettvegg med tapet som man kunne tatt ned og tredd i fiberne fra baksiden. Men det blir jo et stilig tema; stjerner i taket og verdensrommet på veggen. Tøft!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

ja du skal ha limet på tapeten og ikke veggen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tols1]Ok, jeg trodde dette var noe helt spesielt og sært, men tydeligvis vanligere enn jeg antok.QUOTE]

sier du at vi er sære?? makan:twisted:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

hvordan gikk tapetseringen?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Frexen
    hvordan gikk tapetseringen?
    hei hei..
    har ikke fått gjort det enda. måtte fa ferdig selve malejobben av rsten av rommet først.
    Og har gruvet meg litt til det å, men nå blir det muligens gjort i helga. skal legge ut bilde når det er gjort.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maling og beising pågår.

Da har jeg fått gjort litt igjen da, når kjerringa er ute av huset på shoppingferie.
    Har fått malt veggene i riktig farge å... Først 2 runder med grunning så me toppfargen ved navn "Betong"

Så har jeg fått beiset og lakket lister,søyler og bjelker i farven "Aubergin"
    Ble egentlig ikke helt fornøyd med den farven, ble litt rødlig ja...Men sånn er det når kona skal ha en finger med i spillet...

har enda ikke fått lagt på fototapeten å bra er vel det egentlig, skvetta godt med den beisen rundt omkring så.

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6180-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-listverk-jpg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var fototapet opp!

Jupp da var fototapeten omsider oppe. Det var ikke bare bare... er vel den mest krevende tapeten jeg har jobbet med. veldig tynntapet og når mann kliner på limet på tapeten å ikke på veggen så blir det meget komplisert å få den der klistra rett på veggen, den blir jo helt gjennom våt av lim.
    Men det gikk til slutt med ett greit resultat.

Så nå mangler bare å få opp listeverket og søylene som er beiset og legge teppeflis på gulvet + noe småplukk som å montere høytalerterminaler.

P.s Er det noen som har erfaring med teppefliser av merket "Tipo" fra obs bygg? De er meget rimelige på prisen der så... 179kr for m2.

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-fototapet-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-fototapet2-jpg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjeller kino ferdig!

Jupp da var jeg endelig færdig med "the cribe" i kjellern.
    Jeg ble meget fornøyd til slutt. Er jo selvsagt noen småting som kunne vært gjort bedre og gjennomtenkt mere. som eksempel antall stikk foran ved tv veggen, men men får gjømme noen padder inne i tv benken da...
    Men ellers stort sett greit fornøyd me lysetting og slikt.

Men får dessverre ikke tatt ibruk dette rommet som kinorom før over sommern, da 2stk soverom skal pusses opp først, så da blir dette midlertidig soverom... fint å sovne under stjernehimmeln da..

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6939-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6940-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6941-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6951-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6944-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6957-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6963-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6975-jpg

Milcoms kjellerhule! Endelig ferdig! Nye bilder lagt ut.-cimg6973-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo skikkelig stilig! Fint brudd i flatene med de "søylene".

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo skikkelig stilig! Fint brudd i flatene med de "søylene".
    Ja takk! Ble meget fornøyd selv også. ja "søylene" og det listverket satte sitt eget preg på det hele.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også det var tøft med listene som går opp til taket, og skråstagene ut under den nedbygde kassen.
    Men jeg synes lysene kanskje kom litt for nær skråstagene på den ene siden. Har du sjekket temperaturen der lyset treffer?

Er av egen erfaring jeg nevner dette, har en spott (12v -20W) som lyser ned på toppkanten av en skapdør når den er halvåpen, og det blir fryktelig varmt til og med på 15 cm hold når lampen har stått på en stund...
    Ble advart om dette av elektrikeren, og han anbefalte en lukkemekanisme til døra slik at den ikke blir stående halvåpen rett under lyset.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Synes også det var tøft med listene som går opp til taket, og skråstagene ut under den nedbygde kassen.
    Men jeg synes lysene kanskje kom litt for nær skråstagene på den ene siden. Har du sjekket temperaturen der lyset treffer?

Er av egen erfaring jeg nevner dette, har en spott (12v -20W) som lyser ned på toppkanten av en skapdør når den er halvåpen, og det blir fryktelig varmt til og med på 15 cm hold når lampen har stått på en stund...
    Ble advart om dette av elektrikeren, og han anbefalte en lukkemekanisme til døra slik at den ikke blir stående halvåpen rett under lyset.
    Hei Hunsbet
    ja synes selv også det kom litt nerme på den siden med kassen... fra opprinnelig så var det ikke tenkt å ha noe søyler i det heletatt, d var en besluttning som ble tatt underveis. Å da hadde jeg allerede lagt opp for lampen å slikt. å det så ganske så rart ut viss æ skulle senke lampene noe mere også. Men har sjekket varmen å slikt. hadde dimmern på max en times tid. Det var ikke så farlig varmt egentlig. men skal kanskje skifte ut de der 35w med 20w istede. får se ann litt!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •