Hjelp til å sette opp anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å sette opp anlegg

Jeg har en litt "kronglete" stue som gjør det litt vanskelig å sette opp anlegget mitt, 5.1

Noen som kan komme med tips? Legger med noen bilder.

Som du kan se av første bilde tenker jeg at lerrete skal gå ned akkurat slik at døra går opp. Høyttaleren vil være inntil dørkarmen.
    Videre vil venstre front stå der hylledeleren står(stue+kjøkkenbildet). Lerrete vil gå ned rundt midten av barløsningen.
    Jeg har ingen kontakter øverst på veggen, så her må jeg legge inn skøyteledning og legge ledningen langs taket og ned langs veggen(til høyre for barkrakken). Strømuttaket er på venstre side av lerret.

Kabler til bakhøyttalere må gå i kabelskjulere over døra, over vinduene og ned til gulvet. Her får jeg legge kablene langs listen, bak sofaen. Problemet er hvor jeg skal plassere bakhøyttalerne for å høre de. Kom gjerne med tips!

HDMI-kabelen må gå i kabeskjuler(PJ vil henge på skråveggen, så lampa må bort) til vinduet. Så planlegger jeg å henge gardiner på gardinstenger og her kommer jeg til å skjule HDMI-kabelen bak gardinstengene.

Jeg ønsker kontakter i taket, men det blir da 2 kabelskjulere(med mindre jeg finner en bred/dyp nok skjulere som kan skjule begge kablene til bakhøyttalere og strømkabel.

Subwoofer-kabel legger jeg bare langs gulvet under vinduet og døra. Har ikke noe bedre forslag.

Kom gjerne med tips til hvordan jeg kan skjule kabler mest mulig, samt sette bakhøyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil prøve seg?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var lei den der... Kanske utfordrende, særlig med tanke på at du skal ha pj. Hvis jeg var deg, ville jeg hengt opp noen lystette gardiner i vinduet, for å så trekke disse forbi hver gang du skal trekke ned lerrettet. Sikkert ikke det beste sånn rent akustisk, men da har du ihvertfall plass til høyttalere.

Hvor store høyttalere skal du bruke forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir sikkert ha noe tett foran vindu, men lerrete skal ikke gå ned foran vinduene. Det skal gå ned til venstre for døra og til høyre for barkrakkene. Så jeg tok ikke helt den med å trekke for vinduer hver gang jeg trekker ned lerret, for det må være lystett uansett

Høyttalere er Dali Mentor 6 foran og Dali Ikon W2 bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at jeg må investere i noen bakhøyttalere som kan henge i taket? Har sett noen, men finner ikke tilbake. Noen tips?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse?
    http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

Synes de ser OK ut, og skal være gode til slikt bruk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •