Erlends hjemmekino.-Epik empire ut, SVS PB13-Ultra DSP inn - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det på tide du oppdaterer oss med noen nye bilder av hulen. :-D

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel bare ta selvkritikk for elendig oppdatering når det gjelder bilder ja. Skal få tatt noen når kameraet kommer tilbake i hus. Glemte det hos svigers sist vi var der. Denonen forsvant forresten ut døra på søndag. Perfekt timing i forhold til supertirsdag hos Netshop. Harman/Kardon AVR460 er nå på vei i posten! Blir moro til helga!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt ferdig med rommet nå da?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så godt som helt ferdig nå ja. Skal lage et skap, men det har ikke så mye med kino-opplevelsen å gjøre. Mangler også noen hyller på veggen hvor folk kan sette fra seg drikke og snacks, rommet er såpass smalt at jeg ikke får plass til noe bord. Driver og å knoter litt med lysstyring via Harmony 900, men det tror jeg at jeg har sånn nogenlunde kontroll på nå.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Er så godt som helt ferdig nå ja. Skal lage et skap, men det har ikke så mye med kino-opplevelsen å gjøre. Mangler også noen hyller på veggen hvor folk kan sette fra seg drikke og snacks, rommet er såpass smalt at jeg ikke får plass til noe bord. Driver og å knoter litt med lysstyring via Harmony 900, men det tror jeg at jeg har sånn nogenlunde kontroll på nå.
    Du fikk rammen til slutt? venter spent på noen bilder.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramma kom til slutt. Tok bare et halvt år.....

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramma kom til slutt. Tok bare et halvt år.....
    huffda, kjedelige greier. nå som den er i hus. fornøyd? ht bak lerret løfter vel kino følelsen en hel del kan jeg tenke meg

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig godt fornøyd ja. Det eneste jeg har å utsette på bildet er at lerretet gjør at hvite bokstaver på svart lerretet får en slags dobbelteffekt. Og i en perfekt verden hadde jeg hatt backbox på høyttalerne, tror det hadde løftet lyden enda et par hakk.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig godt fornøyd ja. Det eneste jeg har å utsette på bildet er at lerretet gjør at hvite bokstaver på svart lerretet får en slags dobbelteffekt. Og i en perfekt verden hadde jeg hatt backbox på høyttalerne, tror det hadde løftet lyden enda et par hakk.
    Kan prøve med høyttalerstoff bak lerretduken. Får kjøpt det på biltema, må ha to pakker for å dekke hele lerretet.
    Dobbelteffekten kommer av alle hullene i lerretet, sånn at refleksjonene fra den hvite bakveggen synes gjennom duken.

Men du må komme med bilder da! Ser ut til å bli ett fint rom, ut i fra de gamle bildene her

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt tips. Skal se om jeg ikke får rotet meg til å få prøvd ut det om ikke så lenge. Og bilder skal komme, må bare få tilbake kameraet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne tråden død?
    Dette høres uansett meget bra ut... håper vi får se flere bilder snart, da jeg selv planlegger 5x Polk LC265i i ny stuekino. Ser veldig bra ut på det ene bildet ditt.

Jeg må dessverre ha dette nær taket (L+C+R over lerret) pga. vinduer på hele frontveggen, så ikke helt optimal plassering for min del.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden er ikke helt død, en svak svak puls forsatt. Ting tar tid som nybakt pappa i et hus som trenger litt maling og andre småting både her og der. Men jeg har brukt kinoen mye mer enn denne tråden skulle tilsi. Den siste tilveksten til rommet ble bestillt i går, en Epik Empire sub. Ønsker meg litt mer trykk og tror at dette er veien å gå. Nytt kamera er på plass så nå MÅ jeg få tatt noen bilder. Må bare ryddes litt først

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stratcast: Har forresten en Polk lc265i til overs etter at jeg fikk levert en for mye. Tenkte egentlig å ha den liggende som backup in case shit happens, men du kan få kjøpe den av meg hvis du vil?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet litt med Epik Empire i kinoen, vet ikke helt om det var riktig vei å gå. Mulig det er rommet som setter begrensninger. Tror jeg trenger en sub med justeringsmuligheter sånn at jeg kan kompensere litt for manglene med rommet. På grunn av lite rom har jeg ikke noe særlig med plasseringsmuligheter for subben. Mulig Epik går tilbake. SVS Pb12 blir nok solgt, og så venter jeg på SVS Pb13-ultra DSP. Julaften kommer forhåpentligvis litt tidligere i år (ubekreftet 6. des ifølge lsound)

Og ja, jeg skal få tatt de bildene. Kan ta noen når jeg kommer hjem i dag, er komplett kaos etter at jeg satt med frekvensmåling store deler av gårdagen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vel heller ha handlet en SVS AS-EQ1 i stedet for å bare "sjanse" på at det skal bli bra med en sub.. 8)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg ville vel heller ha handlet en SVS AS-EQ1 i stedet for å bare "sjanse" på at det skal bli bra med en sub.. 8)
    Har kommet fram til det jeg også. Skifter forsterker til Yamaha rx-v2067 for å se om den kan rydde opp litt i de laveste frekvensene. Dersom det ikke skulle fungere så lurer jeg litt på en Antimode. Virker som en liten mirakelboks, er vel best på peaker, men ser ut til at den gjør noe med diper også.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger inn et par bilder tatt i all hast. Rommet er stort sett ferdig, men mangler den siste finishen for å framstå som jeg vil det skal være. "Problemet" er at det er funksjonelt, så da blir andre ting prioritert. Men det blir vel med tiden. Nå venter jeg bare på ny forsterker. Ble sendt fra lsound på mandag men nå vet ingen hvor den befinner seg. Håper den dukker opp i morgen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å måler lydtrykk på subbene jeg har hjemme nå. Usikker på hva jeg skal gjøre:
    1. Beholde Epik, selge SVS
    2. Beholde SVS, sende tilbake Epik
    3. Selge SVS, sende tilbake Epik. Kjøpe 13 Ultra.

Tror kanskje jeg trenger en Antimode uansett scenario. Legger ut grafer fra målingene. Målingene er gjort med alle ht koblet til. Er dette helt på jordet? Skal bare fronter + sub være koblet til? Graf til venstre er Epik. Graf til høyre er SVS.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble te at jeg lyttet til rådet ditt, Antiloop. En SVS AS-EQ1 er på vei, håper og tror den er på plass til helga. Kanskje jeg må henvende meg til deg for å få noen pointers hvis jeg ikke får det til. Da er altså planen å få Epik og SVS til å spille sammen for å få både bra mid- og dypbass. Har veldig lyst på en Ultra på sikt, tror det blir rått med Epik Empire og en Ultra sammen!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om EQ1'en gjør slik at Epik'en spiller mid og SVS'en spiller sub, men det er verd å prøve. EQ1 rydda opp endel hos meg ihvertfall.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •