IP44/IP65 spot'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IP44/IP65 spot'er

Hallo,

Ikke egentlig veldig A/V-orientert, men siden det er så mange elektrikere som svarer her så tar jeg sjansen på å spørre alikevel

Vet noen om det går an å få tak i spot'er i IP44 kapsling som lar seg vippe mer enn 30 grader? Elektrikeren min sier at det nok blir vanskelig, og det har han sikkert rett i, for jeg har ikke funnet noen jeg heller. Fant en del i en gammel katalog fra ILS, men når jeg ringte de så sa de at de hadde gått ut, og at de ikke visste om noen andre.

Skulle helst hatt en spot som vipper ut en "tut" om dere skjønner hva jeg mener, ala dette: DEFA Lighting (men altså i IP44)

Spørsmål 2, finnes det IP65 spot'er som lar seg vippe i det hele tatt? Er klar over at IP65 må ha helt innkapslet pære, men jeg har sett noen gamle typer der det gikk an å vippe pæren inni, bak glasset på en måte. Dessverre finner jeg ikke noen som selger disse lenger heller

/Trond

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondK
    Hallo,

Ikke egentlig veldig A/V-orientert, men siden det er så mange elektrikere som svarer her så tar jeg sjansen på å spørre alikevel

Vet noen om det går an å få tak i spot'er i IP44 kapsling som lar seg vippe mer enn 30 grader? Elektrikeren min sier at det nok blir vanskelig, og det har han sikkert rett i, for jeg har ikke funnet noen jeg heller. Fant en del i en gammel katalog fra ILS, men når jeg ringte de så sa de at de hadde gått ut, og at de ikke visste om noen andre.

Skulle helst hatt en spot som vipper ut en "tut" om dere skjønner hva jeg mener, ala dette: DEFA Lighting (men altså i IP44)

Spørsmål 2, finnes det IP65 spot'er som lar seg vippe i det hele tatt? Er klar over at IP65 må ha helt innkapslet pære, men jeg har sett noen gamle typer der det gikk an å vippe pæren inni, bak glasset på en måte. Dessverre finner jeg ikke noen som selger disse lenger heller

/Trond
    denne kanskje?
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

/Trond
    Hva er grunnen til så tette lamper? hvor har du tenkt å ha de?? 230V eller 12V
    Er elektriker, så må ha litt mer info før jeg kan se hva jeg finner

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IP65 trenger jeg til en spot som skal stå i skråtak i dusj-sonen, så jeg regner med at det kan bli endel sprut på den. Ikke sånn at dusjen står å spyler rett på altså, men den står på en måte rett over dusjhodet.

IP44 tenkte jeg å bruke i resten av badet, deriblant i skråtak over badekar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IP65 trenger jeg til en spot som skal stå i skråtak i dusj-sonen, så jeg regner med at det kan bli endel sprut på den. Ikke sånn at dusjen står å spyler rett på altså, men den står på en måte rett over dusjhodet.

IP44 tenkte jeg å bruke i resten av badet, deriblant i skråtak over badekar.
    Inne i dusjen går det greit med en vanlig ip44 lampe, så lenge du velger 12v, Vil uansett ikke anbefale noe anna en 12v downlight, pga farge og lysmengde. 12V 35W downlight lyser omtrent 50% mer enn hva en 230v 35W gjør.

Hva er høyden, og evt takvinkelen på taket inne i dusjen da?

Ta deg en titt på på El-Produkter*:: FORSIDEN de har pene downlight, og til en vettu pris...Selger nok lamper herfra for 250K i året, og meget liten reklamasjonsprosent.
    Selv litt fan av Merkur-lampa...

Håper dette gjorde deg litt klokere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •