Hvordan feste akustikkplater i taket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan feste akustikkplater i taket?

Jeg skal kle hele taket med akustikkplater og hadde egentlig tenkt å lime de, men da jeg fikk de ble jeg skeptisk om dette er en holdbar løsning...

Så lurte på om noen har gode tips foruten å bruke det originale festesystemet? (hadde håpt på en billigere løsning enn den orignale)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treskrue med STORE stoppskiver plassert i hvert hjørne og midten?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg skal kle hele taket med akustikkplater og hadde egentlig tenkt å lime de, men da jeg fikk de ble jeg skeptisk om dette er en holdbar løsning...

Så lurte på om noen har gode tips foruten å bruke det originale festesystemet? (hadde håpt på en billigere løsning enn den orignale)
    Hei
    Jeg festet et rammeverk av lekter i taket ,limte så platene i dette med Casco superfix.I og med rammeverket så fikk jeg et luftrom mellom akustikkplatene og taket.Skal gi bedre demping ifølge Glava.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var Casco superflix jeg tenkte på men ble skeptisk når jeg såg den relativt tynne glassfiberbaksida om den ville holde, men det går greit mener du? Baksida holde og de siger ikke etter litt tid? Har du kun limt i kantene eller på kryss og tvers også?

Store stoppskiver er ingen dum ide det, mulig jeg prøver det dersom jeg ikke finner noen rimelige metallskinner som kan brukes eller jeg alikevell prøver meg med lim

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det var Casco superflix jeg tenkte på men ble skeptisk når jeg såg den relativt tynne glassfiberbaksida om den ville holde, men det går greit mener du? Baksida holde og de siger ikke etter litt tid? Har du kun limt i kantene eller på kryss og tvers også?

Store stoppskiver er ingen dum ide det, mulig jeg prøver det dersom jeg ikke finner noen rimelige metallskinner som kan brukes eller jeg alikevell prøver meg med lim
    Jeg limte kun langsidene, ca 4 cm bredde på hver.Satte opp støtter på hver plate slik at de ble presset mot underlaget til limet herdet.
    Har hengt slik et halvt år....ingen bevegelse. Jeg har dekket 3/4 av taket.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter anbefaling fra Rockwool valgte jeg å gå for Tiger sitt forslag om å feste platene med lang skrue med stor skive på, ser ut til å fungere utmerket og dette er også metodene Rockwool selv anbefaler dersom en ikke skal bruke org oppheng med t-profil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •