BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BC-sierra
    Monterte en 1,20 x 1,60 m2 asfaltplate i taket nå. Den er trukket med et lag underlags foam og et lag stoff (gardin). Dette hjalp noe sinsykt bra på ekkoet i rommet!!!!!!!!

Slik det var var det slitsomt å prate i rommet. Nå er det mye bedre

Klart at ekte akustikk plater er bedre men dette ble billig da jeg hadde platene..... Så får jeg heller oppgradere til ekte saker når økonomien tilater det .

Skal liste rundt platen i morgen og lage rammer til akustikkplater på veggene. Tenkte en plate på hver sidevegg ved 1. refleksjon og to på bakveggen.

Burde man ha noe bak fronthøytalerne oxo tro??
    Så bra at det funker! Hvis du har nok plater så tror jeg du med fordel kan sette noen bak høyttalerne også ja. Men det er jo bare å prøve seg frem.

Newcomer BC-sierra sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke testet så masse i går men satt nede i kinoen og så beat for beat og nytt på nytt og lydbildet var mye renere en før

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da hjelper asfaltplatene en del tydeligvis. De tar nok en del i diskanten kan jeg tenke meg.

Det kan være lurt å plukke ut musikk man kjenner godt og bruke de samme låtene når man tester effekten av plassering. Når jeg har kalibrert suben de siste dagene (i tillegg til å sette opp akustikkplatene) har jeg brukt låter med god og mye bass; Yello (The Eye), Feist (en spesiell låt på Let It Die) og Chris Jones (Roadhouses & Automobiles). I går kveld satte jeg også på Roger Waters med den berømte bikkja og radioen, og jeg sier det igjen; jeg har aldri hatt dette bedre, bare gliser øre<->øre

Så sitter man der og tenker at "NÅ er det perfekt, helt fantastisk!" men så kommer det snikende "men kunne det blitt bedre?, synes kanskje lydbildet kunne vært dypere og høyere? kunne vært bedre separasjon mellom instrumentene... symbalene klinger kanskje ikke helt ut..." :-? Kanskje man skulle hatt en ny forsterker?

Men det er jo moro tross alt.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •