BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Ketschupflaskeprinsippet baserer seg på å få ketschup ut av glassflasker og er sånn ca sånn: Først så skjer det ingenting. Så skjer det ingenting. Så skjer alt på en gang.
    Takk Gurba

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BC-sierra
    Har ikke gjort så mye i dag men har vert å handlet en sub til kinoen. Det ble en slik 12" sak

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-sub-jpg

Spec her: Home > Home Audio > Subwoofers > F 12 - FenceAudio

Er dette en god sub til film i et lite rom??
    Ser jo fin ut denne! Har du testet den enda? Hvor kjøpte du den, og er den testet noe sted? Fin størrelse på den ihvertfall

Newcomer BC-sierra sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Ser jo fin ut denne! Har du testet den enda? Hvor kjøpte du den, og er den testet noe sted? Fin størrelse på den ihvertfall
    Har ikke testet den nei da jeg mangler forsterker etc..... Kjøpte den ubrukt av en privat kar . Har ikke funnet noen tester av den så håper virkelig at den er bra......

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... ble ikke lok av dette jeg men ser jo ut som om den kan duge

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og høyttaleren hun lener seg på ser bra ut den også

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått gjort litt i kjelleren igjen

Har isolert ferdig det siste av veggene og skrudd opp all gips.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-gips1-jpg

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-gips2-jpg

Så etter dette sparklet jeg skjøtene og skruehull etc før jeg begynte å legge Eike parketten.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-parkett-jpg

Etter dette maskerte jeg hele gulvet med papp og tapetserte veggene med lavstruktur strie..

På læretts veggen har jeg laget en ramme til lærettet som på bildet har fått et strøk matt svart maling. Det hele skal selvsagt males mer men måtte bare se hvordan det ville se ut på veggen Bildetflaten inne i rammen er på 100"

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-maskering-jpg

Planen for morgendagen er å bygge hyller/ møbel til anlegget samt div annet under lærettet etc.

Flere bilder kommer i morgen..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg malt litt på læretsveggen og laget møblrt til front rekka.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-10-001-jpg

Her er jeg i full gang med å lage hyllene som forsterker etc skal stå i.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-10-002-jpg

Begynner å ta form....

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-10-003-jpg

Og slik ble det etter et strøk matt sort

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-10-005-jpg

PC skal stå i vestre høye rom.... i to av de andre rommene skal det være en glass hylle. I de to midterste rommene så skal forsterker etc stå. Helt til høyre i benken kommer subben , og oppe på platåene ved siden av lærettet skal fronthøytalerne stå.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow skal si du har tempo. Benken ble flott. Stilig løsning. Skal du ha noen dører?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Wow skal si du har tempo. Benken ble flott. Stilig løsning. Skal du ha noen dører?
    Takker for det!!

Mulig det blir dører i sotet glass senere men nå i starten blir det bar de glass hyllene i de nest ytterste rommene.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig stilig ble det!
    Hvilken type materialer har du brukt? Ser jo ut som noe flatpakket fra et svensk selskap...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig stilig ble det!
    Hvilken type materialer har du brukt? Ser jo ut som noe flatpakket fra et svensk selskap...
    Takker!!

Har laget alt ut av 18mm tykke "hvite hobbyplater" fra Byggmax.no

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gjort litt til

Fått på plass lærettet og malt veggene og taket i en grå farge. Nå skal benken få et strøk til med sort matt før jeg begynner å male taklister etc. Skal ha svarte hulkillister i taket... håper det blir bra

Her er et par bilder av slik det er nå...

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-12-001-jpg

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-12-002-jpg

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-12-004-jpg

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-dag-12-007-jpg

Merker nå at jeg blir mer og mer spent på å se film i dette rommet for hver dag som går

Taket er av betong så jeg tenkte å lage et kult mønster med asfalt plater trukket med stoff i taket. Dette for å ta vekk noe ekko som jeg sliter med . Vil det fungere eller er det bedre alternativer?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rare responsen her gitt men her kommer nyeste uppdate:

Rommet er nå delvis klart til bruk og jeg har prøvesett et par filmer alerede.

Det gjenstår en del små pirk samt at jeg MÅ finne på noe smart med akustikken. Det betongtaket lager en syk ekko i rommet.

Kan asfaltplate i taket hjelpe på ekko????

Her er noen bilder av hvordan det ser ut der så langt.... ( de er IKKE bra mmen håper å ta noen bedre snart)

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-bler-jpg

Slik ser det ut med de møblene jeg har valgt så langt. Den sorte to seteren skal byttes ut med en 3-4 seter eller kinostoler i framtiden.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-sub-jpg

Her ser dere Fenche 12" subben min Må si at jeg er MEGET fornøyd med det trykket denne gir

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-lys-jpg

Som belysning har jeg valgt 4 av denne typen lamper. De er fjærnstyrt slik at man enkelt skrur av og på lysene med fjærnkontrollen mens man sitter i god stolen.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-hitatchi-pj-jpg

Bakerst i rommet henger en Hitatchi TX 300 PJ

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-rett-jpg

Lærettet i sin helhet

Er så langt ganske fornøyd med rommet og legger ved et par bilder av bildekvaliteten... det første er med lys på i rommet og det andre er med lys av.

BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-bildet-med-sidelys-jpg
    BC-Sierras kino er 95% klar :) STATUS: mye nye bilder :)-bildet-uten-lys-jpg

Setter stor pris på råd og tips videre samt at jeg trenger hjelp til akustiske tiltak i rommet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo bra ut. Skal du ha noe frontdeksel foran suben eller skal det være åpent?

Når det gjelder akustikk er jo jeg midt oppi en kalibreringsprosess for å få til overgangen mellom sub og fronter. Her er det MYE å hente. Et annet effektivt og ganske rimelig middel er Rockwool akustikkplater. Jeg har kjøpt inn to pakker (=12 plater) med 50 mm plater. Og selv i mitt rom som var ganske dempet fra før, merker jeg svært stor forskjell. Så det er nok bare å gå i gang, jeg garanterer deg at det blir bedre.

Asfaltplater vil kanskje hjelpe på de høyeste frekvensene, men dedikerte akustikkplater dekker et bredere frekvensområde. Hvis du i tillegg får montert de 5 cm ut fra veggen vil dette også hjelpe lenger ned i frekvens.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo bra ut. Skal du ha noe frontdeksel foran suben eller skal det være åpent?

Når det gjelder akustikk er jo jeg midt oppi en kalibreringsprosess for å få til overgangen mellom sub og fronter. Her er det MYE å hente. Et annet effektivt og ganske rimelig middel er Rockwool akustikkplater. Jeg har kjøpt inn to pakker (=12 plater) med 50 mm plater. Og selv i mitt rom som var ganske dempet fra før, merker jeg svært stor forskjell. Så det er nok bare å gå i gang, jeg garanterer deg at det blir bedre.

Asfaltplater vil kanskje hjelpe på de høyeste frekvensene, men dedikerte akustikkplater dekker et bredere frekvensområde. Hvis du i tillegg får montert de 5 cm ut fra veggen vil dette også hjelpe lenger ned i frekvens.
    Takker!
    Suben har frontdeksel det erbare av på bildet

Høres spennende ut det med slike plater ja.. men jeg gjør et forsøk med en asfaltplate på 120x140 i taket og noen på 50x60 på veggene. Trekker platene med mykt gulvunderlags foam og et gardinstoff. Dette gjør at platene blir litt mykere og da demper de vel litt bedre?? eller er jeg på jordet?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noen ekspert på akustikktemaet, men det er vel ikke bare mykhet som avgjør absorbsjonskoeffisienten. Hvis du allikevel må ut å handle asfaltplater vil jeg absolutt anbefale å kjøpe Rockwool akustikkplater. Kjedelig å gjøre en masse arbeid uten at gir noe godt resultat. Det som er fint med akustikkplatene er at du kan kle de med stoff og flytte de rundt for å finne beste plassering.

Jeg har "reklamert" litt for disse platene både her og i andre tråder, men det har ingen annen grunn enn at dette har gjort store endringer i min kino, selv om den var ganske dempet fra før. Hvis jeg sto fremme ved lerretet og klappet ble det helt tydelig ekko som smalt vegg-i-mellom, men nå er dette helt borte. Og høyttalerne mine fikk et helt nytt liv, nå hører jeg detaljer jeg ikke visste var på platene.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noen ekspert på akustikktemaet, men det er vel ikke bare mykhet som avgjør absorbsjonskoeffisienten. Hvis du allikevel må ut å handle asfaltplater vil jeg absolutt anbefale å kjøpe Rockwool akustikkplater. Kjedelig å gjøre en masse arbeid uten at gir noe godt resultat. Det som er fint med akustikkplatene er at du kan kle de med stoff og flytte de rundt for å finne beste plassering.

Jeg har "reklamert" litt for disse platene både her og i andre tråder, men det har ingen annen grunn enn at dette har gjort store endringer i min kino, selv om den var ganske dempet fra før. Hvis jeg sto fremme ved lerretet og klappet ble det helt tydelig ekko som smalt vegg-i-mellom, men nå er dette helt borte. Og høyttalerne mine fikk et helt nytt liv, nå hører jeg detaljer jeg ikke visste var på platene.
    Hei,

Jeg setter stor pris på slike tips som det du kommer med her. Jeg hadde noe slik asfaltplate liggende så da tester jeg litt med det i taket. På veggene vil jeg nok teste noe mer proffe løsninger som det du refererer til f.eks.

BTW: har du noen bilder av platene montert?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BC-sierra
    Hei,

Jeg setter stor pris på slike tips som det du kommer med her. Jeg hadde noe slik asfaltplate liggende så da tester jeg litt med det i taket. På veggene vil jeg nok teste noe mer proffe løsninger som det du refererer til f.eks.

BTW: har du noen bilder av platene montert?
    Man tager hva man haver osv. Du kan jo prøve med asfaltplatene først og se/høre hvordan det blir.

Har ikke montert mine ferdig ennå, foreløpig står de bare støtt opptil veggen. Skal få montert de i løpet av helgen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man tager hva man haver osv. Du kan jo prøve med asfaltplatene først og se/høre hvordan det blir.

Har ikke montert mine ferdig ennå, foreløpig står de bare støtt opptil veggen. Skal få montert de i løpet av helgen.
    Monterte en 1,20 x 1,60 m2 asfaltplate i taket nå. Den er trukket med et lag underlags foam og et lag stoff (gardin). Dette hjalp noe sinsykt bra på ekkoet i rommet!!!!!!!!

Slik det var var det slitsomt å prate i rommet. Nå er det mye bedre

Klart at ekte akustikk plater er bedre men dette ble billig da jeg hadde platene..... Så får jeg heller oppgradere til ekte saker når økonomien tilater det .

Skal liste rundt platen i morgen og lage rammer til akustikkplater på veggene. Tenkte en plate på hver sidevegg ved 1. refleksjon og to på bakveggen.

Burde man ha noe bak fronthøytalerne oxo tro??

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •