trenger hjelp med bod i kjeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp med bod i kjeller

Jeg må bygge en bod i kjelleren innan jeg kan starte med kinoen. Så nå trenger jeg litt hjelp!

jeg vill bygge billigt og "enkelt".
    så det jeg lurer på er:

flis på betonggolv i kjeller, er det OK?
    gips plater på stender i kjeller, er det OK?

akkurat nå så er rommet helt tomt, det er leka vegger og jeg har avrettet gulvet. skall bygge ut veggerne, stender monteres med 3-4cm luftspalt fra lekavegg. men hvordan monterer jeg bunnsville?
    hvis jeg vill bruke flis på gulv, skall jeg då legge bunnsville på flisene og skru den fast, eller skall jeg skru bunnsvillen i betonggulvet først og sen legge flis?

hadde tenkt att bli ferdig på ett par uker med dette rum så jeg kan begynne på kinoen snart!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "flis på betonggolv i kjeller, er det OK?"
    Flis på betongulv i kjeller er helt ok, men kan kanskje bli litt kaldt uten varmekabler?

"gips plater på stender i kjeller, er det OK?"
    Gipsplater på stender i kjeller er ok såfremt kjelleren er helt tørr.

"akkurat nå så er rommet helt tomt, det er leka vegger og jeg har avrettet gulvet. skall bygge ut veggerne, stender monteres med 3-4cm luftspalt fra lekavegg. men hvordan monterer jeg bunnsville? "

Bunnsvill festes vanligvis til betongen ved hjelp av bolter/skruer, men kan også limes med rett type lim. Legg helst en stripe med grunnmurspapp under for å unngå direkte kontakt mellom treverk og betong.

"hvis jeg vill bruke flis på gulv, skall jeg då legge bunnsville på flisene og skru den fast, eller skall jeg skru bunnsvillen i betonggulvet først og sen legge flis?"

Det kommer an på om du har tenkt å fjerne veggene du setter opp innen overskuelig fremtid eller ikke, eventuelt om du har tenkt å fliselegge alt golvareal i kjelleren med samme typer fliser. Om du bygger boden for å bli stående, så ville jeg ha satt opp vegger/svill etc før fliselegging.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    "flis på betonggolv i kjeller, er det OK?"
    Flis på betongulv i kjeller er helt ok, men kan kanskje bli litt kaldt uten varmekabler?

"gips plater på stender i kjeller, er det OK?"
    Gipsplater på stender i kjeller er ok såfremt kjelleren er helt tørr.

"akkurat nå så er rommet helt tomt, det er leka vegger og jeg har avrettet gulvet. skall bygge ut veggerne, stender monteres med 3-4cm luftspalt fra lekavegg. men hvordan monterer jeg bunnsville? "

Bunnsvill festes vanligvis til betongen ved hjelp av bolter/skruer, men kan også limes med rett type lim. Legg helst en stripe med grunnmurspapp under for å unngå direkte kontakt mellom treverk og betong.

"hvis jeg vill bruke flis på gulv, skall jeg då legge bunnsville på flisene og skru den fast, eller skall jeg skru bunnsvillen i betonggulvet først og sen legge flis?"

Det kommer an på om du har tenkt å fjerne veggene du setter opp innen overskuelig fremtid eller ikke, eventuelt om du har tenkt å fliselegge alt golvareal i kjelleren med samme typer fliser. Om du bygger boden for å bli stående, så ville jeg ha satt opp vegger/svill etc før fliselegging.
    takk! bilder kommer ettervert, må kjöpe in materialer först =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •