Byging av kino i garasje

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Byging av kino i garasje

Hei, har lest gjennom mange mange mange sine bygge prosjekter, men finner ikke helt svar på mitt problem, så da håper jeg at det er noen der ute som har en god idè å komme med.

Problemet er som følger. Jeg har en garasje med målene 3 x 6 meter. Denne skal bygges om til kino. Da jeg kun har 3 meter bredde er det ikke mulighet til å lekte ut vegger for å lage rom i rom løsning. Har sett gjennom både Glava og Rockwoll sine sider angående dette problemet og har funnet noen produkter som virker "ok". Slik som glava sin Akuduk. (noen som har kjennskap til denne?)

Viss noen av dere har råd eller tips på hvordan jeg kan på en best mulig måte lydisolere , uten å måtte lekte ut vegger, så setter jeg stor pris på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har selv kino uten at jeg har bygd rom i rom. Hvis du går inn på min hjemmekino, står det litt om hvordan jeg har gjort det.. Ikke fått store klager fra verken kone eller naboer..

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isolasjon, deretter et par lag gips på vegger og i tak, med nøye fuging burde hjelpe ganske bra. Bygger ikke så mye ut heller

Akkuduk er vel mer beregnet til akustikkregulerende formål, dvs dempe ekko/gjenklang etc. Ikke for å dempe lydgjennomgang mot f.eks naboene..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

Hei, takker for svar. Når det gjelder Glava sin duk så står det at det er en lydisolering duk og ikke en akustisk duk, men det vet jeg jo ikke før jeg får prøvet den, eventuelt at noen har erfaring med den.

Håper på å unngå lekting av vegg da jeg ønsker ett lerret på 300 cm.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glava Himlinger - Industristøy / Produkter for støydemping

"PRODUKTER FOR STØYDEMPING

De mest brukte produktene er Glava Akuduk Pluto, belagt med ufarget glassfiberduk, og Akuduk Jupiter som er belagt med en hvitere duk. Begge har baksidebelegg som standard. Akuduk m/ sort duk benyttes ofte bak spaltepanel eller over metallhimling etc. Kantmaling kan leveres på bestilling. Akuduk-produktene er lavpris-produkter som man ikke kan kreve det samme av utseendemessig som av en kontorplate. Den akustiske effekten er imidlertid optimal.

Anvendelsesområde
    Benyttes som nedforet himling, akustisk regulering og støydemping i industrilokaler etc."

Slik jeg oppfatter dette så er dette snakk om støydemping/akustikkregulering innad i et lokale, for å dempe gjenklang/høye frekvenser etc. Ikke for å dempe lyd-gjennomgang til omkringliggende omgivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

Hei, takker for svar. Når det gjelder Glava sin duk så står det at det er en lydisolering duk og ikke en akustisk duk, men det vet jeg jo ikke før jeg får prøvet den, eventuelt at noen har erfaring med den.

Håper på å unngå lekting av vegg da jeg ønsker ett lerret på 300 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør du med kabling o.s.v viss du ikke ønsker og lekte ut?
    Min kino har målene 295cmx550cm ferdig, jeg hadde også utganspunkt i en gammel garasje :-)

Har 92" Lerret og 2 rader, syns det funker veldig bra.
    Kunne selvfølgelig hatt større lerret men da hadde det blitt problem med plassering av høytalere.

Du kan jo f.eks lekte ut med 1,5" x 3" på flasken da får du noe isolasjon og samtidig mulighet for å legge skjult rørannlegg.

Et 120" Kurvet lerret er jo 281cm bredt.
    AVshop.no / DreamScreen V3 BrightWhite ProCurve 16:9 265cm/ 120"

Vil tro at du får et resultat du er mer fornøyd med i det lange løp....

Dette var da min mening...... Og lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjuling av kabler

Hei, kabler blir skjult i gulv, siden det kun er to kabler som skal gå frem til høyttalere og sub.
    Har nå tenkt å isolere vegger, fuge og gjøre ferdig første gipslag, så skal jeg teste med anlegget for å sjekke hvor lyd tett det er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •