Kalle Klovns tråd- Tvillinger ankommer!!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 159
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha spilt på dissen noen dager kan jeg ikke si annet enn at jeg er imponert. Bass under 50-60hz? Nei, men over ca 60 og lengre opp enn jeg kan høre så er de meget underholdende. Ingen kasselyd overhodet. Flott på vokaler!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig morro med elac´ene.
    Trenger bare en (liten) sub nå.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Må ha, bare må ha! Jeg kjøpte meg omsider noen små høyttalere for å ha på hytta. Foreløpig blir de vikarer i stua hjemme.
    Hvilken modelbetegnelse har disse? Ser jo helt strøkne ut. Hva har du tenkt å drive dem med?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Skikkelig morro med elac´ene.
    Trenger bare en (liten) sub nå.
    Jeg er usikker på om det blir noe sub. De har masser a sjarm slik de er nå uten sub. Fin kontrast til hovedanlegget mitt som er "full range" både til stereo og surround.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Hvilken modelbetegnelse har disse? Ser jo helt strøkne ut. Hva har du tenkt å drive dem med?
    Modellen heter ELAC 310.2 JET. Den er i ferd med å bli byttet ut med en modell som heter CE (crystal edition). Dette skal drives med Naim Uniti. Har bestilt denne, og skal få den levert før helg.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

McIntosh

Så var oppgraderinsspøkelset på ferde igjen. Helt siden jeg fikk McIntosh C220 (rør forforsterker) i hus så var det klart at dette ville jeg har mer av. I ettertid har jeg lurt litt på å skifte til et passende effekttrinn, feks MC252 eller MC402. Men, hvis jeg var helt ærlig med meg selv, så var det jo monoblokkene jeg ville ha!

Dermed blir det et par med nye MC501. Leveres i løpet av uka. Gleeeder meg!

- og forresten da har jeg en 1 1/2 år gammel Electrocompaniet AW250R til overs... Den er strøken og siste utgave. Anyone interested?

-amplifier_img-jpg

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var oppgraderinsspøkelset på ferde igjen. Helt siden jeg fikk McIntosh C220 (rør forforsterker) i hus så var det klart at dette ville jeg har mer av. I ettertid har jeg lurt litt på å skifte til et passende effekttrinn, feks MC252 eller MC402. Men, hvis jeg var helt ærlig med meg selv, så var det jo monoblokkene jeg ville ha!

Dermed blir det et par med nye MC501. Leveres i løpet av uka. Gleeeder meg!

- og forresten da har jeg en 1 1/2 år gammel Electrocompaniet AW250R til overs... Den er strøken og siste utgave. Anyone interested?
    Grattis med fete blokker!
    Har skikkelig sansen for McIntosh, synd de er så himla dyre

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Grattis med fete blokker!
    Har skikkelig sansen for McIntosh, synd de er så himla dyre
    Takker! I følge Denonbuster så er det forskjell på hva som er "dyrt" og hva som er "mye penger". Dette betrakter jeg bare som "mye penger", men ikke "dyrt"!

Som du sikker skjønner så er Denonbuster selger...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Denonbuster så er det forskjell på hva som er "dyrt" og hva som er "mye penger".

Den skal huskes til neste innkjøp her i gården!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye!
    Du får teste EC på senteren, så innser du kanskje at du må ha en 501 til...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer så mye!
    Du får teste EC på senteren, så innser du kanskje at du må ha en 501 til...
    EC'en kan jo brokobles, så den vil sikkert få senteren til å synge det den er god for!

Egentlig så går jeg med en tanke i hodet - det er å skille stereo og kino. I praksis har jeg to anlegg som står i samme rom og som er koblet sammen gjennom drift av front ht. Dermed er det enkelt å dele helt - hvis jeg bare hadde hatt tilstrekkelig med plass i stua- tenke, tenke...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC'en kan jo brokobles, så den vil sikkert få senteren til å synge det den er god for!

Egentlig så går jeg med en tanke i hodet - det er å skille stereo og kino. I praksis har jeg to anlegg som står i samme rom og som er koblet sammen gjennom drift av front ht. Dermed er det enkelt å dele helt - hvis jeg bare hadde hatt tilstrekkelig med plass i stua- tenke, tenke...
    Hehe, det der er farlige tanker, men veldig morsomme da
    Gratulerer med flotte forsterkere! En god kombinasjon med Piega?

Hva kunne du tenke deg å la stå og hva kunne du tenke deg å skille ut i "stue anlegg" ?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hehe, det der er farlige tanker, men veldig morsomme da
    Gratulerer med flotte forsterkere! En god kombinasjon med Piega?

Hva kunne du tenke deg å la stå og hva kunne du tenke deg å skille ut i "stue anlegg" ?
    Jeg tror kombinasjonen blir bra!

Hvis jeg skulle dele så hadde det blitt;
    Stue: Cyrus og MacBook/Benchmark/McIntosh pre/McIntosh effekt/Piega TC70x

Kino: Denon blu ray/Denon forst/Piega 5.2 - eller evt noen ekstra ht for å kjøre 7.2 som i dag...

Som du ser er dette egentlig klart i dag - hvis bare W hadde vært med på tanken om å ommøblere litt...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt konge med nye blokker, regner med at jeg må hjelpe med å bære dem inn?

Dyrt: Ei bøtte med vann, til 99,-
    Mye penger: Når du får det du betaler for, altså 2xMC501

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nydelige blokker.
    Flott med et par bilder av oppsettet snarest:-D

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

American Bulldogs...

Da var de i hus!! Hrrr, dette er bare digg. Førsteinntrykk:

Jeg kan dra på, og de spiller helt avslappet. "Normalt" lyttenivå har beveget seg ca 4-5dB opp ift med Electrocompaniet (har målt før og etter for å se omtrent hvor jeg ender opp å spille). Dette er musikk på sitt beste. Skal ta meg mer tid til å skrive når jeg blir lei av å spille...
    Bildene mine er dessverre et direkte hån mot forsterkerne. De er bare digg!!

-mc501-jpg

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En måned har gått, jeg har knapt hatt tid til avforum. Hvorfor? Jo, jeg har SELVSAGT spilt musikk i hver eneste ledige stund! (W kan bekrefte hvis noen tviler!!!) For meg har kombinasjonen McIntosh og Piega vært en innertier. Jeg har aldri vært så langt fra lysten (fristelsen) til å oppgradere.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EC vs McIntosh?

Jeg har fått noen spm vedr hvordan McIntosh 501 monoblokkene er sammenlignet med EC sin aw250r.

Betjeningsmessig er 501 mer fleksible enn 250r. Jeg liker terminalene bedre. Bedre plass til å montere kablene. på 250r kan det bli litt trangt alt etter om du har terminerte kabler eller ikke. "Speedometerene" som er på 501 er ikke bare kule (jeg liker dem), de er også praktiske. Jeg liker å ha kontroll på hvor mye jeg guffer på - det får du her. Ofte ser jeg at jeg guffer mer på (enn jeg hadde trodd) med klassisk, jazz og folk/country enn rock og pop. Designmessig er McIntosh noe helt eget. Jeg synes de er dødskule når de er skrudd på!

Lydmessig så er jo 250r en kjempeforsterker. Dermed er det (i mine ører) litt begrenset hvor mye bedre det kan bli. Der jeg merket klar forskjell var at 501 ikke blir stressende på høye nivåer på samme måte som 250r. Dermed blir mann litt fartsblind, og dermed er det nyttig med "speedometeret". Da vet du selv når kona kommer til å banke i gulvet i etasjen over! Samtidig spiller de (501) en tanke mer sammenhengende og fløyelsmykt. Noen ganger fikk jeg inntrykk av at 250r var litt mer detaljert, men når jeg vendte tilbake til 501 så var det ikke noe som manglet. Kanskje er det følelsen av "sammenheng" som gjorde at de kanskje ikke alltid virket like detaljfokuserte.

En annen ting er at sammen med min McIntosh C220 er 501 så godt som helt lydløse. Med 250r slet jeg litt med (impedans-) matching med andre forforsterkere enn EC sine egne, og fikk derfor mer tomgangsstøy, samt at det uansett var litt mer trafobrumming.

Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med oppgraderingen, men med et så bra utgangspunkt som 250r er det klart at det ikke blir som "natt og dag".

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nær døden...

Så prøvde jeg igjen på en overambisiøs sak. En halv time før jeg har lovet kona å bli med på en danseforestilling (ja bare le, det er helt greit) så finner jeg ut at jeg bare må på posten for å hente siste 'forsendelse'. alibiet var at jeg skulle hjelpe naboen med å 'bære noe'. posten har det selvsagt ikke travelt, og halvtimen forsvinner før jeg får sukket for meg. vel hjemme - med lasten forvart i naboens bil - stuper jeg inn dørene og hører tre hylende unger og en ildsprutende drage. Hele 'pyntetiden' forsvant i at jeg måtte 'hjelpe naboen'! med minst mulig margin rakk vi danseforestillingen.

Selvsagt ventet det en hilsen fra stavanger parkeringsselskap som kostet 500 blank når vi fant tilbake til bilen. (hva kan man vente?)

needless to say ble varene fraktet inn i huset uten at w oppdaget det - ennå.
    på jobb i dag satt jeg og verket og lurte på hvordan jeg skulle break the news om at et par med nye piega tc30x var kjøpt inn - til hytta selsagt.

enden på visa var at jeg hadde en MacBook - til kona selvsagt - under armen da jeg kom hjem fra jobb. la oss si det sånn; hun sto klar med hentelappen fra posten (på høyttalerne som jeg hadde sneket inn i nattens mulm og mørke). uten den Mac'en kunne historien fått en langt verre slutt - for å si det litt forsiktig!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bra redda! Ellers hyggelig å lese at noen har muligheten til å realisere noen drømmer innen hifi verdenen.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •