Kalle Klovns tråd- Tvillinger ankommer!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 159
    Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    wow nice rom. ikke mye rot her nei. orginal anvendekse av asfaltplater. kanskje jeg skal teste dette selv eterhvert.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    wow nice rom. ikke mye rot her nei. orginal anvendekse av asfaltplater. kanskje jeg skal teste dette selv eterhvert.
    Det tre viktigste reglene innen design og konstruksjon er (i følge min universitetslærer) "Borrow, beg and steal". I dette tilfellet har jeg stjålet ideen fra Rolf Hult. Han har for øvrig kledd dem med høyttalerstoff. Hos han funket det bra, og det synes jeg at det gjør hos meg også.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt sett med bak ht på plass.

Da er 7.2 en realitet!

Jeg har ikke fått spillt mye i dag, men har fått kjørt et lite testkutt fra "Master and commander". Må innrømme at det er litt barnslig morro når man kjenner at kanonkulene rister både bukse og hårfeste når man sitter i stolen. Sweeet! (Ikke at det kan krediteres nye bak ht, men likevel...)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Da er 7.2 en realitet!

Jeg har ikke fått spillt mye i dag, men har fått kjørt et lite testkutt fra "Master and commander". Må innrømme at det er litt barnslig morro når man kjenner at kanonkulene rister både bukse og hårfeste når man sitter i stolen. Sweeet! (Ikke at det kan krediteres nye bak ht, men likevel...)
    Hmm, aldri feil med skikkelig trøkk. For min del kom trøkket fra Madagascar 2, mye morro der også.

Ble det stor forskjell fra 5.2 til 7.2?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stressless arion på plass

Skikkelig digg å sitte i! Nakkestøtten funker bra til filmbruk - her kan man legge seg bakpå og samtidig se rett fram på behagelig vis.

For øvrig må bak ht løftes opp for å komme over sofaen.

-sofa-jpg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare var den pen å se på, den var fantastisk å sitte i også.
    Kan virke som om jeg har helt feil sofa....

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake i tjeneste!

-aw250r-jpg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder du å skalere bildene dine litt, slik at vi som ikke har så bred skjerm kan se hele bildet også?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel med Electrocompaniet?

Hmm, ja. Så var AW250-R i drift, men ikke helt etter boka. Problemet er at den har jordingsproblemer når den kobles mot en pre-amp med single ended (phono) kabler. Jeg har hatt den inne hos elektrocompaniet en gang for å få det fikset, men jordingsproblemene er likevel der. Har testet flere pre-amper og kabler med problemet er der like vel. Har også sjekket med andre effektforsterkere, men der er det ikke noe problem. Har nå levert den inn for andre gang. Da fikk jeg låne en annen AW250-R, men problemet var der på den også! (selv om det var i mindre grad en på min egen)

Noen som har noe medisin?

Jeg skal prøve å jorde pre-amp til effekttrinnet, men har ikke kommet så langt ennå.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld kan jeg nevnte at jeg også har forsøkt å koble forsterkeren til nettet via en u-jordet kabel uten at det hjalp noe...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedeilge greier, har selv litt jorproblemer påp subbene, men i relativt liten grad. Har prøvd å bytte det meste av kabler, prøvd uten jord osv, men problemet er der fortsatt......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags ulyder er det du får da ? Fikke store problemer med min DP 6.12HP effekttrinn sammen med Lyngdorf DPA-1. Sussa som rakkern i høyttalerene.. det var 1 svar på det, MISSMATCH av rang .

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en klassisk "humme-lyd" - hvis det var beskrivende - som er typisk for jordingsfeil. Jeg skriver ikke "brumme-lyd" fordi det er stort innslag av høyfrekvent lyd også. Den er konstant ift lydtrykk, dvs ikke avhengig av lyd ut fra forforsterker. Den skiller seg imidlertid klart fra white/pink noise.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny pre-amp og DAC?

Nå er min AW250R inne for andre gang for å få bukt med problemene med "jordings-lignende" støy når den blir matet med ubalansert signal. Jeg er usikker på om det kommer en god løsning ut av dette. Derfor sitter jeg og vurderer om jeg skal kjøpte separat forforsterker og DAC til musikkbruk. Jeg er rimelig sikker på at en balansert drift vil ta hånd om problemet - dersom det ikke blir løst av electrocompaniet sine teknikere...

Jeg ser da for meg at jeg vil ha en DAC som jeg kan koble sammen med min Cyrus transport, samtidig som den må ha USB inngang og balanserte utganger. Til forforsterker ser jeg for meg en balansert utgave som også har "home theatre" input som går utenom volumkontrollen (da det er et regulert signalt som kommer fra Denon AVC-A1HD). Et enkelt valg vil være å gå for en EC 4.8 pre og en eller annen dac (Benchmark?). Et annet alternativ som jeg har blitt anbefalt (har ikke prøvd noe ennå) er en MBL pre (tror den het 4011 eller 5011) som etter sigende skal være bedre enn 4.8.

Dersom det finnes en pre med både ht inngang og innebygd DAC med USB så ville det vært fantastisk, men jeg har ikke sett noen slik ennå.

Noen som har noen erfaringer de kan dele på pre/DAC siden - kanskje spesielt sammen med en AW250R?

Jeg liker for øvrig lyden fra EC effekttrinnet, så jeg har ikke helt lyst til å gi slipp på det...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjører jeg Parasound NC2100 som pre med prosessorinngang og dedikert DAC. Integrert DAC og USB er vel av det skjeldne. Det eneste ankepunktet mitt er at den ikke har balanserte inn og utganger, men et alternativ med balanserte utganger er Micromega PA20.

Det finnes forøvrig en liste på Audiophile over pre (og integrerte) med prosessorinngang: Oversikt over forsterkere med prosessorinngang - Audiophile. Det er endel potensiellt å sjekke ut i den listen.

Du kan også komme innom meg og se/høre hvordan det er hos meg siden jeg kjører ubalansert på samme effekt og hvis du vil teste din 250 hos meg (og ryggen er sterk), så er du velkommen innom. Min er ikke støyfri den heller, men levelig....

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Kokken! Jeg skal se (høre!) hvordan den blir når den kommer tilbake fra verkstedet. Hvis den ikke er tilfredstillende så sleper jeg den med meg og ser hvordan den oppfører seg hos deg!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva slags ulyder er det du får da ? Fikke store problemer med min DP 6.12HP effekttrinn sammen med Lyngdorf DPA-1. Sussa som rakkern i høyttalerene.. det var 1 svar på det, MISSMATCH av rang .
    Ulydene er en konstant jordingsaktig lyd, men ikke ren 50hz brumming.

Fornøyd med DPA-1? Jeg har snust litt på den, men ikke fått prøvd den. Fungerer noen av inngangene slik at du kan bruken den som kobling mellom surround pre og effekt, men uten volumkontroll?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi prøver igjen

Har slept i hus en McIntosh C220 rør-preamp. Har ikke EC'en i hus, så jeg har kun fått testet den sammen med en gammel NAD. Selv da var det en klar forbedring fra å kjøre musikk via Denon. Eierfølelsen er enorm med en slik forforsterker. Selvsagt kan designet diskuteres, men denne gir så mye godfølelse at man knapt behøver å slå den på for å bli glad!

Støymessig så er denne stille som graven når den er koblet mot cd-spiller. Når den kobles mellom Denon og NAD (til frontene på film) så oppstår det noe støy - ala det jeg opplevde med EC, men ikke i nærheten av samme nivå. Her er det kun noe høyfrekvent lyd som kommer gjennom. Til vanlig filmbruk er det ikke plagsomt.

Den virkelige testen - sammen med ec 250 - lar imidlertid vente litt på seg. jeg er litt spent på hvordan dette funker, da den gir et meget bra inntrykk sammen med den gamle NADen.:grin:
    -mcintosh-c220-jpg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smooth..... Må jeg sette av litt tid til skikkelig lytting i helga altså?

Når EC`n tilbake?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også brumming fra ht mine, og koblet denne til utgangen på cd-spilleen og vips.
    Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: ARGON Ground Loop Isolator skilletrafo

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •