Flageborg gjør det til en helt ny opplevelse.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flageborg gjør det til en helt ny opplevelse.

Har et "lite" fase problem i kinoen. Den beste bassen blir utfaset på sweetspot. Bruker nå to svspc12 pluss, plassert i hvert sitt hjørne i front. Kansje det hadde vært bedre med to svs pb12 pluss subber plassert mellom frontene. Plasseringen av subbene er litt satt, siden rommet ikke er det største. Det hadde jo blitt mere retningstyrt mot sweet spot. Noen som tror dette hadde virket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke dette har så veldig mye for seg. Ville ikke spandert på meg å prøve ihvertfall. Sikker på at det er faseproblemer? Hvis du kan, så prøv å kjør lyd til kun en av subbene, (uten front ht osv.) og se om problemet er der fortsatt.
    Hvis det forsvinner like mye bass da, ser jeg ikke andre fornuftige løsninger enn å ommøblere litt. Andre alternativet er basstraps, men det er store!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve en SVS AS-EQ1. Hvis det ikke hjelper så er det jo bare å levere den tilbake så har du tapt bare frakten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du kan jo prøve en SVS AS-EQ1. Hvis det ikke hjelper så er det jo bare å levere den tilbake så har du tapt bare frakten.
    Takk for svar.. Kansje det er tingen. Har et vannvittig trykk ca en meter bak sweetspot og ca en meter foran sweetspot. Må vell bare prøve neg frem..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ann og flytte sweetspot da...

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og flytte deg en meter bak eller noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sterkt vurdert å gå fra fire stoler i kinoen til to får å få den beste lyden i sweetspot. Bli litt ego.. Er uansett sjelden flere enn to som ser film her på en gang uansett...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem selv med subber i front, bra bass foran og bak sweetspot.
    Hos meg fungerer det en god del bedre med subbene bak i hvert sitt hjørne i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hadde samme problem selv med subber i front, bra bass foran og bak sweetspot.
    Hos meg fungerer det en god del bedre med subbene bak i hvert sitt hjørne i stedet.
    Har tenkt den tanken å, men på den ene siden bak blir det konflikter med døren inn til kino. Litt dritt at jeg ikke fikk bygd større kino.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vell muligheter for at jeg skal klare å få bukt med problemet mitt. Et lite besøk av Flageborg til uken. Kjempe spent..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg "stakk" en tur innom. Voldsomt hvor mye mann kan forbedre ting, bare mann vet hva mann driver med. 115db, med mere å gi. Rumperistere, og faseproblematikk ut av døren. Gleder meg vanvittig til å se en film på den "nye" kinoen min. En stor takk til gutta som hadde tid til å hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flageborg kommer

Så godt å høre at det ble bra. Ble det mye bedre enn du hadde regnet med?Venter på at Flageborg og "gjengen" kommer innom. De bør være her innen en time.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rojo74
    Så godt å høre at det ble bra. Ble det mye bedre enn du hadde regnet med?Venter på at Flageborg og "gjengen" kommer innom. De bør være her innen en time.
    Gled deg. Det ble vannvittig mye bedre enn jeg hadde forventet. Det er en grunn til rumperisterne går ut av døren. Helt sykt og kontant trøkk der det skal være....

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig nyttig å vite hva de har gjort i kinoene som besøkes her i tråden - det vil sikkert være til stor hjelp for andre som har samme problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Det hadde vært veldig nyttig å vite hva de har gjort i kinoene som besøkes her i tråden - det vil sikkert være til stor hjelp for andre som har samme problem.
    Skulle jeg oppsumere ville det tatt veldig stor plass. Men kort fortalt, Di flyttet på høyttalere/subber rundt i rommet, mens di hele tiden sjekket mot en frekvenskurve på pc. Sikkert 50 målinger. Sjekket fase på begge subber/mot fronthøyttalere, mens di sjekket opp mot frekvenskurve for dipper og topper. Gikk inn å justerte fase/avstand/frekvens. Så tror jeg den lange erfaringen og di mange timene med lytting til lyd hadde mye å si. Di var her i litt over fire timer...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Skulle jeg oppsumere ville det tatt veldig stor plass. Men kort fortalt, Di flyttet på høyttalere/subber rundt i rommet, mens di hele tiden sjekket mot en frekvenskurve på pc. Sikkert 50 målinger. Sjekket fase på begge subber/mot fronthøyttalere, mens di sjekket opp mot frekvenskurve for dipper og topper. Gikk inn å justerte fase/avstand/frekvens. Så tror jeg den lange erfaringen og di mange timene med lytting til lyd hadde mye å si. Di var her i litt over fire timer...
    hva ble resultatet av høytaler og sub plassering? Samme sted som du hadde de før?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene ble litt trekt ut fra vegg. Høyttalere ble nærmere sidevegger og mere vridd inn. Plasssering nesten det samme.. Selv om vi hadde en veldig god plassering diagonalt i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som de gutta der veit hva de driver med ja, helt klart.

Så skal nok få et lite besøk av de sjøl å, når hi-fi/kinorommet en gang blir ferdig.

Noen kompiser har sagt jeg burde ha høyt på langvegg, for å få mere trøkk da, men regner med Flageborg å gjengen hans klarer å få til det, med å spille i lengderetningen i rommet å.

Var morsomt å høre han snakke å demonstrere på av-treffet på det stedet å hotellet jeg ikke kommer på hva heter nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vell bare konstatere at di veit veldig godt hva di driver med. Veldig fint at di forklarte hva di gjorde og hvorfor, for meg som ikke er så gode på dette. Hadde også veiledning ang bak og side høyttalere i rommet..
    MEG MEGET FORNØYD...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av frontene og SVS'ene

Hei, kjempeflott hjemmekino.

Har samme bredde på rommet som du har hvor jeg har bestilt samme Swans fronter og senter som du har. Og har tenkt meg til å anskaffe meg SVS subber.
    Hvor langt ifra bak veggen og side veggen står frontene?
    Vil du anbefale meg å gå for 106" lerret eller mindre - virker som det blir noe trangt om plassen med slike hærlige store fronter.
    Hvilken avstand har du til Sweetspot?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •