Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ikke klart å sette subkabel i feil utgang vel? Er lett for å gjøre det...

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrudd volumet bak subben på fult?

Newcomer Nordland81 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke det

har satt den i subwoofer pre out, helt nede til høyre i bildet her

Som sagt så lager den go lyd under testen (romkorreksjon, yapo). Så det må være noen innstillinger.

Akkurat sett min første film i kinoen og må si meg storfornøyd hvis man ser bort fra subben!

Noen med yamaha som kan fortelle meg/forklare meg hvilke moduser jeg skal bruke for best lyd? Som jeg har forstått det så kan jeg enten bruke movie knappen, stereo knappen(enhancer) eller surround decode for å forandre lydbildet. Virker som subben spiller ok om jeg kjører 7.1 enhanced (stereo knappen), men da virker det også som om den spiller alle lyder i alle høytalere og ikke surround. Er iallefall høy lyd og all lyd både fremme og bak.

Om jeg kjører sur. decode og plxII movie så virker som det er mer surround, men dårlig lyd i subben og bak.

Movie knappen kjører jeg spectacle, tror det er samme der med lite bass.

Front er satt til small.

Er det noe jeg ikke har peiling på så er det dette... Aldri vært borti dette før

Evelen: Ja har prøvd både volum og frequency på max.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet ut, Kjører nå med 7 chan enchant og da sparker det greit

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordland81
    Plastklips til surround og senter?

Jeg målte hyllen i benken og 565'en og de er begge nøyaktig 15cm høy. Så satt den helt inntil og løftet litt på hyllen og den skled perfekt inn
    Plastklips/Klipsterminaler

Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0023-jpg
    Det er noe billig dritt og kan ikke skjønne hvorfor Yamaha kan tillate seg å bruke sånne. (Unnskyld uttrykket )
    Klart det funker, men blir litt smålig at de ikke kan sette på skru-terminaler som på andre forsterkere. Jaja nok om det.

Sitat Opprinnelig postet av Fisk1
    Jeg har nesten samme benken, bare at min var for høy. Jeg løste det med å ta av endeplatene og sette på nye. Se på bildene på min kino. For all del ikke kapp inn på lengden...det er bare "papp" inni den.
    Én ting har jeg lært av noen år med Ikea! Ikke prøv å sage eller skru der det ikke er meningen du skal gjøre det:-D Har nok ødelagt noen møbler sånn jeg og, hehe.

Tilbake til kinoen, Nordland: Det begynner å se skikkelig bra ut der inne nå Mellomrommet over og under Yamahaen din ligner de jeg har, og min lever enda så den burde overleve en god stund sånn så lenge romtemperaturen ikke blir altfor høy. Jeg slet også litt med bakhøyttalerne og har plassert de på samme måte som du, men det fungerer jo faktisk bra
    Hva ga du egentlig for en sånn projektor? Den var jo diger, og bildet så utrolig klart ut. Hvilket XTZ-sett er det der forresten? Valnøttfargen (tar jeg helt feil her?) var ganske lekker. Meh tråden din frister meg til å kjøpe masse nye ting og de-montere/montere masse tunge greier:evil: Enda jeg har sikkert ikke hatt det meste av utstyret mitt mer enn to måneder enda.

Jo forresten... Mer bilder!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nordland: hvordan opplever du lyden på dine høytalere? Selv har jeg 99.36 men recieveren klarte ikke helt å drive dem før jeg bi-amped høytalerne, ble som natt og dag i lydkvalitet.

Recievere er og blir leksaker

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latsch: Har modifisert et pc bord fra ikea, og det er kun papp inni ja Men det holder sammen enda! Når det gjelder varme så synes jeg ikke det blir så veldig varmt der nå. Har sett kanskje 4-5 filmer i kinoen og sjekket receivern hele tiden for om det blir varmt. Har også kjøpt en temp måler som jeg skal plassere inni der så har jeg full kontroll!

Men sliter med at det blir varmt i rommet! PJen spyler ut no jævlig med varme! Neste prosjekt blir ventilering i rommet!!!

Tror de funker greit de bakhøytalerne som de er nå. Slet bare litt med å finne riktig innstillinger på receivern for å få riktig lyd. Tror jeg har fått det riktig.

PJ
    en ga jeg 12500 for på netonnet.no er en epson eh-tw2800. Den er diger ja! Fikk litt sjokk da jeg tok den ut av esken Bildet er veldig bra og noen klager på sortnivået, men jeg synes det slettes ikke er ille! Og jeg sliter med lys fra vinduet som lyser på lerretet også. Så dette blir bra når jeg får fikset det!

XTZ'ene er 89 serien walnut ja. Kjøpt hos surround.no og kostet vel 5000 for front, center og satelitt. Jeg synes de er veldig bra! Har ikke fått stilt inn så mye eller plassert alt perfekt i rommet så de kan nok låte enda bedre!

Hehe! Blir fort en dyr hobby fant jeg ut ja!

grumpys: Jeg opplever det som veldig bra, nå har jeg ikke erfaring eller stilt de inn på noen måte bortsett fra auto romkorreksjon. Så tror med litt ekspert hjelp etter hvert vil kunne gi en mye bedre lyd. Det trengs nok litt isolering/absorbering i rommet også. Iallefall i høyden der er det endel klang.

Hva mener du med bi-amped? Litt grønn her Må nok forske litt med oppsett, innstillinger, effektforsterker osv osv etter hvert. Men nå er det veldig deilig å bare nyte en film som det er nå!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htpc

Da har jeg begynt å bygge litt HTPC. Brukte en gammel pc som jeg hadde stående som server. Oppgraderte CPU kjøleren så den skulle bli litt mer stille og nytt skjermkort for å få HDMI ut.

Valgene falt på en Asus silente knight II og et Asus ati radeon 4650. Kjøpte og en strømforsyning da jeg trodde min var gåen, men var vist bare kabelen
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0002-jpg

Synes den cpu kjøleren var litt merkelig. Når alt er skrudd til og jeg låser den til cpuen er den litt slark så den kan bevege seg litt sidelengst. Skjønner ikke helt åssn jeg kan få den helt stram da alt er strammet til... tempen ligger på 43 grader iallefall på film seing.

Før:
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0004-jpg
    Etter:
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0005-jpg

Prøvde å kjøre en 1080p film og det som slår meg er at stemmer i filmene er lav, mens all annen lyd er høy. Noen som vet hva dette kan være? Regner med det er noen form for innstillinger.
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0007-jpg

Får også ikke bildet helt ut i kanten fra pc. Har 1920x1080 i oppløsning. Anyone?
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0017-jpg

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må leke med aspect ratio isåfall, jeg hadde samme problem med min TW700

Om temperatur på cpu er ok så ville jeg ikke brydd meg om at det er litt slark i kjøleren...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken avspiller benytter du deg av på pc'n?

Vet at man må med f.eks VLC velge 5.1 / 7.1 osv lyd, ellers spytter den bare ut 2.0 lyd.
    Når det kommer til lite lyd i sub, så har dette som oftest grunn i hvilken "modus" man har på receiveren. Selv opplever jeg best lyd når jeg har på "direkte" framfor noe annet.

Når det kommer til punktet å kjøre lyd ifra pc: Hvilken type kabel benytter du deg av? minijack - phono ? Eller kjører du all lyd ut via HDMI porten på skjermkort?
    Du må huske å gå inn på lyd-innstillingene å justere der også slik at du får best mulig lydkvalitet.

Synes dette var et flott prosjekt
    Kommer selv til å slite med mye av det samme nå som jeg flytter inn på en alt for liten hybel. Min største fiende blir at jeg ikke kan skru noe som helst fast på veggene, så blir bare 3.1 oppsett på meg. Skal kjøpe nye gulvhøyttalere inn, slik at jeg holder lydnivået og kvaliteten litt oppe i allefall. Per dags dato kjører jeg 7.1 så.
    Samt det å finne et meget brukbart tv-møbel som er 105ish bredt og plass til receiver og lufterom til den. (3 rom totalt, ps3 | center | receiver )
    Men men, man får vell bare forsette å lete og samtidig drømme om noen ekstra tusen på kontoen :'D

Lykke til vidre i allefall

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wibla: Ja fikk ikke tid til så mye i går så må prøve meg litt frem med diverse innstillinger både på pc og receiver.

Tenkte på det samme, følger med på tempen på cpu så lar jeg det bare stå om det ikke blir for varmt.

BlackkoZ: Jeg bruker VLC ja. Flott da vet jeg det, skal prøve å skifte dette i dag etter jobb

Har også funnet ut at det er veldig forskjellig i forskjellige moduser. Den jeg har best trykk i er 7 ch enchanter, men liker ikke det helt da jeg kun har 5.1. Føler det blir litt lite surround og bare mye og samme lyd i alle høytalerne.

Når det gjelder lyd fra pc så kjører jeg det gjennom HDMI fra skjermkortet.

Blir litt nedtur å gå fra 7.1 til 3.1 Får håpe du klarer å lage et bra oppsett Å finne stereobenk er et slit. Måtte modde på receivern for å få plass, men det ble bra

Vi får drømme begge to om litt ekstra penger på kontoen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt 3.1 oppsett i hele dag, og må si at det overasker mye mer enn forventet. Atm kjøres det med de stativhøyttalerne som fulgte med oppsettet når jeg kjøpte det, men vil tro at lyden vil bli utmerket når stipendet kommer inn på konto og Yamaha NS-777 kommer i hus...

Eneste som vil skuffe litt, er når man skal se på film. Men man får bare overleve med 3.1 inntil vidre.

Atm bruker jeg et gammelt skap opplegg til å plassere receiver og center i...
    Eneste problemet mitt er at jeg ikke har plass til PS3 noen plass, så tror den bli stående på gulvet inntil videre... (Evt at jeg finner ut at skapet er litt for lavt iforhold til seer forhold på hybelen, og løfter tv'n opp på en "hylle" greia som følger med... Da vil center få plass under tv'n og ps3 plass i skapet.)

Det eneste som er sikkert er at slikt krever sykt mye tid :| Og etterhvert mye penger :P

--------

Vet du hva som egentlig er beste måten å redusere støy ifra sub til den "heldige" personen som blir å bo under? :P
    Har kommet over 2 historier over hva en spike gjør, og begge historien forteller det motsatte av den andre.... Så da er man like langt.
    Så har man skifer/stein helle som man kan plassere under.... Hva er egentlig prisen på noe slikt?
    Og burde man da ha steinhelle plassert oppå 3-4 spikes? (Så de hadde noe ala slikt oppsett på soundgarden på utstillingen der)

Vil helst unngå å få alt for mange advarsler for lyd når man glemmer seg en og annen dag så :P

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Vet du hva som egentlig er beste måten å redusere støy ifra sub til den "heldige" personen som blir å bo under? :P
    Har kommet over 2 historier over hva en spike gjør, og begge historien forteller det motsatte av den andre.... Så da er man like langt.
    Så har man skifer/stein helle som man kan plassere under.... Hva er egentlig prisen på noe slikt?
    Og burde man da ha steinhelle plassert oppå 3-4 spikes? (Så de hadde noe ala slikt oppsett på soundgarden på utstillingen der)

Vil helst unngå å få alt for mange advarsler for lyd når man glemmer seg en og annen dag så :P
    Hos meg ble lyden i naborommene kraftig redusert (spesielt lavfrekvens) når jeg fikk klistret på spikes under frontene. De står i små plastkopper som fulgte med, for ikke så skade gulvet. Regner med det er derfor folk bruker steinheller også. Faren min som har drevet med lyd mye lenger enn meg forklarer grunnen til at man bruker spikes er at de gir minst mulig flate for høyttalerens resonans å flytte seg gjennom. Altså det blir vanskeligere for bassen å reise gjennom de fire eller tre kontaktpunktene enn å gå rett gjennom bunnen av høyttalerkassen ned i gulvet Om det er det som er den vitenskapelige fasiten vet jeg dog ikke, men det funker da hvertfall.

Angående de surroundhøyttalerne dine, kan du ikke sette dem på stativ da? Eller bare sparkle igjen eventuelle huller du lager, og ikke nevne det høyt i nærvær av huseier

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Latsch
    Hos meg ble lyden i naborommene kraftig redusert (spesielt lavfrekvens) når jeg fikk klistret på spikes under frontene. De står i små plastkopper som fulgte med, for ikke så skade gulvet. Regner med det er derfor folk bruker steinheller også. Faren min som har drevet med lyd mye lenger enn meg forklarer grunnen til at man bruker spikes er at de gir minst mulig flate for høyttalerens resonans å flytte seg gjennom. Altså det blir vanskeligere for bassen å reise gjennom de fire eller tre kontaktpunktene enn å gå rett gjennom bunnen av høyttalerkassen ned i gulvet Om det er det som er den vitenskapelige fasiten vet jeg dog ikke, men det funker da hvertfall.

Angående de surroundhøyttalerne dine, kan du ikke sette dem på stativ da? Eller bare sparkle igjen eventuelle huller du lager, og ikke nevne det høyt i nærvær av huseier
    Og andre sier at spikes gjør sånn at subben får bedre kontaktpunkt slik at mer overføres til gulvet... Noe jeg egentlig har vanskelig for å forstå da kontaktpunktet blir mindre, ergo mindre kan overføres direkte på en gang.
    Skulle kjøpe Proson spikes som soundgarden hadde på tilbud, men såklart var de rotet godt bort når jeg var innom i Tromsø.... Får ta meg en tur neste helg eller noe slikt, om tilbudet forsatt eksisterer....

Hadde det bare vært så lett... Det er skolen som eier hybelen jeg skal bo på, og de har regelmessig *kontroll* av hyblene.
    Samt at området tv og alt skal stå på, er på 2 x 3 meter sånn ca... Der en sovesofa tar opp en god del av plassen. *yey*
    Om ikke så hadde jeg lett skrudd fast høyttalerene til veggen (slik jeg hadde det på min forje hybel)

Får ta meg en tur innom en plass der man får kjøpt skifer å høre om de har en helle som passer inn under subben... ^^,
    Men så kommer man til det spørsmålet om man skal ha spikes ifra sub til helle, eller ifra helle til gulv... evt begge deler?
    Og vil ikke gummi (av typen dørstoppere man får kjøpt på biltema / CO) kunne redusere vibrasjoner en god del også?
    Ser at det er noe ala dørstoppere under subben min nå idag, men kan ikke akkurat si at noen former for vibrasjoner blir stoppet, da alt står å danser på veggene i etasjen under når man skrur opp volumet litt :'D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at dere hijacker tråden min så altfor mye, så selger jo avshop sånn "plater" for subben: AVshop.no / Auralex SubDude HD

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde nå å velge 5.1 i VLC, men stemmene er fremdeles veldig lave. Om jeg velger 2xfront 2xbak så er lyden bra. Så virker som den har problemer med senteren. Sjekket også rundt i ati catalyst for å se om jeg fant noe, men der var det ingen ting. Oppdaterte driveren og nå rebooter den hver gang den kommer inn i windows.... Så må fikse det før jeg kan lete videre. Skal fikse meg tastatur til den i morgen

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd Pvr

Da var det endelig klart for Premier League igjen! Var å handlet litt div fra clas ohlson for å legge opp tv i hjemmekino rommet. Har kun uttak for tv i rommet ved siden av så måtte borre et hull i veggen og strekke en kabel.
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0001-jpg

Selvfølgelig er det HD PVR som er boksen så dette gleder jeg meg til! Tv, film og ikke minst fotball i HD
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0007-jpg

Utrolig hvor lyssterk PJen er. Ser et fint og klart bilde selv med fult lys på.
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0005-jpg

Get HD PVR fint i benken Har også satt opp platespilleren! Skal bli morsomt å snurre et par gamle skiver! Har også kjøpt en temp måler med en ekstra sensor som jeg har tenkt å slippe nedi receiveren for å kunne ha kontroll på tempen der. Hva er kritisk temp for receiveren?
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0008-jpg

Som dere ser trengs det en skikkelig opprydding! Skal få koblet htpc'en der hvor jeg skal ha den, pluss legge nett via strømkontakten så jeg slipper så sykt mye kabler. Trådløst nett er uaktuelt. Sortert litt kabler bak stereobenken må også til nå ettersom det begynner å bli endel komponenter og mye kabler. Så neste på listen er rydding!!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerline-nett er genialt om du bare trenger point to point, så fort det er snakk om mer enn to enheter blir hastigheten rimelig laber.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm damn, har tenkt å bruke 2 pcer med dette. altså blir det 3 punkter, en fra routern og en til hver pc Gikk for Siemens gigaset av200 som er et 200mbit nettverk. Kjøpte på elkjøp av den enkle grunn at den kan returneres innen 30 dager om hastigheten er rævva I værste fall så kan jeg bruke det til htpcen i underetasjen så har jeg kabel oppe.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløst nett (ikke wlan)

Da har jeg gjort noe med kablene som lå over hele stuen, ned trappen og på hjemmekinorommet. Koblet opp av200'ene! Dette funker helt ypperlig og får maks speed (17mbit på itavisens speedometer)! Det hadde jeg ikke trodd, da jeg har 3 enheter i nettverket.
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0003-jpg

Fikk også noen pakker fra play.com. Fean jeg hater den tollgrensa på 200kr... ene var på 207 kr og måtte ut med 180 kr i toll og mva.... latterlig!
    Nordlands lille hjemmekino in the making! (mange bilder)-dsc_0001-jpg

Hadde også min bror innom på besøk og han stusset over dette med å måtte sette frontene mine som small for å få subben til å spille. Er det virkelig slik yamaha har gjort det?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •