Millmaker`s Stuekino. En siste liten julegave da.... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 187
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som du har norges fineste kontor da gitt .

Ikke lenge til PL sparkes igang igjen, å med forhåpentligvis 1-2-god kjøp til, så kan nr 19 være på vei i skapet ja.

Har virkelig trua på LFC i år, å satser på at Torres å Gerrard får flere kamper sammen, enn sist sesong.

YNWA

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Høres ut som du har norges fineste kontor da gitt .

Ikke lenge til PL sparkes igang igjen, å med forhåpentligvis 1-2-god kjøp til, så kan nr 19 være på vei i skapet ja.

Har virkelig trua på LFC i år, å satser på at Torres å Gerrard får flere kamper sammen, enn sist sesong.

YNWA
    Er vel delte meninger om det her og der! Men jeg er fornøyd!

Skal over å se litt CL igjen til høsten, har ikke vært der siden de spilte mot Barcelona, og det er for lenge siden! Pleier å ta et par-tre turer hvert år.

Vi må ha trua ja, men et skudd for baugen med Alonso.

YNWA!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tru det var stort å se kampen mot Barca ja, virket som det var stor stor stemning under den kampen, som det alltid er på CL kampene.

Enda ikke vært på Anfield sjøl, noe som er en skam, men aldri blitt til å reist aleine, da ingen av mine kompiser er LFC-supp, men Scum, New blant annet.

Skjønner Alonso godt jeg, som nesten blei "kastet" ut av klubben i fjor, for å få kr til Barry.

Har trua på at Rafa har en plan vist han går, noe som det virker som skjer å, bare RM betaler det Liverpool vil ha.
    Latterlig at RM ikke syns han er verdt 300mill, når de hele tiden skryter om hvor fantastisk spiller han er støtt å stadig.

Spennende uker igjen før vinduet stenger hvertfall.

YNWA

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tru det var stort å se kampen mot Barca ja, virket som det var stor stor stemning under den kampen, som det alltid er på CL kampene.

Enda ikke vært på Anfield sjøl, noe som er en skam, men aldri blitt til å reist aleine, da ingen av mine kompiser er LFC-supp, men Scum, New blant annet.

Skjønner Alonso godt jeg, som nesten blei "kastet" ut av klubben i fjor, for å få kr til Barry.

Har trua på at Rafa har en plan vist han går, noe som det virker som skjer å, bare RM betaler det Liverpool vil ha.
    Latterlig at RM ikke syns han er verdt 300mill, når de hele tiden skryter om hvor fantastisk spiller han er støtt å stadig.

Spennende uker igjen før vinduet stenger hvertfall.

YNWA
    Spennende uker ja, det er helt sikkert.
    Vi får se hva det bllir til, kan jo alltids flytte Gerrard ned til midtbanen og hente in Villa.
    En våt døm bare.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Spennende uker ja, det er helt sikkert.
    Vi får se hva det bllir til, kan jo alltids flytte Gerrard ned til midtbanen og hente in Villa.
    En våt døm bare.........
    Vil ikke splite det fantastiske samarbeidet med Gerrard/Torres med å flytte kapteinen ned på midten igjen.

Hadde gjort seg med Young, men skjer vel ikke det nei.
    Villa å Silva hadde vært gode kjøp å vel, men er vel som du sier, en våt drøm bare.

Hadde vært moro om Babel fikk opp hodet på banen, å ikke bare ser ned, å fått tilbake selvtillit, så kanskje han kunne fått en god sesong, å bidrat til nr 19??

YNWA

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke splite det fantastiske samarbeidet med Gerrard/Torres med å flytte kapteinen ned på midten igjen.

Hadde gjort seg med Young, men skjer vel ikke det nei.
    Villa å Silva hadde vært gode kjøp å vel, men er vel som du sier, en våt drøm bare.

Hadde vært moro om Babel fikk opp hodet på banen, å ikke bare ser ned, å fått tilbake selvtillit, så kanskje han kunne fått en god sesong, å bidrat til nr 19??

YNWA
    Babel ja, han skjønner jeg meg ikke på. Et vanvittig talent, men han får det jo ikke ut i det hele tatt. Begynner å undre meg på om han er i feil klubb, desverre.
    Det virker ikke som om det skal være mulig å slå igjennom i Liverpool som ung. Kun etablerte "stjerner" som får det til. Og det er skuffende.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, skjer ikke stort her om dagen.

Men noe småtteri er det da.

Har fått innstallert fibernett fra Skagerak Fibernett her, sitter å roter litt med det. Tok nøyaktig en og en halv dag før det streiket, ble ikke noe PL fotball på meg i helgen.
    Var hjemmesentralen som tok kvelden veldig fort, skuffende!

Men de var her i går og byttet den ut, så nå er alt på stell igjen.
    Fungerer veldig bra, ikke noe haking eller annet tull, og internett er strøkent!

Eneste er at jeg vurderer en boks til, funderer på PVR boksen. Har hørt at den er litt bedre og gir bedre bilde og flere muligheter på sikt. Vi får se, men jeg tror det blir sånn.

Har dessuten fått i hus en liten sak til til min samlling av "eksklusive" filmutgivelser. Fant en artig utgave av War Of The Worlds, og bestilte den.

Tre dager etter sto de på døren og leverte, fra Japan. Begriper ikke at de er så raske, når det tar en uke å sende noe her hjemme. Men Men....

Slik ser den ut:

Artig sak med en slags "globus" som er til å åpne. Inni er det dobbel disk utgave av filmen, et par hansker, en liten fløyte/nøkkelring og dessuten en radio! Som faktisk virker også. Dessuten er det en slags sveiv på siden av radioen. Bruker man den, lyser det i LED lamper og lyden øker.

Alt i alt en artig sak, limited til 5000 eksemplarer world wide.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hansker og radioen

til War Of The Worlds utgaven:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra jobbet :-)
    Skal selv ofre peisen, så det blir plass til 3 meter bredt lerret, lol...
    Gamle peisen fra 30-tallet er uansett riiiimelig lite effektiv :-P Skal bli godt å hive den på dyngen, selv om den unektelig ser ganske bra ut.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterkeren solgt!

Plutselig ble Aragon 4004 mkII solgt, den reiste videre til et nytt liv på Lørenskog i dag. Vi får håpe at den liker seg sammen med B&W som den skal fore med strøm heretter!

Det igjen vil jo si at jakten på en ny effektforsterker kan begynne, men hva???????
    Tiden vil vise det, jeg er igang med å sondere terrenget!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å hører på Eagles Farewell Tour HD DVD etter at jeg solgte Aragon 4004 og bruker nå kun Yamaha RXV3900. Det er først når man ikke har effektforsterker lenger at man merker hva det er. Det er skremmende hvor mye de har å si, og det forsterker bare det faktum at her må ny effekt inn.

Ikke at RXV3900 er dårlig på noen måte,men det blir liksom ikke det samme når strømreservene ikke er de samme lenger!

Nei her må det jaktes effekt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jakten er over.

Det ble en kort jakt på ny effeltforsterker for min del.

Valget er kanskje ikke det mest spennende her i verden, og særlig ikke her inne.
    Men det ble en Emotiva på meg også, man blir jo påvirket her inne!

Mailet litt med Emotiva i helgen, og har bestilt meg en XPA-5 som så mange andre.

Det som blir spennende, er jo å se hva den gir kontra min gaamle Aragon 4004 mkII. Det var/er en kruttønne som ga masser av strøm. Men den er jo fra tidlig 90, og var kun 2 kanaler.

Nå blir det 5 kanaler, men er usikker på om jeg bare skal bruke den på front og senter, eller om jeg skal koble til alle 5(altså 2 av de til mine Swans F5R bak. Noen synspunkter?

Alternativt om jeg skal biampe Patos Lyric 501 i front.

Er ute etter forslag til løsning her inne, så tar gjerne imot tips.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gangene jeg har prøvd biamping med utgangspunkt samme strømforsyning har det ikke gitt noen stor effekt. Det er jo bare å prøve å høre selv.

Jeg ville valgt å bruke flere kanaler til å drive Swans'ene også

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt første hjemme hos besøk.................

er gjennomført.
    Jeg har i dag hatt besøk av en gammel venn som alltid har vært interessert i lyd og bilde, men desverre så har han trappet ned de siste årene grunnet familie og usikker jobbsituasjon.Det er trist, men sånn er det.

Uansett så har han vært hos meg i kveld, vi har tittet på den nye Transformers på BD, "imax" utgaven fra statene, Braveheart og The Dark Knight.
    Jeg må jo si at som den skeptiker jeg er så blir jeg ikke helt fornøyd med det jeg har her hjemme, det er alltid noe å plukke på. Ikke er det kalibrert skikkelig av de som kan det, og ikke er tv eller projektor kalibrert skikkelig heller, kun av egen mening og slik jeg liker det.

Derfor var det skikkelig moro å se han kameraten min etterpå, han satt med haka på knea og ville i banken og låne penger, dette var rått sa han!
    Han koste seg skikkelig, og det er jo gøy når man bruker såpass mye tid og penger på dette her. Det er en bekreftelse på at man er på rett vei på en måte.
    Det er mye å gå på her, men det var moro å få skryt for det man har gjort og fått til på en måte. Ingen er en større kritiker enn man selv har jeg funnet ut, derfor er det godt med litt anerkjennelse for at man er på rett spor om ikke annet.

Dessuten, for første gang har jeg sparket SKIKKELIG liv i Emotiva XPA-5 for å se hva som bor i den, og jeg er bare imponert! At det er mulig å lage så mye moro for så lite penger er skremmende, og en aha opplevelse mange av oss skal ta med oss.
    Vi har storkost oss i kveld, selv om Braveheart ikke levde helt opp til forventningene jeg hadde. Dog må jeg si at Transformers 2 var en særdeles hyggelig opplevelse, med fantastiske lydeffekter nesten hele veien.
    Og egentlig en knakende bra film, jeg lo og koste meg hele veien. Nei den var bra.

Oppsummering:
    Jaggu er det mer liv i Patos enn jeg trodde, de sto opp fra de døde! Swans spiller bare helt nydelig, og det ble MYE mer liv i de enn jeg trodde. Jeg vil ha mer Swans!

Swans og Emotiva er tydeligvis en god match, ihvertfall her hos meg. Det er noe å bygge videre på i og med at jeg er i en prosess der Patos går ut, Swans inn.

Og takk til Andre for besøket, det var godt å få en bekreftelse på at man ikke er på helt feil grusvei, det varmet med litt skryt for å si det sånn!

Så får bare naboene reise og ryke, det driter jeg i. De får bare klage og syte, er ikke ofte jeg drar på uansett.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Dette hørtes morro ut. Hadde selv noen venner på besøk i dag og ga dem en liten smakebit på Emotiva effekt på XTZ høyttalere og alle var veldig imponert. Ingen direkte hifi-guruer blant dem, men to av dem er musikere så litt referanser hadde de jo.

Hadde jeg hatt plass og omgivelse skulle jeg også gjerne testet Swans F 2.2, tror disse gjør seg godt med Emotiva, og helst XPA-1 på sikt.

Tror du er på rett vei helt klart, Swans og Emotiva er nye merker som fyller noen huller i markedet som har eksistert mellom dyr high-end lyd og billig middelmådig lyd på en utrolig god måte.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, det var faktisk veldig hyggelig i dag, og mer liv i 5.1 systemet enn jeg trodde. Har egentlig ikke dratt på i det hele tatt siden ombyggingen her, og det var en positiv opplevelse må jeg si.
    Som sagt, Swans og Emotiva er nødt til å være en god match, det var gøy i dag!

Dessuten, her er en liten del av samlingen av BD og spesielle filmer, og siste skudd på stammen: Superman Returns.

Har flere "spesielle", "sjeldne filmer" i et annet skap, i tillegg til mellom 250-300 HD DVDer og ca 1000 DVDer. Har bare ikke plass til å ha de fremme akkurat nå. Andrè som var her brukte litt tid på disse også, han syns det var gøy å titte på alle "rariteter". Moro det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Så bra! Dette hørtes morro ut. Hadde selv noen venner på besøk i dag og ga dem en liten smakebit på Emotiva effekt på XTZ høyttalere og alle var veldig imponert. Ingen direkte hifi-guruer blant dem, men to av dem er musikere så litt referanser hadde de jo.

Hadde jeg hatt plass og omgivelse skulle jeg også gjerne testet Swans F 2.2, tror disse gjør seg godt med Emotiva, og helst XPA-1 på sikt.

Tror du er på rett vei helt klart, Swans og Emotiva er nye merker som fyller noen huller i markedet som har eksistert mellom dyr high-end lyd og billig middelmådig lyd på en utrolig god måte.
    Har også nettopp kjøpt emotiva (xpa-2 og 5) Er bare helt lamslått over kvaliteten på de effekttrinnene. Så nå er jeg skikkelig Emotiva frelst.
    Men hva er high end??? Hvis man setter en prislapp på 100 000,- på ett produkt så er det automatisk high end. Skal vedde på hadde man plukket ett "high end" produkt ifra hverandre og regnet ut prisene på komponentene på den og emotiva så hadde ikke forskjellen vært så stor lenger.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har også nettopp kjøpt emotiva (xpa-2 og 5) Er bare helt lamslått over kvaliteten på de effekttrinnene. Så nå er jeg skikkelig Emotiva frelst.
    Men hva er high end??? Hvis man setter en prislapp på 100 000,- på ett produkt så er det automatisk high end. Skal vedde på hadde man plukket ett "high end" produkt ifra hverandre og regnet ut prisene på komponentene på den og emotiva så hadde ikke forskjellen vært så stor lenger.
    Vet ikke helt det Razor, nå skal vi trå litt varsomt her. Jeg er helt sikker på at det er forskjeller på Emotiva og det folk sier er High End, men at det gir FRYKTELIG mye for penga er hevet over enhver tvil. Jeg tror ikke vi kan snakke om high end her, men for filmbruk, ihvertfall slik jeg bruker det så er det som å finne GULL! Det skal egentlig ikke være mulig å få noe til å fungere så bra for så lite penger, men det er jo det! Beviset er her.

Men jeg tror vi skal skille mellom filmbruk og det å sitte å nyte en god plate og et glass rødvin her. Jeg tror neppe at dette er et produkt de som nyter CDer eller LPer foretrekker i det lange løp, men at det gir et skikkelig spark i kinoen til de fleste er det vel ingen tvil om. Og det er det som er så bra føler jeg. Jeg gir egentlig blanke beng i åssem det låter musikalsk, om det riktig eller galt.
    Det funker i MIN kino, og det er bare GULL!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tidligere forforsterker en Parasound Halo C2 til nesten 50k, da jeg åpnet den så skal jeg si deg det ikke fantes mye i den boksen ett par små printkort og masse tomrom, så jeg lurte på hva jeg egentlig hadde betalt for. Ikke syntes jeg det var noe bra lyd som kom ut av den heller.

Det var jo en gjeng her inne som testet endel effektforsterkere opp mot hverandre, noen av kanditatene var Rogue Audio, Electrocompaniet AW250 og Emotiva. Electrocompaniet var den som alle var enige om at kom dårligst ut når det gjalt gjenngivelse av musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo aldeles bra ut
    Hvor er det du har handlet de samleobjektene?

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •