Millmaker`s Stuekino. En siste liten julegave da.... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 187
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snart ferdig nå.

Alt er nå ferdig koblet om ikke annet. Det er strøm overalt og alt ser ut til å virke. har dog ikke prøvd anlegget enda, har hatt nok annet å gjøre.

Her er dog et lite bilde av bakveggen og Swans F5R. Tror det skal bli bra dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kattespydde Patos.

Katta her har jo som noen har fått med seg gjort sitt til å få byttet ut Patos serien min. Den spydde på mine Lyric 401 bak, og jeg er nå igang med å bytte trekk på disse.
    Ferdig med en av de, det gikk tålig greit. Lim og saks er en god venn!

Både Lyric 401 og 501 vil nå bli lagt ut på torget for salg, så får vi se.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er lyd igjen!

Endelig, det er lyd og bilde igjen!
    Har koblet opp alt i dag og satt det igang igjen. Kjørt etpar kalibreringsrunder med RXV3900 og prøvd galskapen.

Satt deretter på Max Manus på BD, ble ikke helt overbevist av bildekvaliteten på den.
    Men nå sitter jeg med et glass vin og koser meg med Eagles Farewell Tour på HD DVD, og da kommer smilet frem igjen.

En fantastisk utgivelse med topp kvalitet hele veien. Anbefales!

Dette skal bli bra, funderer på å tilkalle Flageborg eller en annen for å ta en skikkelig kalibrering av alt. Tror det kan være verdt penga.

Skål godtfolk, det er deilig å ha lyd og bilde igjen!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemningsbilde.

Riktignok som alt annet her tatt med mobil, men dog:

En herlig konsert!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1100 i gang.

Fikk Harmony 1100 igang i går, satt en liten stund på pcen og programmerte den.
    Dte gikk stort sett veldig greit, og nå sitter jeg med en fjernkontroll istedenfor 7 eller noe sånt.

Eneste jeg sliter litt med er å få den til å velge rett inngang på TVen, der er den litt kranglete.
    Men det skal gå bra det også, og er storfornøyd med denne!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Presence høyttalere....

funderer litt på dette om dagen.

Kan disse brukes tror dere, eller er det bare tull?

Swans Diva 4.2R

Soundwave as - Swans Diva 4.2R

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence gjengir et begrenset spektrum av lyden for å skape større romfølelse. Det krever ikke mye av høytaleren så derfor vil nesten enhver høytaler kunne gjøre jobben tilfredstillende.

Edit, ser at de er dipole, noe en ikke har noe utbytte av som presence. Hva med Swans D2000R i stedet?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RS-42/52 brukes ofte som precence med godt resultat og de er dipole...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch skal jeg ikke ha i denne omgang, har liksom tatt et grep mot Swans. Vil da fortsette med det.

Det kan da ikke bli noe verre med dipole heller? Syns den 2000r så så pinglete ut, men er sikkert bare meg. Har jo skjønt at man ikke trenger rare høyttaleren som presence, men allikevel.....

4.2R er sikkert mer en greit nok, vi får se hva det blir til. Er ikke sikkert det blir noe uansett, jeg bare funderer fælt på dette om dagen, hva har jeg å vinne her?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var ikke at det var GALT at de var dipole..... Det jeg sa var at en kan bruke omtrent alle høytalere. Men det er mer kostbart med dipole og det har en ikke behov for

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Er ikke sikkert det blir noe uansett, jeg bare funderer fælt på dette om dagen, hva har jeg å vinne her?
    Da synes jeg du skal gjøre et forsøk! Du har sikkert muligheten til å låne eller sette opp et par høytalere høyt oppe foran, så kjører du samme scener fra noen filmer og sammenligner med og uten. Jeg vil tippe du blir overbevist.

Selv gjorde jeg et forsøk med scenen fra Shooter hvor Mark Wahlberg tester geværet i fjellet på 1,6 kilometers avstand. Satte noen høye høytalere oppå frontene. Det tok ikke lang tid etter dette før jeg hadde permanente precense høytalere. Ofrer gladelig surround back for dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Da synes jeg du skal gjøre et forsøk! Du har sikkert muligheten til å låne eller sette opp et par høytalere høyt oppe foran, så kjører du samme scener fra noen filmer og sammenligner med og uten. Jeg vil tippe du blir overbevist.

Selv gjorde jeg et forsøk med scenen fra Shooter hvor Mark Wahlberg tester geværet i fjellet på 1,6 kilometers avstand. Satte noen høye høytalere oppå frontene. Det tok ikke lang tid etter dette før jeg hadde permanente precense høytalere. Ofrer gladelig surround back for dette.
    Hmmm.....du er flink til å overtale Counter, det skal du ha! Jeg har jo noe rask slengende på loftet, kanskje jeg skal prøve. En god ide det!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny godbit til samlingen!!!

Fikk denne i går:

Alien Head dukket endelig opp, begynner å bli en flott samling her nå! Den var stor og tok mye plass, måtte ha den oppå glasskapet. Gikk ikke inni.

Dette er nr 150 av totalt 5250 worldwide.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk denne i går:

Alien Head dukket endelig opp, begynner å bli en flott samling her nå! Den var stor og tok mye plass, måtte ha den oppå glasskapet. Gikk ikke inni.

Dette er nr 150 av totalt 5250 worldwide.
    Det som er mest imponerende synes jeg er at du faktisk får lov av kona å ha dette fremme i stua (regner med det er en stue ut fra bildene her i tråden din)
    Det skal hun ha kred for :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det som er mest imponerende synes jeg er at du faktisk får lov av kona å ha dette fremme i stua (regner med det er en stue ut fra bildene her i tråden din)
    Det skal hun ha kred for :-D
    He he, det er sant. Hun skal ha kreditt for dette.
    Det sagt så var det verre her før vi begynte ombyggingen. Da hadde jeg omtrent 1000 DVDer, over 200 HD DVDer og ca 60 Blu Ray filmer her i stuen. Er ikke store leiligheten, så det ble for mye. Har en utfordring der nå, har jo ikke lyst til å la over 100 000 ligge å slenge i sekker heller.

Bør vel nevne at hun også er filminteressert, så det går bra.
    Men jeg aner en liten følelse av at det er nok snart nå.

Dessuten tenker jeg fremover, har jo fremdeles en drøm om en egen kjeller med filmrom, pub og "utstillingsrom". Det har jeg lyst på!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal alltid konene bestemme hva som er lov å ikke lov å ha i stua da?

Vil hu ikke ha det, så synd for henne .

WAF-en i norge har gått altfor langt altså.

Ser meget pent ut det du har gjort i stua de hvertfall.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Hvorfor skal alltid konene bestemme hva som er lov å ikke lov å ha i stua da?

Vil hu ikke ha det, så synd for henne .

WAF-en i norge har gått altfor langt altså.

Ser meget pent ut det du har gjort i stua de hvertfall.
    Tydelig at du ikke har samboer eller kone
    Er snakk om å inngå kompromisser med de en deler bopel med og ofte har kvinner sterkere meninger om hvordan ting skal innredes enn menn. Stort sett det samme for oss bare vi får styre fjernkontrollen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.....du er flink til å overtale Counter, det skal du ha! Jeg har jo noe rask slengende på loftet, kanskje jeg skal prøve. En god ide det!
    Ingenting er som å sjekke selv

Spennede å høre hva du mener når du har testet.

Btw: filmsamlingen din har fått en del flotte tilegg nå. Likte godt I robot hodet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Tydelig at du ikke har samboer eller kone
    Er snakk om å inngå kompromisser med de en deler bopel med og ofte har kvinner sterkere meninger om hvordan ting skal innredes enn menn. Stort sett det samme for oss bare vi får styre fjernkontrollen
    Å joda, har samboer, men hu får da ikke nekte meg om å ha f.eks en type høyt som ser slik eller slik ut, er lyden bra, å de ser "ræva" ut, ja, synd for henne .

Når hu skal ha sine nips å pynte ting, så har hu ikke noe hun skulle sagt om mine ting, selv om hu har klart å nekte på en ting, å det er å ha Liverpool trøyer hengende på veggene i stua.

Men når kino/hifi rommet nede blir klart, skal hu ikke ha en ting å si om det rommet, det er mitt, å det gjør jeg som jeg vil med.

Men at jeg måtte senke kravet om Liverpool trøyer på stueveggen, det var et nederlag ja.
    Men hjelper på, at jeg bestemmer over fjernkontrollen, å snart er det ny PL å CL sesong .

YNWA

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Å joda, har samboer, men hu får da ikke nekte meg om å ha f.eks en type høyt som ser slik eller slik ut, er lyden bra, å de ser "ræva" ut, ja, synd for henne .

Når hu skal ha sine nips å pynte ting, så har hu ikke noe hun skulle sagt om mine ting, selv om hu har klart å nekte på en ting, å det er å ha Liverpool trøyer hengende på veggene i stua.

Men når kino/hifi rommet nede blir klart, skal hu ikke ha en ting å si om det rommet, det er mitt, å det gjør jeg som jeg vil med.

Men at jeg måtte senke kravet om Liverpool trøyer på stueveggen, det var et nederlag ja.
    Men hjelper på, at jeg bestemmer over fjernkontrollen, å snart er det ny PL å CL sesong .

YNWA
    Godt å se at vi er flere Liverpool fans her. Jeg har dog tapetsert kontoret mitt på jobben med Liverpool drakter og annet stæsj!!

YNWA!

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •