"Permovie theatre"- Ferdig. Bilder på plass kom å se:-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende! Ser ut til at noen har brukt ferien flittig :-D
    Regner med at du ikke har gjort alt arbeidet alene...
    Her er det bare å følge med ser jeg:-D Sammenliknet med tråden til RuneW har du dekket grovt det han har dokumentert på 298 sider på en
    Edit: Rettelse ...2 sider

Abonnement er lagt opp på tråden 8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå begynner det å ta form gitt! Bra med masse bilder!

Newcomer nubben sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kooooort tråd...

Det er ikke alle som bruker så lang tid som Rune W da.
    Han representerer mer ytterpunktet i hva som angår tidsforbruk
    Begynte selv i midten av juni med graving og støping og regner med å ha ferdigstilt hele prosjektet om ca 3-4 uker.
    Har riktignok jobbet ganske lange dager med prosjektet ( begynte kl 10 i dag tidlig og er nettopp ferdig nå)
    Men det er vel slik ferien brukes best.

Rune W sitt prosjekt er en stor inspirasjon og har blitt et oppslagsverk for min del. Man trenger ikke finne opp kruttet 2 ganger.

hilsen Andy
    Hei og takk for tilbakemeldingen. Tok en titt på tråden og dette ser flott ut:-D
    Starter selv i en allerede innredet kjellerstue, så jeg burde egentlig ikke klage.
    RuneW og andre i forumet har som du sier, vært til inspirasjon og sammen med
    andre gode bidragsytere, vist veien for gjenomtenkte og gode løsninger.
    Legger merke til skyvedørsgarderoben, har krav på meg i den retning, jeg også.
    Er i sluttforhandlingene med kona på det området...

Hilsen Nubben

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går unna ja:-)

Skal kanskje døpe om tråden til hvordan få ett nytt hjemmekinorom på 80 dager:-)
    Jeg har fått endel hjelp av familie osv, men har gjort veldig mye selv uten noe spesielt erfaring med snekkring.
    Det er mye gøy med et slikt byggeprosjekt og hvis man har et par hundretusen å svi av så anbefaler jeg alle å finne frem hobbysnekkern i seg og bygge i vei:-)

Jeg har siden siste post gjort følgende:

• Spikret på resten av utvendig panel

• Grunnet utvendig panel

• Malt 2 vegger med 1 strøk oljedekkbeis

• Kubbet til spikerslag til vindski-kassen

• Skrudd 1 lag gips i taket utenpå ru-panelen (cc40 på tvers av lektene)

• Sparklet skjøtene i gipstaket

• Fuget med akryl i sprekkene der vegg møter tak (4 pølser til, totalt brukt 11 pølser med akryl i rommet hittil)

• Skutt opp 3/5 AV HUNTONITT takplatene; Brukte greenglue imellom gipsen og huntonittplatene i taket også. Her er det genialt å bruke gipsheis da får du trøkket platene ordentlig oppi taket slik at greengluen virkelig sprer seg godt før du skyter i krampene.

• Skrudd opp smartpanel på veggen mot resten av huset. Har selvsagt brukt greenglue imellom her og. Da blir det 2 lag med greenglue i den veggen

• Sist men ikke minst har rommet fått sin første dose musikk ved hjelp av Bose sin Sound dock Portable. herlig akustikk med bare harde flater :???:

Her følger bilder som vanlig.

PS. Hvis det er noen som trenger tips til sine egne prosjekter er det bare å spørre. Jeg skal ikke påstå at jeg har greie på alt, men jeg har gjort endel erfaringer med dette prosjektet som jeg gjerne deler.

-jpg
    Mer panel på veggene, herfra er det en kjip jobb med skråskjæring på alle panelborda i begge ender.

-jpg
    Skråskjeringen tok litt tid, men jeg er fornøyd med resultatet.

-jpg
    Det ble greit oppe i møne også :-)

-jpg
    En vegg ferdig beiset med 1 strøk. Her ser dere også den provisoriske parabol-løsningen min. an kan ikke leve uten tv altfor lenge merket jeg. Jeg satt i gang med bygging av satellitt-tårn en kveld i 10-11 tida og hadde signal ca 15 minutter senere. Da hadde vi vært uten tv i 4 uker. Rart jeg ikke kom på dette før:-)

-jpg
    Det er viktig å pakke inn utstyret godt for støv blir det nok av. Her er teppet som ligger over tatt bort for anledningen.

-jpg
    Gipsheis er kjekt å ha anbefales.

-jpg
    Halveis

-jpg
    Plaststolen er kjekk å ha når man skal skru ca1 mill skruer i taket. Jeg tror aldri nakken min vil bli den samme igjen :-)

-jpg
    Her er jeg ferdig med all gipsen og har sparklet nøye i alle skjøter. Det er godt sparklingen ikke vil synes for den ble ikke pen. Akryl er også fylt i alle sprekker, kriker og kroker.

-jpg
    Neste oppdrag er ferdig malte huntonittplater som skal skytes på med krampepistol. Her er gipsheisen også kjekk og ha, spesielt når det skal greenglue imellom lagene.

-jpg
    Her går det samtidig opp smartpanel på veggene.

-jpg
    Håper denne grønne mirakelguffa gjør en forskjell. Det er uansett ikke noe jeg får testet siden jeg ikke har testet uten den grønne guffa først. Det ville vel blitt litt mye jobb også :-)

-jpg
    Spredningsmønster vegg

-jpg
    Spredningsmønster tak

-jpg
    Plate på heis

-jpg
    Litt rot blir det jo alltids

-jpg
    Så langt kom jeg med taket

-jpg
    Bose Sound Dock Portable står for arbeidmusikken

-jpg
    Så langt kom jeg i dag så var det avgårde for å feire 16 årsdagen til lillebror.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nubben
    Hei og takk for tilbakemeldingen. Tok en titt på tråden og dette ser flott ut:-D
    Starter selv i en allerede innredet kjellerstue, så jeg burde egentlig ikke klage.
    RuneW og andre i forumet har som du sier, vært til inspirasjon og sammen med
    andre gode bidragsytere, vist veien for gjenomtenkte og gode løsninger.
    Legger merke til skyvedørsgarderoben, har krav på meg i den retning, jeg også.
    Er i sluttforhandlingene med kona på det området...

Hilsen Nubben
    He he. Du er inne på noe med skyvedørsgarderoben ja. Det er bare rettferdig at hun får garderobe når jeg får kino:-)
    Den ble bestilt forrige uke og blir levert om 2 uker.
    Jeg kjøpte den på byggmakker, de hadde kampanje med 30% avslag på skyvedørsgarderober forrige uke. det havnet på ca 8000,- med drøye 4 meter garderobe i takhøyde med 4 like store dører. 2 med speil og 2 hvite. Syns det var en bra pris.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende hastighet! Har du ikke jobb
    Regner med at du ikke tubler alene med denne hastigheten hver dag.
    Dette kommer til å bli kjempebra. Bruker du ferdigmalte panelplater på veggene også?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Imponerende hastighet! Har du ikke jobb
    Regner med at du ikke tubler alene med denne hastigheten hver dag.
    Dette kommer til å bli kjempebra. Bruker du ferdigmalte panelplater på veggene også?
    Takker. Jeg har jobb ja :-)
    Nå har jeg ferie og kan bruke mye (all) tid på snekring.
    Jeg har totalt 3 uker ferie nå og er snart ferdig med den første av dem.
    Panelplatene til veggen er ikke ferdig malt fordi de skal males mørkegrå, og av en eller annen merkelig grunn så finnes de ikke ferdigmalte i grått :-)
    Jeg syns også at det blir mye penere hvis man maler platene etterpå, da synes ikke skjøtene i det hele tatt.
    Det meste fra forrige oppdatering har jeg gjort selv. Faktisk alt unntatt panelplatene :-)

• Grunnet utvendig panel

• Fuget med akryl i sprekkene der vegg møter tak (4 pølser til, totalt brukt 11 pølser med akryl i rommet hittil)

• Skutt opp 3/5 AV HUNTONITT takplatene; Brukte greenglue imellom gipsen og huntonittplatene i taket også. Her er det genialt å bruke gipsheis da får du trøkket platene ordentlig oppi taket slik at greengluen virkelig sprer seg godt før du skyter i krampene.

• Skrudd opp smartpanel på veggen mot resten av huset. Har selvsagt brukt greenglue imellom her og. Da blir det 2 lag med greenglue i den veggen

• Sist men ikke minst har rommet fått sin første dose musikk ved hjelp av Bose sin Sound dock Portable. herlig akustikk med bare harde flater :???:

Kommer med ny oppdatering i morgen kveld. har bla fått ferdig hele taket i dag og fortsatt litt med veggplater. Skjer nok mer i morra, men var litt sliten i dag.

Takker for alle kommentarer hittil.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Takker. Jeg har jobb ja :-)
    Nå har jeg ferie og kan bruke mye (all) tid på snekring.
    Jeg har totalt 3 uker ferie nå og er snart ferdig med den første av dem.
    Panelplatene til veggen er ikke ferdig malt fordi de skal males mørkegrå, og av en eller annen merkelig grunn så finnes de ikke ferdigmalte i grått :-)
    Jeg syns også at det blir mye penere hvis man maler platene etterpå, da synes ikke skjøtene i det hele tatt.
    Det meste fra forrige oppdatering har jeg gjort selv. Faktisk alt unntatt panelplatene :-)

• Grunnet utvendig panel

Kommer med ny oppdatering i morgen kveld. har bla fått ferdig hele taket i dag og fortsatt litt med veggplater. Skjer nok mer i morra, men var litt sliten i dag.

Takker for alle kommentarer hittil.
    Klart hvis du har feie, så kan man jo få 15-16 timer ut av en dag, og da får man gjort mye :-)
    selv får jeg ikke startet før tidligst 2000 pga legging av barn. og da blir det ikke mer enn max 4 timer... må jo sove også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy flate, Permis!
    Dette blir helt rått. Er nok ikke lenge til dere får besøk ) Hehe.

Hils fra oss og lykke til med fødselen!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinn og ben, det må jeg si. Det her så enormt rått ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Dette ser bra ut, følger spent med

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker weva, tugron og scycam.
    Bare å stikke innom vet du weva er ikke lenge til fødsel nå så vi håper å bli ferdig fort.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner å ligne noe nå.

Nå begynner ting virkelig å ta form her gitt. Alt er på plass av panelplater (unntatt ca 43cm som jeg hadde for lite typisk :-))
    Taket i gangen er lektet ned, isolert og plater er skutt opp.
    Det beste er at nå er støvhælvete nesten over, ikke så mye mer kapping, kløyving og tilpassing.
    Neste gang jeg legger ut bilder er det farge på vegger å tak.

Her følger bildene som vanlig.

Mvh Andreas

-jpg
    Vi har fått malt alle vegger utvendig nå, det eneste som mangler er siste strøk på gavlveggen.

-jpg
    Her går de siste panelplatene opp.

-jpg
    Kinorommet ferdig panelert :-)

-jpg
    Litt rot oppetter veggene må man regne med.

-jpg
    Får håpe lyd-døren passer.

-jpg
    Glemte å gi beskjed til trikkern hvor mye vi skulle bygge ned taket :-)
    Ikke noe problem vi får heller felle dem inn i lista.

-jpg
    Her ser dere det endelige tverrsnittet på veggen ut mot garderobegangen. Veggen inn mot resten av huset er bygd med dobbelt stenderverk.

-jpg
    Her har vi fått tettet og sparklet i sprekkene der det gamle vinduet var før. Neste steg er å pusse litt og tapetsere over.

-jpg
    Ryddet opp litt i gangen før takplater og panelplater fyker opp.

-jpg
    Andre siden av gangen.

-jpg
    Her er resultatet etter tak og vegger er kledd.

-jpg
    Begge veier.

-jpg
    Så langt kom jeg.
    Det er typisk at man skal få akkurat en halv plate for lite :-(

-jpg
    Inngang til kino.

-jpg
    Her sager jeg ut døra etter å ha montert plate.

-jpg
    Mer saging.

-jpg
    Enda mer saging.

-jpg
    Huff saging tar på :-)

-jpg
    Her har belysningen til kinoen kommet. 2 Stk upplights på 150 watt. Syns disse var ekstremt kule.

-jpg
    Her fra andre siden. Den lille knotten til venstre er dimmebryter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-jpg
    Glemte å gi beskjed til trikkern hvor mye vi skulle bygge ned taket :-)
    Ikke noe problem vi får heller felle dem inn i lista.
    Alternativt tetter du igjen hullene så monterer elektrikeren et par "konsulent-bokser" i stedet.

Imponerende framgang som vanlig :-D Her er det bare å bøye seg i støvet! Synd at du manglet en plate

Keep up the good work :-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Alternativt tetter du igjen hullene så monterer elektrikeren et par "konsulent-bokser" i stedet.

Imponerende framgang som vanlig :-D Her er det bare å bøye seg i støvet! Synd at du manglet en plate

Keep up the good work :-D
    Takk for tipset, men tror det blir bra å felle dem inn i taklista.

Har i dag satt på plass siste biten med panel:-)
    Gøy med maling har jeg også hatt. Jeg har fått malt taket i kinorommet og alle veggene med 2 strøk. Jeg syns malingen virker litt blank, så jeg tipper jeg kjøper en boks av hver med mattere finish og har på som tredje strøk i morgen. Ble nok en lang dag i dag også. Kasta inn håndkle halv 1 om natta:-) etter å ha malt veggene i gangen med 1 strøk.
    I morgen blir det mer maling også skal jeg legge gulvet.

mvh andy.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, snakker om fremdrift. Kule lamper også. Den manglende halve plata er jo bare så typisk, nesten en naturlov.

Ellers synes jeg nesten du burde hatt en skikkelig snekkerbukse med plass til tommestokk og blyant på siden

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Wow, snakker om fremdrift. Kule lamper også. Den manglende halve plata er jo bare så typisk, nesten en naturlov.

Ellers synes jeg nesten du burde hatt en skikkelig snekkerbukse med plass til tommestokk og blyant på siden
    Snekkerbukse ja. hehe. Trenger ikke det når man har noen 10 talls slitte gamle jeans :-)
    Er uansett ferdig med det verste nå. har malt ferdig alt i kinorommet akkurat nå og skal gå på andre strøk i gangen. Så blir det gulvlegging.

Ha en fin dag :-))

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende fremdrift!

Skal du ha teppe eller laminat/parkett?
    Det kan nok bli litt mange harde flater i forhold til akustikken her, men det hjelper veldig når det begynner å komme inn noen møbler.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Imponerende fremdrift!

Skal du ha teppe eller laminat/parkett?
    Det kan nok bli litt mange harde flater i forhold til akustikken her, men det hjelper veldig når det begynner å komme inn noen møbler.

jeg legger jukseparkett nå. Begynner å bli litt surrete og sliten:-) sent nå.
    I tillegg skal vi ha et stort flosseteppe på forhåpentligvis 3x3 meter ca, men det koster skjorta.
    Noen som har noen tips til hvor jeg kan score et sånt teppe uten å blakke meg helt????

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg legger jukseparkett nå. Begynner å bli litt surrete og sliten:-) sent nå.
    I tillegg skal vi ha et stort flosseteppe på forhåpentligvis 3x3 meter ca, men det koster skjorta.
    Noen som har noen tips til hvor jeg kan score et sånt teppe uten å blakke meg helt????
    IKEA har jo mye rart det kan godt hende du finner noe her.
    Ta for deg katalogen og les:-D

Her et eksempel på 230*230 KAJSA 1.495,-

Det ser ut som at de fleste ligger på rundt 2.40 som maks, men jeg gadd ikke å surfe gjennom alle 50 sidene under søk "teppe"

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •