Hjemmekino på loft - Kinoen er ferdig, oppsummering følger - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 479
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Hvis situasjonen oppstår, kan det hende jeg gjør slike ting for å få ro i sjelen
    Eller sånn som han her har begynt på

-feet1-jpg

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Eller sånn som han her har begynt på

-feet1-jpg
    Hehe, utrolig bra. Vet også at Geishaene i Japan er rå på å gjøre beina sine mindre. Kanskje ta et par år i Japan for å lære seg denne teknikken

-image-568x758-jpg-jpg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hu dama hadde høyhela føtter, og ikke høyhela sko

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lagt gulv og lister på koblingsrommet i går. Mangler nå kun noen meter med lister, så er jeg ferdig med koblingsrommet. Da gjenstår det å montere anlegget Merker det hadde vært stas å hatt prosjektoren i taket nå..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du bestilt projektoren fra da siden det tar så lang tid å få den?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvor har du bestilt projektoren fra da siden det tar så lang tid å få den?
    Bestillt fra Lydarkitekten i Fredrikstad. Det er Norek som er hans underleverandør som jeg har forstått.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du bestilt fra AVshop så hadde det gått langt raskere tror jeg. Jeg bestilte en Sony VPL-HW15 forrige tirsdag og hadde den fredag morgen. Oslo-Trondheim-Skaun. 8)

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du bestilt fra AVshop så hadde det gått langt raskere tror jeg. Jeg bestilte en Sony VPL-HW15 forrige tirsdag og hadde den fredag morgen. Oslo-Trondheim-Skaun. 8)
    Ja, det som er surt nå i ettertid. Hadde jeg visst dette, hadde ikke prisen akkuratt vært det viktigste.

Fornøyd med Sonyen? Jeg var egentlig 100% sikker på å kjøre Sony frem til jeg var på Avshop og så HW15 mot Epson sin 5500 + pakkeprisen jeg fikk av lydarkitekten.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen var et impulskjøp på grunn av at min Benq w5000 gikk i stykker. Hadde selvsagt litt research før jeg kjøpte men fikk ikke sett bilde før jeg la inn bestilling. Er svært fornøyd med HW15. Ser også at tw5500 gjør det svært godt og at den er meget godt kalibrert rett ut av esken. Så du har nok gjort et godt valg du også. Synd det tar sånn tid å få den på plass da. Har du fått noe estimat på når du får den?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen var et impulskjøp på grunn av at min Benq w5000 gikk i stykker. Hadde selvsagt litt research før jeg kjøpte men fikk ikke sett bilde før jeg la inn bestilling. Er svært fornøyd med HW15. Ser også at tw5500 gjør det svært godt og at den er meget godt kalibrert rett ut av esken. Så du har nok gjort et godt valg du også. Synd det tar sånn tid å få den på plass da. Har du fått noe estimat på når du får den?
    Vil ikke kalle det et estimat. Den er ikke sendt fra fabrikken enda som jeg har forstått. Skal ta en telefon til Lydarkitekten imorgen, så får vi se hva som skjer. Frister å heve kjøpet slik at jeg får bestillt fra et sted de har den på lager

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Vil ikke kalle det et estimat. Den er ikke sendt fra fabrikken enda som jeg har forstått. Skal ta en telefon til Lydarkitekten imorgen, så får vi se hva som skjer. Frister å heve kjøpet slik at jeg får bestillt fra et sted de har den på lager
    Eller rett og slett bare ha is i magen og vente ;-)
    Erfaring viser at når du først får ting på plass dvs 95% ferdig så har det en tendens til å stoppe der.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Eller rett og slett bare ha is i magen og vente ;-)
    Erfaring viser at når du først får ting på plass dvs 95% ferdig så har det en tendens til å stoppe der.
    Du har rett der. Sendte en purremail i går, og fikk nå svar at den ble sendt i dag Da går denne uken med til kalibrering av diverse utstyr samt ferdiggjørelse av rommet slik at helgen kan gå med til å brenne av maks timer på prosjektorpæren

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjektoren henger i taket!

Nå henger prosjektoren i taket! Utrolig deilig å endelig kunne lene seg tilbake og teste herligheten. Kommer med bilder og en mye mer utfyllende beskrivelse når jeg får tid, men nå går all tid med til å prosessere alle intrykk samt nyte alt sammen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!! Da gikk det jo engentlig rimelig raskt likevel da. :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Vi venter spendt på bilder ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer bergli. Vi venter på bilder ja

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Med mindre man går inn i et slags tommeltvinne-modus. Man kan jo ikke sitte å se film konstant, og det er jo trivelig å ha noe å henge fingrene i også. Greit å ha noe å fikle med så lenge man ikke trenger å demontere ting og kinoen blir stående ubrukelig.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjektoren hengt opp

Her kommer litt bilder og noen inntrykk av prosjektoren etter et par dagers bruk

Har alltid vært begeistrert for slike "se jeg pakker ut av esken-bilder" og tenkte å gjøre noe sånt selv. Tok ihvertfall bilde av esken, men hadde ikke tolmodighet til å ta bilder av de neste trinnene
    -pjeske-jpg

Størrelsen på prosjektoren står det respekt av. Liker byggekvaliteten og utseendet selv om det er ganske nøytralt. Smelter bra sammen med rommet, noe som var et mål i seg selv
    -mont01-jpg

Veldig glad jeg fikk tak i dette takfestet fra B-tech. Håkon hos Lydarkitekten hjalp meg å finne det festet som bygget minst fra taket, noe jeg merket var veldig riktig når jeg monterte det. Ikke bare er det utrolig solid, det bygger kun 13cm ned fra taket.
    -mont02-jpg

Der henger den ferdig montert. Veldig fornøyd med at det fulgte med et bakdeksel til prosjektoren, da dekselet dekket det som var av ledninger. Det fulgte vel med en 2,5 meters stikkontakt til prosjektoren, men jeg trengte kun 15 cm. Da kan det være greit at den resterende kveila blir samlet opp bak et deksel.
    -mont04-jpg

Forsøk på å ta bilde av bildet til prosjektoren uten å trykke på pause. Fikk lånt meg et speilreflekskamera, men det er nok heller fotografen det er noe galt med. Uansett, viser litt av intensiteten i fargene denne prosjektoren skaper.
    -pjbilde01-jpg

Kjørte en trailer fra et Halo spill. Hadde bare dette bildet vært skikkelig i fokus, hadde det vært bra. Men var nærme nok syns jeg, så tar det med
    -pjbilde03-jpg

Dagene går med til å plassere utstyr og teste/kalibrere. Utrolig hvor stor forskjell små endringer kan gjøre. Merker jeg har en vei å gå før jeg får det resultatet jeg ønsker i rommet. Særlig med tanke på bassresponsen, da jeg faktisk fikk bedre bass nede i stua. Dette er et felt jeg skal jobbe mye med fremover for å få det slik jeg ønsker. Må nok en gang understreke viktigheten av høyttalerplasseringer (noe dette bildet er et bevis på..)
    -plassering-jpg

Satt den ene subben i sofaen, satt på en sang med mye god, dyp og variert bass og krabbet rundt på gulvet til knærne var røde. Mener jeg fikk mye god bass igjen for det og kan absolutt anbefale denne metoden
    -subplassering-jpg

Førsteinntrykket av prosjektoren er at den kommer utrolig godt grunnkalibrert fra fabrikken. Dette gagner meg veldig da budsjettet mitt sprakk tidlig i fjor høst og hvis jeg hadde kommet hjem med mer utstyr nå (kalibreringsstativer, software, avlesere osv), ville vel dragen tatt helt av. Nå kan jeg kose meg med prosjektoren uten for mye styr nå i førsten. Skal kjøre DVE essentials i kveld for å sjekke hvor godt det faktisk er kalibrert og få satt opp en konfigurasjon som jeg kan kalle meg fornøyd med.

Prosjektoren er dessuten veldig behagelig når det kommer til støynivå. Du hører en lyd, men den ligger på en frekvens som gjør at det faktisk går an. Du glemmer helt at prosjektoren er der, selv når det er veldig rolig på filmen.

Har ikke fått sett en hel film enda, men det har jeg planer om i kveld. Nå har det kun gått i referansescener fra diverse blurayplater jeg har liggende. Skal bli deilig å kjøpe seg en sixpack med pils for å trekke seg helt tilbake. Helgen skal ihvertfall ikke benyttes til å gå på ski for å si det sånn.

Setter pris på tips til diverse rundt det å ta et rom i bruk, særlig med enkle tiltak for å få frem godlyden med forholdsvise enkle midler.

Nå gjenstår det å slikke sårene og holde seg mest mulig i ro frem til neste lønning ruller inn på kontoen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh! Endelig bilder:-D
    Ser skikkelig bra ut!
    Krabbe kalibreringsmetoden hørtes ikke dumt ut Du kan i hvertfall komme grovt fram til hvor det kan passe å plassere subben.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!! Da gikk det jo engentlig rimelig raskt likevel da. :-D
    Takker

Gikk egentlig raskt ja. Man antar jo selvfølgelig det verste! Uten status på noenting blir man jo nervøs.

Nå er ihvertfall alle bekymringene vekk

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Gratulerer bergli. Vi venter på bilder ja
    Takker så mye

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Med mindre man går inn i et slags tommeltvinne-modus. Man kan jo ikke sitte å se film konstant, og det er jo trivelig å ha noe å henge fingrene i også. Greit å ha noe å fikle med så lenge man ikke trenger å demontere ting og kinoen blir stående ubrukelig.
    Det har du veldig rett i. Nå er jeg veldig glad for at det tok litt lenger tid med prosjektoren. Hadde alt kommet på likt, ville det ikke vært et eneste deksel på noen av punktene i veggene, rommet ville vært fullt av rot og noe avslapning kunne man sett lenge etter.

Moralen er at man bør fullføre det man driver med uavhengig av hva man venter på (burde nesten vært et sitat.. )

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •