Hjemmekino på loft - Kinoen er ferdig, oppsummering følger - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 479
    Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hengt opp Scenemolton

Da fikk jeg lastet opp noen bilder fra scenemoltonopphenginga. Kameraet på mobilen min får mitt kompaktkamera til å virke som et speilreflekskamera i øvre mellomklasse, men dere får ta meg på ordet når jeg sier at det blir fint

Fikk den effekten jeg ønsket meg ved å plassere tre spotter i lerretsposisjon. Veldig stemningsfullt
    -scenemolton1-jpg

Klippet godt med overlapp til døra slik at jeg kan bruke scenemolton til å fore inn til der lyddøra kommer.
    -scenemolton2-jpg

Ræva bilde, men illustrerer hvor mørkt det blir ved svak belysning. Selv med mørkegrå tak + tapet med mønster.
    -scenemolton3-jpg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en skikkelig batcave-følelse av dette her! Ser nesten litt trolsk ut på det første bildet med lerretspottene
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Fikk en skikkelig batcave-følelse av dette her! Ser nesten litt trolsk ut på det første bildet med lerretspottene
    Hehe, da er vel målet nådd? Batcave med lysene av, et rom hvor det går ann å høre på musikk i uten å bli deprimert med lysene på

Kan sikkert komme å tapetsere for deg selv om jeg har hengt opp moltonen alt :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med den farten du hadde på oppheng av scenemoltonen, hadde ikke jeg kommet lenger enn til Kristiansand før du var ferdig! Flott av deg å allikevel tilby tapetseringshjelp! Vi får se når jeg er der en gang til høsten...

Gleder meg til å komme så langt som du nå er kommet, man får liksom mer overskudd når målet er i sikte!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! 8)

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt inn lister, grunnet de + litt bedre bilder

Her kommer enda et "kanskje litt meningsløs post, men jeg poster den alikevel"-innlegg

Dro til Montér etter jobb i går for å kjøpe inn lister. Etter å ha montert et takstativ fra biltema i pausen på jobben (78 deler badet i olje...), var det lett match å få med seg listene hjem. Skal ha samme farge som jeg har i taket på listene, så måtte grunne alle sammen før jeg maler. Kjøpte inn lister i alle slags former slik at alle skjøter/fester/ujevnheter blir skult.

Glad jeg ventet med å legge teppe til jeg fikk malt listene. Begynner å bli begrenset med gulvareal å boltre seg på nå som det nærmer seg slutten.
    -lister-jpg

Hjørnet før belistning. Syns det blir en fin kombinasjon av tapet, farger og scenemolton
    -hjorne-jpg

Et litt bedre bilde av lerrettveggen.
    -lerretvegg01-jpg

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nice ut 8)

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette tror jeg blir veldig bra!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser fint ut bergli. Siste innspurt altså

Jeg har faktisk fått et litt annet syn på batcave etter å ha besøkt kinoen til homecinema. Jeg innbilte meg at det kunne bli trykkende og klaustofobisk, men effekten er helt motsatt. Når veggene og taket blir helt sort og belysningen er rettet mot midten av rommet i stedet for å belyse veggene, får man faktisk inntrykk av at det ikke er vegger der.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Ser jo nice ut 8)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    dette tror jeg blir veldig bra!
    Takker så mye

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette ser fint ut bergli. Siste innspurt altså

Jeg har faktisk fått et litt annet syn på batcave etter å ha besøkt kinoen til homecinema. Jeg innbilte meg at det kunne bli trykkende og klaustofobisk, men effekten er helt motsatt. Når veggene og taket blir helt sort og belysningen er rettet mot midten av rommet i stedet for å belyse veggene, får man faktisk inntrykk av at det ikke er vegger der.
    Ja, nå er det siste innspurt. Litt trist, samtidig som det er veeeeldig deilig!

Håper på å oppnå samme effekt som det du beskriver. Det jeg er spent på nå, er refleksjoner av lys, samt lyd. Dette er jo en fin oppgave, særlig etter 7-8 måneder med konstant jobbing. Gleder meg til å ta med meg en kjølebag med pils opp og bare slappe av med all verdens underholdning. Får håpe at det ikke blir en klaustrofobisk opplevelse

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var teppe, lister, softa og et midlertidig anlegg på plass
    Bilder kommer.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rommet har blitt testet ut

Målet for helga var at jeg skulle få lagt tepper, fått opp lister, samt satt opp sofaen + et testanlegg. Målet ble nådd lørdag kl 15.00. Resten av helgen har gått med til å ligge på sofaen i kinoen og hørt på musikk.

Rommet svarer til alle forventninger pluss noen til. Bare det å få inn en sofa med nok puter, gir bedre akustikk enn jeg noen gang har opplevd i eget hus. Nå spiller jeg med mitt gamle Rotelanlegg med noen nye Patos 110Mk2 på stativer. Lyden er rett og slett veldig behagelig. Så behagelig at jeg kan sitte å høre på en cd fra første til siste spor uten å bli lei.

Gleder meg utrolig til jeg får prosjektoren og lerretet slik at jeg kan mure meg inne i flere uker og dedikere all ledig tid til testing og kalibrering.

Livet er godt

Slenger med noen bilder også da.

Lerretsveggen rett etter jeg har støvsugd. Er fortsatt en del støv i luften. Veldig fornøyd med listene og fargenyansen ved overgangene.
    -lerretvegg01-jpg

Dimmet lerretsspottene for å ta et stemningsbilde uten blits.
    -dimmetlerret-jpg

Rammen til utstyrsrack ala Kokken
    -rack-jpg

Deler av søndagen har gått med til å koble opp 9 stikkontakter i kinoen. Glad var jeg når jeg slo på sikringen og ikke hørte noe smell. Gladere ble jeg når jeg fikk testet alle hull med ikea-lampen
    -stikktest-jpg

Teppet jeg kjøpte var 4meter bredt. Litt surt med tanke på at rommet er 4.70 bredt. Da ble det teppefliser på sidene. Synes egentlig dette ble veldig fint. Kanskje ikke med full blits, men i "Levende live" ser det flott ut. La hver flis med motsatt mønster, noe som gir en fin effekt.
    -teppe-jpg

Koblet opp fronthøyttalerne med de interne kablene i veggene. Passe lettet det det kom lyd på første forsøk. Har vært litt over middels nervøs da jeg har fart over rommet med en spikerpistol med ganske lange spiker i seg i frykt for å treffe noen rør. Konklusjonen er at nå har jeg ikke truffet noen rør med strøm i seg + at de rørene til fronthøyttaerne er intakte. Da gjelder det å håpe på like mye flaks når det gjelder de 9 andre rørene rundt om i rommet..
    -terminaltest-jpg

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! ser veldig bra ut!

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Gratulerer! ser veldig bra ut!
    Takker så mye!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny og flott hjemmekino! Nå er det bare å få ferdig smådetaljene, og det er jo bare kosejobben! Og moltonen så stram og fin ut den!
    Ja, nå kan du stolt av byggverket lene deg tilbake og vente på at projektor og lerret skal ankomme for montering. OG DA BLIR DET GØY!!:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer bergli, dette ser flott ut, sikkert enda finere uten blitz-belysning Det er nå moroa begynner. *klapp på skulderen*

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med ny og flott hjemmekino! Nå er det bare å få ferdig smådetaljene, og det er jo bare kosejobben! Og moltonen så stram og fin ut den!
    Ja, nå kan du stolt av byggverket lene deg tilbake og vente på at projektor og lerret skal ankomme for montering. OG DA BLIR DET GØY!!:-D
    Takker så mye for det! Detaljene er bare kos i forhold
    Ble egentlig veldig fornøyd med moltonen. Stiftet den stramt i endene før listene, samt brukte listene til å stramme det lille ekstra.

Egentlig veldig glad at prosjektoren ikke hadde kommet, da hadde jeg ikke sovet stort i helga. Nå tar jeg alt i den rekkefølgen det skal tas, i ettertid blir ting gjort mye bedre på den måten

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Gratulerer bergli, dette ser flott ut, sikkert enda finere uten blitz-belysning Det er nå moroa begynner. *klapp på skulderen*
    Takk takk! Ja, går en fin tid i møte nå, lysere ute og mørkere i kinoen Den blitzen kan du få gratis av meg. Skal prøve å få tatt noen gode bilder med et speilreflekskamera en dag, så kanskje det yter rommet litt bedre rettferdighet

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, det ser meget bra ut.
    Blir bra med PJ og annet kino utstyr på plass....

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •