Hjemmekino på loft - Kinoen er ferdig, oppsummering følger - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 479
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Fikk snudd boksen!
    ILLE BRA! :-D

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotter + ferdig med elektriker

Helgen har gått med til å koble opp den siste kursen slik at jeg har fått spotter, samt strøm på alle stikk og viftestyring i det tekniske rommet.

Lørdagen gikk med til å fullføre å legge mdf plater i gangen + å sette inn døren inn til det tekniske rommet. Hang opp en midlertidig lampe slik at jeg slipper å bruke arbeidslys mer! Dette er utrolig deilig, da jeg slipper å snuble i 14 km med skjøteledninger hver gang jeg snur meg.
    -gang-jpg

Dette ble egentlig fullført om torsdag eller noe, men siden huset er et kaos av diverse byggematerialer nå, blir det tiltak å laste opp bilder. Tar derfor en del i samme slengen. Var passe spent på om alle stikkene fungerte når jeg satt på sikringen igjen. Heldigvis fungerer alt og jeg er ett skritt nærmere et fungerende teknisk rom.
    -rack_stikk-jpg

I og med at jeg tok bryet med å male det tekniske rommet hvitt, kan jeg utnytte refleksjonen det hvite gir. Monterte en enkelt lampe i hjørnet bakerst i rommet som lyser opp hele rommet. Med en massiv gulvflate på 2,5 m2, er dette nok Kommer også til å sette inn et lite bord med en skrivebordslampe for de oppgavene som krever bedre lys.
    -tekn_lys-jpg

Fikk også montert viftestyringen til vifta. Etter mye spekulasjoner på om dette fungerte eller ikke, kunne jeg puste lettet ut når jeg hørte en svak brumming i det jeg slo den på. Sugeevnen til vifta er egentlig utrolig god, da jeg merker jeg får en betydelig mer støvfri luft etter kort tid med denne på. Gleder jeg til å måle temperatur med og uten vifte på prosjektoren.
    -tekn_vifte-jpg

Siden jeg har kaldtloft over hannbjelken måtte jeg finne på noe lurt når det kom til å bygge inn vifta. Å ha vifta på varm side er uaktuellt, da denne lager lyd samt er utrolig stygg. Lagde et hus til den som har ett rør tvers gjennom med vifta i midten. Dette huset skal fylles med isolasjon slik at problemet med kondens elimineres. Når denne er fyllt, lukker jeg kassa samt å lager en form for inspeksjonsluke hvis det skulle skje noe.
    -vifte-jpg

Helgens høydepunkt var absolutt å få montert spottene. Dette gav et utrolig behagelig lys fordelt på to soner. Gleder meg skikkelig til å sette meg ned å designe scenarioer for forskjellige gjøremål i kinoen. Nå gjelder det å lese seg opp på x-comfort mot logitech 1100
    -spotter-jpg

Planen for gårsdagen var å få tapetsert kneveggen med denne tapeten. Dette gikk ikke akkuratt etter planen da dragen var oppmerksomhetssyk samt andre forefallende ting kom i veien. Går løs på denne oppgaven i dag, slik at jeg får montert scenemolton til tirsdag. Når dette er på plass, gjenstår det å beliste, samt å legge teppe.
    -tapet-jpg

Målet er å få lagt teppe samt å beliste innen utgangen av denne uken (Søndag 14.) Utrolig spent på om jeg klarer det målet! Prosjektor, lerret og takfeste skal hentes imorgen, så hver dag hvor prosjektoren ikke er montert blir en lidelse.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder med til og se resultatet med tapet og teppe..

hva slags ventilasjons system bruker du? hvor har du kjøpt det?

hilsen stian

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler du det elektriske selv? Eller har du en Elektriker som jobber på kveldstid/helg?

Ser for øvrig veldig bra ut!

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Kobler du det elektriske selv? Eller har du en Elektriker som jobber på kveldstid/helg?

Ser for øvrig veldig bra ut!
    Neida, kobler litt selv (koble på stikk osv), men spotter og ventilasjonen tok en elektriker seg av. Elektrikeren skulle komme på fredag etter 11.00, men etter kl 20.00 ringte han og spurte om han kunne komme på lørdag i stedet. Siden han var så forsinket, koblet han opp ventilasjonen, samt bryterne mine samt så over det jeg hadde gjort, gratis Da er det greit at han kom for sent egentlig.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    gleder med til og se resultatet med tapet og teppe..

hva slags ventilasjons system bruker du? hvor har du kjøpt det?

hilsen stian
    Gleder meg selv

Ventilasjonen ble kjøpt på Vifter og Miljø (http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1301072)
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1307770

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, kobler litt selv (koble på stikk osv), men spotter og ventilasjonen tok en elektriker seg av. Elektrikeren skulle komme på fredag etter 11.00, men etter kl 20.00 ringte han og spurte om han kunne komme på lørdag i stedet. Siden han var så forsinket, koblet han opp ventilasjonen, samt bryterne mine samt så over det jeg hadde gjort, gratis Da er det greit at han kom for sent egentlig.
    :-D Høres bra ut!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg hadde lest opp det ett sted.. men fant det ikke igjen i farta..
    hva kom et slikt ventilasjons annlegg på egentlig?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir flott. Ser veldig fin ut den tapeten du skal bruke på kneveggene! Ser at endeveggen er pusset og klar for grunning/maling. Blir det tapet her også, eller kommer du bare til å male her?
    I tilfelle du ikke allerede har gjort det: Legg på et strøk grunning (for eks Jotaplast silkematt 07) på gipsen før du tapetserer, da blir resultatet bra!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg hadde lest opp det ett sted.. men fant det ikke igjen i farta..
    hva kom et slikt ventilasjons annlegg på egentlig?
    Hele anlegget kom på rundt 8.000,-

Om det er godt nok, gjenstår jo å se. Nå har jeg vifte kun på avtrekket mens tilførsel av frisk luft er passivt. Lager en luke slik at jeg kan montere en vifte for tilførsel av luft hvis behovet skulle komme.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Dette blir flott. Ser veldig fin ut den tapeten du skal bruke på kneveggene! Ser at endeveggen er pusset og klar for grunning/maling. Blir det tapet her også, eller kommer du bare til å male her?
    I tilfelle du ikke allerede har gjort det: Legg på et strøk grunning (for eks Jotaplast silkematt 07) på gipsen før du tapetserer, da blir resultatet bra!
    Har troa på denne tapeten ja. Greit å få brutt opp det mørke med litt mønster syns jeg.

Endeveggen skal trekkes med scenemolton. Tenkte å spenne det opp så godt det lar seg gjøre for å stramme det opp med lister. Grunnen til at jeg har sparklet der er pga at det var noen sprekker der. Så går det ann å ta vekk scenemoltonen en gang og tapetsere da.

Lurte på å grunne kneveggen først, men valgte å la være da det blir 1meter lange strimler. Har pusset godt og sørget for at overflaten er jevn, og kommer til å tapetsere rett oppå det. Det er fibertapet, så forsto at det ikke var like viktig som ved f.eks papirtapet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Var ikke klar over at det var fibertapet! :smile:
    Lurt å ha molton på endeveggen! Det er jo positivt for lyden, og med listene kan du få den stram og fin. Synes akkurat det er viktig, for scenemolton ser ikke bra ut hvis den ikke sitter stramt i rammen. Skal du ha noe demping bak (Rockwool/Glava), eller legger du den bare stramt inntil veggen?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Var ikke klar over at det var fibertapet! :smile:
    Lurt å ha molton på endeveggen! Det er jo positivt for lyden, og med listene kan du få den stram og fin. Synes akkurat det er viktig, for scenemolton ser ikke bra ut hvis den ikke sitter stramt i rammen. Skal du ha noe demping bak (Rockwool/Glava), eller legger du den bare stramt inntil veggen?
    Det blir til at jeg bare legger den inntil veggen. Lurte på å lekte ut litt og legge akustikkplater bak, men da blir det så mye styr med stikk og høyttalerterminaler.

Nå er jeg forresten ferdig med å tapetsere. Ser bra ut Legger ut bilder imorgen.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig tapetsert

I går fikk jeg endelig fingeren ut av ræva slik at jeg kunne tapetsere. Siden tapeten er såpass mørk, syntes selv det minste støvkorn. Dette bekymret meg litt, da gulvet er blitt brukt til diverse materialer som avgir støv og ikke minst gips.

Uansett, med bruk av svamp og papir, fikk jeg vekk de fleste flekkene. Ihvertfall overflødig lim.

Fotografkunnskapene mine er faktisk så dårlige at jeg vuderer å begynne å interessere meg litt for det. Jeg må ta 30 bilder for å få 3 bilder som duger. Og med tanke på hvor dårlige disse bildene er, kan dere tenke dere hvor utrolig dårlige de som ikke jeg la ut er

Resultatet er jeg ihvertfall ganske fornøyd med. Litt bekymret over skjøtene, særlig når jeg ser på bildene. Det så ihvertfall ikke sånn ut i virkeligheten
    -tapet1-jpg

Ble en del overflødig lim, så bruk av svamp er veldig nødvendig.
    -tapet2-jpg

Tapeten ser lysere ut enn den er, men det skyldes nok ene og alene mine fantastiske fotokunnskaper
    -tapet3-jpg

Mønsteret passer ihvertfall bra til en kino synes jeg. Synes den har et egyptisk preg over seg.
    -tapet4-jpg

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ble jo drit bra!
    jeg har ihvertfall veldig sansen for slik du gjør det og ikke typisk "batcave"..

har desverre veldig få tips når det gjelder bilder, det eneste må være og kjøpe et digitalt speilrefleks kamera. jeg kjøpte ett selv nå, og det blir utrolig mye bedre bilder selv for en som ikke gjør annet enn og sette det på auto og ta bilder. :-D

stian

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint, du kan komme til meg også å tapetsere!! Tapeten er også, som jeg tidligere har nevnt, flott etter min smak!

Og du må ikke være misfornøyd med bildene dine. Jeg må også ta en mengde bilder for å få noen brukandes. Men jeg tror du må ta en liten tørk over linsa...

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ble jo drit bra!
    jeg har ihvertfall veldig sansen for slik du gjør det og ikke typisk "batcave"..

har desverre veldig få tips når det gjelder bilder, det eneste må være og kjøpe et digitalt speilrefleks kamera. jeg kjøpte ett selv nå, og det blir utrolig mye bedre bilder selv for en som ikke gjør annet enn og sette det på auto og ta bilder. :-D

stian
    Takker for det. Ville egentlig lage en skikkelig batcave, men angrer ikke nå på at jeg kjører tapet i kneveggene. Gir en god effekt ved svak belysning.

Blir nok et digitalt speilreflekskamera på meg og

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint, du kan komme til meg også å tapetsere!! Tapeten er også, som jeg tidligere har nevnt, flott etter min smak!

Og du må ikke være misfornøyd med bildene dine. Jeg må også ta en mengde bilder for å få noen brukandes. Men jeg tror du må ta en liten tørk over linsa...
    Hehe Da kan jo jeg tapetsere hos deg, så trekker du scenemolton hos meg?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi en avtale! Må bare høre med fruen om jeg kan ta en tur til Fredrikstad...
    Jeg holder forresten til i Kvinesdal :-D

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hengt opp scenemolton på de resterende veggene og er strålende fornøyd med å ikke se flere gipsplater. Siden jeg tok med meg feil sekk hjem fra jobb i dag, blir det dårlig med bilder frem til i morgen, men vi får se hva det bor i kameraet til mobiltelefonen min.

Rakk å få kjøpt lastegrind til å montere på takrailsene på bilen min, så imorgen bærer det rett til montér etter jobb for å kjøpe inn lister.

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •