Hjemmekino på loft - Kinoen er ferdig, oppsummering følger - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 479
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det trodde jeg også når jeg tegnet opp mitt 106" lerret på veggen
    Men jeg ombestemte meg heldigvis ikke, og det ble helt knall når bildet kom opp
    Tror du angrer hvis du går ned på størrelsen.

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile takker

er nok i starten på å bytte ut noen komponenter nå, senteren har tatt kvelden
    og så har vi dette bluray spøkelse, så jeg håper på en ny forsterker,popcorn,HDfury osv jaja får ta tiden til hjelp her.
    Starter med senteren hehe.

lykke til med kinoen

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    det trodde jeg også når jeg tegnet opp mitt 106" lerret på veggen
    Men jeg ombestemte meg heldigvis ikke, og det ble helt knall når bildet kom opp
    Tror du angrer hvis du går ned på størrelsen.
    Takker for denne Det er sånt jeg liker å høre! Size does matter!

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    er nok i starten på å bytte ut noen komponenter nå, senteren har tatt kvelden
    og så har vi dette bluray spøkelse, så jeg håper på en ny forsterker,popcorn,HDfury osv jaja får ta tiden til hjelp her.
    Starter med senteren hehe.

lykke til med kinoen
    Senter er jo passe vesentlig når det kommer til film, så ville nok gjort det samme selv. Du har jo en flott kino som du kan forbedre ved å bytte ut komponenter.

Sålenge man tar tiden til hjelp, får man til alt

Takk takk!

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg satt opp spikerslag til takplater/gips, samt gipset ferdig alle veggene. Kneveggene har 2 lag gips, mens kortveggene har 1. lag. Mangler gips i taket og ett lag til på kortveggene, men nå er det endelig blitt ett rom hvor jeg slipper å se k-rør samme hvor jeg snur meg

Legger ut bilder imorgen.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rommet kledd i gips

Her kommer bildene fra gårsdagens økt.

Husket på spikerslag til takplater Hadde aldri trodd jeg skulle huske det. Husket akkuratt at jeg måtte ha en form for lys her inne, så jeg satt opp en boks til dimmer. Trakk to rør fra boksen og opp i taket, så får vi se hva som skjer med belysning.
    -dorvegg_1lag-jpg

Lurer på hvordan jeg skal kle inn dette hullet. Må nok lage noe smart slik at det ser fint ut. Nå ser det ihvertfall ut som et hull hvor det er ment å bli plassert utstyr i, og ikke kun en dør.
    -rack_1lag-jpg

Nå gjenstår det fuging før lag nr. 2
    -dorvegg_1lag_2-jpg

Det var ganske mange "vanskelige" kutt som måtte til for å få disse platene på plass, noe som gjorde meg veldig usikker. Tenkte så at det fikk gå som det går og forsøkte. Til min store forundring, passet alle de vanskelige platene med en gang. Måtte bare slå de litt på plass i hjørnene.

Nå er brått ikke gipsing så vanskelig som det virket som for 1 måned siden..

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bra milepæl å være ferdig med gipsen!
    Godt jobba

En skinne eller to med 230V spotter er en enkel løsning på belysningen, forøvrig.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det er en bra milepæl å være ferdig med gipsen!
    Godt jobba

En skinne eller to med 230V spotter er en enkel løsning på belysningen, forøvrig.
    Takker

Jo det er akkuratt det, det er en enkel løsning. Syns det er dumt å gjøre det enkelt når jeg vet at jeg kommer til å angre... Det beste hadde vært å hatt downlights bortover hele taket, samt 3 downlights på lerrettet. Særlig hvis de er trådløst styrt.

Har kontaktet en elektriker som jeg håper kan komme på befaring og gi meg et overslag.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Nå er brått ikke gipsing så vanskelig som det virket som for 1 måned siden..
    Øvelse gjør mester!

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer seg virkelig! Etter et slikt prosjekt burde man egentlig fått tildelt fagbrev tømrer, ev. fagbrev kinomester.

Ingen lettvinte løsninger tillates hvis det ikke samtidig hever standarden, gjør det vel?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Dette kommer seg virkelig! Etter et slikt prosjekt burde man egentlig fått tildelt fagbrev tømrer, ev. fagbrev kinomester.

Ingen lettvinte løsninger tillates hvis det ikke samtidig hever standarden, gjør det vel?
    Ja, det kommer seg nå, men å få fagbrev etter dette vil nok være galskap Sikkert mye feil som har blitt gjort. Så lenge resultatet blir bra, blir jeg veldig fornøyd.

Man gjør ingen lettvinte løsninger når målet er å få et gjennomført rom!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fuktsperre?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Fuktsperre?
    Fuktsperre er på plass der det er påkrevd Det er i alle vegger der det går fra varmt til kaldt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner da med at taket også skal ha fuktsperre siden dette er yttertak.

Det er strengt talt ikke påkrevd å ha fuktsperre dersom du vet at rommet blir tett. 2 lag med gips som er fuget blir diffusjons-tett

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner da med at taket også skal ha fuktsperre siden dette er yttertak.

Det er strengt talt ikke påkrevd å ha fuktsperre dersom du vet at rommet blir tett. 2 lag med gips som er fuget blir diffusjons-tett
    Helt korrekt. Tenkte å få på fuktsperren i taket senere idag.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på det? Hvis det stemmer, roer det nervene mine litt, iallefall. Jeg skal ha fuktsperre i taket ,men er litt usikker på om jeg får den 100% tett rundt alle gjennomføringer o.l..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Er du sikker på det? Hvis det stemmer, roer det nervene mine litt, iallefall. Jeg skal ha fuktsperre i taket ,men er litt usikker på om jeg får den 100% tett rundt alle gjennomføringer o.l..
    I følge en "gammel rev" (Eller Senioringeniør om du vil) på jobben så blir det tett nok med 2 lag gips som er fuget tett i alle åpninger.
    For øvrig så bør du tape skjøter og legge overlapp når du legger fuktsperre.
    Legg gjerne doble gjennomføringer også. Hvis du f.eks rundt k-rør legger en larve med akrylmasse rundt røret før du legger på fuktsperren, så vil du få en rimelig tett gjennomføring. fug også rundt etterpå. Runde hull rundt veggbokser etc. skjærer du hullet litt mindre enn boksen og presser den på.
    Viktigst av alt fug godt rundt boksene etter at gipsen er montert (begge lag).

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en "gammel rev" (Eller Senioringeniør om du vil) på jobben så blir det tett nok med 2 lag gips som er fuget tett i alle åpninger.
    For øvrig så bør du tape skjøter og legge overlapp når du legger fuktsperre.
    Legg gjerne doble gjennomføringer også. Hvis du f.eks rundt k-rør legger en larve med akrylmasse rundt røret før du legger på fuktsperren, så vil du få en rimelig tett gjennomføring. fug også rundt etterpå. Runde hull rundt veggbokser etc. skjærer du hullet litt mindre enn boksen og presser den på.
    Viktigst av alt fug godt rundt boksene etter at gipsen er montert (begge lag).
    Det høres veldig fornuftig ut. Ble inspirert av tråden din og brukte opp 9 tuber akrylmasse i går kveld til diverse overganger/sprekker og steder som rett og slett så ut som trengte litt hvit guffe.

Heldigvis har jeg en kamerat som har en luftdreven fugepistol jeg har fått lånt. Det gjør at jeg slipper å stoppe opp hvert 5. minutt for å løsne opp krampen som kommer opp gjennom armene.

Lurer på hvor mye det har å si all den fugingen. Lurer nesten så mye at jeg vil lage et identisk rom UTEN fugemasse

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Det høres veldig fornuftig ut. Ble inspirert av tråden din og brukte opp 9 tuber akrylmasse i går kveld til diverse overganger/sprekker og steder som rett og slett så ut som trengte litt hvit guffe.

Heldigvis har jeg en kamerat som har en luftdreven fugepistol jeg har fått lånt. Det gjør at jeg slipper å stoppe opp hvert 5. minutt for å løsne opp krampen som kommer opp gjennom armene.

Lurer på hvor mye det har å si all den fugingen. Lurer nesten så mye at jeg vil lage et identisk rom UTEN fugemasse
    Tetting er alfa og omega når det gjelder lyd slik at det ikke blir sprekker den kan snike seg ut i.
    Hos meg er det også fordi jeg ikke har noe fuktsperre i taket, men bare på yttervegger. men så lenge jeg fuger det tett, må fuktigheten gå andre veier, som gjennom lufteventiler eller ut gjennom døra og inni stua.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde elektriker på befaring i dag angående belysning.
    Endte opp med 9 spotter (led) og trådløs styring av lysene fordelt på to soner (3 spotter over lerretet, samt to rader med 3 spotter bak i rommet).

Har ikke fått noen pris enda, men funderer på hvor mye dette vil komme på

Noen som kan hjelpe meg sånn ca med å vise hvor landet ligger?

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •