Lyd/akustikkplater fra rockwool

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd/akustikkplater fra rockwool

Hei

Har prøvd og titte litt rundt på forumet angående disse men jeg er vel kanskje litt for unøye/utålmodig/stressa.... (A) Så derfor spør jeg..

Er det noen som vet hvor jeg bør henvende meg med tanke på pris på produktet? Og enda mer viktig.. Hva bør jeg tenke på når jeg skal montere? Da tenker jeg på hva jeg bør velge av skinner og slike ting. Festemåte i taket.

Platene jeg vil ha skal være sorte.. så langt har jeg kommet... :razz:

Jeg har nå ordnet opp i vegger med gips og det som trengs så nå tenker jeg bare på senkingen av taket for og legge inn akustikkplater fra rockwool da de ser best ut med tanke på kurver (korriger meg gjerne om jeg har feil her..) og tenker da på de som er 50mm tykke.

Takker på forhånd for innspill..

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få et nøyaktig pristilbud bør du nok henvende deg til en forhandler av produktet, eksempelvis et byggevarehus.

Jeg gikk til innkjøp av 2 pakker 50 mm Natural i vår (12 plater), det kosta meg rett over tusenlappen.

Har snekra rammer og satt platene inni, skal trekkes med molton eller lignende. Panelene har jeg tenkt å henge opp på førsterefleksjonspunktene på veggene og som bassfeller i hjørnene. Du skal henge akustikkplatene i himlingen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, tenkte og ha de i himlingen og lurer da på hva slags "system" jeg bør ha for og få det til og henge bra og se bra ut.

I taket er det "bokser" som det er noen spots i så taket skal da være i mellom disse "boksene" de ser ut som bjelker og er ca 15x15cm så jeg tenkte og senke taket omtrent ned i samme høyde.

Du sier også at du skal trekke de i molton. Men om jeg går for de som er sorte, er de pene nok til at jeg har de hengende i det åpne eller bør jeg trekke de inn?

Tenkte og ha det noe slik som det er på bildet kanskje, bare med sorte plater...

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg skjønner hvordan du har tenkt å henge opp platene ifm. spottene, kanskje enklere hvis du tar et bilde og poster?

Jeg er ikke 100% sikker på om overflaten er lik på Sort og Natural, men hvis den er det ville jeg vært veldig skeptisk til å henge platene opp over meg i en hjemmekino med høy lyd, vibrasjoner og rumling. Hos meg slipper platene en hel del støv og siden det er komprimert steinull kan du tenke deg selv hvor mye det vil klø når det drysser over deg hver gang du drar på litt.. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke natural er behandlet utenpå, men svarte og hvite himlingsplater er det et tynt lag som binder støvet på den siden som er ned. Støv er ikke noe problem i det hele tatt med rett type.

Av oppheng så er det jo litt forskjellige metoder, jeg har brukt vanlige tilhørende skinnesystem (2cm brede) som er beregnet for sånne himlinger. Må nok bestilles i svart, men hvite er lagervare hos byggforretningene. Ikke verre enn å lakke de svarte.
    Har laget en "flåte" i taket på 240cmx240cm for å ta refleksjonene. Funker bra, og riktig montert gir ikke skinnene fra seg noe lyd ved "vibrasjon"!! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tenkt noe på å prøve disse?Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Sombra
    Har di selv og er kjempe fornøyd. Selges overalt der di selger glava produkter..Du ken også ta kontakt direkte med di på ecophon å prate med di for forslag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •