Oleost Hjemmekino oppussing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oleost Hjemmekino oppussing

Hei.

Vurdere å male kinoen/kjellerstuen før jeg evt kjøper ny projektor og TV..

Har tenkt litt på en brun farge. kanskje noe slik?

Men det jeg lurer på da, er det en spesiel type maling en bør kjøpe, er det feks enkelte typer som absorbere meir lys enn andre? ( Er ingen malings ekspert..)

Takker for svar.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resevert til å samle gode råd, er kjekt å samle infomasjonen et sted.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt inn maling..

Matthet 0.7 vist ikke jeg husker feil.

2 forskjellige farger, en kakao farge og en som var litt lysere.

Plannen er å male veggen som lerrete og TVen er på, og taket den mørkeste fargen, også male de resterende veggene med den lyseste.

Det er vell en god plan?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sideveggene til lerretet, de reflekterer vel også en del lys og kunne kanskje males med den mørkeste fargen også?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, vil reflektere en god del lys der og ja.
    Men blir for litt for mørkt, uansett, er ikke store forskjellen, er slik at en akkuratt ser forskjell.

Har fått malt idag. Tok et bilde før, tenkte jeg skulle ta et bilde no etter og laste opp.. Men blir evt ikke før imorgen det..

EDIT
    Har og fått bestilt inn en BenQ W5000 og et LG50PS8000.
    Idag(Fredag) tenkte jeg å få lagd en hylle til projektoren og i ene skapet mitt hvor jeg tenkte jeg skulle gjemme vekk alt utstyr.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tatt med mobil kamera så er ikke så lett å se forskjell på fargene.

Bilde før:

Bilde etter noen noen par timer og liter maling.

Må si at jeg er fornøyd, ble ikke for mørkt heller, samtidig som jeg tror jeg vil å ha passe god lyskontroll.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke mye respons, jaja. ligger ut fleire bilder i tilfelle noen er interresert.

Har idag fått laget meg hyller i skapet hvor alle komponente mine skal stå, har itilleg fått laget meg en hylle til projektoren, og fått malt et strøk på denne.

Skap

Skap åpent (Her ser en kontrast forskjellen mellom veggene veldig godt, kanskje litt for mye og)

Projektor hylle, umalt.

Projektor hylle malt

Flickr albumenet(større bilder)

Ja, veit at hyllen er litt stor. er spent på hvordan det vil se ut når jeg får den på veggen. Men vist det ser heilt dumt ut kan jeg heller sage litt av den, har mye maling igjen.

Tenker og at vist det blir for varmt inne i skapet(30c ?) og montere to vifter i topp og to i bunn, kanskje en vanlig pc vifte som denne. Burde ikke høre noen bråk av denne.. Tror dere det ville evt gitt pittelitt bris igjennom skapet til å senke temperaturen litt?

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut ; )

Angående skapet, så vet ikke jeg noe

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kjøpt kabler og kabelgater idag.

Ser ikke så pent ut med kabelgatene, men satser på at etter jeg har malt disse i samme farge som veggen så blir det litt bedre..

Holder på å montere no, er sinnsykt frustrerende å holde på med...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje jeg heller ville plassert viftene langs sidene og eller på baksiden av kabinettet, en oppunder hver hylle f.eks. Ellers vil Herr og Fru spillkonsoll få all varmen.

Er du en støyfanatiker, så vil eg anbefale denne Komplett.no - Noctua NF-S12-1200, 120mm Vifte, 1200RPM . Den er svært stille!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke ha støy nei. Men jeg får jo den støyen PCen lager uansett. Men hører ikke mye av det..

Er jo inni et skap, også sitter jeg 3 meter unna..

Har ikke mulighet til vifte i sidene, men jeg kunne hatt en i kver hylle, inkludert topp og bunn.

Det hadde jo blitt total 5 vifter, burde få nok gjennom trekk, uten at det blir for varmt for "Herr og fru" spillkonsoll. ??

EDIT:
    Er foresten ute etter en boks som kan ta imot 1 HDMI signal, og sende ut 2 stk HDMI signal

Har funnet denne på avshop, som tar imot 1 signal og sender ut 2 signal. Men finst ikke det litt billigere? som støtter HDMI 1.3 ?

Edit2:

Fant en som var litt billigere der inne. en Dreamscreen splitswitch , Denne er vel et greit valg. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vifte i skap

Jeg har også tenkt å ha diverse komponenter i skap, nærmere bestemt PS3, forsterker og dekoder. Har testet med PS3 med døren lukket, og der begynner den å jobbe høylytt etter ganske kort tid. Tipset med den pc-viften fra Komplett så genialt ut, men jeg har et par spørsmål. Hvilken retning skal den blåse? Skal varmluften trekkes ut?
    Har tenkt å ha PS3 og receiver nederst i hvert sitt skap. Vil det være fornuftig å lage store hull i bunnen av skapene, selv om jeg skal ha vifte?
    Er det noen smarte måter å styre strømmen til viftene på? Termostatstyrt? Kontinuerlig når anlegget er på?
    Takker for all mulig hjelp!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har tenkt det er:

Vifter som suger luft oppover(er jo trossalt den naturlige veien for varmluft å gå..)
    Også har jeg tenkt på f.eks å kjøpe en viftekontroller til pcen, forhåpentligvis med termostat med ledning.
    Ulempen med dette vil jo selfølgelig vere at en er avhengi av at PCen står på.
    At annet alternativ kan jo vere å finne noe som er beregnet på 230v, evt kjøpe en omformer til ifra 230v til 12v.

Men jeg kommer mest sannsynlig å gå for viftekontroller i PCen ettersom den står alltid på så lenge jeg bruker anlegget.

Ser f.eks at denne(produsent link) (Komplett.no link) har mulighet for å styre 4 vifter, og ha 4 sensorer. Spm da blir evt hvor lang ledningene er, og om det er mulig å bytte disse ut, uten at det blir feil målinger.

Edit, har da sendt mail til komplett.

Hei, er på jakt etter en viftekontroller, men skal bruke et litt annet bruk en normalt.

Jeg har et skap, hvor PC, forsterker og masse annen elektronikk står oppover på hyller.
    Så slik det er no så blir det for varmt. Så jeg kunne tenkt meg å sage hull i hyllene å montere en PC vifte i hver hylle.
    Ser da at denne Scythe Kaze Master 5.25" Fan Controller ser ut til å passe til mitt bruk, da kunne jeg hatt temperatur avlesning på hver enkelt hylle oppover og regulert viftene etter dette.

Så kommer spørsmålet mitt, hvor lang er ledningene som hører til temperatur sensorene, kan disse sensorene måle i "fri" luft, istedenfor på metall? total lengde blir jo nesten 2 meter på den temperatur sensoren som skal stå lengst vekke, og er det evt mulig å bytte kabel vist den er for kort, uten at det blir feil måling (Veit at noen typer temperatur sensorer er avhengi av en spesiell kabel, men veit ikke hva denne viftekontrolleren bruker, er det et PT-100 element?)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit hva temperatur det kan tillates å vere inni skapet?

Så lenge temperaturen holder seg under 30grader så bør vel det vere greit?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar ifra komplett idag.

Hei.

Vi måtte ta din forespørsel videre til leverandøren for å få svar på dette.

Svaret vi fikk fra dem var følgende:

"Kablet er ca. 50 cm langt og det skal bruge metal til at kunne måle. Det kan
    ikke måle ved bare at hænge i "fri luft". Man kan bruge andre kabler, men
    Scythe kan ikke garantere hvor nøjagtigt den vil måle i forhold til deres
    eget kabel."

Mvh
    Ivar
    Komplett.no Kundesenter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine