Plassering av rør i veggene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av rør i veggene

Hei, vi bygger hus og jeg planlegger nå hvor rør til høytaler-ledningene skal gå.

Er i utgangspunktet ferdig med plassering av rør til front, center, presence og bass - men når det gjelder surround og surround back, så er det langt mer vanskelig.

Vil det være mulig å kunne fastslå akkurat hvor jeg skal henge disse høytalerne, eller er dette noe som må finjusteres når alt ustyret er på plass? Sofaen skal nok stå inntil bakveggen for å få mest dybdesyn
    da rommet "kun" er på 3,7 m, så det er mulig at den største utfordringen er hvor høyt surround back skal henge over sofaen.

Jeg syns skjulte ledninger er det fineste, men ikke dersom jeg plutselig må dra ledningene litt sidelengs høyt oppe på veggen.

Innspill?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville plassert dem i ørehøyde når du står oppe. Nå vet ikke jeg hvor høy du er da men...Ca 1.70m for alle fire, og de på sidene omtrent rett ut eller litt bak ørene.

Se på min hjemmekinoprofil hvordan jeg monterte mine. Burde hatt litt lenger avstand mellom de to bak, men jeg har en dør i veien.
    Høyttalerne mine er vinklet litt nedover, og det må du tenke på ved plassering av sofa helt intil vegg. (Nå slapp jeg heldigvis å tenke på det.)
    Mange som bruker Mirage omnisat eller focal dome til dette formålet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •