løftemekanisme til TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

løftemekanisme til TV

Heisann godtfolk, holder på å planlegger dagligstua mi, som skal kombineres sammen med hjemmekino.

Litt usikker på om det er her, eller under DIY møbler
    Men nå står jeg litt fast, trenger en form for løftemekanisme til TV'n.
    Har jobbet en stund med det og har kommet frem til en løsning. men problemet er å få "motorisert" denne konstruksjonen min. Se bilder nedenfor.

Noen som har greie på moterisering og løsninger? Eller noen som vet om det finnes noen løsninger på markedet?

Ligger en film på minHjemmekino, som en liten illustrasjon. (PS! Gammel konstruksjon, ikke mye forskjell, ny film blir lagt ut så fort det er tid...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lava har TV-heis

Sjekk ut denne siden: nc

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil ikke la seg brukes, tingen er jo at jeg må kunne heise TV'n såpass att bunnen av TV'n strekker seg ca. 700mm over bakken.
    Og den må kunne senkes såpass at hele TV'n forsvinner inn i ett kabinett på 700mm høyt.
    TV'en er på 680mm total høyde...

Har ett problem der.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk post 39 i denne tråden :-D

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ggelogg-2.html

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge Loffen68, akkurat hva jeg trengte:P Herlig...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet geometrien på konseptor heisen (motoren i bunnen) vil du ende opp med en stereobenk på ca 900mm høyde for en 42" skjerm...

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha? Etter data arket ser det ut som at den bygger 75cm i høyden. stemmer ikke det da?
    Og med en TV på 68cm går den fint innen for da.
    Bare å montere TV'n slik at den akkurat går under 75cm. Tenkte å ha den til å stoppe sånn 1cm under eller noe...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er TS750 du ser på siden flatskjermen din er 680mm høy. Slaglengden er 750mm, mens totalhøyden på hele liften er 865mm. Desverre sier jeg, da dette hadde vært rått og hatt i stua kombinert med projektor. Ville da vist bilde fra projektoren rett på veggen, men det blir feil synes jeg å ha en stereobenk på 900mm høyde. :?

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant, snakket med Konseptor nå, og de kunne bekrefte at det stemte. Da var jeg like langt, igjen. Dette var jammen meg ikke lett. Kansje jeg snart skal begynne å vurdere en større TV rett og slett...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers får du gjøre som jeg har tenkt; å la tv'en henge på veggen, også kasse inn et lerrett i taket der duken glir ned rett fremfor tv'en. Kan bli bra dersom en gjør seg skikkelig flid med det. Så en i "Hjemmekino" som hadde gjort det. Så meget lekkert ut

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne siden er fin inspirasjon Pop-up TV Lift - Pop-up TV Lift Info

Når det gjelder å ha lavest mulig rom som tven er skjult i så kan det hende du må bygge det opp med flereaktuatorer som hver har kortere slaglengde enn det du totalt trenger. På samme måte som du har laget flere ledd i konstruksjonen din på tegninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Ellers får du gjøre som jeg har tenkt; å la tv'en henge på veggen, også kasse inn et lerrett i taket der duken glir ned rett fremfor tv'en. Kan bli bra dersom en gjør seg skikkelig flid med det. Så en i "Hjemmekino" som hadde gjort det. Så meget lekkert ut
    Tipper det er denne stua du mener, krever en del grunnarbeid, men fy f**n hvor bra det ser ut!

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Knoll

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    likte evig godt "Knoll"'s hjemmekino oppsett med lerret ned ifra taket. Har sett for meg at det ble litt "jalla" å ha et lerret komme ned ifra taket. Men det så evig fett ut.
    Det som er, er at jeg da må få lagt en "kasse" i taket, som streker seg gjennom hele rommet, og så vil jeg ha spotter på sidene og lerret akkurat der jeg ønsker.

Blir en del jobb, men trur det er verdt det.

Men, men, vil nok ta en god stund før jeg kommer i gang. Har en hage å få istand først...

Takk for kjempe tips alle sammen...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=avmartin]Tipper det er denne stua du mener, krever en del grunnarbeid, men fy f**n hvor bra det ser ut!

Ja, det var denne jeg siktet til. Fantastisk stue

[QUOTE=Yawa]
    Men, men, vil nok ta en god stund før jeg kommer i gang. Har en hage å få istand først...

Takk for kjempe tips alle sammen...

Lykke til Yawa, du får legge ut bilder til høsten da! Det skal jeg og gjøre når min stue/kino er presentabel. Jeg kommer nok ikke til å kle inn bunnen av kassen, for så å slisse ut spor for lerretet. Jeg kommer kun til å fore ned en 3" vegg som jeg kler/sparkler/maler utsiden og undersiden av. Så gjør jeg den dyp nok til at en nesten må bøye seg innunder for å se lerretet som henger der.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut bilder (sketchup tegning) i morgen, her og på minhjemmekino. Så kan dere se forslaget mitt, og gjerne komme med andre forslag...

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sånn

Da har jeg lagt ut en liten film på minhjemmekino. Kom gjerne med innspill...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    Da har jeg lagt ut en liten film på minhjemmekino. Kom gjerne med innspill...
    Tøff film! Men jeg hadde muligens fort ned veggen fra taket helt ut til sidene der hvor den møter en vegg igjen. Men det blir kanskje litt rart dersom tv-veggen er veldig brei...?

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV veggen er ca 7 meter. Så, det var derfor jeg og samboeren min ble enige om at dette var en grei løsning. Men kan ta å justere veggen helt ut, så kan jeg se... legger ut ett bilde jeg... Etterhvert.

EDIT: Etter å ha sett litt på det, syns jeg det ikke ble så verst med en full lengde. Men Skal jo ha en reol på siden etterhvert, så er usikker på hvor høy denne blir...

Legger ut tegning om noen få strakser på minhjemmekino

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk post 520 og 523 i byggetråden min ( http://avforum.no/forum/av-rom-konst...-ideer-26.html )

Der blir det en løsning med skjult lerret og TVheis, aberet er selvfølgelig høyden på kassa foran TVn som blir ca 1 meter høy, men litt av skylden må legges på subbene som kommer på hver sida av TVn, de er ca 90 cm høye, i tilleg skal det også bli plass til en senterhøytaler...

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så evig bra ut det der, men har sittet å kikket på utrolig mange sine hjemmekino løsninger, og tatt med meg litt herfra og derfra. Og nå føler jeg at jeg har kommet til et punkt hvor jeg må ta en avgjørelse på hvordan jeg vil ha det. Ikke bare sitte å fundere...

Så, legger ut noen bilder senere eller i morgen. men trur jeg har kommet til en god løsning nå...

Men, som altid, er jeg åpen får forslag:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •